Autor Zpráva
QPOS
Profil *
http://www.qpokladna.cz/ - Pokladní systémy, jaký je názor na tento web?
svadla
Profil
Na první pohled chaos.
Grafika - žádná sláva, nepůsobí moc příjemně.
Použitelnost - mnoho zbytečností.
Kód - velmi zajímavý :) proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Pro firmu nabízející moderní pokladní systémy podprůměrné.
Venca V
Profil
Grafik asi zamrzl v době cca před deseti lety...
Petr ZZZ
Profil
QPOS:

Mně se to graficky líbí, působí to na mne příjemně a přehledně. Monochromatické řešení dovoluje soustředit se na podstatné a dává celé stránce nějaký barevný charakter.

Uvítal bych možnost měnit v IE velikost písma (třeba pomocí jednotek em místo px).

svadla, Venca V:
Nějakým konkrétním zdůvodněním by vaše kritika mohla získat na hodnotě i na důvěryhodnosti.
Venca V
Profil
Na větě "Grafik asi zamrzl v době cca před deseti lety... " je něco nejasného? Ok, tak podrobněji:

Grafika je naprosto archaická, jsou tam prvky, které se již nepoužívají a působí strašně lacině - do očí bijící přechody, šrafování, přehnaně výrazné stíny, snaha o "plastická" tlačítka a špendlíky... Tudy cesta nevede už pěknou řádku let...

Zběžně jsem se podíval i do kódu:

Instalace a servis provádíme po celém území České  republiky.


Toto+ například používání tagu font svědčí o tom, že zamrzl nejen grafik, ale s ním i kodér.

Čili abych to shrnul: na tomto webu je z technické stránky všechno špatně.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Vencu V:
Toto+ například používání tagu font svědčí o tom, že zamrzl nejen grafik, ale s ním i kodér.
Myslíš, že kodér vypisoval znaky s diakritikou ručně entitami? Nejspíš to tak vylezlo z nějakého WYSIWYGu. Stejně tak ten <font> — není použitý na žádném zásadním místě, nakódované to je víceméně současnými postupy.

Grafik asi zamrzl v době cca před deseti lety
Neviděl bych to tak tragicky. Před deseti lety by s tímhle předběhl dobu aspoň o čtyři roky :-)
Myslím, že hodně škody napáchala ta všudepřítomná žlutooranžová barva. Kdyby tatáž grafika byla modrá, myslím, že by vyvolala mnohem lepší odezvu.


Reaguji na QPOSe:
Zvětši line-height.
Povídání o „Historie QT, Trolltech“ na stránce o technologii je zjevně strojový překlad, což nevypadá zrovna seriózně.
svadla
Profil
Petr ZZZ:
Na jednoduchou otázku, jednoduchá odpověd. Tazatel také uvedl málo informací, například grafika určitě není nově nasazena (usuzuji z toho, že na web jsem narazil pár měsíců zpět).

QPOS:
Co konktrétně Vás zajímá?
Minimálně horizontální scrollování bych zrušil na 1000px šířce.
QPOS
Profil *
Oranžová je barva firmy, přehlednost webu se změnila ale asi pořád to není ono

to že tam je:
servisn&iacute;mi firmami na &uacute;zem&iacute; Česk&eacute;

to dělá CMS, musím to opravit

já jsem webdesigner který to dělal, již to běží, zákazník si také stěžoval že je tam horší přehlednost, ale nevím co stím už udělat

Grafika myslím že je docela ok, pravda je to Design tak 2005, ale celkově to budí dle mne příjemný dojem.

Má to být firemní decentní web.
xmark
Profil
QPOS:
Má to být firemní decentní web.
Tak to si myslím, že není, na to je ta oranžová moc agresivní. Udělal bych ji míň sytou.

Kromě toho bych zvýšil line-height v levém sloupci a tak nějak celkově doladil odsazení. Třeba sloupec Novinky - to přece nemyslíš vážně.

Nějak jsem nepochopil ten eshop. Některá položka mi po kliknutí na Objednat nabídne formulář pro adresu a tlačítko Odeslat.. to je opravdu slabota. Když budu chtít 4 položky, budu to vypisovat 4x? A některá položka shopu nemá ani to. Co to znamená?

Kód .. proč je tam probůh asi 20x toto?
        <!-- Menu -->

        <!-- Menu popis ESHOP ADD -->
                <!-- Menu popis ESHOP ADD END -->        
        
        <!-- Menu popis ESHOP ADD -->
                <!-- Menu popis ESHOP ADD END -->
<!--        
                                        -->        
              
        <!-- Menu popis ESHOP -->
                <!-- Menu popis ESHOP END -->
        
        <!-- Menu -->



Podtrženo, sečteno: na první pohled skoro líbí, až na tu agresivní oranžovou. Podrobnější zkoumání to kazí.
margin
Profil *
Vodorovná rolovací lišta zmizí teprve při šířce monitoru 1280px.
V kódu chybí deklarace písma pro ty, co nemají v systému (třebas Linux) Arial.
Při zvětšení písma se u DIVů "productbody" zobrazí rolovací lišty, proč nejsou natahovací na výšku?
http://api.browsershots.org/png/original/38/3825d88603250750ff95873b0ac8cab0.png
joe
Profil
Chce to rozhodně zvětšit výšku řádků a pak předělat jeden po druhém ty přechody, protože ani jeden co na tom webu je není hezký. Udělat je jemné, jak hezky přechází z jedné barvy do druhé, ale nesmí to být zrovna bílá X oranžová, alesvětle oranžová X tmavší oranžová, takhle se mi to vůbec nelíbí, dělal to někdo bez citu (?) To samé s tím přechodem v patičce.
Dál odebrat to pruhované poadí a stín okolo stránky a celkový dojem ze stránek se zvedne o 100%.
peta
Profil
- je to preplacane (kdyz je treba rolovat vic nez 1-2 obrazovky)
- menu - hodil by se ramecek, kdyz ne oranzovou, tak svetle sedou
- menu - odrazky jsou nalepene na okraji obrazku podkladu
- menu - novinky - hodilo by se vetsi radkovani, 1.2? 1.35?
- drob. navigace - pro sipku bych pouzil sedivy odstin, 333? 666? 888?
- obsah - tady je neco spatne. obdelnicky nahore meli byt asi centrovane, protoze obdelnicky pod nimi jsou, temer. nicmene ten spodnejsi je vic vlevo (cili cele to vlaje ve vetru :) )
- obsah - podle drobeckove navigace jsem na Dotykova pokladna. Tento nadpis se vsak objevi az na druhe strance po rolovani. Asi je toho moc spatne.
- obsah - pokud je DP hlavni nadpis, pak Reference by meli byt mensi a to i vyska podkladu. navic bych to mozna nepodbarvoval pres celou delku
Zkus treba pouzit tmave oranzove pismo a texky nebo jen tecky a podbarveni zrus, co to udela?
- obsah - pozor, niz z textu nesmi byt vetsi nez nadpis nad nim. Hned ses provinil u odkazu Zobrazit kompletní reference nebo treba textu Instalace a servis, pak Stravovací zařízení
- menu novinky - novinky je neco, cim se chci chlubit. oblibene stranky asi totez, ale spolu tak vysoke bloky, to opravdu ne. Co treba oblibene stranky dat vpravo pod reklamu? A novinky ocesat na 5-10 kusu a odkaz Vsechny novinky?
Schazi ti jednotny styl prvku. Prozdi si stranky a stanov si, jak maji byt presne na px velike obrazky. tak je udelej. Treba porovnanim stranky kontakt s uvodni zjistis snadno, ze u referenci maji obrazky peknou jednotnou velikost, ale nemaji oramovani. Na kontaktu maji ale velikost ctverecku. Coz je naprosta amaterina. Delal jsi nekdy technicky vykres, laboratorni protokol, knihu nebo diplomku? Ony plati urcite ISO normy pro dokumenty. Tyto pravidla se daji pouzit i na web.

Znamka 4.
Po nekolika upravach a rozstrankovani by se z toho dalo docilit 2.
Nemam tu odvahu klikat na jakykoliv odkaz nebo prohlizet html ci css :)
Petriček
Profil *
Design je dobrý, na pohled to je celkem OK. možná lépe uspořádat informace, je to moc textu a není tam vyhledávání.
Moderátor Chamurappi: … praví náhodný kolemjdoucí, který sem přišel z naprosto náhodného hledání :-)
QPOS
Profil *
kouknu na to vrátím se k PS návrhu a pokusím se to vylepšit je pravda že ten design by měl být více IN, i zákaník to říká
Milan
Profil *
7 bannerů hned v horní části titulní stránky - to je trošku moc... Pokud bych něco konkrétního hledal, byl bych tím titulem docela konsternován, pač vůbec netuším, kam upíchnout oči a jak se na stránce orientovat. Před deseti lety nás učili, že oko a mozek člověka jsou schopny zpracovat najednou maximálně 7 informací, a že by se toho programátor měl držet, protože jinak bude uživatel/návštěvník tzv. "overloaded" a bude mu připadat, že "se v tom nevyzná".

Navrhuju:
1) Vyhodit z titulní stránky reference a obchodní místa - k ničemu, může to být v extra sekci
2) Na titulní stránce nechat pouze jednu pozici na banner a tam ty bannery točit (náhodně při refreshi nebo třeba javascriptem/ajaxem na pozadí)
3) U novinek nechat max. 5-7 posledních záznamů a zbytek nechat uživatele otevřít jako seznam na extra stránce (stejně tam nikdo nepoleze)
4) Ubrat na kontrastu barev a snažit se držet spíše pastelových barev, vyprdnout se na přechody a oživit to něčím jiným. Nezapomeň, že stále platí, že obal prodává. Inspirací najdeš na webu jistě dost.

Mám FullHD monitor, výška rozlišení v pixelech 1200, a musím 5x otočit kolečkem, abych se dostal až dolů - to je taky moc, ale to souvisí s bodem 1, 2 a 3.

Z pohledu programátora:
1) Stránka nemá vyplněný meta tag description, pokud se chceš kamarádit s vyhlehávačema, bylo by dobré jej vyplnit
2) Na stránce je cca 30 html chyb. S tím se dnešní prohlížeče poperou, ale není to moc dobrá vizitka pro autora.

Do kódu jsem se ještě nedíval, na to jsem neměl odvahu :-)

Prosím, neber kritiku jako hanu, každý se učí a každý z nás prošel nějakým vývojem. Já jsem si osobně ze začátku myslel, že to, co jsem vyrobil, je super a nemám tam žádný chyby a tak, a kritika dost zamávala s mojí přirozenou ješitností, nicméně později jsem musel uznat, že měli kritici pravdu a nasměrovali mne správně... :-)

Hezký den přeje Milan
Ondráž
Profil *
Zase bych to nehrotil, tím, že se celý web musí předělat. Designově vypadá fajn. Ale je přeplácaný informacemi a to každého odradí, zde bych použil zlaté pravidlo: “někdy méně je VÍCE“
Takže pokud se lépe uspořádají informace, tak by to mohlo dopadnout celkem dobře.
A jinak ta šířka 800, dneska je standart tak 1000 a více.
Moderátor Chamurappi: Hm, další náhodný kolemjdoucí. Ťap, ťap, počkat 5 s, ťap, ťap, ťap sem, střídmě pochválit a sbohem. Zábavné.
MilanSch
Profil
Ondráž:
dneska je standart tak 1000 a více.
Držel bych se spíše standardu <=1000, stále ještě 25% uživatelů běžných PC surfuje s rozlišením 1024x768 (čerpám ze statistiky serveru s 70.000UVpm)...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: