Autor Zpráva
Lukáš Dostál
Profil
Jak nejlépe propagovat unikátní projekt, který neexistuje zatím ještě nikde jinde. Jedná se o eshop se stavebními pracemi. Uvažuji nad autorespondery - zasílání průběžných informací a novinek o tomto projektu i celkově o stavebnictví lidem, kteří nám k tomu dají souhlas pomocí formuláře, kde zanechají svůj email. Poraďte mi prosím co bych ještě mohl doplnit, nebo změnit, aby každý kdo na stránky přijde, pochopil ihned o co jde. Předem děkuji za názory všech typů. http://www.cenikyremesel.cz/
joe
Profil
Možná se jedná o jedinečný e-shop se stavebními pracemi, ale nedává mi smysl. Stránek s kontakty na řemeslníky je více.

Nějak mě nenapadá rozumný důvod k tomu, abych přes e-shop cokoli zakoupil, každý řemeslník přece nebude mít stejné ceny, proč bych se rovnou nemohl obrátit na řemeslníka a vyhnout se tak další straně, které bych platil za zprostředkování?

Kromě toho jako běžný člověk se třeba ani nevyznám v těch všech položkách, co jsou na webu vypsány.

Příklad: Chci vymalovat byt, hledám malíře. Nepotřebuji k tomu vědět nic dalšího, než že to chci rychle a za nějakou rozumnou cenu. Nevím jaký bude rozdíl, pokud použije malíř váleček nebo štětku, nevím kdy by se měla provádět penetrace, kdy škrábání staré malby, atd.

Ten formulář mě nutí přemýšlet, hodně přemýšlet a hledat další informace, které na webu (asi) nenajdu, a tak budu hledat jinde.

---

Bohužel až na stránce "O nás" (překlep - "svým kliektům" ) se dovídám, že je to vhodné spíše pro firmy. To znamená, že jsem vlastně nepochopil, o co přednostně jde. Pokud bych měl hodnotit projekt z pohledu firmy, pak bych hodnotil jinak.
Před znakem ! a ? se nepíše mezera.
V košíku můžu nastavit záporné množství, číslo s desetinnou čárkou, ...
Jak propagovat? Dneska se mi zdají být dobré sociální sítě.
pavpra
Profil *
musím souhlasit s "joe" ceny a způsob výpočtu cen je spíše pro firmy které jedou dle předem stanovených cen( dle rychlého zhlédnutí bych odhadoval že ceny byly přepsány z každoročně vydávaných ceníků prací např. RTS ) a ne pro např. pani Novákovou která chce vymalovat byt. Pro soukromého zákazníka - laika jsou informace na webu dle mého názoru zavádějící....realita je bohužel jiná a v každém kraji obvykle i výrazně rozdílná.
Pokud je to ale web dělaný pro firmy, firemní zákazníky tak je to určitě dobrý nápad, webů s takto rozepsanými položkami stavebních prací na netu není mnoho.
Přeji hodně štěstí, :-)
Davex
Profil
Lukáš Dostál:
Jedná se o eshop se stavebními pracemi.
V tom případě mi připadá název webu dost zavádějící.

Chápu to správně, že objednávka sice není závazná, ale když se s doporučeným řemeslníkem nedohodnu, tak Vám zaplatím 1000 Kč?
pavpra
Profil *
Moderátor jenikkozak: Pravidla diskuse JPW a doporučení » 3. Nevkládejte do svých textů podpisy, podpisové odkazy

.... to znamená že vyjádřit se mohu pouze jako anonym ? mé vychování mi říká že pokud chci vyjádřit svůj názor, nebo zúčastnit se jakékoliv osobní nebo internetové diskuze je slušnost se představit.
Přišlo mi vhodné napsat jak se jmenuji a z jaké pozice mám na daný názor na téma vlákna.

S ostatním samozřejmě souhlasím.......
Chamurappi
Profil
Reaguji na pavpru:
.... to znamená že vyjádřit se mohu pouze jako anonym ?
Ne, na jméno slouží kolonka jméno.
Pokud jsou ostatní informace (tedy ten odkaz na barevné fasády) pro vyznění odpovědi důležité, měl bys je uvést nějak jinak, než jako patičku příspěvku.
Příspěvky [#5] a [#6] později smažeme. Chceš-li si o tom dále povídat, založ si vlastní vlákno v kategorii O této diskusi.
pavpra
Profil *
Chamurappi:
ok, příště se polepším:), úmysl nebyl cokoliv propagovat, prostě se takto podepisuji automaticky všude, pokud se to týká mé profese.
Lukáš Dostál
Profil
joe:
Joe děkuji za názor. Schválně jsem neuvedl, že tento projekt je zatím hlavně pro stavební firmy, nebo lidi, co se trochu pohybují ve stavebnictví, abych si prověřil, jak lidé chápou tento projekt na první pohled. Díky velkému zájmu právě od koncových klientů začínáme tento projekt rozšiřovat o levné stavebniny a službu, kde koncovému klientovi vypracujeme přesnou cenovou nabídku a dodáme práce včetně materiálů - budou se samozřejmě účtovat procentuální příplatky za zhotovení cenové nabídky a koordinaci, ale stále budeme s cenou níže, než jakákoliv stavební firma - nepočítám do toho samozřejmě nekvalitní řemeslníky, kteří podlézají s cenou čím dál níže, jen aby měli na chleba. Takové zakázky většinou končí velkým průšvihem, nebo ještě hůře po první záloze.
Největší problém je ten, že před pár lety zde vznikl první poptávkový portál, který následně zkopírovalo asi 200 dalších nadšenců - samozřejmě prosperuje pouze asi 5 z těchto portálů, podobně jako inzertní portály. Používám jich asi 120, ale funguje pouze asi 10 - přitom jsou všechny prakticky totožné. Lidé jsou zvyklí na dlouholeté principy a těžko chápou nové.
Projekt "ceníky řemesel" propaguje absolutně novou myšlenku a snaží se o rychlý a pohodlný způsob objednání stavebních prací.
Sekce řemeslníci http://www.cenikyremesel.cz/remeslnici slouží pouze pro nabídnutí nejvhodnějšího řemeslníka klientovi. Klient se následně rozhoduje na základě informací v jednotlivých profilech. Podotýkám, že řemeslníky vybíráme my na základě kompletních informací o jednotlivých řemeslnících a požadavcích od klienta - vždy ještě před samotným výběrem klienta kontaktujeme ohledně doplňujících informací, tak abychom mu zprostředkovali toho nejideálnějšího. Nelze objednat řemeslníka přímo, jelikož jednotlivé oborové profily obsahují pouze fotku, křestní jméno. Veškeré informace vedoucí přímo k řemeslníkovi (ič, příjmení, adresa apod.) jsou na živ.listech, certifikátech a ostatních zveřejněných dokumentech zakryty. http://www.cenikyremesel.cz/remeslnici?spec=&group_number=70&workers_count=&dph= Spoustě řemeslníkům zatím chybí fotky a dokumenty - proto jsme byli nuceni změnit taktiku a s řemeslníky jednáme až po zaslání všech potřebných dokumentů, i když s nimi většinou smlouvu nepodepíšeme - tím poznáme, zda je řemeslník způsobilý pro společnou spolupráci, jelikož znalost PC je v dnešní době velice důležité kritérium - stejně jako osobní komunikace, znalosti a kvalifikace. Hlavně podle těchto čtyř kritérií řemeslníky filtrujeme. Bohužel je to nový projekt a řemeslníci přibývají pomalu. Než s řemeslníkem podepíšeme smlouvu a následně přidáme na portál zabere nám to několik jednání a schůzek. Nabíráme průměrně jednoho z deseti - český trh zaplavuje neuvěřitelné množství absolutně nevyhovujících řemeslníků - my se snažíme tyto nekvalitní řemeslníky vyfiltrovat a v žádném případě nenabízet naším klientům!!
Ceny prací jsou se všemi řemeslníky sjednoceny dle smlouvy o obchodním zastoupení a jsou pro klienta konečné včetně dopravy i naší provize - provize nám řemeslníci platí zpětně až po zaplacení jejich faktur. Řemeslníci se sami hlásí o zakázky, které nabízíme vždy více vhodným řemeslníkům dle lokality, množství práce apod.
Nic dalšího již klienti ani řemeslníci řešit nemusí - ceny i smlouvy o dílo jsou předem dané a připravujeme je my dle vzoru uvedeného na webu. Tyto smlouvy následně klientovi a řemeslníkovi zasíláme současně mailem v PDF souborech. Smlouvy jsou sestavovány dle kritérií, který si v objednávce volí sám klient - termíny zahájení a dokončení jednotlivých profesí, splatnosti faktur apod.
Úžasné je na tom právě to, že je možné v jedné objednávce objednat více profesí a my se už postaráme o to, aby byla zakázka sestavena z co nejmenšího počtu zhotovitelů (nějací obkladači jsou zároveň i plně kvalifikovaní instalatéři apod.)
Veškeré informace o projektu jsou k dispozici v sekcích "informace pro klienty" a "informace pro řemeslníky" v PDF souborech ke stažení. Bohužel si nikdo pochopitelně nečte veškeré informace, jelikož to zabere asi 15 minut a to až na pár jedinců většinou nikdo neabsolvuje. Pokud napíšu vše na jednu stránku, tak už to nebude číst nikdo - ani zde jsem nevysvětlil zdaleka vše. Princip tohoto projektu není složitý pouze se jedná o zcela novou službu.
Proto se ptám "jek nejlépe propagovat unikátní projekt" ?
Předem děkuji všem za nějaké nápady. Nebo se ani nebráníme přímý splupráci. Hledáme i externí manažery, kteří by měly zájem tuto službu propagovat za férovou procentuální odměnu.
Přeji hezký den.


pavpra:
Taktéž velice děkuji za názor. Nebudu se již příliš rozepisovat, jelikož základní princip tohoto projektu jsem se již snažil vystihnout výše. Odpovím tedy jen na jednotlivé připomínky.
1) Ceny nejsou sestaveny podle RTS, i když ho máme samozřejmě zaplacený pro projekty jiného typu. Ceník RTS je rozepsán asi 100x podrodněji, takže ani profesionál by to s objednávkou neměl jednoduché - navíc bychom museli mí draze zakoupená práva k šíření. Ceník jsem sestavil z nejobrátkovějších položek a zatím se zaměřuje pouze na interiér. Ceny jsou na rozdíl od RTS ceněny z praxe a snaží se vystihnout ideální střed, tak, aby na jedné straně řemeslník mohl uživit sebe, auto a disponovat kvalitním nářadím a na druhé straně aby byla cena přijatelná klientovi. Nesnažíme se být nejlevnější, ale chceme nabízet kvalitní práci za rozumnou cenu.(v ceně je zahrnuta doprava i naše provize)
Provozujeme službu, která výrazně zjednodušuje práci a šetři drahocenný čas našim klientům i řemeslníkům. Všude ve světě je normální, že se za služby platí, pouze v České Republice a dál na Východ ještě zatím lidé nepochopili, že čas jsou peníze. Za naší provizi dáváme oběma stranám díky našemu propracovanému systému několikanásobnou hodnotu. Zkoušeli jste již někdy hledat řemeslníka? Kolik Vám to zabralo času? Jaký byl Výsledek? Tyto starosti již můžete dnes díky nám hodit za hlavu. Na veškeré námi zprostředkované zakázky používáme velice podrobné a vyvážené smlouvy které výrazně snižují riziko nedodržení kvality, nebo termínu. Obráceně i řemeslníkům výrazně pomáháme s případnými neplatiči.
2) Jste blízko, když píšete, že na internetu není mnoho firem, které uvádějí své pevné ceny. Realita je taková, že na internetu není kromě nás žádná firma, která uvádí své pevné ceny. Většinou uvádějí v cenících, pokud nějaké mají - např: "od 120Kč(mc", nebo že ceny jsou pouze orientační.
Lukáš Dostál
Profil
Davex:
Chápete to správně až na to, že díky nám již nemáte s řemeslníkem co domlouvat, jelikož vše je připraveno od nás dle Vašeho přesného zadání v objednávce. (Podrobněji to rozepisuji výše)
Objednávka nemůže být oboustranně závazná, jelikož si klient může objednat nadstandardně vysoké množství práce v nemožném termínu. Toto zatím neumíme specifikovat a v objednávce navolit maximální možné limity jednotlivých objednávek. Samozřejmě se může i stát, že nikoho vhodného a volného prostě mít nebudeme - to se zatím ale díky momentální situaci na pracovním trhu nestalo.
Storno poplatek jsme zavedli proto, jelikož dost často se stává, že klient objedná u nás i na poptávkových portálech. Objednáním zakázky u nás vzniká celá řada postupných úkonů, abychom našli toho nejvhodnějšího řemeslníka. Mnohokrát se již stalo, že jsme klientovi připravili řemeslníka přesně dle jeho požadavků, vytvořili smlouvy a klient nám s úsměvem oznámil, že už našel někoho jiného. Potom byla naše několikahodinová práce bez odměny a i důvěra řemeslníků klesala.
Toto je přesně čím dál víc rozšířený způsob poptávání, kdy na jednu zakázku tvoří nabídku 100 řemeslníků. klient si většinou vybere samozřejmě toho nejlevnějšího a mnohdy hlavně za cenu neproviditelnou. Jak to končí? Dílo je realizováno většinou nekvalifikovanými řemeslníky jiné národnosti, čemuž samozřejmě odpovídá kvalita díla. Co ostatní řemeslníci, kteří tvořili zbytečně cenové nabídky? Jsou samozřejmě naštvaní, ale zkouší to dál, jelikož nemyjí jinou možnost. Momentální úspěšnost získaných zakázek řemeslníků přes poptávkové portály je 1:50. To je jeden z důvodů, proč s námi řemeslníci chtějí spolupracovat a rádi zaplatit 10% provizi. Když totiž spočítají čas strávený samotnou prací a prací s obhlídkami s následnými tvorbami cenových nabídek. vychází to průměrně 50%-50%, což je pětinásobek, co platí nám, pokud by počítali svůj čas jako náklad. Cena naší provize je pevně stanovená na 10% a odmítáme řemeslníky, kteří nám nabízejí za upřednostnění zakázky až 30% provizi!!
Bude těžké lidi přesvědčit, že to maslíme opravdu dobře, ale logicky bychom byli sami proti sobě, kdyby jsme polevili na kvalitě atd. Jelikož by tento projekt skončil dřív, než by začal - nejlepší reklama je totiž doporučení a my víme, že z každé úspěšné zakázky je v budoucnu dalších pět.
Lukáš Dostál
Profil
Jak nejlépe vložit video na web? nějaký vlastní prohlížeč, nebo přes youtube? Děkuji za rady a zkušenosti.
Amunak
Profil
Lukáš Dostál:
Pokud si můžete dovolit větší bandwidth a nějaké místo na disku a chcete mít naprostou kontrolu nad videem a přehrávačem, doporučil bych flowplayer (nebo něco podobného). Youtube je asi pohodlnější, obzvlášť, kdybyste chtěl nahrávat větší množství videí pravidelně. A příště si pro samostatný dotaz asi raději založte nové vlákno.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0