Autor Zpráva
Pavlis77
Profil *
Dobrý den, prosím o kritiku webu, hlavně ovladatelnost, přístupnost. Hodnocení uživatelské přívětivosti apod.
Díky za Vaše názory.
Pavlis

http://www.zirafa-shop.cz
ivzez
Profil
Stránka se hrozně pomalu načítá. Logo v hlavičce by mohlo být menší (dokud se nenačetlo celé, nedalo se se stránkou nic dělat). K logu ještě otázka - jak souvisí vzteklá žirafa (na úsměv to moc nevypadá) s maminkami a dětmi?

V Opeře 9.64 mám stránku rozhozenou. Teprve po zmenšení písma na 80% se srovná, ale pak už nepřečtu menu (písmo je pak moc malé).

Kód:
Validátor našel 10 chyb a 570 varování.

Já jsem našla nesémantický kód, web zhotovený ze šablony, odstavec nacpaný do nadpisu 1. úrovně, formátování pomocí několikanásobného
<h1 style="text-align: center;"></h1>
a podobné lahůdky.

Použitelnost:
Hledat text až pod menu se podle mého názoru návštěvníkům moc chtít nebude (pokud je to napadne). Otevře-li se jim "prázdná" stránka, půjdou spíše jinam.

Zkusila jsem si "objednat" židličku Sarah (v akci). Po kliknutí na tlačítko "do košíku" se nic nedělo.
Kacko
Profil
mensi a min vyraznejsi logo
zvyraznit leve menu
vylepsit formular pro vyhledavani (co predstavuje prvni selectbox zleva?)
zvyraznit seznam kategorii

a bude to celkem pekne
mckay
Profil
Pavlis77:
Veliké písmo, vypadá to jak propagační leták na aukro aukci. Dej Logo mi přijde moc hranaté, zkusil bych ho udělat s trochu nehranatými rozpustnými okraji. Provedení sitemap se mi líbí, ale nějak tam nenacházím klasickou sitemapu (sitemap.xml).
Petr ZZZ
Profil
Pavlis77:
Hodnocení uživatelské přívětivosti

Moje přívětivost zmizela beze stopy poté, co mi pravé myšítko odmítlo zobrazit zdrojový kód. Zajímavé je, že na přidat k oblíbeným reaguje.
Pavlis77
Profil *
Kacko:
Diky za Váš čas, myslíte tučné písmo, anebo zvýraznit jinou barvou?
Pavlis77
Profil *
ivzez:
Díky za Váš čas, web jsem v Opeře projížděl a žádné chyby se mi nejeví i zboží šlo dát do košíku a objednávku jsem bez problémů dokončil. Ano web je postaven na šabloně Joomla, proto ty chyby a špatné nadpisy atd. Žirafu jsme si zvolili s grafičkou jakože naše firemní logo, proto se zubí ze všech používaných propagačních materiálů. A je jisté, že všem se jistě líbit nebude.
Pavlis77
Profil *
Petr ZZZ:
U mně pravé myšítko funguje, tak nevím kde je chyba (jinakCTRL+U)
Petr ZZZ
Profil
Pavlis77:
U mně pravé myšítko funguje

Tak to je zajímavé. Teď jsem to teda zkusil zas a na několika stránkách se mi zdrojový kód zobrazil. Předtím jsem to zkoušel jen na úvodní stránce a tam mi to nejde ani teď.

- Dal jsem do košíku zavinovačku do autosedačky, ale nevěděl jsem, jak vybrat barvu.

- Text zboží v košíku je modrý na zeleném pozadí, naprosto nečitelný.

- Nejde zvětšit písmo.

- Hover (Eshop-kategorie) mi přijde matoucí (hover = šedý stín nahoře, bez hoveru = šedý stín dole; nebýt smybolu ruky, nevím kde jsem).

- Z hlavičky bych zkusil udělat plynulý přechod do zbytku stránky pod hlavičkou, aby to byl jeden celek.

- Ta žirafa v logu se mi líbí, ale možná bych vymazal pár čar v tlamičce, která mi připadá graficky trochu nepřehledná či přecpaná. Asi bych zlikvidoval ty čáry, které zřejmě mají znázorňovat jazyk. Prostě bych tu tlamičku zjednodušil.

Můj celkový dojem je, že po doladění nějakých těch drobností to může být dobrý e-shop. Ta žirafa v doméně a v logu bych řekl, že to byl dobrý nápad.
Pavlis77
Profil *
Petr ZZZ:
Ještě jednou děkuji za rozbor. Je možné, že v různých prohlížečích funguje jinak. Ale to je bohužel slabina Joomly, která nikdy nebude mít šanci chovat se jako eshop na míru. Na pozadí se pracuje a v příštím týdnu bude nahrazena bílá, za nějaké "barevné přechody" ve kterých budou nějaké dětské motivy-mělo by to být "uživatelsky"příjemnější. O tom textu v košíku vím a budu to muset opravit. Ale řekl bych (soudím podle objednávek) že to není důvod k opuštění eshopu.
Pokud je u produktu možnost volit BARVU anebo jiný atribut (jiná kolečka ke kočárku) tak je vpravo vysouvací možnost "AUTOSEDAČKA-ANO, NE" apod. Pokud produkt nemá přidané atributy, tak se kupuje ten, co je na hlavním obrázku. Asi by bylo dobré vytvořit stránku "Jak nakupovat" a popsat tam tyto stavy produktu.
ivzez
Profil
Pavlis 77:

Já jsem nepostřehla, že by mohlo jít o jazyk, zdálo se mi, že to jsou zuby - po odstranění by žirafa mohla působit přátelštěji.

Zdá se, že mi moc nevěříte. Stáhněte si screenshoty - žirafka 1 a 2 jsou z úvodní stránky, na stránkách e-shop a košík si všimněte, kam až jsem musela odrolovat, abych se dostala k vlastnímu obsahu.

Beru zpět, že se po kliknutí na tlačítko přidat do košíku nic nedělo. Zdálo se mi, že se nic neděje, nenapadlo mne odscrolovat stránku dolů. V košíku dole jsou dvě tlačítka - po kliknutí na tlačítko se slevou se nic nedělo, na druhé jsem neklikla - nepřečtu, co je na něm napsáno.

Zajímá Vás přívětivost a použitelnost obchodu.

Doplním tedy ještě, že bych potřebovala výraznější písmo v menu, možná i trochu větší a naopak menší písmo novinek. Nelíbí se mi centrovaný text v novinkách. Volila bych klasický text (nadpisy, odstavce, seznamy).

Nerozumím tomu, proč se v e-shopu zobrazují všichni výrobci nad kategoriemi a ne jen u zboží, popř. pod ním. (To scrolování moc příjemné není.) Je škoda, že se seznam kategorií zobrazuje jenom na vstupu do e-shopu a ne i v jednotlivých kategoriích. Takhle se musí člověk vrátit zpět, aby si vybral jinou kategorii.

Můj pohled je určitě zkreslený rozhozeným layoutem. Kdybych si ale písmo zmenšila, nepřečetla bych menu ani popisy v e-shopu.

A ještě jeden námět k zamyšlení. V e-shopu pro děti nebudou nakupovat jenom rodiče (mladí), ale i prarodiče (dnešní babičky a dědečkové už s PC a internetem "kamarádí") - myslím, že by bylo dobré myslet na to, aby se i jim dobře četlo a orientovalo. Někdo tu zmínil návod "Jak nakupovat" - ten je výborný.

Prohlížeč: Opera 9.64
Rozlišení: 1024x768
Měřítko zobrazení: 100%

Máte-li zájem, zkusím i Flox, FF a Operu pod Linuxem Mandriva 2008.

PS: Musí web stát na nekvalitní šabloně? Existuje přece řada jiných.
mattyZEM
Profil
Texty vypadají hrozně. text-align:center vážně všude nesedne, a dle mého názoru do informací o produktu nesedne v žádném případě.

Vyhledávání - více zvýraznit, nejde pomalu vidět.
Pavlis77
Profil *
ivzez:
Dobrý den, děkuji za test, ale opravdu neshledávám žádnou chybu v opeře.Schválně jsem si ji nainstaloval, a dokončení objednávky je v pořádku.
Postup "Jak nakupovat" je součástí obchodních podmínek, ale pro jistotu jej dám někam na viditelnější místo. Výrobci by se měli zobrazovat pod kategoriemi eshopu, asi to máte celé kompletně rozhozené.
ivzez
Profil
Pavlis77:

Pavlisi, jestli jste si kvůli testu schválně nainstaloval Operu, půjde asi o verzi 10. Já mám verzi 9.64 - desítka mi "padala", proto jsem ji odinstalovala a vrátila se k předchozí verzi.

Několik lidí včetně mne tady zmiňuje, že by bylo dobré zvýraznit menu - co Vy na to?
Pavlis77
Profil *
ivzez:
Jj nainstaloval přesně tu co jste psala, abych mohl odladit ty chyby. Menu zvýraznit mnoho nepujde, vse zavisi na šabloně, ale nechal jsem v tom menu ztučnit písmo. A odstranit ten zeleny pruh v kosiku, jiz by to melo by ok.
Kacko
Profil
Tak jsem ocekaval zmenu..

Homepage:
- ten tucny zeleny text - zmenit pismo na normalni(velikostne i barevne)
- odkazy defaultne podtrzene, neb nejak logicky zvyraznene
- idealne presmerovat homepage rovnou na eshop

SHOP:
- zajistete, aby uzke nahledy produktu neposouvali pismo(klidne i tabulkou)
- nezobrazovat v menu prazdne skupiny produktu

Jinak to same jako v predchozim prispevku..
Pavlis77
Profil *
Kacko:
Ono to asi nepujde tak rychle muj cas je velice omezen...:-), ale k veci, na uvodni strance odkaz na eshop nepujde-bohuzel ma virtuemart spoustu chyb a velice to skodi v hodnoceni, jinak ano vypadalo to lepe s produkty na uvodni strance nez ted...nynejsi uvodni stranka je šitá hodně horkou jehlou kvuli hodnoceni v seoservisu.(ale toto zobrazeni ma sve mouchy-pomale nacitani modulu na horsim pripojeni k internetu) Ale vypada, ze jsem nasel reseni a cela uvodni stranka se bude predelavat. Prazdne kategorie jsou od vcerejsiho vecera, stahl jsem nektere produkty od neserioznich firem....a smazu i ty kategorie.
Seznam kategorii jsme zvyraznili tucnym pismem.
Logo (hlavicku) menit nebudu, protoze souvisi s jinymi propagacnimi materialy (plachty, vizitky, kalendáře, reklama v tisku apod...) Nebo mate na mysli nejakou konkretni upravu?
Vyhledavani, za celou dobu, cca 5mesicu se nenasel uzivatel, ktery by na webu hledal v tomto panelu....ten selectbox netusim co znamena...
Ale ano mohl bych u loga zmensit velikost-to souhlasim...
Děkuji za analýzu....Pavlis77
Lexter
Profil
Pavlis77:
kvuli hodnoceni v seoservisu
Kašli na nějaký seo-servis. Ta služba až na pár blbostí nemá význam.
Pavlis77
Profil *
Lexter:
A co vy používáte jako meřítko úspěšnosti webu?Přeci z něčeho vycházet musíte. Dobře, alespoň tedy orientačně.....alespoň mi to řekně chyby, pozice...apod....
Kacko
Profil
Pavlis77:
Uspesny web je takovy, ktery vydelava dle predstav.

To, ze vyhledavani nikdo nepouzil, je prave duvod k zmene.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: