Autor Zpráva
frances
Profil *
Zdravím rád bych se tu zeptal odborníků a kritiků na celkový dojem, ale hlavně na to jak je systém nakódován a připraven z hlediska vyhledávačů a SEO.

http://www.shopia.cz/

Snažil jsem se portál co nejvíce vyladit tak aby se líbíl jak návštěvníkům a vyhledáváčům ale mám trošku rozporuplné výsledky hlavně co se týče přirozeného trafficu z vyhledávačů.

Například mrtvé jsou seznam i google images i když jsou obrázky velice pěkně pojmenované, to samé platí pro longtaily a filtry které jsou kompletně předělané apod... Možná je tam nějaký zásadní fail který ale pořád nevidím. Budu rád za vaše konstruktivní názory a připomínky.

Toto vlákno jsem založil na více serverech takže poprosím o váš komentář pouze pod jedno vlákno.

Děkuji mnohokrát.
Petr ZZZ
Profil
Než na tu stránku půjdu, jen se zeptám – zasekává to ještě prohlížeč jako před devíti měsíci nebo už je to lepší?

Co se týče obrázků – nějaké obrázky gůglím poměrně často, ale neuvědomuji si, že bych se někdy při hledání obrázku dostal na jakýkoliv eshop. Skoro to vypadá, jakoby Google vycházel z předpokladu, že hledá-li někdo obrázek, chce se dozvědět, jak to či ono vypadá a případně si o tom něco přečíst, ale nechce to hned kupovat.
panther
Profil
Petr ZZZ:
neuvědomuji si, že bych se někdy při hledání obrázku dostal na jakýkoliv eshop
to bych netvrdil, například při vyhledávání Giro E2 v images.google.com dostanu samé eshopy, alespoň prvních pět, dál jsem to neprocházel. Dokonce v první řádce (5 obrázků) nevidím odkaz na oficiální web výrobce.

frances:
než začnu cokoliv zkoumat podrobněji, jak je eshop starý?
Petr ZZZ
Profil
panther:
Aha, zajímavé, díky. Možná je má zkušenost podmíněna tím, že většinou hledám obrázky zvířat či rostlin a pokud hledám nějaký produkt, nehledám obrázky, ale text.
frances
Profil *
Petr ZZZ: zasekavani by melo byt uz OK
panther: web jako takovy je stary 12 mesicu, spusten byl 2.12.2010 nicmene beze v testovacim provozu jiz od zari.

Diky za postrehy.
Petr ZZZ
Profil
frances:
Zvětšení písma v IE8 nepříjemně rozhodí design, přičemž nabízené velikosti bych subjektivně označil za nečitelné až drobné; střední, větší a největší písmo chybí. Přístup z IE6 to vůbec nedovolí.

Zvětšení písma ve FF rozhodí design k naprosté nepoužitelnosti.

Mám-li zůmovat celou stránku tak, abych vnímal velikost písma jako pohodlnou, nevejde se mi na obrazovku (testováno v prohlížečích Firefox, IE 8 a Google Chrome).

Pokud jde o SEO – širokou použitelnost stránky v nejrůznějších koncových zařízeních a s ohledem na co nejširší spektrum uživatelů a jejich individuálních zvyklostí vidím jako základní předpoklad. Vycházím-li z toho, že o části metod, kterými vyhledávače posuzují oblíbenost stránky u brouzdala, můžeme jen spekulovat a o některých nejspíš nemáme nejmenšího tušení, doporučil bych jako první opatření zapracovat na přístupnosti. Je třeba si uvědomit, že SEO, ač v doslovném překladu "optimalizace pro vyhledávače", slouží v konečném důsledku k získání a udržení návštěvnosti stran lidí a ne strojů.
Spectator
Profil
Facebook u loga - to je podle mě už docela síla.
Stránka se načítá nepříjemně pomalu a po každém načteném kousku se trošku přeskupuje.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0