« 1 2 »
Autor Zpráva
mirio
Profil
Ahoj,

prosím o zhodnocení webu www.taxihadas.cz. Jedná se o klienta provozující taxislužbu v Havířově. Prosím o konstruktivní kritiku, zejména o poznatky z oblasti SEO optimalizací.

Děkuji.
Grelek
Profil
Všechny stránky mají stejný titulek, to je špatně. A taky bych více odlišil přechod ze stránky na stránku. Teď jsem na web kouknul z netbooku a chvíli jsem nevěděl, jestli mě po kliknutí web přenesl tam, kam jsem chtěl, nebo se nic nestalo.
Davex
Profil
mirio:
Raději bych se vyhnul tvrzení, že je „nejlepší“, aby to nebylo klamání spotřebitele a na webu chybí povinné identifikační údaje.
mirio
Profil
Grelek: Titulek mi vypadl, opraveno. Podobnost stránek je cílená - vždy jde hlavně o okamžitou možnost rozkliknout si poskytované služby a viditelnost tel. linky na dispečink.

Davex: Máte pravdu, odstraněno a údaje doplněny.
ludekbrno
Profil *
mirio:

považuju za nesmyslné a škodlivé, aby tři hlavní odkazy, které mají každý jiný obrázek, nadpis i alt text a týkají se každý jiné služby, vedly na stránky obsahově totožné (nebo téměř totožné, nezkoumal jsem do detailu). Nevím co tím sleduješ, ale mě taková stránka okamžitě nabádá k ostražitosti a zavání pocitem, že se mě někdo pokouší oblafnout a podstrčit mi něco jiného, než očekávám. Jaký to má prosímtě důvod? Já bych očekával, že pod každým obrázkem s nadpisem najdu přímo popis dané služby, ne seznam všech služeb a cen, který je stejný i pod ostatními obrázky. Jinak ale musím říct, že se mi stránky designově i obsahově líbí a k taxi službě určitě sedí. Ale vážně bych předělal ty odkazy, takto to nedává smysl pro návštěvníky a nemyslím, že z takové duplicity budou nadšené vyhledávače.
mirio
Profil
ludekbrno: Když se na ty odkazy koukneš, tak odkazujou kotvou přímo na popis té služby. Problém je v tom, že při větším rozlišení se to prostě už nemá kam posunout a je to jakoby "ve vzduchu". Nechtěl jsem textem uměle natahovat omáčku okolo a větší mezery taky nemají smysl. Stejně tak dávat každou službu zvlášť je dle mého z hlediska zákazníka špatně - takhle má vše na jednom místě a může si to přečíst vše najednou...

Jinak děkuju. :-)
joe
Profil
mirio:
Cílem webu pro taxi služby by podle mého pohledu měl být odvést zákazníka z jednoho místa do druhého, za určitou cenu. To ten web nesplňuje a jako zákazníka by mě nebavilo číst nějaké texty a zjišťovat, jaké služby mi mohou být poskytnuté. Stránku bych zavřel.

- nevidím kde jsou služby poskytovány
- nevidím ceny (menu vpravo ve mně nevyvolává akci ke kliknutí a položku "ceny a služby" jsem hledal dlouho)
- chybí mi kalkulátor cen (zadám "od" a "do", dostanu cenu)
- v dnešní době by bylo dobré udělat i responsive pro mobily, který by byl zaměřen na předcházející tři body
- telefon je v hlavičce zduplikován proč? (akorát mě to nutí ta čísla porovnat, jestli jsou skutečně stejná a nespletl jsem se)
- dej textu větší prostor, vzdušnost, srovnej horní a spodní okraje v obsahové části
- odebral bych ty hrozné stíny, všude a nebo je minimálně o půlku zprůhlednil
- obrázek mapy by místo obrázku mohla být nějaká skutečná mapa, na které bych si právě navolil startovní a cílový bod / mohl by na ní být vidět i radius, kam je možné zákazníka dovést
- místo dolního rámečku používej normální podtržení odkazů v patičce
- opět chybí v patičce okraje
mirio
Profil
joe: Rozumím tvým návrhům, ale...

- logo města je na stránce několikrát, město je i v každém nadpisu
- jsi první, nechal jsem stránky projet lidma nezávisle na sobě a každý našel hned, co hledal (zdůrazňuji, že nevěděli, o jaké stránky, resp. jejich zaměření, se jedná). Zvažoval jsem snad jedině přehodit tabulku s ceníkem nahoru. Takže tady nesouhlasím.
- kalkulátor cen nemá ve městě, jako je Havířov, smysl. 98% jízd odjede taxislužba v rámci města (+- 7km), dlouhé trasy se domlouvají individuálně. Navíc by to prodražilo cenu za realizaci stránky a to si zákazník nepřeje
- to asi bylo, ale opět - je to o ceně za realizaci - tento bod je dle mého opodstatněný
- protože je to zároveň logo, které mají taxíky na zadním skle, opět bylo žádoucí
- větší vzdušnost není problém, ty okraje vidíš kde, prosím?
- otázka vkusu, zákazníkovi se naopak líbí
- mapa je pozadí, zkoušel jsem si tím hrát a dát jí větší prostor, ale bylo to vždy na úkor služeb (těch 3 ikon), což bylo pro zákazníka nepřijatelné, radius je navíc celá republika, jenže jak už jsem psal - většina jízd je v rámci Havířova a mapa města vypadala díky svému vzhledu (ulice atd.) hůře, než mapa regionu.
- nelíbilo se mi, proto jsem dal border
- okraje nechybí, prostě tam být neměly :-)
joe
Profil
mirio:
Opera - Verze 12.02; Sestavení 1578

kalkulátor cen nemá ve městě, jako je Havířov, smysl. 98% jízd odjede taxislužba v rámci města (+- 7km)
Proč myslíš? Kdybych byl v Havířově a chtěl z jednoho místa do druhého a nevěděl kolik to je kilometrů, uvítal bych ho.

Navíc by to prodražilo cenu za realizaci stránky
Necháváš si zde hodnotit web, to jestli se to vejde nebo nevejde do tvého rozpočtu není náš problém

mapa je pozadí...
vím, jen jsem navrhoval, že by tam mohla být skutečná mapa, se kterou bych mohl hýbat... od Googlu, Seznamu, OSM apod., ta která umožňuje komerční použití
mirio
Profil
joe:

Ad 1) Ano, kdybys byl na návštěvě v Havířově, neměl se na koho obrátit a neznal to tady, tak rozhodně, ale takových lidí je tak jedno procento. Nevyplatí se to, ale je to o různém pohledu na věc. Speciálně toto jsme se zákazníkem probíral.

Ad 2) Jistě, já se necítím uražený. :-) Jen nastiňuji, co je a co není aktuálně reálné.

Ad 3) Pochopil jsem tě, zkoušel jsem tam dát barevný podkres a ten rušil sám o sobě, proto jsem ho zesvětlil a dal do odstínu šedi. Živé mapy by moc odváděly pozornost.
joe
Profil
mirio:
I "živé" mapy jdou přebarvit ;-)
mirio
Profil
joe: Tak to se přiznám, že bych nevěděl, jak na to. :-)
ludekbrno
Profil *
mirio:
Stejně tak dávat každou službu zvlášť je dle mého z hlediska zákazníka špatně - takhle má vše na jednom místě a může si to přečíst vše najednou...

Pokud to má být takto, tak v tom případě nemají na společný popis vést tři různé odkazy, ale pouze jeden s nadpisem "Naše služby". Tak jak to máš ty je to prostě blbě jak ze strany uživatelů, tak vyhledávačů. S těmi kotvami to technicky chápu, ale opět je to nesmysl, když mám 3 malé odstavečky, které ve naprosté většině návštěvníků vejdou na jednu obrazovku, postrádají kotvy sebemenší důvod. Dnes je většinové rozlišení monitorů tuším 1280x1024 (popř. podobně 16:9) a dělat tam kotvy, které fungují jen menšině návštěvníků je zbytečnost a tu většinu lidí to mate. Opravdu to NENÍ dobré řešení. Pokud chceš, aby se zákazník dočetl vše na jednom místě, což samozřejmě při takovém rozsahu služeb vůbec nevadí, tak ho před tím nenuť, aby si vybral na kterou službu má kliknout. On si vybere, ale pak ho to vrazí na stejnou stránku, jako kdyby klikl na kterýkoliv jiný odkaz. Připadá ti to normální a účelné? Mě tedy ne ;) Mám pocit, že ses někde dočetl o existenci kotev a chtěls je za každou cenu použít. A jediné místo kde ses mohl realizovat, byla ta stránka se třemi malými odstavečky :-)
mirio
Profil
ludekbrno:

Mám pocit, že ses někde dočetl o existenci kotev a chtěls je za každou cenu použít. A jediné místo kde ses mohl realizovat, byla ta stránka se třemi malými odstavečky :-)
To opravdu ne. :-) Nevidím ale jiný způsob, jak to udělat a dávat každou službu zvlášť je zbytečné.
ludekbrno
Profil *
mirio:
Tak potom existuje jediné rozumné řešení - aby na tu společnou stránku vedl jeden odkaz s jedním obrázkem a jedním nadpisem. Tak jak to máš, to prostě hrozně mate. Je nesmysl aby na jednu stránku vedly tři takto výrazné odkazy z titulní strany a každý s jiným popisem. Tak návštěvník skutečně očekává tři různé informační podstránky. Nikdo nečeká, že ho to hodí pokaždé na stejnou stránku a zbytečně ho před tím obtěžuješ nutností zvolit si.
mirio
Profil
ludekbrno: Můžu udělat neklikatelné obrázky, to není problém, ale fakt si nemyslím, že je obtěžováním možnost kliknout někam, a tím se dostat tam, kam jsem chtěl. Je to asi věc názoru.
jenikkozak
Profil
1) Podivné. Jediným důvodem existence odkazů na záložky je existence odkazů na záložky. Kdyby tam tyto odkazy nepřekážely, byly by texty dobře čitelné a nebylo by potřeba na ně odkazovat. Je fakt, že kdybych se nepodíval na to, že se jednotlivé odkazy liší pouze kotvou, asi by mě to také zmátlo. Nejde ale o web, na který by zákazníci chodili denně a jeho existence není závislá na celém podnikání (na rozdíl třeba od e-shopů), takže je asi tolerovatelné si takový umělecký výstřelek dovolit. Aspoň z mého pohledu. I když asi bych tu hlavičku trochu snížil. Ale nechci vám do toho mluvit, klidně se dohadujte dál. :-)
2) Absolutně nechápu to kouzlo, že na úvodní stránce se v textu zobrazuje odkaz na úvodní stránku. To je pokus o další cyklus? :) Stejně zbytečný odkaz je i v Kariéře. Je tam spíše matoucí.
3) Nemůžu to vyzkoušet, ale nevypadalo by to logo lépe beze stínu? Že by lépe vyniklo, jak navazuje na čáru v záhlaví webu.
4) Logo Facebooku by možná mohlo být menší. Ale rozhodně je to lepší než ty obří iframy s fanoušky a podobnými blbostmi, co jsou k vidění na jiných webech.
Jinak mi to přijde jako docela fajn web.
margin
Profil *
ludekbrno:
S těmi kotvami to technicky chápu, ale opět je to nesmysl, když mám 3 malé odstavečky
Taky mě to zmátlo. Tři odkazy a poslední bva mě dostaly na přesně totéž místo, na stránku odrolovanou na úplný konec.

mirio:
<p id="drink_taxi_anchor"><b>Drink taxi</b> je služba, kterou oceníte...</p>

CSS:
p:target { 
background: #FDFFD9;
}
p:target b { 
color: #BE160A;
}
Není to žádná výhra, ale aspoň většina (starší prohlížeče pseudotřídu target neznají) poznají, kam se dostali. Ale stejně si myslím, že kvůli třem odstavečkům dělat tři kotvy je blbost. a vhodnější by bylo opravit úvodní stránku tak, aby návštěvník intuitivně poznal, že odkaz vede na jedno místo, kde jsou všechny služby popsané.
Nenuťte uživatele přemýšlet! to je dokonce název knihy.

Web není špatný, ale těch maličkostí je škoda.
ludekbrno
Profil *
mirio:

Je obtěžování to, že zákazník vidí tři různé odkazy, musí si z nich vybrat, která služba ho zajímá, aby nakonec zjistil, že se dostane na stejné místo, jako kdyby kliknul zcela náhodně. Nezlob se, mě to připadá jak naprostá zbytečnost a kontraproduktivní věc. Buď ať si zákazník nemusí vybírat (jeden odkaz) a vidí všechny služby nebo ať si vybírá, ale potom ať dostane to, co si vybral. Ne zase všechno dohromady. Nevidím žádný důvod, proč by návštěvník potřeboval vidět všechny ty služby současně? Kdo na ten web natrefí, tak vždycky proto, že hledá jednu z těch služeb a už předem ví, jestli potřebuje odvést nějakou osobu, auto nebo obojí. Nikdo se nebude až potom rozmýšlet, kterou z těch služeb vlastně chce, takže je úplně zbytečné nabízet mu na jedné stránce všechny služby dohromady, zvlášť když na úvodní straně jsou tak hezky rozlišené. Jak jsem psal, web je podle mě hezký, ale toto je věc, která dojem úplně zbytečně kazí. Nemůžu si pomoct, ale je to jen ukázka, že umíš použít kotvy, ale bezúčelná, spíš škodlivá. Mimochodem, vyhledávače by také mohly lépe hodnotit tři samostatné stránky věnované příbuznému tématu, než jednu stránku se všemi službami dohromady. Taky myslím, že by se o každé službě dalo napsat delší povídání, abys neměl pocit, že tři samostatné stránky by byly příliš chudé.
jenikkozak
Profil
ludekbrno:
Mimochodem, vyhledávače by také mohly lépe hodnotit tři samostatné stránky věnované příbuznému tématu, než jednu stránku se všemi službami dohromady.
To je asi věcí názoru vyhledávače.

Taky myslím, že by se o každé službě dalo napsat delší povídání, abys neměl pocit, že tři samostatné stránky by byly příliš chudé.
Text by měl sloužit ke sdělení informace, ne výplni prázdného místa na stránce.
mirio
Profil
Ok, napadá mně udělat stránku pro každý odkaz zvlášť. Já to jako takový problém nevidím, a ani nikdo jiný mi to takto neřekl, ale pokud to vidíte tak zasadně, udělat to mužů. :-) Jen bude třeba napsat té omáčky více. Služby a ceny zůstanou takto a každá odkazovaná služba dostane vlastní prostor.
ludekbrno
Profil *
jenikkozak:
Samozřejmě máš pravdu, ale klidně pod jedním stručým odstavcem s popisem služby může být druhý delší odstavec, kde se rozepíše třeba o vozovém parku, stanovištích a dalších věcech, které můžou být aspoň pro určitou část zákazníků zajímavé. Já třeba rád vím, jestli pro mě přijede rezavá Fabie nebo zánovní Superb :-) A tako se určitě ke každé z těch služeb podrobnější odstavec dá dopsat, včetně např. fotek vozů nebo stanovišť, aby to na samostatné stránky vydalo a nepůsobilo to uměle.
mirio
Profil
Jenže tyhle věci tam provozovatel taxislužby nechtěl. Něco vymyslím.
Rellik
Profil
Mě osobně tam vadí ty tři klikací obrázky, které vedou na jeden a ten samý text. Zabírají mi 2/3 monitoru a pokud kliknu na jakýkoliv vidím pořád stejný text. Fungují v podstatě jako odkaz nahoře "Služby a ceny", takže jsou tam úplně zbytečné. To by je raději přidal jako statické obrázky přímo k textu, ke kterému mají nějakou souvislost. Takhle jen zbytečně zabírají místo na monitoru.
Str4wberry
Profil
1) Souhlasím s joem v podstatných informacích. Ty jsou podle mě: místo působení, provozní doba, cena a kontakt. Kromě kontaktu by mohly být lépe přístupné. (Z „Volejte nonstop“ na úvodní straně není jednoznačné, zda i jezdíte nonstop.)
2) Že někdo tvrdí, že se rychle zorientoval, neznamená, že by to nešlo ještě lépe a rychleji. Byť je tento web ve srovnání s weby taxislužeb, co mám zkušenosti, nadprůměrný.
3) Není na první pohled moc jasné, co symbolisuje obrázek vpravo.
4) Čím se liší služby „drink taxi“ a „odvoz Vašeho vozu“?
5) Chápu správně, že ceník je pro všechny služby společný? Pokud ano, mohlo by to být zmíněno, pokud ne…
6) Co se týče těch třech klikacích obrázků na kotvy, myslím, že by řešení z [#18] hodně pomohlo. Případně použít nějakou JS variantu:
if (self.document.location.hash) {
  var el = document.getElementById(self.document.location.hash.substring(1));
  if (el) {
    el.className = 'target';
  }      
}
ludekbrno
Profil *
mirio:
Pokud to nechtěl, neměls tam dělat ani tři samostatné odkazy pro každou službu, které ale vedou na jednu společnou stránku. To je prostě typjcký znak různých podvodných stránek, které se návštévníka snaží dotlačit jinam, než chce a nabízí mu kvůli tomu jakože různé odkazy. Toto prostě na profesionální a korektní stránce nemá co dělat.

Pokud nesmí být služby na samostatných stranách, tak bych nechal ty obrázky, upravil bych je, aby nevypadaly jako odkazy a pod ně doprostřed bych dal výrazný odkaz "Informace o naßich službách a cenách".

Víc k tomu asi není co říct, takto je to neprofesionální. Na žádných firemních stránkách nic takového nenajdeš.
Str4wberry
Profil
Víc k tomu asi není co říct, takto je to neprofesionální. Na žádných firemních stránkách nic takového nenajdeš.

Neřekl bych. Hloupé je, že to vypadá, že všechny odkazy jsou stejné, přesněji řečeno kliknu na službu a musím chvíli hledat, co se k ní vztahuje. Pokud by se dle kotvy daná část obsahu zvýraznila, nevidím v tom problém. O tom, že na žádných firemních stránkách nic takového nenajdeš bych si dovolil polemisovat. :–)
ludekbrno
Profil *
Str4wberry:
Samozřejmě, pokud by byl delší text, kde by stránka narolovala na odpovídající místo nebo by se alespoň odpovídající text zvýraznil, tak proč ne :-) Ale není moc profesionální a obvyklé, aby tři různé odkazy vedly na stejné místo. Toto fakt na firemních stránkách moc často nevídám :-) Navíc mám pocit, že kotvy se ani moc často nepoužívají k přechodu na jinou stránku, většinou spíš jen posunují v rámci jedné delší stránky.
Ivy
Profil
Ty kotvy jsou fakt matoucí. Mě navíc ani nefungujou správně, všechny tři obrázky mě hodí na přepravu osob. Jestli můžu poradit jako potenciální zákazník: dejte to pryč.
mirio
Profil
Ivy: To je proto, že už se ta stránka nemá kam posunout. Technicky je to správně.
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0