Autor Zpráva
Honzin
Profil *
Zdravím,
vypustil jsem na internet svoji první webovou stránku a zajímá mě váš názor. Stránky jsem psal za pomoci webu www.jakpsatweb.cz + to, co jsem si pamatoval z informatiky ze střední.

Co se týče struktury, tak vím, že správně by se stránka neměla rozdělovat pomocí tabulek, ale když mě to přijde nejjednodušší. :-)
Fotokatalogy jsou vždy obsahem jedné tabulky, tudíž se fotky načítají zaráz a pomaleji. Časem opravím tak, že bude tabulka vždy jen o jednom řádku (tzn. dvě fotky na jednu tabulku).

Stránky jsou určené především jako "katalogové". Prostě fotky, co děláme a kontakt. Zatím se o stránkách mohou lidé dozvědět spíše na doporučení (stránky spíše pro obchodní partnery a potenciální obchodní partnery), než přes vyhledávače - ty jsou pro mě zatím španělská vesnice.

Snesu veškerou kritiku - jak na stránky samotné, tak na zdrojový kód.

Adresa: www.spizy-zavitky.cz

Díky

Moderátor Petr ZZZ: V titulku „Váš názor na stránku psanou obyčejným HTML“ chybí název či adresa webu.
Sir Tom
Profil
Honzin:
Také zdravím

Co se týče struktury, tak vím, že správně by se stránka neměla rozdělovat pomocí tabulek, ale když mě to přijde nejjednodušší. :-)
Pokud budu normální návštěvník webu, tak je mi jedno, jestli je struktura tabulková nebo není... Mně zase přijde jednodušší dělat strukturu přes pozicování a CSS. V budoucnu se pak snadněji mění vzhled.

- Stránky se mi líbí - vzhledově jsou pěkné a působí na mě tím správným dojmem.
- Text "Zpracování masa, Výroba kalibrovaných porcí, Distribuce pro gastro a velkoobchod" splývá s menu. Možná bych jej do něj úplně začlenil a vytvořil odkazy, nebo jej na stránky nedával vůbec.
- Na hlavní stránce si pohraj trošku s textem - "vítejte na našich stránkách" je už velmi stereotypní fráze. Zarovnání na střed také není ideální volba. Špatně se to čte.
- Dále bych jsem si asi pohrál s odkazy. Ne často lze vždy poznat, co je odkaz a co ne... Odkazy (v textu i v menu) by měly mít nějaký jednotný styl - např. podtržené a červené - po najetí myši pak tmavěrudé.
- Na stránkách mi jaksi chybí název společnosti, popř. název živnostníka. Vím, že je to asi napsáno v Kontaktech, což je ale dosti skryté místo.
- U kontaktu chybí mapa. Případně další informace o expedici zboží.
- Na téměř každé fotce je slovem vyryto "www.spizy-zavitky.cz". Myslím si, že je to zbytečné a může to i rušit celkový dojem z fotografie. Pokud nutně potřebuješ na fotku dát nějakou informaci, tak to dej tak, aby to nezasahovalo do obrázku.
- U fotokatalogu je ikonka "Balení" dosti nevýrazná.
margin
Profil *
Honzin:
Fotokatalogy jsou vždy obsahem jedné tabulky, tudíž se fotky načítají zaráz a pomaleji.
Fotky se načítají proto, že jsou obrovské. Nenechávej je zmenšovat v prohlížeči, ale zmenši je na požadovanou velikost v nějakém grafickém programu.
Honzin
Profil *
Sir Tom:
Stránky se mi líbí - vzhledově jsou pěkné a působí na mě tím správným dojmem. > Díky, to je ten správný začátek.

- Text "Zpracování masa, Výroba kalibrovaných porcí, Distribuce pro gastro a velkoobchod" splývá s menu. Možná bych jej do něj úplně začlenil a vytvořil odkazy, nebo jej na stránky nedával vůbec. > Buď a nebo... Jak maso, tak kalibrované porce už jsou v menu obsažené, takže zbývá jenom Distribuce. Takže asi zařadím pod Kontakt.

- Na hlavní stránce si pohraj trošku s textem - "vítejte na našich stránkách" je už velmi stereotypní fráze. Zarovnání na střed také není ideální volba. Špatně se to čte. > Přesně tak. I mě připadá úvodní stránka divná. Jak to ale napsat? Mám to dát do bloku nebo zarovnat doleva? Tak, jak je to na ostatních stránkách menu? Do <li> seznamu?

- Dále bych jsem si asi pohrál s odkazy. Ne často lze vždy poznat, co je odkaz a co ne... Odkazy (v textu i v menu) by měly mít nějaký jednotný styl - např. podtržené a červené - po najetí myši pak tmavěrudé. > Odkazy v menu se po najetí myší mění na tlusto-červené. Odkazy v textu jsou modré a podržené + po najetí zčervenají (konflikt s odkazy z menu s odkazy z textu mi dal nejvíc práce, konzultoval jsem to i tu a někdo mi poradil zařadit trošku CSS, a funguje to. (Jaký máš prohlížeč? Zobrazuje se Ti to tak, jak jsem popsal? Já jsem to "testoval" jen na Exploreru a Chromu)

- Na stránkách mi jaksi chybí název společnosti, popř. název živnostníka. Vím, že je to asi napsáno v Kontaktech, což je ale dosti skryté místo. > Plánuje se zřízení společnosti s ručením omezeným, tak jsem to nechtěl dávat natvrdo do hlavičky s tím "špízovým zátiším"

- U kontaktu chybí mapa. Případně další informace o expedici zboží. > Mapu dodám. Co se týče expedice, je to trochu složitější. Jedná se o ruční práci, která je časově náročná. Současní odběratelé vědí, jak to je. Noví odběratelé se doufám poptají a stejně předchází podpis odběratelsko-dodavatelské smlouvy.

- Na téměř každé fotce je slovem vyryto "www.spizy-zavitky.cz". Myslím si, že je to zbytečné a může to i rušit celkový dojem z fotografie. Pokud nutně potřebuješ na fotku dát nějakou informaci, tak to dej tak, aby to nezasahovalo do obrázku. > Ten vodoznak tam není proto, abych propagoval stránky, které už návštěvník beztak navštívil, ale kvůli kradení fotek. Jak pořízení, tak úprava fotek mě stála dost času i peněz - i když to tak nemusí na první pohled vypadat.

- U fotokatalogu je ikonka "Balení" dosti nevýrazná. > Myslíš zvolit úplně jinou ikonku nebo tu současnou zvýraznit? Mě ta otevřená krabice jako synonymum "balení" docela sedí.


margin:
Fotky se načítají proto, že jsou obrovské.

To určo budou. Díky, zmenším to.
mimochodec
Profil
Jako návštěvník:
- obrázek nahoře se mi nelíbí. Na první pohled nevím co to je, na druhý pohled vidím kusy syrového masa, což není nic pěkného. Ani v nejmenším to ve mně nevzbudí chuť na špíz.
- šedý text "Zpracování masa Výroba kalibrovaných porcí Distribuce pro gastro a velkoobchod" je co? Je to zesvětlené, aby to bylo nevýrazné. Navíc se na to zhora lepí maso a zdola hlavní menu.
- žádná ze stránek nemá nadpis
- v menu se nezvýrazňuje aktuální stránka
- nikde nevidím ceny a způsob dodání. Přivezete mi zítra dopoledne tři špízy do Brna a dva do Plzně?

Technicky:
- na úvodní straně poslední dva odkazy nefungují
- css bych určitě vyhodil do externího css
- využití css bych určitě dostudoval. Třeba toto <body><br> opravdu není dobrá vizitka
- neodkazuj na http://www.spizy-zavitky.cz/index.htm, ale na http://www.spizy-zavitky.cz.

Doporučil bych kontakt dát po pravé straně na všechny stránky. Při dané šířce, která je odvozena z menu, jsou řádky textu moc dlouhé a nevypadá to dobře.
Sir Tom
Profil
Honzin:
Mám to dát do bloku nebo zarovnat doleva?
Doleva - ale odsazovat odstavce.

Odkazy: a taky tam jsou odkazy (za textem, nad obrázky) černé a tučné - očekával bych, že budou modré.

Informace o expedici: záleží na klientovi, ale myslím si, že je to dost důležitý údaj pro nové odběratele (viz mimochodec).

ale kvůli kradení fotek
Ale to snad ne. :) Kvůli obavě krádeže fotografií, je takhle znehodnotit?

Myslíš zvolit úplně jinou ikonku nebo tu současnou zvýraznit
Více zvýraznit.
Petr ZZZ
Profil
1. Na řádcích delších než zhruba 80 znaků ztrácí oko řádek. Kromě toho, zvětším-li si písmo na pohodlně čitelnou velikost, nevejde se mi stránka na šířku obrazovky.

2. Vzhled by měl být záležitostí CSS, ne HTML (např. tag <font> s atributy).

3. Písmo, jehož velikost je definována v pixelech, Explorery nezvětší (dá se jen zůmovat celá stránka). Lepší jsou procenta.

4. Centrované texty jsou takové nějaké nepříjemné: Zvětším si stránku na čitelnou velikost => nevejde se mi na šířku obrazovky => každý řádek končí jinde => nevím, kde je okraj bloku s textem.

5. Udělal bych buď užší stránku nebo větší velikost písma (případně oboje).

6. <meta name="description"> by mělo být na každé stránce jiné – každá stránka je přece o něčem jiném, ne?

7. Chtělo by to na každou stránku nějaké logo, nějakou identitu, aspoň název firmy nebo majitele. Takto je to „nějaký web o mase“.

8. Na stránce "O nás" bych čekal informace o tom, kdo jsi/jste, klidně i něco osobního. Píšeš tam spíš co děláte než kdo jste.

9. Prolétl jsem v rychlosti hodnocení ostatních, hlavně zda něco neopakuji, a co jsem tak viděl, s většinou připomínek kolegů souhlasím.

Celkový dojem ale zas tak špatný není a po doladění nějakých těch drobností to může být funkční web plnící svůj účel.
Honzin
Profil *
mimochodec:

obrázek nahoře se mi nelíbí. Na první pohled nevím co to je, na druhý pohled vidím kusy syrového masa, což není nic pěkného. Ani v nejmenším to ve mně nevzbudí chuť na špíz. > Tady nastává trošku konflikt. Vím, že by hotové, upečené/grilované špízy na stránce působily hezčím dojmem, ale firma prodává vlastní výrobky tepelně NEopracované, tudíž syrové. Proto "syrové" fotky.

- šedý text "Zpracování masa Výroba kalibrovaných porcí Distribuce pro gastro a velkoobchod" je co? Je to zesvětlené, aby to bylo nevýrazné. Navíc se na to zhora lepí maso a zdola hlavní menu. > To už jsou dva argumenty proti. 2:0 proti šedému textu. Vymažu.

- žádná ze stránek nemá nadpis Pokud se mi podaří udělat to zvýrazňování aktuální stránky (viz. Tvoje připomínka níže), tak bych nadpis považoval za trochu nadbytečný.

- v menu se nezvýrazňuje aktuální stránka To je vončo! Díky, TOHLE je dobrá připomínka. Všude to tak funguje a já si toho nevšiml.

- nikde nevidím ceny a způsob dodání. Přivezete mi zítra dopoledne tři špízy do Brna a dva do Plzně? > Firma nefunguje jako eshop a ani by nemohla. Jsme malá, rodinná firma, která nezaměstnává desítky řidičů a nedisponuje desítkami rozvozních prostředků.
Ceny masa se průběžně mění a jen málokdo si dovolí zveřejňovat aktuální ceny, které se navíc v současné době prudce zvedají. Cenová nabídka se řeší ceníky buď ve formě papírové nebo .pdf na email. Každopádně oblasti rozvozu doplním.


Technicky:[/i]
- na úvodní straně poslední dva odkazy nefungují[/i] > Opraveno

- css bych určitě vyhodil do externího css[/i] Je pak rychlejší načítání? V čem je rozdíl? CSS skoro vůbec neznám. Na JPW.cz píše, že css se může psát buď rovnou do zdroje nebo do toho externího. Je v tom funkční rozdíl?

- využití css bych určitě dostudoval. Třeba toto <body><br> opravdu není dobrá vizitka[/i] Je to možná trochu archaické, ale zatím to fachčí.

- neodkazuj na http://www.spizy-zavitky.cz/index.htm, ale na http://www.spizy-zavitky.cz.[/i] Vyzkouším a předělám.


Doporučil bych kontakt dát po pravé straně na všechny stránky. Při dané šířce, která je odvozena z menu, jsou řádky textu moc dlouhé a nevypadá to dobře. Vím, co myslíš, ale dokud nebude ready s.r.o., tak se do toho pouštět nebudu. Zkusím si to nanečisto na jedné stránce.
Ivy
Profil
Honzin:
kusy syrového masa, což není nic pěkného.............. > Tady nastává trošku konflikt.
Tohle mě při návštěvě stránky také praštilo do očí. Chápu že prodáváte tepelně neopracované maso a tak je to takhle stylové. Na druhou stranu je celý web plný jen a pouze fotek syrového masa a podle mého vnímání tím ztrácí. Znáte nějakého člověka, u kterého pohled na syrové maso vyvolá sbíhání slin? Vy přeci prodáváte svým odběratelům i příležitost připravit chutné, zdravé, čerstvé...atd. jídlo a tak by podle mého soudu nějaká fotka hotového jídla stránku pozvedla. Například v hlavičce nejen vaše produkty, ale do levého okraje pěkně obložený talíř s lákavými závitky, zabírající třetinu-čtvrtinu-pětinu plochy a zbytek hlavičky fotky vašich produktů. U některého ze závitků nebo u rolády také fotka hotového jídla, jen na doplnění no a taky aby potenciální odběratel na ně dostal chuť... To přeci také prodává.

Stránka O nás je v menu docela vzadu. Většinou se dává více vlevo, tj. na začátek, ale to je věc názoru. Napsaná je velmi pěkně, profesionálně, zaujala mě a budí ve mě důvěru. A jak už psal PetrZZZ nahoře, jste malá rodinná firma a tak by snesla klidně i něco osobního.

nikde nevidím ceny a způsob dodání.
Napište tam že toto je individuální, nějak vhodně formulované, preferujeme individuální přístup......např. podobně jako v textu O nás, tam je to napsané super.

ale kvůli kradení fotek
Tak ten text přes fotku alespoň posuňte dolůit: a zmenšete, takhle to vážně nevypadá dobře.

Edit: Ještě mě napadla myšlenka k tomu syrovému masu. Kuřecí maso-Krůtí maso - takhle to působí nekonzistentně. Doporučovala bych doplnit fotku krůty místo malůvky. Pokud fotku teprve chystáte přidejte k té krůtě petrželku a plátek citrónu nebo nějakou zeleninu, aby to nebylo opravdu jen syrové maso. Stejně tak na stránce kuřecí maso bych doporučovala do fotek přidat nějakou petržel nebo rajče nebo plátek okurky. Snad by se to tam dalo domontovat ve Fotoshopu abyste to nemuseli fotit znovu. Bude to vypadat lákavěji, obrázky to oživí a bude to působit profesionálně.
mimochodec
Profil
Honzin:
- css bych určitě vyhodil do externího css[/i] Je pak rychlejší načítání? V čem je rozdíl? CSS skoro vůbec neznám. Na JPW.cz píše, že css se může psát buď rovnou do zdroje nebo do toho externího. Je v tom funkční rozdíl?

Funkční rozdíl žádný, rozdíl v načítání neměřitelný a v neprospěch toho, co navrhuji.
Výhodou externího css je, že máš styly pro celý web na jednom místě. Když ty v tom stávajícím budeš chtít změnit vzhled hlavního menu, edituješ 8 souborů. Když budeš mít css v externím souboru, edituješ to v jednom souboru.

Totéž platí o tom <body><br> (a ještě jinde). Odsazuješ obrázek o jeden textový řádek. Když to vyhodíš a do toho společného css dáš něco takového, změna pro celý web bude otázkou pár sekund, protože to děláš na jednom místě:
body {
  padding-top: 15px;
}
Honzin
Profil *
Táákže, dnes:

1) Odstraněn šedý text mezi hlavičkou a výběrovým menu

2) Ve výběrovém menu se tlusto-červeně zvýrazňuje aktuálně navštívená stránka - z toho mám opravdu radost!

3) Na indexu vymazána tuctová věta: "Vítejte na našich stránkách"

4) V Kontaktu přidán odkaz na mapu.


Co se týče připomínek k tepelně upraveným fotkám, můžu to zkusit, ale bude to až časem.
Jen
Profil
Dobré by bylo: fotka syrového masa, šipka, fotka (stejného) upečeného.

Nečetl sem předtím příspěvky, vidím teď, že to už řešíš.
mimochodec
Profil
Honzin:
2) Ve výběrovém menu se tlusto-červeně zvýrazňuje aktuálně navštívená stránka - z toho mám opravdu radost!
gratuluju :-)

4) V Kontaktu přidán odkaz na mapu.
mapa se dá jednoduše i zabudovat do webu

Co se týče připomínek k tepelně upraveným fotkám, můžu to zkusit, ale bude to až časem.
tepelně upravené fotky?? :-)

Vidím to jako mírný pokrok v mezích zákona. V tuto chvíli mi jako největší zlo připadají ty nezmenšené fotky a ke čtení moc široký sloupec = absence "něčeho" vpravo.
Honzin
Profil *
mimochodec:
tepelně upravené fotky?? :-) > No jakože upěčených/grilovaných výrobků :-D


Vidím to jako mírný pokrok v mezích zákona. V tuto chvíli mi jako největší zlo připadají ty nezmenšené fotky a ke čtení moc široký sloupec = absence "něčeho" vpravo. > Jako to něco vpravo mně napadlo zkusit třeba různé recepty či doporučené postupy pro přípravu námi vyráběných polotovarů. Co myslíš?
Ivy
Profil
Recepty a doporučené postupy by byly super. Pokud budou recepty originální budou přes ně chodit na stránku i lidi z vyhledávačů. Navrhovala bych zkusit například nějaké omáčky nebo saláty. A já osobně bych ty recepty vytiskla a přidávala odběratelům sezónní recepty jako inspiraci ke každé dodávce. Je to ovšem také o tom jaké odběratele máte (nejlépe se jich přímo zeptat co by je zajímalo anebo co by uvítali) a také o tom, jaké odběratele chcete získat. Pokud byste chtěli aby se zvýšil počet dejme tomu nemocnic pak bych viděla jako vhodné přidat popis dietních výrobků (například závitek pro dietu č.2 šetřící, parametry: celková váha x g, tuku y g, bílkovin z g atd.). No ale teď už jsem se od stránky dostala docela hluboko k marketingu.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: