Autor Zpráva
ofcak
Profil
Chtěl bych poprosit o názor na web http://www.planujsmeny.cz/

Zajimálo by mě, jestli je dostatečně intuitivní, nebo jak optimalizovat pro přirozený postup typického neprogramátora který přijde na web a bude chtít rozplánovat směny.

Začal jsem abych se naučil php, proto to mám takle pěkně v tabulkách :o). Design jako z roku 2000, ale cíl webu byl funkčtnost, né krása.

Díky za tipy.
lionel messi
Profil
1. Zväčši riadkovanie.
2. Pridaj klikacie logo.
3. Hodila by sa favicona.
4. Prečo keď si prihlásim testovací účet "Karel" sú niektoré položky veľkým ("ROZVRH", "VÝPOČETNÍ PLÁN") a niektoré malým ("Zaměstnanci" a ostatné). Veľké by som nechal vždy len 1. písmeno.
5. Ten zelený rámček "Mé směny" nad kalendárom sa mi vôbec nepáči, používaš farbu, kt. inde na webe takpovediac nemáš, prečo to nezladiť do modrej? (Týka sa to všetkých takýchto "nadpisových" rámčekov).
6. Myslím, že Copyright do roku 2017 je trochu prehnaný (nepodstatný detail), navyše niekde ho máš "len" do 2014 :-)
7. Oprav si preklep, hoci som Slovák, viem, že sa píše "O mně".
8. Odhlásenie by ma mohlo hodiť na hlavnú stránku (návrh na zamyslenie).
9. Ľavé menu by som hodil o kus vyššie.

ofcak:
Design jako z roku 2000, ale cíl webu byl funkčtnost, né krása.
Súhlasím :-)

Celkový dojem z webu: absolútne strohý dizajn (nemyslím to negatívne), ale dovolím si povedať, že na "amatérsky" výtvor a naučenie PHP určite spĺňa svoj cieľ. Možno nie každý bude so mnou súhlasiť, ale podľa mňa áno.
ofcak
Profil
lionel messi:
Díky, kouknu na to.
2. Klikací logo: Mám v něm i po přihlášení odkazovat na úvodní stránku webu?
4. Celé velkým - jsou asi nejdůležitější, proto sem je chtěl zvýraznit.
5. Chtěl jsem aby to bylo odlišné, protože se to ukazuje jen u ukázkového účtu.
lionel messi
Profil
ofcak:
2. Je to len môj názor, ale ja by som sa asi máličko priklonil k Rozvrhu.
5. Tak potom v pohode.
Fisir
Profil
Reaguji na ofcaka:
Jaký je důvod pro omezení povolených znaků v hesle ({ < > \ ' " ? / & })?
• v menu je :hover nastavený celému řádku, zatímco odkazem je jen text
• kód a design opravdu nejsou příliš „in“
• přepnu se na Plánování a u nadpisu Rozplánování na mě svítí příliš velký otazník, který mě navíc po kliknutí přesune na začátek stránky
quatzael
Profil
ofcak:
Design jako z roku 2000, ale cíl webu byl funkčtnost, né krása.
Ale Copyright až do roku 2017..:o)

Já Ti asi zase neřeknu nic jinýho, než že na tom webdesignu by chtělo zapracovat.. Můžeš tam dát klidně webdesign z roku 2017, aspoň budeš napřed:o)

Kolik už máš registrovaných klientů?

Jinak technická:
V ukázce jak máš nahoře menu tak mezi VYPOČTENÝ PLÁN a Mé směny máš nějaké neaktivní prázdné místo, na které ale reaguje myš - hover..


ofcak:
A zaregistruj si doménu planuj-smeny.cz ať Ti jí nikdo nešlohne..
jenikkozak
Profil
Web mi přijde složitý na pochopení. Myslím, že kdybych podobnou funkcionalitu hledal, opustil bych web dříve, než bych zjistil, že je třeba přesně tím, co potřebuji. Design je součástí webu a napsat, že cílem bylo něco jiného, je přinejmenším podivné. Možná to máš naprogramované skvěle, že se ti neplní chybový log, šetříš procesorový čas a další zdroje atd., ovšem to jsou kritéria, která nemohu posoudit. Já vidím jen to, jak web vypadá a jak se mi ovládá. Ani jedna z těchto vlastností nijak nevyniká.

1) Vše se mi zdá zbytečně roztahané, stále musím rolovat, u všeho je spousta vysvětlivek. Proč je třeba proboha nutné prioritu vyplňovat nějakými číslicemi, když pak stejně musíš několikrát vysvětlovat, co které číslo znamená? Na stránce Pozice se místo zaměstnanců zobrazují jakási id. Proč se tam nevypíše přímo zaměstnanec? Měl by se při nejhorším zobrazit aspoň při najetí myší na číslo, ale ani to se nestane.
2) Web mě těmi zástupnými čísly nutí mít stále otevřených více záložek prohlížeče (abych si mohl kontrolovat, které číslo co určuje), ale všechny stránky mají stejný <title>, takže mi nezbývá, než mezi záložkami naslepo klikat, jestli se náhodou trefím tam, kam myslím, že se chci dostat.
3) V textech je chyb jak máku po hnojení draslíkem.
4) Co se stává s menu vlevo, když se přihlásím na demo účet? Kam to menu mizí a proč? (Chápu, že mizí proto, aby tam bylo víc místa, ale proč se tedy nezobrazuje už od začátku někde, kde nebude překážet?)
5) Nebylo by špatně dát každé stránce nadpis. Zvýraznění aktivní položky v menu je dobrý bonus, ale hlavní nadpis nezastoupí.
6) Kolik bys tak odhadoval, že je procent návštěvníků, kteří si čtou text „…Navíc se k tomu nedostal pravidelně, a tak jsme nevěděli, kdy se obějeví plán směn na další časové období…“ na úvodní stránce webu? Dvě procenta návštěvníků úvodní strany? Snad ani to ne. Proč tam tedy to obšírné vypravování je?
ofcak
Profil
Díky za kritiku!
Myslíte že zaplatit si reklamu u seznamu a googlu by se pro přilákání lidí vyplatilo?


lionel messi:
2) Pro snažší pohyb uživatele na webu?

Fisir:
To byla první metoda ochrany databáze, kterou jsem vymyslel.

quatzael:
Desítky od toho března, ale aktivních je minimum. Dříve tam nebyla ukázka a většina lidí se jen zaregistrovala, zjistila že by museli něco dělat a odešla. Pěkně sem spamoval, asi všem restauracim apod. v Praze mohl dojít mail.
Pak jsem dělal jiné projekty a teď mám trochu času, tak bych z nostalgie todle chtěl udržet při životě a zařídit aby si to vydělalo aspoň na doménu :). Tak jsem tam přidal kalendáře, ukázku atd. Myslíš že zaplatit si reklamu u seznamu a googlu by se pro přilákání lidí vyplatilo?
Proč by někdo chtěl doménu podobnou mojí? Kdyby chtěl konkurovat, tak si spíš zaplatí jinou ne? Tudle by si koupil, jen aby zabral určitý procento lidí co hledali konkrétně mě?

jenikkozak:
Složitost webu: Krom nějakejch výukovejch kurzů, už nevim jak to dál zjednodušovat, je to prostě nástroj, né facebook :( Souhlasim s tím, že složitost na první pohled je vysoká.
V nápovědě se dá spustil průvodce, který říká lidem kam mají pokračovat a co mají jak vyplnit. Při přihlášení na normální účet se jako první zobrazí nápověda. Myslíš že jí mám zobrazit jako první i u ukázky?
1) Radši by si select s možnostma? To zase všechno roztáhne a bude potřeba ještě víc rolovat. Navíc každou možnost v selectu taky bude potřeba vysvětlit.
Jakási ID: To sou počty zaměstnanců s danou prioritou na dané pozici.
4) Pro přehlednost a zjednodušení, po přihlášení je tam už tak dost možností. Odkazy z levého menu jsou zbytečné a zabírají místo.
6) Doufám že nikdo :) Web nejde pořádně vygooglit, tak jsem si našel něco o SEO a jednou z věcí je opakovat slovo "plánování směn" v textu. Zároveň mi googl u AdSence vynadal, že na webu mám minimum textu a tak mě nepřijme.
jenikkozak
Profil
ofcak:
Myslíte že zaplatit si reklamu u seznamu a googlu by se pro přilákání lidí vyplatilo?
Jako že si zaplatíš propagaci projektu, který nijak nevydělává? To se samo o sobě asi moc nevyplatí.
Píšeš, že spoustě tvých návštěvníků vadilo, že by museli na webu něco dělat. Počítej s tím, že lidé získaní přes PPC se budou chovat podobně.

Krom nějakejch výukovejch kurzů, už nevim jak to dál zjednodušovat, je to prostě nástroj, né facebook :(
Drtivá většina webů není Facebook, ale neznamená to, že by musely být složité tak, že se v nich vyzná jen jejich autor.

Při přihlášení na normální účet se jako první zobrazí nápověda. Myslíš že jí mám zobrazit jako první i u ukázky?
Ne. Považoval bych to za vytloukání klínu klínem. Snaž se ten web uspořádat tak, aby nápovědu vůbec nepotřeboval. A pokud možno napiš nápovědu tak, aby k jejímu použití nebyla potřeba další nápověda. (Ztrácím se i ve tvé nápovědě.)

1) Radši by si select s možnostma? To zase všechno roztáhne a bude potřeba ještě víc rolovat. Navíc každou možnost v selectu taky bude potřeba vysvětlit.
Nebo to vymyslíš tak, aby se nic neroztahovalo. A zformuluješ to tak, abys nic vysvětlovat nemusel.

4) Pro přehlednost a zjednodušení, po přihlášení je tam už tak dost možností.
To chápu. Ve svém příspěvku jsem navrhl řešení. To, že se po přihlášení jedno menu úplně ztrácí, je matoucí.

6) Doufám že nikdo :)
Tak to smaž.
Web nejde pořádně vygooglit, tak jsem si našel něco o SEO a jednou z věcí je opakovat slovo "plánování směn" v textu.
Předpokládám, že očekávaný efekt se stejně nedostavil, že? I kdyby se ti tím návštěvnost zvýšila, lidé budou odcházet kvůli jiným problémům, třeba kvůli nesmyslným textům s opakujícími se frázemi. A pokud by se ti podařilo je přesvědčit, aby tvůj web používali, musíš si vymyslet způsob, jak by ti vydělávali. Bez těchto následujících kroků ti ten první sám o sobě nestačí.
Zároveň mi googl u AdSence vynadal, že na webu mám minimum textu a tak mě nepřijme.
Z toho si nic nedělej. Musel bys mít o dva tři řády vyšší návštěvnost, aby se ti tam reklama vyplatila. Kdyby byl tvůj web používaný, bylo by asi rozumnější nabízet zpoplatněné služby než platit za zobrazování reklamy, protože takový projekt by nejspíš nechodilo velké množství lidí, ale zato by na něm trávili poměrně velké množství času. Neznám oblast, ve které se pohybuješ, ale když se zmiňuješ o tom, že ses snažil svůj produkt nabízet, ale zájem moc velký nebyl, asi by sis musel hodně máknout. A hlavně si předem zjistit, co lidé vlastně potřebují.
Fisir
Profil
Reaguji na ofcaka:
To byla první metoda ochrany databáze, kterou jsem vymyslel.
Původně jsem chtěl napsat usmívajícího se smajlíka, ale hodí se víc ten brečící. Co takhle escapování? Neříkej, že to nemáš…
quatzael
Profil
ofcak:
Dříve tam nebyla ukázka a většina lidí se jen zaregistrovala, zjistila že by museli něco dělat a odešla.
Tohle hovoří naprosto za vše:o)

Pěkně sem spamoval, asi všem restauracim apod.
Tohle se mi teda vůbec nelíbí. Spam je zločin. A když ke všemu tam cpeš lidem takovýto s.h.i.t., tak je to fakt vrchol. (těď se neuraž, není to ani tak myšleno jako narážka na způsob zpracování Tvých stránek, ale spíš jako uvažování typu: "Nikdo o to nemá zájem, nikdo to nechce, tak to aspoň rozešlu mailem co nejvíc lidem)

Myslíš že zaplatit si reklamu u seznamu a googlu by se pro přilákání lidí vyplatilo?
Vidíš, že lidi z těch stránek spíše zdrhají, tak asi nebude moc moudrý ještě za to platit..
To co se snažíš na těch stránkách nabízet je dost složitý. Ty to máš celý v hlavě tak Ti to vůbec nepřipadá, ale zkus se vžít do uživatele, který hledá to co nabízíš, ale neví, že to nabízíš a snaží se to na Tvých stránkách zjistit. Myslím tím, že uživatel má představu jak chce, aby mu administrace směn fungovala, ale chce zjistit, jestli takovou administraci Tvoje stránky nabízí. A když mu to nejsi schopen prezentovat v nějaký srozumitelný formě, tak se nediv, že uteče a zůstane u své spolehlivé nevirtuální nástěnky:o)

Každý web by měl být intuitivní a web, kde nabízíš něco takto komplikovaného obzvlášť.. Na úvodní stránce bych nějak přívětivěji prezentoval, co Tvůj portál umí. To schéma, který tam máš je zbytečně moc složitý a ještě tam ukazovat co dělá server?! wtf.. to jen ukazuje, že jseš ajťák jak poleno:o) Pro běžného uživatele je slovo SERVER spíše strašidelné. Ví, že něco takového existuje, ale vůbec neví jak to funguje. A ani radši nechce vědět. Takže když budeš na stránkách vysvětlovat co dělá server, kam posílá data apod. tak prostě budou zdrhat pryč..
Snaž se vysvětlit, jaké tam jsou základní možnosti, v jednoduchosti jak to celé funguje. Čím víc funkcí tam budeš mít, tím samozřejmě lépe, ale všechny funkce by měl být schopen uživatel intuitivně využívat sám a ne, že mu v nějakým zdlouhavým nepřehledným návodu začneš vysvětlovat co kde je a kam má kliknout..

Proč by někdo chtěl doménu podobnou mojí? Kdyby chtěl konkurovat, tak si spíš zaplatí jinou ne?
Jestli máš s tím portálem nějaký plány do budoucna a jseš ochoten tomu věnovat nějaký čas (tzn. že kompletně předěláš webdesign a uděláš ten web maximálně intuitivní) tak si myslím, že to může mít nějakou budoucnost a mohlo by si to najít stálé uživatele. Tzn. že potom klidně můžeš i investovat do reklamy (Adsense, Sklik). A když to bude mít nějakou slušnou návštěvnost, tak ta doména s pomlčkou začne mít pro různé skupovače domén a monetizátory docela velkou cenu. Několik lidí si nebude pamatovat jestli jsi tam měl pomlčku nebo ne, náhodou to zadají s pomlčkou a už stačí, aby tam měl někdo obsah s reklamou nebo přesměrování na jinou doménu (klidně úplně s jiným zaměřením) a pro toho vlastníka jsou to lehce vydělané peníze a pro Tvůj portál to znamená snížení důvěryhodnosti v očích uživatelů..
ofcak
Profil
ok, tak díky za rady, něco s tim udělám ;-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: