Autor Zpráva
majkl34
Profil
Před 10ti dny byl spuštěn nový zprostředkovatelský server DoGala.cz. DoGala.cz je místo, které umožňuje českým výrobcům, prodejcům a distributorům nabídnout své nové, kvalitní a elegantní výrobky kupujícím, co chtějí sebe, své blízké nebo své okolí dohodit do gala. Každý má možnost založit si vlastní obchod a nabízet novou, kvalitní a elegantní módu, oděvy, módní doplňky, tašky, kabelky, šperky, bytové doplňky, art decor, kosmetiku, materiál pro tvorbu atd.

Určitě mě bude zajímat váš názor a podněty ke zlepšení, podívejte se prosím na www.dogala.cz! Předem moc děkuji!
jenikkozak
Profil
majkl34:
1) Bylo by lepší, kdyby se v menu nezobrazovaly položky, které neobsahují žádné zboží. (Mám na mysli položky Pro děti > Do školy a tak.)
2) Pokud ve stránkování klikne uživatel na jedničku, dostane se na duplicitní stránku. (?pg=0)
3) Částky „X,- Kč“ bych uvedl bez té čárky a pomlčky.
4) „Zapomněli jste vaše heslo?“
5) Najedu-li myší nad poslední položku horního menu (DoGala), v title se mi objeví, že odkaz míří na úvodní stránku (čekal jsem na title, protože podle textu odkazu nevím, kam míří), jenomže na úvodní stránku nesměřuje.
5) Čekal bych, že na to plusko u odkazu Pokročilé vyhledávání se dá kliknout.
6) Oříznutí textu (na úvodní straně, v metatagu description) by mohlo respektovat hranice slov.
Web se mi líbí; působí na mne dojmem, že jde o propracovaný web. Jen je zajímavé, že zmínka o tomto webu je většinou jen na hodně pochybných seonesmyslech.
Petr ZZZ
Profil
1. To vyjíždění popisků působí hezky, nicméně text na polotransparentním pozadí není nejlépe čitelný. Kromě toho to nevyjíždí u všech obrázků, chtělo by to sjednotit. A řekl bych, že se ten efekt odráží na přístupnosti – možná by bylo lepší se na něj vybodnout a dát popisky tak, aby byly pořád vidět. Kdybych se například chtěl rozhodovat mezi dvěma produkty, vidím popisek nanejvýš u jednoho z nich. A když už to tam chceš mít, tak bych alespoň doporučil odstranit opakované provádění skriptu, když si někdo nad obrázkem zakmitá myší víckrát – kýve se to "půl hodiny" a blbě se to během toho kývání čte.

2. Některé fotky nepůsobí profesionálním dojmem (model se nedívá do kamery, má za sebou nehezký ostrý stín atp.)

3. „Seřadit podle: topování“ – co to je, topování?

4. Pod některými položkami „nebyl nalezen žádný výrobek“. Těžko říct, co je lepší – toto odrazuje návštěvníky webu, na druhé straně to může inspirovat nabízející, aby do prázdné kategorie něco přidali. Nejlepší by možná bylo nabídnout prodávajícím možnost, aby navrhli novou kategorii, ale prázdné kategorie nezobrazovat. Nebo je zobrazovat pod popiskem "dosud prázdné kategorie – nabídněte zboží!"

5. VOP jsem nedočetl do konce, ale Podmínky užívání bod 2 považuji za problematický – předpokládám, že si nevyhrazuješ duševní právo na prezentované výrobky, měl bys to ale jasně zmínit. Kromě toho bych podmínky pročísloval od začátku do konce a nezačínal pod každým nadpisem zase jedničkou.

6. Výchozí velikost písma mi přijde hodně droboučká, více než 120 znaků na řádek je moc. Omezím-li zoom na velikost písma, přežije design jen trojí zvětšení, přičemž až při pátém zvětšení má řádek ca. 80 znaků a až teď vnímám písmo jako pohodlně čitelné (viděno na stránce VOP, bude se to ale asi týkat i jiných stránek).

7. Na stránku "O nás" bych odkazoval textem "O nás" a ne textem "DoGala".

8. Obrázek "Nastavení a možnosti účtu" obsahuje text Nasatavení.

9. Části sekce "O Do Gala" by se hodily spíš do nápovědy.

10. Na postavě v logu mi cosi malinko vadí, nevím, jestli je to držení těla, nebo úsměv, nebo něco jiného, i když působí na první pohled profesionálně. Napadá mě, že modelky se usmívají spíš na reklamách na jogurty nebo na prací prostředky než na reklamách na oblečení a šperky.
majkl34
Profil
To jenikkozak a Petr ZZZ: oběma moc děkuji za vaše postřehy, určitě řadu z nich zapracuji, u chyb (překlepů) je to samozřejmě nutnost. Už do toho koukám tak dlouho, že některé věci mi nutně musí unikat. A určitě jich bude ještě víc... Každopádně ještě jednou díky, je vidět, že se vyznáte ;-)
Taurus
Profil
Petr ZZZ:
10. Na postavě v logu mi cosi malinko vadí

Ono to hlavně není vlastně logo, ale spíš doplňující obrázek. Líbí se mi, stejně jako celý web, je to kvalitní práce, ale logo má být jednoduché a poměrně malé - tady je složité, velké, zaměnitelné.

Ohledně typografie bych zvýšil line-height a zúžil bloky textů. Současná verze se fakt špatně čte, i kvůli velikosti písma. Odkazy v obsahu a patičce by zasloužily hover, active a focus. Číslování je namačkané na levou stranu, nevypadá dobře. Doplnil bych tiskový styl, je to otázka chvilky.

Moc pěkná práce s příjemnými a nenásilnými barvami.
majkl34
Profil
Taurus, Taurus:

Ta postava je skutečně braná za logo. Myslím, že vždy nemusí platit definice, že logo má být jednoduché a poměrně malé. Paní, co je součást loga a tvořil ji grafik Jakub Cenkl. Jak se logo tvořilo si můžete přečíst na http://magazin.dogala.cz/jak-vznikalo-logo-dogala/. Jinak opět díky za připomínky.
Nox
Profil
nedíval jsem se co už je tu psáno, moje postřehy:

1) Vizuálně je to hezké, ale působí to hodně namačkaně ... koukl bych si na odstupy, zarovnání a tak. Třeba patička je úplně v pohodě ... tímhle stylem by se mi to víc zamlouvalo
2) Špatný kontrast placeholderů ve formulářích, u textů tagů a kategorií v detailu produktu...
3) Asi bych zrušil tu animaci u popisků, přece jen to moment trvá, u 1. je to ok, ale po 60. už to tak kůl není
4) Proč se zobrazují výrobky, které jsou prodané a nemohu si je koupit?
5) U řazení bych nedával cursor: pointer na aktuální směr řazení ... aspoň bude jasnější, která barva to značí a které je vybrané (asi červená, ale nepřijde mi to jisté)
6) Absence :hover způsobuje nejistotu, kam klikám, tím hůř v kombinaci s (1), kdy např. u výrobků s řádkovým výpisem název a prodávající je tak těsně u sebe, že se musí člověk soustředit, aby trefil odkaz který chce
7) Tečkované pozadí lightboxu je mi celkem nepříjemné, navíc to tak jaksi zrní (asi ne schválně, ale stejně)
8) Pokročilé hledání je dobré ... ale u barev je potřeba dát jinou barvu textu tam, kde černá není dost kontrastní
9) "Hledat v" - nebyly by lepší checkboxy?

Stránka s produktem vypadá propracovaně, dobré
panbasnik
Profil
Hezké je to.
Však namačkanost a nepřehlednost to kazí - to jsou pro webdesing učinění vrazi.
Ivy
Profil
* Připadá mi trochu divné že se mi po kliknutí na Kurzy a návody zobrazí hláška Nebyl nalezen žádný výrobek.
* U textu Vylepšujeme DoGala (blogy) mi ale vůbec nesedí šroubovák - co takhle jehla a niť nebo alespoň nůžky?
* Jinak líbí a hodně.

panbasnik:
webdesing
Máš tam chybu, to se píše webdresing.
Taurus
Profil
majkl34:
Jakub Cenkl je evidentně vynikající ilustrátor. Ale k logu se přistupuje zkrátka jinak a určité zvyky se nemění, proto existují definice loga a korporátní identity. Nejlíp ukazuje praxe, že ilustrace do malých materiálů typu vizitka, razítko, ikona, hlavičkový papír aj. zkrátka nepatří.
majkl34
Profil
Ivy:

Šroubovák se tam hodil míň jak nůžky, Ivy, podívej se teď www.dogala.cz/blog/nova-zlepseni-po-prvnim-tydnu-provozu-15. Jinak všechny připomínky jsem si pečlivě a s velkým zaujetím přečetl a řadu z nich jsem zadal programátorovi. Takže díky za aktivitu všech!
Ivy
Profil
Teď je to daleko stylovější. A ta rychlost, to jsou body navíc.
Chamurappi
Profil
Reaguji na majkla34:
1) Ve starším Exploreru se stránka nepříjemně cuká při rolování, použij větší obrázek na pozadí. To tečkované pozadí 2×2 pixely v lightboxu už je ale opravdu zabiják. Malé obrázky neopakovat!
2) V menu (v horním, ani v levém) není zvýrazněna položka, na které právě jsem.
3) Odkaz na obchodní podmínky u registrace bych namířil do nového okna.
4) Plusko u pokročilého vyhledávání by mohlo být prokliknutelné.
5) Pravý sloupec mi připadá zbytečně moc široký. Tím, že je i tmavší a výraznější, z toho mám dojem, že je ten hlavní prosřední sloupec umáčknutý.
6) Zvětšit line-height. Velikost písma nedefinovat v pixelech.

Jinak je to opravdu povedené dílo.
majkl34
Profil
Chamurappi:

Můžeš mi prosím dovysvětlit "tečkované pozadí 2×2 pixely v lightboxu", asi přesně nechápu, co tím myslíš... Bod 3 i 4 už jsou v řešení. Ad 5 - pravý sloupec myslíš v náhledu výrobku? Světle modrá barva je stejná jako barva v levém menu. Pak je tam ještě světlejší šedá, která se váže k výrobku, nikoliv k prodejci, proto je to takto odděleno.
panther
Profil
majkl34:
Můžeš mi prosím dovysvětlit "tečkované pozadí 2×2 pixely v lightboxu"
Chamurappi myslí tento obrázek, který způsobuje nehezké sekání při otevírání lightboxu.
majkl34
Profil
Máš pravdu, zkusím to vyřešit ještě jinak (nebude to rovnou skákat do lighboxu) a i s jiným lightboxem. Díky.
Petr ZZZ
Profil
majkl34:
Nevím, nakolik je to důležité, ale v IE6 se mi úvodní stránku vůbec nepodařilo otevřít (některé podstránky ano).
Ivy
Profil
majkl34:
Dovolím si ještě jednu kontroverzní otázku. Neber to jako napadání, jen mě zajímá jak to vidíš. Nemáš obavy že někteří uživatelé budou vnímat záporně velkou podobnost s Flerem?
majkl34
Profil
Nemyslím, že by podobnost vnímali záporně, podobnost je daná už z principu fungováním zprostředkovatelských webů. Myslím si, že to je jako s jakýmkoliv jiným produktem. Existuje-li na trhu produkt, který má své zákazníky, tak je vždy těžší je přesvědčit, aby udělali nějakou změnu a přešli k jiné značce (produktu). Buď k té změně nemají důvod (jsou např. spokojeni) nebo nemusí být spokojeni, ale nechce se jim seznamovat s novým systémem a vzdávat se již po nějakou dobu budované komunity okolo svého profilu. Na druhé straně jsou všechny lidské bytosti originály a každému vyhovuje něco jiného. Co se týče podobnosti, tak doporučuju kouknout na seznam zprostředkovatelských webů, kde když se podíváš na layout všech těch systémů, tak je často velmi podobný.

www.reklamablog.cz/zebricek-navstevnosti-zprostredkovatelskych-webu-s-handmade-vyrobky-podle-alexa-ranku-aktualizace/

Můj systém je mnohem víc podobný zahraničním serverům obdobného zaměření, čerpal jsem inspiraci převážně u velkých zahraničních serverů. Možná je podobnost daná právě tím, že fler se taky inspiroval jinde, nejedná se o unikátní systém ani řešení, ta inspirace od zahraničních zprostředkovatelských webů je zcela pochopitelná a přirozená (on nás všech). Prostředí pro obsluhu uživatelského účtu jsem dělal zcela podle své představy. Ten, kdo užívá oba dva systémy zároveň by mohl potvrdit, že jsou zcela odlišné. Ale to může posoudit až zaregistrovaný uživatel, neregistrovaný to může posoudit pouze podle titulní strany a z náhledu produktu.
majkl34
Profil
Odpovídám Petr ZZZ:

IE6 beru je na smrtelné posteli, viz např. http://blog.jklir.net/z-ie6-se-pomalu-stava-legenda-20120108.html

Celý systém jsem důkladně testoval na Firefoxu, Google Chromu, Internet Exploreru na mobilních prohlížečích OS Android, iOS a BlackBerry. Ve všech těchto se systém chová zcela stejně. Tak snad to bude stačit, úplně alternativní prohlížeče již nemohu všechny obsáhnout, ale 99% uživatelů by problém mít nemělo.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: