« 1 2 »
Autor Zpráva
Brož
Profil *
Asi před měsícem byl spuštěn web na adrese www.lupefoto.cz, tvůrcem webu byl www.broz-web.cz, grafické zpracování měl na starosti šikovný Columbijec. Vše korigoval Petr fotograf. Myslím, že web lupefoto.cz stojí za návštěvu.
yamainu
Profil
Promiň, ale za tu hudbu na pozadí bych tě nejraději nako..., zrovna jsem něco jiného poslouchal, když se to do toho spustilo. A to tu písničku mám rád.
Ikona k vypnutí zvuku není dost dobře zaregistovatelná. Napoprvé jsem stránku hned odstřelil a notu našel až po druhém spuštění.
Design se mi líbí i když nejsem na sladké. Sedí k zaměření fotografa.
Trapné je "SEO" v atributech alt a title u obrázků ve fotogaleriích.
Brož
Profil *
Děkuji za kritiku......

mno s tou hudbou je to přání zadavatele, s tím nehnu :)

Co se týče alt a title, je na místě kvůli SEO optimalizaci, a bylo zde na místě, web nemá skoro žádný text, ale již je slovní spojení ve vyhledávání na 1 pozicích na seznam.cz spojení fotografické studio

Ještě jednou děkuji za kritiku :)
Plaváček
Profil
Brož:

1. Vysvětli klientovi, že hudba, která se spustí bez vědomí uživatele, je otravným prvkem, který často zařídí jeho brzký odchod
(ostatně - má majitel webu na tu písničku autorská práva?)

2. Předpokládám, že jsi zodpovědný za výrobu webu a SEO. Pokud ano, pak bys měl vědět, že atributy ALT a TITLE mají jiný účel a určení (a termín SEO optimalizace neexistuje, to jen na okraj), viz tento krátký článek doplněný o relevantní odkazy: http://plavacek.posterous.com/atribut-title-a-co-s-nim-v-seo
Brož
Profil *
Děkuji :)

Ano autorská práva majitel webu má v pořádku, to jsem preferoval již při tvorbě webu :)

co se týče altů, již nynější seo analyzátoru jej vyžadují :), pokud je nemáš berou Ti body za SEO, dobře popsaný obrázek není na škodu a tudíž u fotografií studia je lidé mohou bezproblémově vyhledávat na googlu v obrázkách, tak tedy nyní je pravda a účel na které cestě?

Díky Vám
Taurus
Profil
Dobře popsaný obrázek skutečně není na škodu, ale tím není mylšeno, že musím u každého číst ty samé, nadbytečné informace. Na seo blábolátory se vykašli, k čemu jsou ti jejich body, které jsou pro seo irelevantní? Rozšiřujou plno bludů a ty ses nechal nachytat...

Web je poměrně příjemný, ale nechápu, proč mícháš dva jazyky. Spuštění hudby bez vyžádání je vážně zlo. Vlastně neúcta k návštěvníkovi.
Brož
Profil *
S hudbou nic neudělám, to je opravdu na zadavateli, dva jazyky těma jistě myslíš: patičku a home, já vím, také je na zadavateli, jsou věci s kterýma zhotovitel nemá šanci hnout.....

Mno vidíš, my se SEO analyzátorů držíme a například web lupefoto.cz je na první pozici na spojení slov fotografické studio na seznamu jako první na první straně, čili jim věřím :)

někdo se musí nachytat, ale jen v případě jejich ověření :)

Díky za recenzi :)
Nox
Profil
Hudbu bych nechal, ale defaultně vyplou

Líbí se mi to, akorát bych nedával (třeba ceník) scrollbar, ale prostě to protáhl, nevypadá to hezky a není důvod proč návštěvníkovi schovávat část obsahu ... stačí oddělat height z #content .col-main (můžete doplnit min-height)

Barvy jsou hezké (a fotky taky)
Joker
Profil
Brož:
Mé dojmy:
- Hudba na stránce (fuj!), SEO atd. viz předchozí příspěvky.
- Text by mohl víc kontrastovat s pozadím, špatně se mi to čte.
- Z hlavního menu se všechny odkazy otevírají ve stejném okně, akorát blog v novém. Proč se nechovají všechny stejně?

A jeden možná trochu subjektivní dojem, přijde mi, že převažuje vzhled nad účelností.
Tzn. že to je udělané „aby to bylo hezký“, ovšem trochu na úkor praktičnosti. Třeba v ceníku polovinu plochy pro obsah zabírá fotka, jenže abych se dověděl kolik co stojí, musím rolovat (a označit si text, protože na šedé písmo na světle modrém pozadí mám problém zaostřit).
Na celém webu jsem nenašel přímo napsanou adresu, dokonce ani předmět činnosti (to je jen v titulcích stránek a fotek). A „Praha“ je široký pojem, mezi „Praha“ a „Praha“ mohou být i dvě hodiny cestování. Když už mi web nabízí koupi něčeho, měl by vždycky obsahovat název firmy, adresu, IČO a nějaký kontakt. Jednak se takové informace návštěvníkovi mohou hodit a jednak jejich absence je podezřelá (je to seriózní firma, když ani nemá „oficiální“ adresu?)

Připadá mi, že pokud jde o snahu přivést potenciálního zákazníka a přimět ho si něco koupit, pořád se točíte na SEO, SEO, SEO (Další úroveň komična to získává, když se snažíte o spojení „fotografické studio“, přičemž jsem si vůbec nevšiml, že by bylo někde v textu stránek).
Fajn, v optimálním případě přivedete potenciálního zákazníka na stránky, ale tady si zdá se řeknete „tak hotovo“ a skončíte. Já jako potenciální zákazník si proklikám pár fotek, zjistím, že ceník nemůžu přečíst, v kontaktu nezjistím jak daleko bych to k nim měl… a pokračuji dalším odkazem ve výsledcích hledání.

web lupefoto.cz je na první pozici na spojení slov fotografické studio na seznamu jako první na první straně
Není, je asi osmý.
A tím, že věříte SEO blábolátorům, jste si moc reklamu neudělal, teda :-)
JaySee
Profil
Dobrý den,

tak za sebe jsem proti té muzice, když mi do mého výročního setu začne hrát tamta obludnost, zavírám browser a jdu pryč. Odmítám detailně zkoumat web, na kterém explicitně hraje muzika.

A když jsem otevřel stránku, tak jsem na ni asi 15 sekund koukal, a zase ji zavřel. Nepochopil jsem, k čemu ten web slouží. Takže asi takový má stránka problém.

Ale vypadá to hezky. That's all folks.
Brož
Profil *
Hmm. zajímavé.......čili návštěvníci tohoto webu chápou obsah jako věc designu než praktičnosti, pokud mi tedy něco neuniklo?

Děkuji za kritiku :)
nemeja
Profil
Takže předem se omlouvám, že jsem poslal objednávku, jelikož jsem neočekával, že když zadám do telefonu "asdf" tak že se to pošle => udělat ověřování správného telefoního čísla. U objednávky zustanu a rovnou řeknu, že se mi nelíbí jakym zpusobem fungují inputy, po neúspěšném ověření formuláře. Pokud člověk vyplní a pak klikne do inputu, tak se mu nedá možnost upravit své předchozí zadání, ale znova nové políčko. Na odkaz lezu ze školního PC a vždy při vstupu na home mi lagne prohlížeč a spadne flash, nevím čím to je, ale tipuji tou hudbou.
ludekbrno
Profil *
Brož:
Mno vidíš, my se SEO analyzátorů držíme a například web lupefoto.cz je na první pozici na spojení slov fotografické studio

No vidíš, ty jsi jen další naivka, co se nechal napálit :))) Mimochodem, kolik lidí hledá slovní spojení "fotografické studio"? Ono je snadné být na první pozici na něco, co je málo hledané, než na opravdu hodně hledanou frázi. Zkus ten web ale optimalizovat třeba na "svatební fotograf, fotografování dětí" a podobně, protože lidi spíš hledají konkrétnější fráze, na které očekávají přesnější odpověď.
JaySee
Profil
No pokud beru design jako doplněk funkčnosti, tak rozhodně ne:-D Spíš jen jako pěkný grafický kousek. Ale z mého pohledu to nemá myšlenku. Nechápu, co mám na takových stránkách dělat. K čemu existují.

"Přišel jsem, viděl jsem, nepochopil jsem"

Ale teď trochu konstruktivně.
1) určitě mi chybí v záhlaví stránky něco jako "fotíme mimina" nebo něco takového. Protože obrázek těhotné maminky a logo LUPEFOTO s kombinací muziky mi spíš evokuje nějakou galerii. Tak jsem tedy koukal, pár fotek se ukázalo, přestalo mě to bavit a odešel jsem. Nepochopil jsem, že tam prodáváte focení mimin a to je (alespon si to myslím) primárním cílem těch stránek. Prodávat.
2) ta muzika, fakt je to bída a jako tvůrce webu byste měl být schopný klienta přesvědčit, že je to proti jeho zájmu odrazovat potenciální uživatele muzikou.
3) tlačítko galerie není klikatelné (nechápu proč)
4) ceník je divní tím posuvníkem uprostřed stránky, nebaví mě scrollovat uprostřed, jdete proti mým konvencím používání webu
5) co to je fotobox?
6) proč mám číst váš blog?
7) proč "we keep memories" a ne třeba "uchováme vaše nejintimnější vzpomínky" nebo nějak česky? cílíte na anglicky hovořící zákazníky? proč tedy není celý web anglicky. Je to přeci takové jediné poselství, které na webu je
Brož
Profil *
Mno takže také děkuji :)

Zadavateli jsem říkal, že je dobré mít nějaký text alespoň na úvodní straně ať lidé vědí co a jak, bohužel má svou hlavu, i s hlediska SEO je mít dobré na úvodu text a ne jen promítání foto.

S hudbou jej taktéž nepřesvědčím, možná je to tím pro které návštěvníky je web cílen, jsou to ženský od 25 až do 40 let.....

tlačítko galerie není klikatelné, vím, já osobně bych tam aspoň vložil nějaký textový obsah atd., prostě to zadavatel takto chce..... má svou hlavu...

FOTOBOX je marketingový nástroj pro již zaběhlé klienty, každý klient tam má svou galerii, kde si vybere fota k úpravě, tisku atd, může je dále ukazovat svým přátelům, takový VIP box :)

Ceník jsem také zadavateli vymlouval v takovém to provedení, s takovouto verzí také nesouhlasím...


Moc děkuji za Vaši reakci
JaySee
Profil
Brož:
z toho co píšete je mi líto, že musíte spolupracovat s takovýmto zadavatelem. Zkuste mu předložit tyto argumenty a stůjte si za tím, co děláte.
A to že je web cílen na maminy 25 - 40 let neznamená, že tyto ženy nemohou poslouchat svou muziku na PC. I můj táta (a že mu je něco přes 60) poslouchá country rádio na webu. A věřím, že by ho to pěkně sr*lo.

A zadavatel práce (pokud není odborníkem a Vy byste byl jen vykonavatelem) by Vám neměl kecat do Vašich postupů tvorby. Takže když Vy řeknete, že tam muzika nebude z těchto důvodů, tak tam nebude. A stejně tak nějaký ten text na úvod. Vždyť to jde přímo proti potenciálním zákazníkům.

A rozhodně bych doplnil popisné texty k jednotlivým službám (jako třeba u toho babyboxu... aby na to lidé, co to neznají, nekoukali a nezkoumali, k čemu to asi... hmm, zase kus webu, který mi nic neříká), galerii udělal klikatelnou s tím, že povede třeba na rozcestník fotografií, nebo tak. Hodně mě ten web mate a primární cíl je hluboce skrytý.

Defacto mi není ani nabízena žádná služba, jen je mi předložen ceník a fotky mimin.

Opravdu si se svým zadavatelem sedněte a tyto aspekty důkladně proberte. Argument "zadavatel to tak chce" je irelevantní v těchto klíčových otázkách.
Plaváček
Profil
Brož:

Pokud zadavatel trvá na svém a úspěšně ignoruje lety prověřené zásady použitelnosti a přístupnosti webové prezentace, pak je pravděpodobné, že komerční prospěch z jejího provozování bude prakticky nulový. V tom případě mu není pomoci.

P.S. Být na první straně Seznamu na frázi "fotografické studio" je z praktického hlediska k ničemu a žádná relevantní návštěvnost z této pozice nepoplyne.
JaySee
Profil
Já bych Vašemu zadavateli nechal citovat některé zdejší komentáře. Jinak není cesty ven, pokud web nepředěláte. Má zásadní nedostatky v použitelnosti, vzniklé pravděpodobně vaším zadavatelem. Ale nakonec jste to vy, kdo ty stránky tvoří a je to i vaše vizitka a vaše vina, že na návštěvníky připravujete takovouto past ve formě takto bariérového webu.
Taurus
Profil
Brož:
Nevěš hlavu, máš tu celkem tvrdou kritiku, ale myšlenou dobře. Spousta podobných vláken má jen pár příspěvků, tady je vidět, že práce vzbudila pozornost. Ten pěkný základ by se dal rozvinout, ale jen tehdy, pokud by ses tu dokázal víc řídit radami a zákazníkovi víc promluvit do duše. Když budeš na většinu odpovídat, že s tím nehneš (přitom jde o zásadní věci - hudba, přístupnost a jazyk), bude to škoda a my nemusíme vlastně vůbec hodnotit. Ale chápu, že tací zadavatelé jsou a často s nima prostě pohnout nejde i kdybych jim to říkal stokrát.
Brož
Profil *
Dnes mě tohle baví, je to zajímavé..... Víte chlapi, s tímto zadavatelem komunikuji každý den, je to v dnešní době již kamarád, klienty má...což mu přeji......
Kritika je tvrdá, ale jsem rád, že tato diskuze vzbudila takový ohleas a ještě k tomu v tak krátkém čase, některé diskuze se nedočkají takového počtu ohlasů ani po půl roce, tady je takový pěkný počet během pár hodin, čili všem moc děkuji :)

Vizitka to moje samozřejmě je, nepopírám, ale náš zákazník náš pán, čili dnešní diskuze se mu jistě dostane na oči......

Uvidíme jak si dnešní diskuze přebere on sám, třeba mu pomůže k zamyšlení a web se s úspěchem předělá v konkrétních prioritních prvcích.

Tuto diskuzi neuzavírám, ale chci všem poděkovat za příspěvky, díky Vám :)
peta
Profil
6 z 10 bodu, lepsi prumer (tak vysokou znamku davam fakt vyjimecne)
* blog se ti otvira v novem okne
* barvy jsou silene
* obcas je to graficky preplacane a ruzne styly k sobe neladici
* nedrzis jednotnou linii grafiky vzhledu jednou je tlacitko odeslat v kontaktu jako text, ale objednat v ceniku je jako tlacitko. Mimochodem, objednat je hezci :) Sem tam se vyskytuje text KAPITALKAMI, ale web mas zalozeny na barvach, zvyraznujes barvami, bold a kapitaky tam nemaji, co delat. Mel by sis stanovit, jak ma ktery prvek vypadat a toho se drzet na kazde strance.
* je tam malo textu ke cteni, prezentace firmy
klubo
Profil *
neni nic lepšího když si v noci prolejzám internet a třeba vedle mě někdo spí a mě začne nějaká pitomá stránka nebo banner na kterej najedu myší hrát, to okamžitě zavírám...
Joker
Profil
Brož:
bohužel má svou hlavu,
To spousta klientů :-)
Nicméně potíž je, že autor webu je pak zodpovědný za to, aby ten web celkově fungoval. Čili „klient to tak chtěl“ je sice pěkné, ale „klient si stěžuje, že je z toho webu málo objednávek“ je taky relevantní argument.
Pak jde o to vysvětlit klientovi, že požadovaná úprava bude mít i negativní dopady. Samozřejmě pokud klient s nimi je srozuměn a stejně to chce, tak budiž.

JaySee:
A zadavatel práce (pokud není odborníkem a Vy byste byl jen vykonavatelem) by Vám neměl kecat do Vašich postupů tvorby. Takže když Vy řeknete, že tam muzika nebude z těchto důvodů, tak tam nebude.
Tohle zas není pravda. Zadavatel to platí, takže má plné právo mluvit do toho, jak to má vypadat.
Úkolem webdesignera je u těch „špatných“ požadavků zadavateli vysvětlit, proč by to chtít neměl. Jak jsem ale psal výše, pokud zadavatel ta negativa akceptuje a přesto na těch požadavcích trvá, asi poslední možnost je říct, že ty „špatné“ požadavky jsou pracné a drahé a když ani to nepomůže, tak si to alespoň nechat pořádně zaplatit :-)
Brož
Profil *
Také zajímavý příspěvěk Děkuji Jaysee
JaySee
Profil
Joker:
Tohle zas není pravda. Zadavatel to platí, takže má plné právo mluvit do toho, jak to má vypadat.
Úkolem webdesignera je u těch „špatných“ požadavků zadavateli vysvětlit, proč by to chtít neměl. Jak jsem ale psal výše, pokud zadavatel ta negativa akceptuje a přesto na těch požadavcích trvá, asi poslední možnost je říct, že ty „špatné“ požadavky jsou pracné a drahé a když ani to nepomůže, tak si to alespoň nechat pořádně zaplatit :-)


Svým způsobem jsem to i takto myslel. Ikdyž se spíše přikláním ke svému původnímu tvrzení a tím je, že si webdesigner má stát za svými postoji a nenechat se dotlačit do toho, co chce zadavatel. Pak se to začne vršit. Stránky pořád nevydělávají, neustále se optimalizují, zadavatel chce být na prvních stránkách ve vyhledávačích (ikdyž vám zakazuje efektivně přidávat klíčová slova do stránky, protože si to nepřeje) a ve finále budete stejně za pitomce, který neumí udělat pořádné stránky.

Takže ano, náš zákazník náš pán, ale já jsem kodér. Trochu mi to připomíná co nám říkávaly učitelky na základce "když ti řeknu vyskoč z okna, taky bys to udělal"... když ti zaplatím, uděláš to pro mě špatně? Člověk má právo říci: "NE!"
ludekbrno
Profil *
Toto je případ, že vzhled a funkčnost si určí zákazník, ale za to, že nejsou odpovídající návštěvy nakonec může designer, protože to fyzicky vytvořil, byť podle nesmyslných požadavků provozovatele. Takže zákazník není spokojen s výnostností a tvůrce je za blbce, protože neumí SEO :) Tedy špatná reference je na světě, což může při dnešní konkurenci být vážné.

Podle mě rozhodně stojí za to zákazníka za každou cenu přesvědčit, aby alespoň ty nejdůležitější věci ovlivňující návštěvnost (a rychlé opuštění) stránky nebojkotoval. A pokud bude trvat na svém, tak mu oznámit: "Ano, udělám to dle vašich požadavků, ale nenesu žádnou odpovědnost za výsledky z hlediska pozic ve vyhledávání a návštěvnosti" a ošetřit si ve smlouvě pouze vytvoření stránek dle požadavků zákazníka a hotovo.

P.S. stránku kterou na mě bez upozornění začne vydávat zvuky okamžitě zavírám, protože jsou z 99% nevěrohodné. Není tak dávno doba, kdy byl internet plný paskvilů s warezem, přeplácaných animovanými GIFy, často i zavirované a většina takových "stránek" ještě vydávala zvuky. Naopak u seriózního webu jsou zvuky bez vyžádání návštěvníka zcela výjimečné.
klubo
Profil *
jen tak mimochodem, koukal sem na stránky broz-web a nemůžu se zbavit dojmu že děláte stránky pro vyhledávače a ne pro lidi...
Brož
Profil *
klubo:

mám za to, že je dobré aby se lidi dohledali našich služeb :)....ale mám také zato, že jsem dal hodnotit web lupefoto.cz a ne náš web, mimochodem náš web je v mezích normy kdy není klíč. slovy přeplácán :)

Tímto uzavírám hodnocení našeho webu.

Děkuji Vám
yamainu
Profil
Brož:
...ale mám také zato, že jsem dal hodnotit web lupefoto.cz a ne náš web
...pak je ovšem jasné, proč jsi sem dal na váš firemní web odkaz.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Brože:
1) Proč používáš elementy <header> a <nav>? Půlka lidí má prohlížeč, který je nativně nepodporuje, kolik lidí má prohlížeč, kterému k něčemu budou?
2) Ve scripts.js ti chybí var na řádku 115.
3) Galerie je nepoužitelná bez zapnutého JavaScriptu.
4) Když už na úvodní stránce hraje hudba, bylo by pěkné, kdyby si zapamatovala, jestli jsem jí vypnul.
5) Elizabeth Mitchellová souhlasila s použitím své písničky na lupefoto.cz? Běžně ji ve formátu MP3 prodává za dolar, od vás si ji může každý stáhnout zadarmo.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: