Autor Zpráva
Eulalie
Profil
Dobrý den,
mám velkou prosbu. Začala jsem psát web, nemám vůbec žádné zkušenosti a tak nevím, jestli v něm mohu pokračovat, nebo ho raděj úplně předělat a jak. Můžete mi, prosím poradit? www.zuzanaarsenjevova.cz

Předem moc děkuji
Eulalie
lionel messi
Profil
1. Font Comic Sans sa u profíkov neteší veľkej obľube. Prerobiť na iný sans-serif (Verdana, Arial, Tahoma, Trebuchet MS...)
2. Ten popisok "aktualizované" v pravom hornom rohu stránky sa mi veľmi zle číta.
3. Zvýraznil by som aktívnu položku v menu ako pri hover.
4. Pridal by som favicon.
5. Spravil by som klikaciu hlavičku.
6. Odkaz v menu "AZ" by som premenoval, takto nie je zrejmé, že mieri na hl. stránku.
7. Nemilo ma prekvapilo, že sekcia "e-mail" v menu má nastavené href="mailto:", čo mi neočakávane otvorí mailového klienta a dostať sa k mailovej adrese je takto menej pohodlné. Chcelo by vypísať adresu, prípadne ešte kontaktný formulár.
8. V sekcii kontakt chýba mailová adresa.
9. Nadpisy "oděvní doplňky" a pod. začínať veľkým písmenom.
10. Hover efekt u tlačítiek "Zpět" a spol. ma tiež veľmi neoslovil.
11. Prečo sa mi po kliknutí na obrázok priadze na hl. stránke otvorí odkaz do nového okna? Viem si ho tam dať aj sám ak treba, tu ma to len zdržuje.
12. Prečo je v obch. podmienkach webová adresa zusanaarsenejvova.websnadno.cz, keď bola evidentne zmenená?
13. Obch. podmienky nejdú označovať myšou - to je v prípade akéhokoľvek textu neprijateľné.
14. V kóde samý span a pod., nestojí za veľa, ale čítam, že vygenerované pomocou websnadno.cz, aspoň viem, čo nepoužiť.
15. Možno by som sa vyhol kombinácii farieb žltá/zelená v nadpise. Celkovo farebnosť jednoduchá, ale vcelku príjemná.
Ivy
Profil
1. "Vítejte na stránce zuzanaarsenjevova.websnadno.cz v sekci obchodní podmínky" - tohle bych doporučila dát pryč. Význam to nemá a působí to divně.
2. Místo AZ bych sekci v menu nazvala O mě nebo nějak podobně.
3. Nenašla jsem slibované vzory a návody zdarma ke stažení. Kdepak jsou schované?
4. Pokud je stránka nová tak bych doporučila vyhodit z title jedno AZ. Takhle zdvojené to nemá žádný význam a působí to divně.
5. Když rozkliknu sekci Příze, tak mi tam vletí formulář na vložení komentáře a nejvýraznější jsou tam smajlíky. Doporučila bych to dát pryč - předpokládám že kdo sem klikne se chce daleko spíš dozvědět něco o přízích než psát komentář.
6. Jinak na pohled se mi stránky líbí, pěkně navrženo.
Eulalie
Profil
lionel messi:
Dobrý den,

děkuji za tak podrobný rozbor.
Teď si asi budete myslet, že jsem úplně mimo (a budete mít pravdu). Co znamená "Pridal by som favicon"?

Body 2, 3, 5, 7, 10, 11, 13, 14 nedokážu nijak ovlivnit. To ostatní upravím.

Když si nechám udělat kontrolu, tak mi to hlásí 17 chyb, které nemohu nijak ovlivnit. Nejspíš změním websnadno za někoho jiného.
Můžete mi, prosím, někoho doporučit? V oboru pracuji už docela dlouho, ale v tvorbě eshopu a webu nemám skoro žádné znalosti.

Ještě bych se chtěla zeptat jestli nevadí černá plocha s bílým nebo šedým písmem.

Moc děkuji za pomoc

Zuzana


Ivy:
Dobrý den,

děkuji za připomínky.
V bodě 1 máte určitě pravdu. Websnadno to tam dává automaticky a tady jsem to zapomněla vymazat.
2. AZ je opravdu divné
3. stránky zatím nejsou naplněné, vše mám připravené na vložení, jen jsem potřebovala, aby mi na vše někdo koukl, jestli má cenu pokračovat. Při kontrole mi to hlásí neustále 17 chyb, které nemohu nijak ovlivnit.
4. to je právě jedna z věcí, kterou nejsem schopná odstranit, nevypadá to vůbec dobře

Moc děkuji za pomoc

Zuzana
jenikkozak
Profil
Eulalie:
Když si nechám udělat kontrolu, tak mi to hlásí 17 chyb, které nemohu nijak ovlivnit.
Jakou kontrolu máte na mysli? Ty chyby nejspíš nemají takový význam, aby mělo smysl kvůli nim měnit redakční systém.

1) Obchodní podmínky jsou plné zbytečných tlachů, které se prodávajícího produktu vůbec netýkají. Je snad snahou kupující odradit od jejich čtení?
2) Na stránce novinky a akce | AZ příze, pletená móda‚ vzory a doplňky je text podnadpisů i text stránky větší než hlavní nadpis.
3) Vítání na každé stránce zvlášť: „Vítejte na stránce zuzanaarsenjevova.websnadno.cz v sekci jak objednávat“ na stránce jak objednávat | AZ příze, pletená móda‚ vzory a doplňky či „Vítejte na stránce zuzanaarsenjevova.websnadno.cz v sekci kurzy“ na stránce AZ  příze‚ autorská móda‚ vzory a doplňky je blbost. Nikoho takový text nezajímá. Rovnou tam můžete napsat: „Lorem ipsum dolor sit amet“ a označit to jako nadpis.
Ivy
Profil
Eulalie:
Co znamená "Pridal by som favicon"
Favicon je takový malý obrázek, který se zobrazuje u každé stránky. Více o favicon.

jestli nevadí černá plocha s bílým nebo šedým písmem.
U této stránky nevadí, dobře se to čte. Kdyby takováto kombince měla malý kontrast tak by mohl text být těžko čitelný.

jestli má cenu pokračovat
Podle mě určitě ano.

A ještě malá poznámečka: "Blíží se léto a konec školy..." doporučuju takovéto věci na stránku nedávat anebo průběžně editovat - za čtyři dny je Štědrý den a toto vůbec nepůsobí dobře. Např. Kurz proběhl.....
Eulalie
Profil
Tak jsem to poupravovala a uvidíme. Určitě se tam toho ještě najde, ale časem to bude doufám lepší a lepší

Všem vám moc děkuji

Zuzana
lionel messi
Profil
Eulalie:
Zmena k lepšiemu, obsahovo aj dizajnovo. Ešte by som zmenil písmo v obch. podmienkach, zostal tam Comic Sans.
Eulalie
Profil
Děkuji, potěšil jste mě :)

Je to zvláštní, právě u obchodních podmínek mi nejde změnit písmo a stále nefunguje označování myší i když jinde to jde.
jenikkozak
Profil
1) U obchodních podmínek doporučuji smazat polovinu. Z toho, co zbyde, smazat půlku. A ze zůstatku vyházet každé čtvrté slovo. Jsou totiž cca 8× delší, než by bylo nutné. Takto seriózní prodejce nepostupuje; nevadí mu, že zákazník podmínky čte. Pokud je to možné, tu stránku vyhoďte a začněte ji tvořit od začátku. Tak, aby byla přehledná a snadno čitelná.
2) Nový design se mi nelíbí. Dovedl bych si jej představit na klanovém webu dospívajících introvertů. Ty kovové odlesky (nebo co to má znázorňovat) nemají s textilem vůbec nic společného.
3) Pokud to systém umožňuje, datum o aktualizaci vyhoďte. Ta informace je zcela zbytečná a vypadá podivně nad texty, které aktualizovány nebyly.
4) Je-li možné vyhodit odkaz na Mapu stránek, vyhoďte ji také. Nemá žádný smysl, jen duplikuje menu. Nemá význam otevírat si dvě menu vedle sebe.
5) Vypněte si funkci Doplňky > Ochrana proti kopírování dat ze stránky, je to velmi obtěžující.
6) Text stránky Pár slov o autorovi - Jitka | AZ příze, pletená móda‚ vzory, doplňky ... zkuste napsat v první osobě. Nebude to vyznívat tak strojeně.
7) Sjednoťte si velikosti písem. Ať nadpisy jsou všude na webu stejně velké a běžný text odstavce také.
han5vk
Profil
Layout aj sfarbenie webu sa mi páči, ajkeď vyzerá pomerne jednoducho.

1, V menu by som zrušil tie gradienty, a možno pridal nejaký farebný rámček, či použil len jednotnú podkladovú farbu. jennikozak pekne vystihol prirovnanie.
2, 'příze' napíš s veľkým začiatočným písmenom v menu.
3, dátum a čas aktualizácie nie je potrebný, osobne som nikdy nepoužil ani tie FB tlačítka
4, netreba ma vítať, keď som prišiel na stránku, mal by som bez čítania vedieť o čom celá stránka je. Skôr by som tam na hlavnej stránke informoval o akciách, nových výrobkoch, všeobecne novinkách a podobne.
5, Prečo tie nadpisy sú tri zelené a jeden žltý na úvodnej stránke?
6, Web v podstate nemá grafiku, okrem nie veľmi podarených prechodov v menu, a tie ikonky akcií tam nepasujú pri produktoch. Nepredpokladám ani, že si ich nakreslila sama.
7, Komentáre by som asi celkovo odstránil, minimálne tí smajlíci sú dosť rušivý. V kontrastne s čiernym pozadím to vyzerá ako fakt starý web „dospívajících introvertů“.
8, zvýšil by som odsadenie obsahu od menu, vyzerá to natlačene.
9, z menu pokojne vymaž e-mail, stačí ten v Kontakte. Prípadne napíš samotnú adresu niekde do ľavého stĺpca.
10, celkovo mi na webe chýba nejaká ruka grafika, dizajnéra. Je to veľmi jednoduché, pochmúrne na web kde sa predávajú kreatívne veci. Zišlo by sa niečo farebnejšie, no krajšie ako tie do očí bijúce zelené nadpisy. Aspoň pozadie za čiernou stránkou by mohlo byť živšie.
11, V sekciách kde sú produkty, napr. Odevní doplnky máš miesto pre tri výrobky vedľa seba, no sú tam len dve a voľné, nevyužité miesto. Prečo?

Obchodné podmienky & Comic Sans MS - Asi sa veľmi netýka hodnotenia stránky, skôr HTML a kritiky Websnadno, no po úprave to vyzerá lepšie.
Myslel som, že po pohľade na zdroják sa bude dať jednoducho zmeniť ručne to písmo, ale je to neuveriteľný bordel. V spane je span, ktorý ma inline štýlom nastavené comic sans, a potom v ňom je ďalších x spanov. Ak to takto vygenerovalo Websnadno, tak je dosť fail, že si to nevie aspoň automaticky prepísať typ písma. A viem čo nedoporučiť ľuďom.

Pri vymazávaní všetkých inline štýlov na Comic sans som našiel 3 spôsoby zápisu font-family. Všetky som odstránil, výsledný kód ulož ako "Jak-nakupovat.html", ak vieš ako na to.

Povolil som tiež označovanie textu odmazaním zvýraznenej časti
<body oncontextmenu="return false" onmousedown="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false">

Neviem ale, ako sa toto bude páčiť tomu systému, takže je možné že pri úprave textov to rozhádže, alebo tam znova nasype ten balast kódu a neskôr sa zas nebude dať zmeniť písmo.
Eulalie
Profil
Děkuji za poznámky.

1. Obchodní podmínky jsou opravdu nechutně dlouhé, ale prý jsou takto podle zákona. Proto jsem přidala Jak nakupovat a Jak objednávat.
2. Mě se nový design také nelíbí. Musím vycházet z nabídky a ta je samé kytičky a kudrlinky, toto mi připomíná pohřební službu. myslím, že se vrátím k předešlému, jenže tam se mi Widgety vkládají do pole textu.
3. Systém neumožňuje ani vyhodit aktualizaci ani mapu stránek.
4. S velikostí písma máte pravdu. Jenže i když si nastavím stejnou velikost, tak se mi píší jinak velká písmena. Stejně tak nadpis 2 je někdy menší než 3. To asi nevyřeším.

To co mě zlobí je design, nemohu v nabídce najít nic, co by bylo elegantní a vkusné.
lionel messi
Profil
Eulalie:
Myslím, že sa potýkate s klasickou slabinou "klikačiek" - jednoduché aj pre laikov, ale ťažko spraviť čosi zložitejšie, prípadne iný, nešablónový dizajn. Možno by nebolo od veci využiť našu inzertnú sekciu, profesionál by sa s tým vedel vyhrať.
Eulalie
Profil
Děkuji, myslím, že vaši nabídku využiju. Vrátila jsem se k minulé šabloně, ale není to moc pěkné. Od nového roku by měly být mnohem větší možnosti výběru i úprav, tak uvidím. Když ne, tak se obrátím na profesionála.
jenikkozak
Profil
Eulalie:
1. Obchodní podmínky jsou opravdu nechutně dlouhé, ale prý jsou takto podle zákona. Proto jsem přidala Jak nakupovat a Jak objednávat
Ta informace není správná. Aby Obchodní podmínky obsahovaly veškeré informace, které vyžaduje zákon (§ 54b občanského zákoníku), jim stačí okolo 2000 znaků. Vy jich máte 20 300. Uvedené obchodní podmínky jsou zřejmě plné blbostí jen proto, aby nebylo vidět, že obsahují například oprávnění zasílat kupujícímu obchodní zprávy, které by jinak klasifikoval jako spam. (Bod 10.1) Kupující evidentně nemá možnost nakoupit, aniž by tento nepříjemný souhlas prodávajícímu udělil. Z těchto podmínek vyplývá, že kdybych se náhodou zbláznil a skutečně nakoupil, budu povinen Vám hlásit například to, že se někam přestěhuji. (Bod 9.4) Vymáhání „pokuty“ poté, co zákazník odmítne zaslané zboží odebrat, není v souladu se zákonem. (Bod 6.2) Je to proto, že prodávající není schopen prokázat, že si člověk, jehož adresa je uvedena v objednávce, zboží skutečně objednal. Vyprávění o rohlíkách (zboží podléhající rychlé zkáze, bod 7.4) a prodeji empétrojek (audio nahrávky, bod 5.1) jistě ocení každý, kdo nakupuje vlnu. Je hezké, že v Obchodních podmínkách uvádíte, že si zákazník musí sám platit internetové připojení, bohužel chybí informace, kdo hradí náklady vzniklé tím, že kupující při objednávání zapomněl zavřít lednici. Též je hezké, že zákazník nemá právo se vrtat ve Vašich stránkách (bod 8.2, 8.3), chybí mi však informace o tom, že nesmí prodávajícího na uvedené adrese vyloupit v přestrojení za Večerníčka.
Domnívám se, že ty obchodní podmínky jsou nejspíš neplatné, protože upravují vztah zákazníka a obchodní společnosti, která vlastně vůbec neexistuje, protože není zapsaná v obchodním rejstříku.
okolojsoucí
Profil
jenikkozak:
Beztak jsou ty OP. zkopírované, stačí si vložit jakoukoliv větu na Google a je to hned poznat.
jenikkozak
Profil
Na to nikdo nikdy nepřijde, protože na webu je nasazena superdobrá antikopírovací ochrana: <body oncontextmenu="return false" onmousedown="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false" onopisovánídogooglu="return false">
Eulalie
Profil
Nejspíš máte pravdu.
Tyto obchodní podmínky mi byly doporučeny jednou firmou. Prý to tak vyžaduje zákon.
Připadají mi jako blábol a každopádně jsou moc dlouhé. Dobré je, že když se zeptám na třech místech, jak by měly vypadat obchodní podmínky, každý mi řekne něco jiného. Čím to asi bude?
Opravdu si nemyslím, že by nějaký zákazník něco takové četl ani já podobné obchodní podmínky nečtu. Když mi ale firma, která se tímto zabývá řekne, že něco takového je v souladu se zákonem, tak se jim snažím věřit.

Myslela jsem, že mi tu třeba někdo zkušený řekne, co mám špatně a případně poradí jak to napravit. Místo toho jsem se dozvěděla něco jako že jsem dementní blbka, která vymýšlí, jak nejlíp okrást bližního svého. I to je vlastně pomoc a děkuji za ní.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: