Autor Zpráva
Pavliczeck
Profil *
Dobrý den,

rád bych poprosil o kritiku a objektivní pohled na internetový obchod se třemi produkty. Je to opravdu mini shop bez administrace. Jeho struktura je jednoduchá. Je to klasická html stránka, která je doplněná objednávkovým formulářem pro vytvoření objednávky, které chodí na e-mailovou adresu.

Zajímalo by mě, co je na webu podle Vás špatně, co dělá případně web nedůvěryhodným nebo co Vám na něm například chybí.

Web najdete na této adrese www.skleneneTVstolky.cz

Děkuji za každý názor.

Pavel
Ivy
Profil
Vadí mi příliš velký text "Výprodej skladových zásob" i další velké texty vedle.
jenikkozak
Profil
1) Osobně se mi moc nelíbí zvolená kombinace barev ani míchání patkových a bezpatkových písem.
2) Logo je rozplité, nápisy pod ním jsou nepříjemně velké. Obrázky vedle nich by mohly být barevné (mně osobně stupně šedi k nákupu nelákají), displej televize by se mohl dodatečně vyleštit. Možná by ta animace působila lépe, kdyby obsahovala rozdílnější fotografie.
3) Šířka stránky 1090 px se mi špatně ovládá - na Full HD obsahuje moc volného místa, na půlku Full HD obrazovky se zmenšit nedá (při čtení řádku bych musel používat horizontální posuvník). Přitom je stránka poměrně jednoduchá, její přizpůsobování se by nebyl problém vytvořit.
4) Zkontrolujte si texty, obsahují chyby (čárka před „a proto“, „a tak“, záměna zájmen váš a svůj a chyby ve skloňování - „jsme přímími“, „v den Vaši objednávky“). U cen se buď uvádí měna, nebo čárka a pomlčka. Ne obojí. U veličin se mezi kvantitou a kvalitou píše mezera, v opačném případě se jedná o přídavné jméno. („19ks“ by se nečetlo „19 kusů“, ale „devatenáctikusový“; „-50%“ by se četlo jako „mínuspadesátiprocentní“.)
5) Texty se mi zdají zbytečně upovídané. Na tomto webu se prodávají tři hodně podobné položky. Je zbytečné se ho snažit natahovat. Vyprávění o tom, proč bylo zvoleno PPL jako jediný dopravce, stejně nikoho nezajímá. (Pokud se zákazník ptá, proč není v nabídce pošta, chce vědět, jestli mu zboží poštou pošlete a ne že je pošta nespolehlivá a drahá.) Spoustu informací je návštěvník nucen číst v několika obměnách.
6) Nepřišel jsem na to, jak si mohu objednat dva stolky najednou.
7) V košíku jsou podtržené texty, které nejsou odkazy.
8) Osobně se mi moc nelíbí, že když o nějaký obrázek projevím zájem tím, že na něj najedu myší, znehodnotí se tím, že zesvětlí a překryje velkým obrázkem lupy v kolečku.
9) Chápu, že v nápisu „výprodej skladových zásob“ je z důvodu designu slovo „zásob“ zvětšeno. Z obchodního hlediska by ale dávalo větší smysl zvýraznit slovo „výprodej“. Myslím si, že podřídit by se měl design.
10) Webu chybí faviconka.
lionel messi
Profil
Vidím tam len zopár chýb:

1. Veľké texty ako píše Ivy.
2. Pri zväčšení stránky mi z patičky vyteká copyright.
3. Google mapa mi príde zbytočne veľká, keď zaberie viac než 1 obrazovku, nepridá to na prehľadnosti.
margin
Profil *
Chybí favicon.
Deklaruješ písmo "Open Sans", ale většina uživatelů toto písmo nemá. Měl bys to nějak ošetřit, minimálně deklarací font-family: "Open Sans", sans-serif;
Ve starších prohlížečích (třebas i IE10) jsou obrázkové odkazy orámované, nemáš to ošetřené.
Pokud na úvodní stránce najedu na obrázek TV stolku, zobrazí se přes něj lupa. Očekávám, že po kliknutí se mi zobrazí obrázek TV stolku ve větší velikosti, ale ouha, dostanu se na stránku s podrobnostmi zvoleného TV stolku.
Pokud na stránce s podrobnostmi zvoleného ZV stolku najedu na obrázek TV stolku, zobrazí se přes něj lupa, tatáž, co na úvodní stránce. Kvůli neočekávanému chování při klepnutí na obrázek lupy na úvodní stránce nyní s s napětím znova klepu na obrázek lupy. Hádejte, co se stane!!!
Fotky TV stolků nemusí mít EXIF, zákazníkům je jedno, kdy, čím, jak se fotilo a v jakém programu byly fotky upravovány.
Ukládat fotky do JPEG s kvalitou 98 je zbytečné plýtvání daty, bohatě stačí něco volit mezi kvalitu 75 až 95.
Pavliczeck
Profil *
Dobrý den,

děkuji za vaše vyjádření. Prozatím jsem upravil především:

- tvar cen
- odstranil zbytečný text ohledně české pošty
- zrušil změnu obrázku při najetí kurzorem (bylo tam zesvětlení a lupa pro zvětšení)
- upravil formát ks na "# kusů"
- zmenšil výšku mapy o 100px
- ošetřil obrázky pro starší IE (u obrázků které byly jako odkaz)
- přidal jsem favicon
- ošetřil jsem font

Obrázky s textem (na úvodní stránce) ještě upravím a zkusím barevně oživit. Fotky televizních stolků mám přímo od výrobce, nechápu, proč tu televizi nevyleštili. Vím, že bych mohl udělat své promo fotky, ale zatím to takto nechám.

Z 90% přichází návštěvník přímo na detail stolku (zbozi.cz nebo heureka.cz), takže na úvodní stránku se kolikrát ani nedostane. I tak byla ale míra okamžitého opuštění okolo 60%, což je velké číslo na to, že na stránky jdou už ti, kteří projeví o daný stolek zájem. Web jsem předělal se snahou zvýšit důvěryhodnost webu.

Ještě jste zmiňovali možnost objednat více kusů. Dodatečně přidám, ačkoliv se zatím nestalo, že by kdokoliv volal nebo psal, že by chtěl objednat stolků více.

Ohledně EXIF jsem si právě něco přečetl, takže to z fotek určitě odstraním (+ snížení té kvality), ono 48kB nebo 14kB je přeci jen trošku rozdíl.

K ostatnímu se také dostanu. Zatím děkuji a budu rád za případné další "nedůvěryhodnosti", které bych mohl vyladit. Díky díky díky

Hezké svátky :)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0