Autor Zpráva
janberka
Profil *
Dobrý den,
před pár dny jsem spustil svou první stránku. Jedná se o stránku o firmě mého otce čalouníka. Napište mi prosím jestli se Vám líbí. Není to dokonalý, ale s grafikou nemam moc zkušenosti. Snad je to na 14-ti letýho kluka dobrý.

Tady je odkaz:Čalounictví příbram
Petr ZZZ
Profil
(1) Přiblížením se stránka rozpadá (nicméně zůstává čitelná).
(2) Není důvod uvádět odkaz na hlavní stranu dvakrát. (Ono je trochu sporné, zda na hlavní stránce je odkaz na hlavní stránku vůbec zapotřebí.)
(3) Výraz „Vítejte“ bývá někdy kritizován jako anglicismus, který v češtině postrádá logiku (je to rozkazovací způsob – koho a proč mám vítat?). Česky by bylo „Buďte vítáni“ nebo „Vítáme Vás“. Někdy bývá kritizován vůbec styl jako takový a lze si všimnout, že na stránkách velkých firem žádná forma „Vítáme Vás“ nebývá. Nicméně na stránce malé firmy bych to asi jako chybu nehodnotil.
(4) Bleděmodré písmo na růžovém pozadí má příliš nízký kontrast.
(5) Mezi nadpisem a menu chybí odstup, dokonce se to částečně překrývá.
(6) Na stránce Naše nabídka se název činnosti opakuje tak často, až se mi z toho „čalouní“ před očima. :-)
(7) V menu chybí zvýraznění stránky, na které se právě nacházím.
(8) V kontaktech bych uvedl plnou adresu, tedy včetně názvu firmy či jména majitele, ne jen ulici a obec.
(9) Nikdy nepodtrhávej nic, co není odkaz. Uživatelé internetu jsou zvyklí, že co je podtržené, na to se dá kliknout.
(10) Mapce na stránce s kontakty chybí odstup od adresy. Mezi žlutými obdélníky s názvy položek a hodnotami položek by taky mohly být nějaké odstupy.
(11) Odkazu „zvětšit mapu“ bych možná dal target="_blank", aby se otevíral do nového okna – v současném stavu návštěvník opustí web čalounictví a ocitne se na webu vyhledávače.
(12) Deklarace kódování <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> by měla být hned za otevíracím tagem <head>.
(13) Web je obsahově velmi chudý. Fulltextové vyhledávače jako Seznam nebo Google ho nebudou mít jak najít a návštěvníci se na něm nedozví skoro nic jiného než kontaktní údaje. Pokud si nejsi jistý, že umíš dobře psát, vycházej raději z toho, že to neumíš, a najdi si na psaní někoho; to samé s fotkami. Zkuste požádat (třeba za slevu) spokojené zákazníky, zda by vám nenapsali jeden nebo dva odstavce o tom, co si u vás nechali dělat a jak byli s výsledkem spokojeni. Nezapomeňte si předem vyžádat svolení se zveřejněním textu a ideálně i fotografií příslušné movitosti na webu. Takto si vytvoříte reference, na které by mimochodem mohl být taky odkaz v menu. Nežádejte o texty kohokoli, ale vybírejte lidi, o kterých si myslíte, že by mohli umět psát; ideální by bylo, kdyby mezi vašimi zákazníky byl nějaký redaktor, spisovatel, lingvista, učitel atp. Pokud máte mezi zákazníky dobrého fotografa, zeptejte se ho na možnost spolupráce – například fotky za obnovu křesla, nebo za nějakou slušnou slevu.
(14) Na nadpisy existují tagy <h1>, <h2>, <h3>, <h4>, <h5> a <h6>.
(15) Na barevné řešení je sice třeba si chvíli zvykat, ale subjektivně mám pocit, že si zvykám rychle. Řekl bych, že je neokoukané a pokud odpovídá nějaké barevné identitě firmy, příliš bych se nedivil, kdyby se z dlouhodobějšího hlediska ukázalo být dobrou sázkou.

Celkový dojem: Je vidět, že stránky jsou dílem začátečníka, nějakou funkci ale v základech plní a věřím, že máš potenciál z nich udělat důstojnou vizitku firmy.
Ivy
Profil
Na 14 let je to dobrý výkon, ale pokud budeš mít ambice udělat z toho profesionální stránku, budeš muset ještě velmi tvrdě máknout. Bohužel, obchod je tvrdá věc a snaha se nepočítá. Tam je to jenom koupí-nekoupí. Nechci ti brát elán, ale tahle stránka moc lidí k objednávce neláká a potřebuje hodně úprav. Na druhou stranu když to vezmeš jako výzvu a rozhodneš se do toho jít, spoustu užitečných věcí se naučíš a budu ti držet palce.

1. Na stránce se bez zapnutého javascriptu se překrývá text. Se zapnutým taky (Č leze do Kontaktní formulář).
2. Zkus se zamyslet nad barvami, mě osobně tyhle moc nesedí. Říká se, že růžová odrazuje muže, jak moc to reálně platí ale nevím. Barvičky které ladí k sobě najdeš na stránkách colorschemer.
3. Do hlavičky bych doporučila nějakou hezkou fotku.
4. Budeš muset hrábnout i do marketingu. Projdi si pozorně seriál firemní web a postupuj podle něho. Další inspirace ti může poskytnout intuitivní marketing. Taky si zkus projít stránky konkurence, anebo zkus virtuálně koupit jakýkoliv výrobek nebo službu a u každé jednotlivé stránky se zastav a hodnoť ji jako zákazník. Co na této stránce mě přiměje k tomu abych rukavice (notebook, nechal si ostříhat vlasy, zašel do této restaurace...) koupil nebo objednal právě tady? U těch ostatních se ptej Co mě od koupě odradilo? To co se naučíš použij na své stránce.
5. Jedna z nejdůležitějších věcí je vstupní stránka. Dejme tomu že chci něco přečalounit. To co máš teď na první stránce mě vůbec nenadchne. Píše se tam "Na těchto www stránkách naleznete veškeré informace o naší firmě.", přesto si pro ty informace musím ještě kliknout a to vůbec není dobré. Na první stránce by měl být přehled služeb, důvody pro potenciálního zákazníka aby koupil právě tady (jsme profesionální, rychlí, levní... atd.) a místo působnosti firmy (když budu z Ostravy tak jste pro mě trochu z ruky). Vítejte nikoho kdo chce koupit moc nezajímá a básnička by tam někde sice mohla být, ale na první stránku se nehodí. Uvědom si, že máš jenom několik sekund na to, abys návštěvníka zaujal a on ti neutekl jinam.
Je toho ještě víc, prozatím si myslím že to stačí.
janberka
Profil *
Díky moc za názory a rady. Zkusím na tom ještě zapracovat.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0