Autor Zpráva
dako
Profil
Ahojte rád by som prijal Vaše názory na danú stránku - http://www.lstudio77.sk/

Aj spracovaním, aj výzorovo - všetko som písal ja, až na zopár prevzatých skriptov, ale tiež by som sa Vás chcel spýtať že či je v poriadku aj podľa SEO hladiska,... Čo by ste tam ešte pridali, alebo vylpšili?

Vďaka moc za Vaše názory


pre info - meta tagy som robil dnes, tak ich google ešte neberie ;)
jenikkozak
Profil
1) Místo obrázku s blogískovatým písmem bych na úvodní stránce použil text.
2) V menu by mohla být zvýrazněna aktivní položka.
3) V galerii je v podmenu aktivní položka zvýrazněna, v ceníku ne.
4) V kontaktech by bylo určitě dobré telefonní čísla rozdělit do skupinek po třech číslicích.
Petr ZZZ
Profil
1. Písmo mi v základním nastavení přijde velmi drobné; pokud si stránku přiblížím na pohodlně čitelnou velikost, nevejde se mi na šířku obrazovky.

2. Vadí mi, že u fotky v lightboxu se mi nezobrazí vlastnosti.

3. V kontaktním formuláři („Napíšte tri jednotky - pre overenie“) bych dopsal informaci, co ověřuješ, takto by mohl méně zkušený brouzdal znejistět, co tím sleduješ.
4. Tamtéž: „Vaša požiadavka, poznámka“ — Jen položit dotaz, to nejde?
5. Tamtéž: „Sign Up a uvidíte, čo sa páči priateľom.“„Sign Up“ nelze přeložit do slovenštiny?
6. Tamtéž: Upozornění, že „všetky údaje sú povinné“, bych aspoň psal bez vykřičníku.

7. Některé fotky dávají tušit, že ve výbavě fotografa zřejmě chybí delší ohnisko s vyšší světelností, a/nebo že kamera je vybavena příliš malým čipem. Jinak řečeno, pozadí záměrně neostré je na mnoha snímcích rozostřené nedostatečně (zvláště nápadné je to na některých snímcích zvířat, občas i lidí). Je otázka, zda potom cenu 90 eur za tři hodiny focení lze považovat za přiměřenou.

8. „Prípravy pred svadbou, česanie, líčenie, obliekanie...“
Tady bych zas pro změnu obléknutí buď přenechal nevěstě a ženichovi, nebo bych je, pokud nechcete brzo zkrachovat, nenabízel za 15 eur včetně česání a líčení, nebo bych aspoň připsal informaci, že šaty v ceně nejsou obsaženy. :-)

Celkový dojem z webu je dobrý.
Ivy
Profil
1. Na první pohled to na mě působí honosně a starobyle, nikoliv svatebně. Z dalšího obsahu ovšem vyplývá, že asi nejdůležitější činností jsou svatby. Otázkou je, jak si firma přeje aby to působilo a zdali a jak mnoho si přeje svatební atmosféru vyjádřenou již na první stránce.
2. Doporučila bych zvážit zda na první stránce musí být Vitajte a za věty bych posadila tečky.
3. (OT) K velmi zajímavým úvahám mě vede skutečnost, že u každé svatby je jedna fotografie, kde je ženich silně v pozadí a symetricky fotka s nevěstou v pozadí se nevyskytuje.
4. Nejprve jsem nenašla šipku pro návrat zpět do galerie u jednotlivých fotografií. Asi by bylo vhodné někam dát upozornění, že některé funkce vyžadují zapnutý javascript.
5. Petr ZZZ:
obléknutí buď přenechal nevěstě a ženichovi
Asi by bylo opravdu vhodné upravit text aby bylo zcela jasné, že se jedná o fotografování při těchto činnostech.
shaggy
Profil
dako:
pre info - meta tagy som robil dnes, tak ich google ešte neberie
A aj keby si ich tam dal pred rokom, moc ti to nepomôže ;)

Ak by som chcel byť zlý, tak by som napísal, že stránka sa hodí ku kvalite fotiek.
Ak by som chcel byť konštruktívny, tak by som napísal, že stránka pôsobí ako projekt začínajúceho programátora z roku 2003, je nemoderná, nepekná, čo ti môže iba uškodiť - ľudia, ktorí hľadajú svadobných fotografov si ich skutočne vedia nájsť a dobrá prezentácia (vrátane dobrých fotiek) dosť urobí. Aj keď na druhú stranu, za tie ceny asi nemôžu očakávať extra kvalitu.

Moja rada (ktorú asi nechceš počuť) by bola - daj to urobiť profíkovi, od začiatku a poriadne. Ja tiež viem fotiť, ale ak by som mal svadbu, určite zaplatím niekoho, kto je profesionál a lepší ako ja.
Ale keďže na moju radu asi nedáš, začni aspoň zmenou loga - keď ho používaš ako vodoznak vo fotkách, na mňa to pôsobí až odpudzujúco.
Petr ZZZ
Profil
Dlouho jsem váhal, zda mám kvalitu fotografií hodnotit, a nakonec jsem se ve svém prvním příspěvku omezil na komentář k technice. Ono to taky jen okrajově souvisí s tvorbou webu, že. Ale mlčeti nikomu nepomůže a koneckonců jde o web fotografa, tak mi to nedá, abych se nevyjádřil i k tomuto aspektu.

1. Většina snímků špatných není, ale od profesionálního fotografa očekávám víc než dobrý průměr.

2. Některé snímky špatné jsou. Asi není na světě člověka, který by vytvářel výlučně prvotřídní kvalitu, ale nějaká úroveň by měla převažovat, a dobrý fotograf se pozná mimo jiné podle toho, že nevydařené snímky pozná a před zbytkem světa je pečlivě tají.

Pokud víš, kde jsou na tomto snímku kompoziční chyby, proč ho zveřejňuješ? Přiliš členité a přesto nečitelné pozadí, ještě k tomu s kusem jakéhosi neznámého textu, na sebe strhává pozornost, která mu nepřísluší.

Podobně nevhodné pozadí nebo jiné kompoziční chyby jsou k vidění na mnoha dalších fotkách: Pánovi vyrůstá z hlavy paroh, i zde máme rušivé pozadí, děvčátko drží brokovnici, která se až po podrobném studiu ukáže býti židlí, tady je zas zábradlí příliš mnoho na to, aby nerušilo, a zároveň příliš málo na to, aby člověk nespekuloval, zda to není kus nějaké zbraně, jinde roste dívce z paže kus plotu (či co to je), drtivá většina snímků zvířat se hodí do rodinné kroniky jako dokument návštěvy ZOO, ale určitě ne do prezentační galerie profesionálního fotografa.

Pokud ti zmíněné kompoziční nedostatky nic neříkají, doporučuji studium teorie obrazové kompozice a konfrontovat teoretické poučky se snímky špičkových fotografů (v oblasti fotografie přírody namátkou Frans Lanting, Theo Allofs, Thomas D. Mangelsen nebo Art Wolfe). Věř mi, hodně tím můžeš získat.

Na tomto snímku by barvy mohly být sytější, ale to by snad mohlo jít digitálně upravit, jinak se mi líbí. Ale chtělo by to takových obrázků víc.
dako
Profil
Dakujem Vam vsetkym za Vaše pripomienky, navrhy, kritiku, ktora posuva len dopredu ;)
Tak idem ale postupne:

jenikkozak:
1. pôvodne tam bol text a na pozadi obrázok, ale potom obcas bol problem to dat v kazdom prehliadaci aby to bolo rovnake, tak som to vyriesil takto, co je ako zistujem beznejsie riesenie :D
2, 3 - to máš pravdu, v cenníku nie je a to pre to že galerie su každa samostatna stranka, a cennik je len jedna stranka s prepinačom v JavaScripte, kde sa mi to nedalo zvyraznit... Hlavné menu - už som nad tým rozmýšlal, možno časom dačo vymyslím
4. prepísané - http://www.lstudio77.sk/index.php?page=kontakt - skus pozriet ci to je takto dobre? :)

Petr ZZZ:
1. dobre vedieť, poskúšam, a uvidím čo to spraví
2. myslíš vlastnosti ako napríklad EXIF data, alebo popisok fotky? neviem či by to fancybox vedel...
3. už sa mi zdá dosť, že vysvetlujem načo tri jednotky písat...
5.asi nie, to má FB, s tým ja nič neurobím
6. ok, bodka tam vyznela este blbsie tak som tam nenechal nič, pre porovnanie v Kontakte - upravene, v Sluzbach - po starom - je to lepsie?
7. tak iné je fotiť ľudí, a iné nejaký predmet, alebo zvieratá. Pri fotení portrétov fotím s teleobjektívom, tie fotky ktoré si dal tak sú len okolo 70mm s obyčajným objektívom, tak pre to nerozostri to pozadie až tak
8. http://www.lstudio77.sk/index.php?page=cennik - text upravený, vďaka :D


Ivy:
1. Nad tým som uvažoval, ako ladiť aj stránku, prešla si zo začiatku zopár úpravami, a na tej hnedastej farbe som sa ustálil, zatial to neplánujem prerábať na nejaký konkrétný motív, možno časom keď dostanem nejaký napad sa do toho pustím
2. Bodky tam aj boli myslím, ale nevyznelo to takcelistvo potom... a čo by si navrhla namiesto vitajte?
3. tak to si si pekne všimla :D je pravda že máme taký zvyk fotiť vačšinou nevestu vpredu, ale myslím že nezabúdame ani na ženícha ;) každé fotenie je jedinečné a niekedy keď nie je čas že napríklad nevesta so ženíchom mešká aj hodinu na fotenie, čo my častokrát neovplyvníme, tak sme radi keď sa stihne ten základ
4. myslím že ta šípka je tam v pohode, možno ju troška pozmením nech viacej zapadá do stránky, a ten JS - ešte som sa s tym nestretol že by to niekomu nešlo, aj na mobile to ide v pohode, tak myslím že to je zbytočnosť...
5. vybavené ;)


shaggy:
Ako to myslíš, že mi to moc nepomôže? Načo potom sú dobré meta tagy? :D

díky za kritiku, ale už nemám na to toľko času, ako keď som začal robiť stránku, od kedy som začal aj chodiť do normal práce. Zatial to neplánujem, predsa len taká stránka aj stojí zopár stoviek €, tak možno časom ak by sa to rozbehlo, zatiaľ to je hlavne ako koníček, lebo by ma to neuživilo momentálne, ale máš pravdu, investícia sa niekedy vyplatí.
Vodoznak mám v pláne zmenšiť,nech tak nekričí... ;)

Petr ZZZ:
1,2 - tak to s tebou súhlasím, je tam viacero takých všeliakých fotiek - väčšina však tam bola narýchlo vybraná, lebo som s tou stránkou pôvodne maturoval -tak tam bolo treba dať niečo, ale mám v pláne to postupne meniť

A vďaka za kompozičné dotiahnutia, stále sa učím, a predsa len niektoré fotky majú už nejaký ten rok, kedy nebola na to ani poriadna výbava :D predsa len kompozícia je základ.

A tie stránky preštudujem, hladám inšpirácie, kde sa len dá ;)


A pre všetkých veľká vďaka, kludne ešte ďalej dávajte Vaše postrehy ;) vždy je čo zlepšovať, ale k tomu SEO by ste mohli aj niekto ešte troška bližšie, predsa len v SEO som uplny beginner, viacej som sa tomu začal venovať len pred pár dňami :D
Petr ZZZ
Profil
dako:
myslíš vlastnosti ako napríklad EXIF data
Chtěl jsem odkázat na konkrétní obrázek a ve vlastnostech jsem neviděl jeho adresu, musel jsem ji zjišťovat jinak. Technická data snímku (clona, doba expozice, použitá technika atd...), to je dobrá otázka, která má více aspektů. Někoho by mohla zajímat, nakolik je to důležité, těžko říct. U malých obrázků používaných jako náhledy nebo jako grafické prvky můžou exif data nafukovat velikost souborů, u větších obrázků se to ztratí.

„Všetky údaje sú povinné“ zní stroze, úředně, možná bych dal něco trochu přívětivějšího do závorky přímo nad formulář; příklad: Alebo nás môžete kontaktovať prostredníctvom tohto formulára (vyplnte prosím všetky kolonky):

Co se týče objektivu, tam nejde jen o ohnisko. Asi víš, že tele 300 mm f 5,6 se dá pořídit "z kapesného", na to samé ohnisko se světelností 2,8 už se ale šetří. Jestli se chceš živit jako fotograf, asi bych to na tvém místě zkusil nejdřív s těmi svatbami a podobnými akcemi, tam se při troše šikovnosti bez drahé optiky obejdeš. Kdybys chtěl rozšířit pole působnosti na zvířata, bude třeba dobře zvážit, zda lze očekávat komerční úspěch, protože tří- nebo čtyřstovka se světelností 2,8, to už je investice, a zvířata se bez nějakého světlého telete fotí blbě. Jako úplně první krok se ale musíš našprtat kompozici, předtím nemá smysl vrážet peníze do výbavy.

Ještě tedy k SEO: Možná sis všiml, že zde máme mimo jiné sekci SEO, zkus si tam trochu listovat. Je tam toho hodně a časem si sám uděláš představu o tom, ze kterých příspěvků je vhodné čerpat. Technické i jiné základy si můžeš nastudovat také přímo na stránkách vyhledávače (hledej např. na Seznamu site:www.seznam.cz seo). Až se budeš alespoň trochu orientovat, zkus získat nějaké zpětné odkazy. Na to, aby se stránky fotografa dobře umístily na hledání jméno foto, by nějaké zvláštní úsilí nemělo být zapotřebí (pokud fotograf nemá smůlu a nemá dvacet kolegů-jmenovců fotografů Nováků, ale to snad není tvůj případ).

Přední pozice na konkurenční hesla (třeba fotograf a nic víc), to už je pochopitelně náročnější věc a ve tvém případě asi bude rozumnější se o to ani nepokoušet. I zde ale platí, že prvním a nepostradatelným předpokladem jsou stránky užitečné pro brouzdala, a od určitého stupně užitečnosti se SEO dostaví samo. Přímo absurdní mi například přijde představa, že by firma Seznam.cz zaměstnávala linkbuildera, jehož úkolem by bylo získávat pro Seznam zpětné odkazy – a podívej se, jaký má Seznam na internetu úspěch!

Tobě bych doporučil výrazně zvednout kvalitu prezentace (především zredukovat galerie výlučně na fotky prvotřídní kvality) a potom se v SEO zaměřit jednak na kombinace jména a služeb a jednak na kombinace služeb a regionu. Ale pozor – nenásilně! Tvořit stránky, na kterých se bude stokrát opakovat nějaké veledůležité klíčové slovo v seznamu okresních měst a podobná zvěrstva, to by opravdu nebylo to pravé ořechové.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: