Autor Zpráva
unlucky
Profil
Zdravim, chci se zeptat na vase nazory pozitivni a negativ na web www.ucitel.net

Zkratka na vsechno.

Predem dekuji za hodnoceni a napady

Moderátor Petr ZZZ: Piš nám sem prosím s diakritikou, učiteli. ;-)
l564
Profil
Pridat test? Spíše Přidat
Darker
Profil
Úvodní text je zjevně gramatickým cvičením najdi 5 chyb. Řekl bych, že je moc jednoduché...
Ahoj všichni,
jsem rád, že jste přišli na tenhle server. Najdete zde širokou škálů škálu látek základní, střední a vysoké školy. Veškerá Veškeré učivo jsou je předneseny předneseno tak, aby je pochopili i ti, kteří nejsou zrovna moc úspěšní ve škole.
Látky vám podrobně vysvětlovím vysvětlím a ukážu vám nejčastější úlohy a jejich řešení. K dispozici Také si můžete vyzkoušet testy a porovnat tak vaše vědomosti s ostatními. Vaše známky budou evidovány. Narozdíl od školy, nikdo vás tu nebude mučit za to, že máte špatný prospěch :P
A nebyla by chyba pouvažovat nad množným číslem ve slově látka.

Vyrušen ajaxem (moc se mi to líbí mimochodem, hezky vymyšleno) reaguji:
l564
Myslím že jsou i horší chyby než když mu jednou unikla diakritika. Že?

Zpět ke korektuře:
Matematika:
Ukážeme vám, že s čísly jsou je také legrace.

Český jazyk:
Moc bych se smál, kdyby ty byla chyba, ale není :)
Ale když už jsem to nakousl, znát pravidla neznamená, že se nemusíte stydět za chyby.

Popis u fyziky má skoro blíže k biologii.

Test z matematiky:
Úkol 10: tupý úhel podle mě není menší než pravý.
Test z fyziky:
Úkol 2: Newton napsal víc zákonů. Toto je třetí znich.

Opravdu je nutné používat obrázky tam, kde bohatě stačí html?
Všem zatržítkům v testech chybí label.
Světle zelená se špatně čte.
jenikkozak
Profil
unlucky:
- Děláš chyby v diakritice. Budeš-li psát zde na fóru s čárkami a háčky, můžeš se potrénovat.

1) Nelíbí se mi, že přihlašovací formulář není zakomponován do stránky. Nemohl by být na stejné úrovni jako je navigace?
2) Obrázkům holky a kluka na úvodní stránce bych zmenšil okraje, aby tolik nelítaly.
3) Proč mají ty nadpisy v boxíkách Matematika, Český Jazyk, Fyzika a Anglický Jazyk hover efekt při najetí na obdélníček, když klikací je pouze text?
4) V češtině se v názvech používá velký jen první znak, ne počáteční písmena všech slov.
5) „registrace“ je malými znaky, „Ztráta hesla“ používá velký počáteční znak. Nesjednotíme to?
6) V Registraci bych popisky dal před políčka a dal je jako <label>y, aby se na ně dalo klikat.
7) Před znakem procent (%) je nutné udělat mezeru, jinak s předcházející číslovkou tvoří přídavné jméno nebo příslovce.
8) Nikdy v životě nepodtrhávej na webu nic, co není odkazem.
9) Když tak koukám na tu matematiku, nebylo by dobré matematické příklady odlišit například barvou od okolního textu?
10) Texty nejsou psány pro základoškoláky i vysokoškoláky. Uvedu příklad: „Slova se rozdělují do deseti základních slovních druhů na základě toho, jakou skutečnost pojmenovávají: (...) Slovní druhy z hlediska morfologického“ Středoškolák se pozastaví nad tím, jak mohou například spojky pojmenovávat skutečnost, základoškolák naopak netuší, co je to morfologie.
11) V menu by mohla být zvýrazněná aktivní položka.
unlucky
Profil
ehm.. ty texty jsem nepsal já :D

ale děkuji, aspoň vím, kde co napravit (a koho potrestat) :D


jinak
[quote]
Moc bych se smál, kdyby ty byla chyba, ale není :)
[/quote]
nem tam být náhodou i tady? :)

textař si asi chtěl něco napsat, ale pak mu něco napadlo jiného, pokračoval dál a zapomněl se podívat na časy/singulár-plurál :D

jenikkozak:
1) něco tam ještě bude, takže se mi tam login nevejde
2) přemýšlím, že bych tam dal úplně něco nového
3) je to kvůli uppercase, není to chyba. změním
6) dobrý nápad
7) na to jsem úplně zapomněl, díky. Musel jsem kvůli tomu zmenšit písmo, aby se mi tam vešla všecna čísla
Darker
Profil
http://www.ucitel.net/test/4-slovicka-ovoce - otázka tři zlobí a je v ní překlep
Vytvořil jsem pokusný test, bohužel ho nemohu shlédnout.
Překvapuje mě, že mám za 5 z předmětů, z kterých jsem nepsal žádný test. Zjevně chyba, chce to zavést kontrolu.
http://www.ucitel.net/test/3-desetinna-cisla - 96,58 - 45,59 je 50.99, ne 50.97.

unlucky:
kdyby ty byla chyba, ale není :)
Povšimni si, prosím, jak blízko je Y od U na klávesnici. Hned v následující větě pod tvojí snahu o uvozovky (CTRL+Q) navíc v prvním slově chybí písmenko.
unlucky
Profil
u těch testů sem tam se může objevit chyba. Neměl jsem čas to celé zkontrolovat ještě.
Test jsi přidal. Zobrazí se pouze po schválení, aby tam nikdo nespamoval :)

jinak zatím se můžeš podívat na svůj test zde http://www.ucitel.net/test/13-pokus

děkuji za upozornění za chybu v zobrazení známek. Opraveno
Darker
Profil
unlucky:
u těch testů sem tam se může objevit chyba. Neměl jsem čas to celé zkontrolovat ještě.
Chápu, však to dělám za tebe...

Zobrazí se pouze po schválení, aby tam nikdo nespamoval :)
Vím, proto jsem na to upozornil, abys mi ho schválil, nebo smazal.
Odkaz mi ale bohužel nefunguje, .htaccess mě přesměruje. (chyba 302 - dočasně přesunuto)

Všiml jsem si, že se prohlížeč pokouší neustále načítat neexistující soubor http://www.ucitel.net/templates/ucitel/img/menu.html.

O vytýkání:
Originální věty sem kopírovat nebudu.
Co dělá pět X a vůbec celá poznámka za šipkou na druhé řádce článku.
„# Vynásobíme všechna čísla v závorce“
První příklad použití vytýkání nesvědčí zrovna v prospěch téhle metody.
„Prvním krokem je určit největšího společného dělitele.
Nevím, proč žákům sekundy, možná tercie předvádíš příklady s x*x*x aniž by někde zaznělo slovo výrazy. Mluvíme-li o rovnicích, proč je učit vytýkání na kubických.
„Zde vidíte, že jsme násobili jedničkou, tak nám [...]“

Úplně bych se v tom ztratil, doufám že ostatní články jsou lepší. Doporučuju se mrknout do nějaké učebnice jak se to vysvětluje (sbírka úloh z matematiky by mohla stačit). Nerad to takhle krisizuje ale nic moc, bohužel.
unlucky
Profil
Darker:
ajo, já zapomněl. Nastavil jsem to tak, že se na to může juknou pouze admin před schválením, takže i kdybys uhodnul odkaz, tak by tě to tam nemělo pustit.

Schváleno :)

nevíš kde načítá menu.html?
Darker
Profil
unlucky:
nevíš kde načítá menu.html?
Právě že to nemůžu najít, ale firebug si to přece nevymyslel.
Řádek 371, style.css.

Test z češtiny:
Rozlište podstatná jména.
ani jedna z výše uvedených variant
Inspiruj se tady.

Všiml jsem si, že moje výsledky nemají vliv na průměrnou úspěšnost, rozhodně ne po opakovaném vypracování stejného testu.

Pokusný test pořád nejde :(
Chválím bleskovou opravu procent v profilu. Ale opravdu, nahraď ten příšerný obrázek normálním číslem. Udělat kulaté pozadí není zas takové peklo, akorát to nechodí v IE. Aspoň ne bez použití obrázkového pozadí.
=gfds]Hezký méďa. Proč mluví anglicky, a proč se nemračí, když dostanu kouli?
unlucky
Profil
zatím jsem ještě nepřišel na to, jaký obrázek/číslo/styl tam dát. Také se mi to nelíbí, je to tam pouze dočasně.

Jinak ten skript na img, když si někdo chce pohrát, tak klidně. Neovlivní tím web.

Průměr se generuje jednou za hod, takže nemáš možnost to vidět.
Tori
Profil
Ad Věty Vedlejší - Český Jazyk:

Věta vedlejší je závislé na jiné větě. Přesněji jsou závislé na větě hlavní, řídící. Podle toho, jakým způsobem se spojí s větou hlavní, určujeme u nich jejich vztah.“ - tak sg. nebo pl.? "určujeme u nich jejich vztah" bych nahradila "určujeme jejich (vzájemný) vztah".
Na celé této stránce ve slově „vyjádřují“ má být krátké "a". Vyjádřit vs. vyjadřovat (vizte PČP 1993). Taky by mohlo být "Příklady", jsou-li uvedeny dva, ale to je detail.
Typické spojky či uvozující výrazy by mi připadaly čitelnější samostatně podtržené, ne takto en bloc.
Příslovečná časová vyjádřuje časové určení z věy hlavní.
Výrazy: kam, kudy, kde, odkud“ - Možná lépe "Obvykle ji uvozují výrazy: kam, odkud...."? (týká se většiny příslovečných vět vedlejších)
Příslovečná způsobová určení způsob věty hlavní.“ - Kde je přísudek?
Příklady k p. u. způsobu (subjektivní výhrady ke stylistice, toliko návrhy):
- „Dělejte, co nejvíce dokážete.“ - Nějaké konkrétnější sloveso by nešlo použít? Odneste, snězte, vypijte,...
- „Počítač zapnete tak, že zmáčknete toto tlačítko.“ - Raději bych volila "stisknete", trochu vyčnívá z okolního spisovného textu.
- „Pokud šlo o čistotu, nemohla jsem si stěžovat.“.
- „Utíkal, jako kdyby pršelo.“ - To je nějaké neznámé přísloví? A co třeba: "Utíkal, jako by mu za patami hořelo." nebo "Dítě křičelo, jako by ho na nože brali."?
Úloha č. 1: „5. Přesto že je léto, není teplo.“ - Buď "Přestože je léto, ...", anebo "Přesto, že už je léto, není teplo." (Přiznávám, nejsem si zcela jista, ale nelíbí se mi to.) Ověřeno: píšete-li "přesto že" zvlášť, musí mezi nimi být čárka.


Ad Poměry Mezi Větami - Český Jazyk:
- Vedlejší věty nestojí v žádném poměru k větě hlavní? Zvláštní nadpis. Snad "Spojování vět hlavních"?
- Typické spojky zde jsou tučně oproti podtržení u vět vedlejších, to bych sjednotila.

Každá věta mezi větami souřadnými (hlavní věty) může být významově trochu jiná a mluvnicky nejsou na sobě závislé, ale bývá vyjádřen spojkami, u kterých můžeme takto určit jejich vztah.“ - Tak z tohoto bych na ZŠ nepochopila nic, když ani teď tomu nerozumím. Co třeba: "Hlavní věty se spojují v souřadném poměru, tj. žádná z nich není závislá na jiné. Jejich vzájemný vztah nám pomůže určit použitá spojka."
Odporovací: „Zde je druhá věta v rozporu s prvními.
Vylučovací: „Platí jedno ze dvou vět. Nejčastějšími spojkami jsou ...“ - Od kdy existuje "věto"?
- „Dneska půjdeme do kina, nebo se podíváme na film.“ - Shlédnutí filmu se snad nevylučuje s návštěvou kina.

A obecně u úloh by bylo pěkné zvýraznit, které mám zrovna otevřené.
panther
Profil
unlucky:
namátkově jsem kouknul na AJ, a i zde máš chyby.

- „Slova končící na -S, -X, -SH, -CH používáme koncovku -es“ - těch koncovek je více než tebou vyjmenované
- nikde nepíšeš o nepravidelných množných číslech (mouse vs mice atd.)
- „V množném čísle nesmíme používat neurčitý člen "a"“ - a co „an“?
- v menu máš „přímtoný čas“
- „Jedna až deset se musíte naučit. Nejsou zde žádná pravidla.“ - co dodat. To nemá chybu :-)
- „od 13 akorát přidáte koncovku -teen“ - a co „five“ vs „fifteen“?
- „Slova končící na -Y: změníme -y na -i a přidáme ještě -es. Toto pravidlo se nevztahuje na slova [...] sea - seas)“. Kde je ve slově sea ypsilon na konci?


Suma sumárum, na téhle online škole bych se moc učit nechtěl. Obsah není moc kvalitní, spíše dost nekvalitní.
Tori
Profil
Ad Slovní druhy:
- nejednotné používání čárek (výčty vzorů podst.jm. a sloves, osob u sloves).

Druhy z hlediska morfolog. a sémant. - u variant a), b) se na začátku řádku zobrazuje diakritické znaménko (vlnovka).
Slovní druhy [...]: ohebné, neohebná, [...] plnovýznamová, neplnovýznamová.“ Slova, nebo slovní druhy?
Latinské názvy slovních druhů s malým začátečním písmenem.
Vzory přídavných jmen: Když u podst.jm. uvádíte u vzorů rody, hodilo by se i sem doplnit, který vzor je pro tvrdá a který pro přivlastňovací příd.jm.
Zájmena „druh - [...], zázací, vztažná, neurčitá, záporná
Slovesa: „vid - (-e),(-ne),(-je),(-í),(-á)“ Snad dokonavý nebo nedokonavý, ne? Tohle jsou koncovky vzorů.
Předložky: „se pojí s [...] a většinou stojí před .

Ad Vyjmenovaná slova:
1. odst.: „Vyjmenová slova
2. odst.: „Všechno, co je podobné s vyjmenovanými slovy, píšeme tvrdé y.“ = "s tvrdým y"?
b, f, l, m, p, v, s, z“ - Obvyklejší pořadí je "b, f, l, m, p, s, v, z".
3. odst.: „A právě u obojetných souhláskách si musíme ujasnit
babyka, Bydžov


Ad Podstatná jména:
Představují názvy osob, zvířat, věcí a vlastnosti dějů.“ - Nikoli, označují vlastnosti jako takové. Na vlastnost děje se ptáme "jaký je to děj, čím je charakteristický", tedy přídavné jméno nebo příslovce. "Rychlost světla je ..." - jaký děj to charakterizuje?
Proto většina lidí si pletou plete slovesa s podstatnými jmény jako – dělat / dělání, malovat / malba atd. Patří do ohebné skupiny. Znamená to, že se dají jistým způosbem „ohýbat“ – změnit tvary. “ - Vůbec ta poslední věta je celá divná.
Máme dvě čísla, a to jednotnáé (singulár) a množnáé (plurál).
Ale pozor, některá podst. jména mají jednotný a množný tvar stejný.“ - Zajímavé, my se to zas učili tak, že existují pouze v j.č. nebo pouze v m.č.
musíte si je prostě zapamtovat.
Otázka, která nám nejvíce vyhovuje, tak to slovo je v daném pádě.“ - Ach, ta stylistika.
Rod mužský poznáme podle toho, že podst. jméno končí v prvním pádě jednotného čísla na souhlásku“ (předseda, soudce, kuli) „...a v množném čísle na –i, -é.“ (stroje, hrady) „Rod ženský podle toho, že končí v prvním pádě jednotného čísla na –a, -e, -ě“ (kost, báseň) - Nezlobte se, nejsem učitelka ČJ, ale nedá se spolehnout na to, jestli mi "líp" zní "to zmrzlina" nebo "ta zmrzlina"?


Ad Přídavná jména:
1. odst.: „Po podstatných jmen jménech jsou
... „shodují se s nima v rodě“ - ale fuj.


Ad Zájmena:
- celkově nejednotné začátky odstavců po nadpisu - jednou začínáte velkým písmenem, jindy malým. O vyjadřovat jsem již psala.

1. odst.: „Latinsky Pronomina patří do skupiny ohebných slov.
Osobní zájmena: „Já, my představují mluvicího mluvčího
Vztažná zájmena: „Podobně jako vztažná zájmena, záporná zájmena se tvoří přidáním přípony ni- k tázacím zájmenám.“ - V čem přesně je ta podobnost? Spíše: "Podobně jako vztažná zájmena se i záporná odvozují od tázacích. Vytvoříme je z nich přidáním předpony ni-." Krom toho je "zájmenům", nikoli "zájmenám".
Neurčitá zájmena: „Tvoří se přídáním přípon a koncovek.“ - A z čeho se tvoří? Mimo to "někdo, málokdo, ledajaký,..." jsou vytvořena předponou, opět.
... „Neurčitost hovorový:“ - Co hovorového? Neurčitost, zájmeno, druh zájmena?



Nezlobte se, že jsem tak pedantická, ale myslím si, že výukový web o češtině by měl bez chyby projít kontrolou gramatiky a celkově působit vzorově. Lepší či přesnější formulace by místy také napomohla pochopení. Dětem na ZŠ se dostane dost nepořádnosti od mladých učitelů češtiny, netřeba k tomu přidávat další.
Mistr
Profil
unlucky:
Další chyba je v testu 5. Třída. V tamním devátém zadání si oprav Zadání 9: Maminka chce rozdělit 33 Kč mezi tři syny tak, aby každý obdržel víc než 9 . Kolik je možných řešení? Navíc možných řešení je rozhodně více než tři. Ostatně, posuď sám:

syn A - syn B - syn C
10 - 10 - 13
10 - 13 - 10
13 - 10 - 10
10 - 11 - 12
10 - 12 - 11
11 - 10 - 12
11 - 12 - 10
12 - 10 - 11
12 - 11 - 10
11 - 11 - 11
Darker
Profil
unlucky:
Průměr se generuje jednou za hod, takže nemáš možnost to vidět.
Chceš mi říct že na to máš crona? Vsadil bych se, že je to zbytečné.
peta
Profil
FF 500x500
* barvy - v zahlavi a menu jsou pekne, dal jsou osklive (nadpis obsahu, 4 ramecky)
* menu logo a menu vpravo, modry pruh by mel byt 3d v obou pripadech. V menu nahore mam pod tmave modrym stinem svetlejsi barvu pozadi asi 5px.
* menu vpravo - V menu vpravo neni 3d efekt zadny. Na druhou stranu, vpravo mozna ne. Nicmene u textu bych dal vetsi padding zleva v modrem zahlavi. Pod nadpisem ti vznika 1px bila cara. Odkazy v menu jsou priserne. Zkus pouzit tmave sedou misto te fialove modre. Totez pro odkaz Vice...
* obsah ramecky - nahore, v logu mas obrazek pro nastaveni barev tabulkam, zkus pouzit podobny odstin na ty ramecky Matematika, ...
* okraj stranky, to je jedna velka zahada :) Nahore 5px, zleva nic, sedy prouzek. Pak je tam blok 5px padding s prihlasenim. pak nasleduje dalsi blok bily okraj a 5px padding. A ted to zajimavejsi. Cele tohle je obklopeno do jakehosi bloku, ktery ma zprava a dole padding asi 100px. Takze stranka v okne 500x500 neni na stred ani zleva a zprava, ale ani zhora a zdola.
* testy, tady ty barvy sekci vypadaji rozumneji. Ale nadpisy jsou zelene, proc? bud cerna nebo stejna jako barva sekce. Navic jsou zleva asi 15px. Validator na strance hlasi 18 chyb, napriklad tag style uprostred tagu body.
* Cesky jazyk, modre pismo na zlutem podkladu v menu vlevo? Zkousel jsi oranzovou nebo cerne zlutou? Pripadne neutralni sedou?
* zaokrouhlovani, zacetl jsem se do textu, strasne :) Stranky delas pro jakou vekovou kategorii? Ty vety jsou dost krkolomne a slozite na precteni.
"Zaokrouhlování děláme, abychom měli "hezčí" čísla. Kdo by si pamatoval 153 843 než 150 000?"
To neni tak uplne pravda.
Praci delame, abychom meli hezci prvky. To mi prijde jako dost krkolomne. Prvky zpracujeme pro hezci tvar prvku.
Kdo by si pamatoval A než B? To je dost slozite na pochopeni. Prvek B se lepe pamatuje nez A.
Tak podobne bude asi zbytek stranky a cely web, jak koukam na reakce ostatnich :)
* Trojclenka, tam bych pouzil pruhledne tabulky
[sipka][7000][Kc][..............][..7][dni][sipka]
[sipka][......x][Kc][..............][10][dni][sipka]
a mozna pro nazornost bych udelal mezikroky
[sipka][7000][Kc][..............][..7][dni][sipka]
[sipka][......x][Kc][..............][10][dni][sipka]
-
[sipka][......x][Kc][..............][10][dni][sipka]
[sipka][7000][Kc][..............][..7][dni][sipka]//sipka opacne
-
[.......][......x][.....][..............][10][.....]
[.......][------------][..... = .....][---------]
[.......][7000][....][...............][..7][.....]

Jinak to pusobi zajimave. Je tam malo prikladu. Mrkni nekdo na php.net, kazdy priklad dobry.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: