Autor Zpráva
deda
Profil *
Moderátor Petr ZZZ: Názor poprvéPo připomínkáchValidnostPotřetí
Zdravím všechny na fóru.
Prosím o další kritiku, náměty a připomínky po opravách a úpravách dle vašich minulých rad.
díky děda

Moderátor Petr ZZZ: Titulek „krituzj nová hlavička, nadpisy www.zatepleni-stavebniny.cz“ není česky, příště zkus prosím vymyslet lepší.
Ivy
Profil
Co takhle dát tam klikací odkaz, já jsem líná.
deda
Profil *
Děkuji za pozornost, asi jsem vás naštval se svým příspěvkem, ale co by amatér, starobní důchodce poznámce o lenosti nerozumím. Mojí odvahou pustit se do webu a mnoha krásných aktivit, které internet a hlavně Google nabízí, jde skutečně jen o snahu dokázat dětem a vnukům, že ještě nejsem na odpis. Přesto vás prosím, připojte konkrétní kritiku.
Děkuji
děda
AlastorM
Profil *
deda:
no ten obrázek v hlavičce vašeho webu www.zatepleni-stavebniny.cz se mi nelíbí - nevím, ale je takový rozostřený, rozmazaný. Špatně se mi čte to logo...

Levé menu - v nadpise zateplení-stavebniny úplně na konci se mi to zdá, nebo tam opravdu něco překrývá poslední písmeno?

Jinak hezké
Ivy
Profil
[#3] deda
Ale nenaštval. Moje poznámka o lenosti se týkala toho, že pokud je v příspěvku klikací odkaz na hodnocenou stránku tak si ji podle všeho prohlédne a zhodnotí více lidí, neboť je to tak pohodlnější než otevírat nový panel a kopírovat adresu z titulku příspěvku. O tom že uživatel je líný bylo napsáno už spousta článků a pokládám to za užitečnou informaci pro každého kdo chce přilákat návštěvníky na svou stránku. Pro mě to platí taky - než bych něco složitě hledala tak jdu raději dál. Nechtěla jsem se vás nikterak dotknout.
Tedy k hodnocení:
* Proti hlavičce nic nemám, ale připadá mi taková málo výrazná na to aby mě zaujala. Možná bych zkusila zvážit méně textu v hlavičce a vzhledem k tomu že hlavička je jediné místo na stránce s obrázky tak by se mi líbily nějaké hezčí. Ty dva co tam jsou mě osobně připadají příliš technické.
* Místo kontaktů na hlavní stránce bych doporučila zvážit dát Kontakty na horní lištu, možná mezi O nás a Co vás zajímá.
* Jako potenciálnímu zákazníkovi mi není jasné, proč je seznam zboží jednak v menu a jednak na hlavní stránce (za textem "nebo objednejte kliknutím na níže uvedených odkazech:"). Jako zákazník se v tom nevyznám, liší se to nějak?
* Jsou informace v sekci zelená úsporám aktuální? Mám pocit že ten program už nefunguje, i když je pravda že jsem se o to nějakou dobu nezajímala.
* V sekci Jak zateplit fasádu má druhý obrázek příliš malé odsazení od textu a vypadá to šeredně.
* V sekci Cena zateplení domu chybí mezery za čárkou (nájem,stavba,doprava)
* Jako zákazníkovi mi stránky připadají nepřehledné a náročné na orientaci, asi bych se tam chvíli motala a pak bych šla jinam. Možná by stálo za to zkusit udělat nějaká zjednodušení anebo mapu stránek.
deda
Profil *
Díky moc,
vůbec jste se mne nedotkla, vážím si toho že mi odpovídáte. To děti (44 a 42), ani vnoučata (19 a 22) mi neporadí. Co zvládnu - opravím.
Prosím věnujte mi ještě chvilku.
*Jak dám klikací odkaz na hodnocenou stránku?
*Hlavičku jsem předělával, abych do ní dostal název firmy, činnost a cenu. Dělal mi ji grafik, ale dal tam nesprávný obrázek a firma neodpovídala kogu barvou ani fonty. Mám jenom Picasa 3 a tak jsem musel mazat text a nesprávný obrázek retuší. Písmo jsem rozjasnil, zřejmě moc. To vše se dá napravit. Název firmy - logo zmenším a texty lépe rozprostřu.
*Kontakty mám i na stránce O nás. Ta forma i na úvodní stránce je tedy nevhodná?
*seznam zboží je v správně v menu a na úvodní stránce s obrázkem. Ta věta "Volejte zdarma......, napište.... , nebo objednejte......" je fakt nelogická. Musím přeformovat. Objednejte kliknutím a odkazy na produkty musí být samostatně. Měl jsem za to, že tyto odkazy budou sloužit jako klíčová slova ??
*Informace k Zelená úsporám aktializuji.
*Odsazení obrázku opravím, děkuji.
*Mezery opravím, chyby i pravopisné nacházím neustále.
*Mapu stránek jsem vložil do úvodu převevedením s patičky web map - ale to je asi něco jiného než website že? , tak jsem si website vygeneroval pomocí v programech maxiorel a xml-sitemaps.com a Google sitemaps, ale píše mi to "This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below", čili že se nezobrazí .... , ale pod tímto textem je zobrazen kód:
<SHOP>
<SHOPITEM>
<PRODUCTNAME>EPS 70 Z....50mm (6m2/bal)</PRODUCTNAME>
... až
</SHOPITEM>
</SHOP>
Bohužel nevím co dál, vložil jsem to do: "Soubor robots txt / Publikační systém vašeho webu eshop-rychle.cz/zatepleni-materialy-cz",
ale nikde na webu se nic neobjevilo. Budu zkoušet: "pokus -omyl"
Ještě jednou mockráte děkuji, pravděpodobně "nade mnou zlomíte hůl", ale pochopím to. Teď jsem ale nebyl líný, že?
děda
deda
Profil *
AlastorM:
Díky moc.
Hlavičku jsem předělával, abych do ní dostal název firmy, činnost a cenu. Dělal mi ji grafik, ale dal tam nesprávný obrázek a firma neodpovídala logu barvou ani fonty. Mám jenom Picasa 3 a tak jsem musel mazat text a nesprávný obrázek retuší. Písmo jsem rozjasnil, zřejmě moc. To vše se dá napravit. Název firmy - logo zmenším a texty lépe rozprostřu.
děda
Ivy
Profil
deda:
Jak dám klikací odkaz na hodnocenou stránku?
Odkaz do příspěvku se vkládá posledním tlačítkem nad rámečkem (to s tou zelenou koulí)

Dělal mi ji grafik
Osobně bych asi něco takového reklamovala.

Kontakty mám i na stránce O nás. Ta forma i na úvodní stránce je tedy nevhodná?
Není to nevhodné, ale uživatelé očekávají Kontakt v menu, je to taková zvyklost a kromě toho se to pokládá za profesionální. Pokud nenajdu rychle kontakt na jakékoliv stránce, snižuje to moji důvěru jako zákazníka - pokládám si otázku Pročpak se asi chtějí schovávat? a pokud jakékoliv kontakty zcela chybí stránka je pro mě naprosto nedůvěryhodná.

Objednejte kliknutím a odkazy na produkty musí být samostatně.
Jako potenciální zákazník jsem z toho opravdu zmatená. Chci koupit Weber.therm klasik bílý - lepicí a stěrkový tmel 25 kg a sádrovou omítku pytel 25 kg. Kam mám tedy klikat? Logicky bych si produkty našla v menu vlevo a klikla na košík. Je to špatně?

Měl jsem za to, že tyto odkazy budou sloužit jako klíčová slova ??
To asi budou, ale pokud z toho víc lidí bude zmatených tak nemá význam to tam nechávat jenom kvůli klíčovým slovům.

Mapa stránek je dvojí, jednak ta sitemap.xml, ta je pro roboty. Další je mapa stránek jako například tato, která slouží návštěvníkům pro orientaci a takovou jsem měla na mysli.

"This XML file does not appear to have any style information....
S tímto bude muset poradit někdo jiný.
Petr ZZZ
Profil
deda:
Klikací odkaz se v této diskusi dělá takto:
1. Zkopíruješ adresu webu, na který chceš odkázat:
http://www.zatepleni-stavebniny.cz
2. Obarvíš to myší.
3. Klikneš na ikonku pro vložení odkazu:
4. Dle libosti přepíšeš text, který má být klikací.
5. Hotovo.
K webu.
1. V hlavičce pět různých písem je o tři až čtyři víc, než bych považoval za vhodné.
2. Podobně je to s písmy na většině stránek, na které jsem se podíval: příliš mnoho barev, velikostí a typů písma (otřesný příklad – na té stránce navíc chybí u některých produktů ceny).
3. Informačně zajímavé texty (tabulky, obrázky atp.) jsou na některých stránkách stravitelné velikosti, na jiných naprosto nepoužitelně droboučké, téměř nečitelné.
4. Logo nekliká na úvodní stránku. (Vlastně logo vůbec chybí.)
5. Nejsem schopen rozpoznat nějakou architekturu webu, přijde mi to takové páté přes deváté, nevyznám se, neorientuji se.
6. Odkazy ne vždy splní očekávání – buď vedou na stránky s mizivou informační hodnotou anebo se netýkají tématu. Příklady:
- Texty na stránce Historie firmy jsou ze dvou třetin SEO-bláboly a shluky KW, které s historií firmy nemají naprosto nic společného.
- Odkaz Cena zateplení domu mi umožní se třikrát proklikat na nějaké detaily (cena za metr čtvereční atp.), aniž bych se dozvěděl cenu zateplení jakéhokoliv domu.
7. Tu chybí diakritika (pena, cistic, aplikacni pistole), tam se vloudil překlep.

Jako jeden z dříve narozených bys už mohl vědět, že v byznysu nejde o to, jak je člověk starý, ale co umí a co nabízí. Protože svět je zlý a byznys tvrdý. Víc bys synovi pomohl, kdybys zde svou žádost o kritiku neuváděl informacemi o tvém podivuhodném omlazování, implikujícími ve skutečnosti prosbu o shovívavé hodnocení, protože potom by ses spíše dozvěděl, co děláš špatně. Vcelku si ovšem myslím, že nejvíc synovi pomůžeš, když mu sám doporučíš sehnat grafika a kodéra a zadat web profesionálům (mám takové tušení, že sám nemá k tomuto rozhodnutí odvahu). Tohle se mi jeví jako reprezentace solidní firmy nepoužitelné a když vezmu v úvahu, že si zde necháváš stránku hodnotit už potřetí, obávám se, že tohle k cíli nevede. (Takto nějak si představuji profesionální grafiku na téma stavebnictví.)
deda
Profil *
Díky za konstruktivní a přísnou kritiku. Velice si vážím, že přes Váš názor jste si dal práci s hodnocením a uvedl chyby. Je skutečností, že hlavičku budu muset nechat opravit. O shovívavost jsem skutečně stál, protože si uvědomuji, že jsem se pustil do něčeho, co se jako samouk nemohu nikdy naučit, ale nikoliv pro shovívavé hodnocení a už vůbec jsem nepočítal s omlazením. Skutečností je, že aktivity, které PC umožňuje, mne velice baví i když znalý se již nestanu. Proto jsem přivítal i program na zpracování webu a to přes to, že si uvědomuji, že výsledek bude pro profesionála nepoužitelný. Ještě jednou děkuji vám a všem, kteří mi 3x radili. Se všemi připomínkami jsem poctivě pracoval a velice si vážím přístupu diskutujících.
Mnoho úspěchů vám všem přeje
děda
deda
Profil *
Ivy, Ivy:
Díky za Váš čas a podnětná řešení.
děda

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0