Autor Zpráva
Hologos
Profil
Moderátor Joker:
Poznámka, 31.8. 2010 na přání Hologose odstraněna adresa webu z titulku vlákna
Adresa webu je následující, s vynecháním mezer: www.p aliv ovedrev ozdv orak.cz
Zdravím, předem chci upozornit, že nejsem autor těchto stránek.

Problém je asi takový:
SEO na těchto stránkách je hrozné (spíše žádné), a tak jsem o tom kontaktoval majitele (známý), který za to zaplatil 10000,- Kč.
Napsal jsem mu takovou menší analýzu, jaké jsou jeho pozice ve vyhledávačích, co změnit atp.
On daný email přeposlal tomu "umělci", který na něj odpověděl nějak takto:
"To teď udělat nesmíme, protože roboti vyhledávačů právě indexují váš web. Tuto změnu můžeme provést až za 3 měsíce, kdy bude indexace dokončena."
Když jsme mu řekl, že tam například nemá zmíněno oblast působení a že by to mělo být v klíčových slovech + se to objevit ještě párkrát na webu, odpověděl, že to prostě nejde.
Problém je v tom, že majitel se bojí, protože ten, kdo to dělal má prý skvělé reference a tak dále a neví, komu má tedy věřit. Jako jediné východisko jsem zvolil toto fórum.
A proto

Byl by tu někdo tak hodný a udělal nějakou menší SEO analýzu + mi sdělil názor, zda-li pokud přidáme další klíčová slova, jestli se tím něco "rozbije".. To je totiž to slovo, které mu prý pořád ten webmaster říká + napsal nějaký názor na tu stránku? On sám by to rád viděl.

Budu za to moc vděčný, díky.
rommy
Profil *
nějaký jiný názor?
...v IE7 mám hlavičku v patičce, barvy "body" jsou jiné v IE nežli v Opeře či Mozille
...grafika velmi slabá
...stránky mně jako takové nezaujaly
Petr ZZZ
Profil
Černé písmo na tmavě zeleném pozadí se špatně čte a ještě k tomu se nedá v IE zvětšit. Řekl bych, že tím trpí použitelnost stránky; chtělo by to zadat velikost písma např. v procentech, případně v em, ale určitě ne v px.

Jisté výhrady mám i po obsahové stránce. Chápu-li to správně, stránka se zabývá palivovým dřívím. Ten cedr je uveden "do počtu"? (Předpokládám, že cedrovým dřevem v Evropě nikdo netopí; ve stejné větě mimochodem chybí smrk.)

Pokud jde o tvrdost např. borovice, tak měkká je zde jen běl. Borové jádro je tvrdé jako kámen. Dneska samozřejmě vzácné, protože aby borovice vytvořila nějaké jádro, kterého si našinec všimne, musí růst alespoň 400 let, a jak známo, v celé Evropě už dnes téměř neexistuje les, který by za posledních sto let nebyl alespoň jednou vykácen (→ prales).
ninja
Profil
Hologos: "To teď udělat nesmíme, protože roboti vyhledávačů právě indexují váš web. Tuto změnu můžeme provést až za 3 měsíce, kdy bude indexace dokončena."

Nesmyslný argument. Váš návrh na zahrnutí lokality je naprosto správný a potřebný. Pokud to správce webu odmítá, je to nýmand.
Hologos
Profil
A muze nekdo zhodnotit to SEO? Jedna se o web zamereny na prodej palivoveho drivi + uhli a pusobi v Decine, severni Cechy.
ninja
Profil
Hologos: Že se na stránkách prakticky nevyskytuje lokace poskytovaných služeb je zcela zásadní problém.

Stránky opravdu cílí na frázi "Palivové dřevo jako pojem"? Kolik lidí to asi vyhledává? A kolik z nich si chce asi koupit dříví v olbasti Děčína?
Hologos
Profil
Presne toto jsem mu rikal. A kdyz se na web kouknete bez obrazku a CSS, prijde mi to spise jako encyklopedie o palivovem drivi. Jinak potencionalnich zakazniku jsou mraky, ve velkem poctu tu vznikaji tzv. nizkoenergeticke domy, ktere topi uhlim/drivim.

Omlouvam se za chybejici diakritiku, pisi z mobilu.
Petr ZZZ
Profil
Hologos:

V prohlížeči vidím toto:
Z vyzrálého pryskyřičnatého měkkého dřeva se dělají nejlepší třísky.

a v kódu vidím toto:
Z vyzrálého pryskyřičnatého měkkého 
dřeva se dělají nejlepší třísky.

Podobně title. V prohlížeči: Palivové dřevo jako pojem
a v kódu: <title>Palivové dÅ™evo jako pojem</title>

Předpokládám, že je někde chyba v kódování písma (hlavička tvrdí utf-8, ale možná to tak není uložené, nevím, prostě někde je nějaký zádrhel). Zda to má vliv na SEO, nevím, ale jsou jen dvě možnosti: buď to nevadí, nebo je to špatné. Třetí možnost – že by to bylo na SEO dobré – si troufám vyloučit.

Description hodnotím jako hrubě odfláknuté. Text je totožný s úryvkem ze stránky a poslední slovo je useklé v půlce, navíc popis neodpovídá obsahu stránky (tématem stránky není tvrdost dřeva).

Na celé stránce je jen jedno <h1>, to je v pořádku. Ale není tam jediné <h2> ani žádné jiné <hn>, podnadpisy jsou dělané pomocí tagů <p><strong></strong></p>. V SEO možná oproti <h2> nebude valného rozdílu, ale sémantické to není.

V textech je poměrně dost chyb lehčích až hrubých.

Významnou složkou SEO jsou příchozí odkazy, po těch jsem se nesnažil pátrat, neposoudím.

Pobavilo mě, že pro přístup na stránku kodéra (http://www.kwsoft.cz/) je nutné heslo. Bojí se kodér, že někdo uvidí jeho stránku?
WertriK
Profil
Hologos
... On sám by to rád viděl....
Předpokládám, že majitel a ne autor a proto by mě zajímalo proč to tu moderátoři nezamknou, když se porušují pravidla. Asi mají nějaký důvod ...

Hologos
Zrovna teď jsem si jeden moc hezký článek o SEO četl na rootu.
A jestli přeci majitel svolí k úpravě, tak potom mysli na autorské právo autora.
Hologos
Profil
WertriK:
A jestli přeci majitel svolí k úpravě, tak potom mysli na autorské právo autora.
Obsah jednotlivých stránek + klíčová slova + popis + titulek se dají v administraci modifikovat, takže se už asi předpokládá, že si majitel webu může udělat jakoukoliv úpravu.
Petr ZZZ
Profil
WertriK:
Předpokládám, že majitel a ne autor a proto by mě zajímalo proč to tu moderátoři nezamknou, když se porušují pravidla. Asi mají nějaký důvod…

Myslím že to nezamknou proto, že k tomu nevidí důvod, a ta pravidla se přesně vzato neporušují. Jednak čtu v pravidlech "vkládejte (pokud možno) odkazy na své vlastní výtvory" a jednak mi přijde, že Hologos hned na úvod dostatečně zdůvodnil, proč v tomto případě předkládá k hodnocení cizí dílo. Navíc se jedná o placenou zakázku, která by měla snést veřejné hodnocení, podobně jako je možné se veřejně vyjadřovat ke kvalitě různých značek jogurtů, pneumatik nebo mobilních telefonů.
Plaváček
Profil
WertriK:

Zrovna teď jsem si jeden moc hezký článek o SEO četl na rootu

Článek jsem sepsal já a jenom dodávám, aby nedošlo k omylu - nezavrhuji v něm obor SEO jako takový, ale kritizuji provozování zbytečných činností, které souvislost se SEO nemají žádnou a berou majiteli webu spoustu energie, kterou by jinak mohl věnovat budování obsahu, nebo zajišťování popularity webu mezi uživateli. To jen na okraj.

Hologos:

Problém celého webu není v SEO. Potíž je v tom, že celá webová prezentace je naprosto mimo. Má-li fungovat jako další obchodní kanál, přes který si lidé mohou objednat dřevo na zátop, autor to celé prostě zvoral. Čiší z toho na sto honů amatérismus nejhrubšího zrna (nic ve zlém, ale je to tak), nebo nekňubismus. Těžko říct, co je horší.

TITLE stránky (nebo META DESCRIPTION), jak už upozornil ninja, jsou totálně mimo (a to je jeden z nejdůležitějích prvků SEO), texty vypadají jako "lorem ipsum" a vůbec se na webu neorientuji. Jsem ztracen hned zkraje.

Pokud tedy mohu poradit majiteli webu - dříve, než začne řešit SEO, měl by vyřešit problém, že celá prezentace je ke mně, jako běžnému návštěvníkovi, totálně nepřátelská. Nevede mě k cíli, nevím, co tam mám dělat a proč. Navíc fakt, že v rámci textů by měl být zmíněn region, je pochopitelně logický požadavek, protože si neumím představit, že bych si z Ostravy dojel pro fůru dřeva do Děčína. Asi bych moc neušetřil :)

Tak nevím, nechci se moc dál rozepisovat - ale vyjádření, že nelze měnit texty na webu, protože je zrovna indexuje nějaký robot (Emil?), je naprosto mimo a svědčí o neprofesionalitě tvůrce nebo SEO experta.
Hologos
Profil
Plaváček: Naprosto souhlasím. Navíc jsem se s ním bavil, kdy má začít sezóna a je to skoro za měsíc. Takže si myslím, že je nejvyšší čas s tím něco udělat.

Děkuji všem za postřehy a reakce.
Plaváček
Profil
Hologos:

To už je skoro pozdě, protože fulltexty se vyznačují tím, že jsou pomalejší. Pomoci může PPC reklama, jenže vodit za prachy lidi na web, kde nejsem schopen se orientovat, budou nejspíš vyhozené peníze. Ale těžko říct. Často mě obyčejní uživatelé internetu překvapují, jak moc a snadno si umějí poradit :)
aduben
Profil *
Odkaz
Petr ZZZ
Profil
aduben:
Vzhledem k tomu, že odkázáný "Jakobyseoservis", jak známo, vykrádá klíčová slova hodnocených stránek a potom se na stejná slova může ve vyhledávačích dostat před hodnocenou stránku, bylo by vhodnější hologose na možnost hodnocení nanejvýš upozornit a ne diskutovanou stránku hnedka iniciativně nacpat do "Jakobyservisu". A úplně nejvhodnější by bylo "Jakobyservis" vůbec nezmiňovat.
peta
Profil
Hologos: Hloubkovou analyzu, jo? Na to jsem expert :)
* problem s jazykovym kodovanim (hlasi validator a ten ma obvykle pravdu)
* logo je prilis velike
* ucel stranky, co firma nabizi, nevidim, nevim. Prvni, co ctu je tvrdost dreva
* vzhled obsahu nema zadny jednotny styl (velikost pisma, odsazeni zhora a od okraju), proste je to tak, jak ho zrovna napadne
* kde jsou Obchodni podminky? Viz zakon o internetovem obchode.
* proc jsou v kontaktu informace, ktere by meli byt na uvodni strance?
"# Uvažujete-li nad topením dřevem, máme pro Vás několik užitečných informací."

Graficky je to takove roztrhane a obsahove se v tom ztracim. Logo bych uplne vyhodil nebo predelal.
Petr ZZZ
Profil
Uvažujete-li nad topením dřevem, máme pro Vás několik užitečných informací.

Tak tuto průpovídku jsem dosud přehlídl. Omlouvám se za ironický tón, ale toto musel napsat opravdu odborník na reklamu na slovo vzatý. Vždyť to zní úplně stejně, jako když někdo svraští čelo, zvedne obočí a řekne "Opravdu tam chcete nakupovat? Myslím pro Vás mám užitečné informace…"
Marek88
Profil
Asi nejvtipnější je "Doprava palivového dřeva", kde je přesně rozepsáno, kolik stojí doprava za km, ale už tam nestojí odkud se to počítá... :D

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0