Autor Zpráva
Cup
Profil
Ahoj,
tuto diskusi jsem aktivně využíval před několika lety a stále se zde občas zastavím pro radu. Díky této diskusi a jejím uživatelům, kteří mi radili v nesnázích je tvorba webových aplikací stále můj koníček.
Chtěl bych se zde zeptat na použitelnost posleního mého výtvoru. Jako student jsem se pokusil vytvořít online alternativu k deskové hře Scattergories, která je v naší zemi známa jako hra Jméno, město, zvíře, věc. Rád bych si vyslechl konstruktivní kritiku, abych mohl na hře dále pracovat a vylepšovat ji.

Děkuji za jakýkoli názor a těším se na nápady, které mi pomohou hru udělat jednodušší a přehlednější.


odkaz zde http://www.scattergoriesonline.net/cs/
Marschmallow
Profil
Cup:
Myslím, že zatím asi hru nikdo neotestuje. Musí se sejít minimálně dva hráči... Nechceš udělat nějaké DEMO = uživatel vs. počítač?
lionel messi
Profil
Marschmallow:
Musí se sejít minimálně dva hráči...
Nemáš chvíľku čas?
Ospravedlňujem sa za offtopic, ale inak nemôžeme nič otestovať.

www.scattergoriesonline.net/cs/game.xhtml?gameId=465d28902c891c3a9d50b8a6aaa07b08495
juriad
Profil
Tak jsem si zahrál s lionelem messim, ale nepřijde mi, že by to fungovalo. Možná tomu vadila velká vzdálenost (opačný konec světa). Nevím, které chyby tomu přisoudit a které ne.

Cup:
Umožni vytvořit trénovací hru pro jednoho hráče (bez protivníka). Ta může fungovat úplně stejně dobře, alespoň bude mít uživatel čas se seznámit se všemi tlačítky.

Vadí mi časový limit na označení soupeřových nesmyslů.
Vadí mi, že hra začne i když není okno prohlížeče aktivní. Lepší by bylo počkat a umožnit nějakou notifikaci.
Hru by mělo jít spustit, i když bude menší počet hráčů než je stanovený.
Před hrou a mezi jednotlivými koly by to chtělo nějakou synchronizaci, a v případě, že se hráč do nějakého času neozve, můžou jej ostatní (nadpoloviční většina) ze hry vyhodit.
Dobré by bylo vybrat seznam her, kterých se chci zúčastnit a čekat na první, která bude mít dostatečný počet hráčů.
Pokud hráč hraje jinou hru, započítat jej odděleně, třeba za znak +, například 3+1.
Pokud něco označím za neplatné, mohu to vzít zpět?

Celkově by to mohlo jít hrát v jediném okně:
- vlevo samotná hra
- vpravo by byly dva seznamy: aktuálně volných her a her ve kterých jsem přihlášen; přihlašování a odhlašování by se provádělo jednoduchým kliknutím.
Marschmallow
Profil
Kdyby někdo chtěl, tak tady je odkaz (druhý - první hru jsem prošvihl...):
www.scattergoriesonline.net/cs/game.xhtml?gameId=50884ff191db49bd1f6984299cf22740af0


Cup:
Vadí mi:
- časový limit mezi jednotlivými koly
- začátek hry bez upozornění - přidal bych buď JS alert, nebo zvuk, nebo měnící se title stránky
- možnost obrat protihráče o všechny body - nahlásím mu vše jako špatně
- hodil by se nějaký automatický systém, který by slova vyhodnotil
- a ta tlačítka by byla jako upozornění pro správce, aby ta slova prověřil

Je to dobrý nápad, ale má celkem dost nedostatků a hráčů :)
lionel messi
Profil
Cup:
1. Technické pripomienky výborne vystihli juriad a Marschmallow vo svojich príspevkoch.
2. Aké výhody získam neanonymným prihlásením? Navyše by som spravil niečo ako klasickú registráciu a prihlásenie cez Facebook ponechal len ako alternatívu.
3. V zozname čakajúcich hier by sa mohli zobrazovať úplne navrchu tie hry, kde je pripojený aspoň jeden užívateľ.
4. V časti www.scattergoriesonline.net/cs/promote.xhtml je napísané: Tato hra je one man show, každá pomoc je vítána.. Z tohto neviem, či má zmysel ozvať sa s ponukou pomoci pri vývoji hry alebo nie a žiaduca je skôr propagácia projektu.
5. Kontakt v patičke by som neriešil ako text e-mail, ale normálne ho tam vypísal, keď nechcem použiť Outlook, tak aktuálne riešenie nie je práve najpraktickejšie (pravý klik -> kopírovať e-maillovú adresu málokto pozná).
6. Keď dám vytvoriť novú hru, pustí ma to s jediným zaškrtnutým písmenom i kategóriou, to sa mi zdá málo, navyše hra s jedným písmenom je nezmysel, ošetri to tak, aby prešlo iba 5 a viac písmen a 2 alebo viac kategórií.
7. Keď nájdem myšou na odkaz na hru (keď čakám na súpera), zobrazí sa mi kurzor ako tzv. not-allowed, preškrtnuté koliesko. Osobne ma to trochu mätie, veď do políčka kliknúť normálne môžem, dokonca musím, ak chcem pozvať kamaráta. Zvážil by som výmenu za klasiku.
Cup
Profil
Díky moc za připomínky. Pokusím se odpovědět na otázky a případně vysvětlit nedostatky.

juriad:
1)
Testovací hra pravděpodobně nebude. Možná udělám možnost hrát proti počítači. Ale musím promyslet jak. Cíl je aby to vše fungovalo samo, bez jakéhokoli zásahu všelijakých správců či moderátorů. Takže žádné schvalování slov, či přidávání databáze slov aby měl z čeho vybírat hráč představující počítač.

2)Vadí mi časový limit na označení soupeřových nesmyslů.
Schvalování slov. Ano byla možnost to udělat na základě nějaké interakce s uživatelem. Například, že klikne na nějaké tlačítko "jsem připraven na další kolo." A čekat, až na toto tlačítko všichni kliknou a následně hrát další kolo. Jenže pak nastává otázka co dělat, když nějaký hráč nebude reagovat, narychlo odejde od pc, přestane jít elektřina, přestane ho to bavit atd. V tom případě tuto akci nikdy nepotvrdí a všichni ostatní budou čekat na něco, co nemůže nestat. Proto jsem zvolil tuto variantu, kde limit mohu nastavit. Ten limit je počet kategorií * n sekund, kde n lze nastavit v databázi, takže to můžu měnit za běhu aplikace. Popřemýšlím ale, zda nebude vhodné umožnit hráčům obě varianty. Cenná připomínka díky.

3)Vadí mi, že hra začne i když není okno prohlížeče aktivní. Lepší by bylo počkat a umožnit nějakou notifikaci.
Jsem schopen zajistit zvukovým signálem při startu hry. Nevím ale zda to bude ok. Naráží to na stejný problém jako jsem popisoval výše. Někdo se zakouká do videa na youtube, okno nebude aktivní a nikdo si nezahraje.

4)Hru by mělo jít spustit, i když bude menší počet hráčů než je stanovený.
Zajímavá připomínka, popřemýšlím zda by se to nějak dalo zapracovat.

5)Před hrou a mezi jednotlivými koly by to chtělo nějakou synchronizaci, a v případě, že se hráč do nějakého času neozve, můžou jej ostatní (nadpoloviční většina) ze hry vyhodit.
Možná řeší body 2 a 3, nicméně se to nepotkává s tím, aby to bylo jednoduché, je to několik tlačítek navíc a spousta vysvětlovacího textu kde kdo jak může koho vyhodit.

6)Pokud hráč hraje jinou hru, započítat jej odděleně, třeba za znak +, například 3+1.
Nechápu. Předpokládám, že hráč bude hrát vždy maximálně jednu hru. Tak jsem to plánoval. Víc her naráz se nedá stihnout. Chtěl bych co nejvíce kopírovat reálnou hru. Tam také nemůžete hrát více her naráz, pač to prostě nestihnete.

7)Pokud něco označím za neplatné, mohu to vzít zpět?
Momentálně nemůžete, ale upravím to, aby to možné bylo. To by tam určitě být mělo.

8)Celkově by to mohlo jít hrát v jediném okně:
Toto promyslím, asi by to tam ten seznam chtělo, aby se hráči po hře mohli domluvit zda si zahrají další nebo ne.

Děkuji za připomínky.

Marschmallow
9)- časový limit mezi jednotlivými koly
Viz 2).

10)- začátek hry bez upozornění - přidal bych buď JS alert, nebo zvuk, nebo měnící se title stránky
Jsem schopen zajistit pípnutím i měnícím se title. To určitě udělám. Díky za nápad.

11)- možnost obrat protihráče o všechny body - nahlásím mu vše jako špatně
Původně tam ta možnost nebyla, limit byl nastaven na více jak 50% hráčů. Tedy pokud to označil jeden ze dvou hráčů, tak se nic nestalo. Následně jsem to na základě připomínek upravil. Do nynější podoby. Myslím si, že řešení je, to vrátit zpět a umožnit hrát hru pouze lichému počtu hráčů. Cože je ale opět velké omezení. Proč by si nemohli zahrát jen dva kámarádi. .... nevím jak to řešit. Všechny možnosti jsou špatně.

12)- hodil by se nějaký automatický systém, který by slova vyhodnotil
Podle mě nerealizovatelné. Kór v případě, že to chci multijazyčné. Nemám kapacitu na to hledat slova k abecedám. Hráči si musí nahlašováním pomoci sami.

13)- a ta tlačítka by byla jako upozornění pro správce, aby ta slova prověřil
Nene, ve chvíli kdy by to začalo hrát více jak několik jednotek lidí, tak správce bude mít práce nadhlavu a nikdo ho nezplatí, pač nebude z čeho. Cíl je aby hra byla autonomní a fungovala dobře bez jakéhokoli zásahu.

Děkuji za připomínky.

lionel messi
14. Technické pripomienky výborne vystihli juriad a Marschmallow vo svojich príspevkoch.
Ok.

15. Aké výhody získam neanonymným prihlásením? Navyše by som spravil niečo ako klasickú registráciu a prihlásenie cez Facebook ponechal len ako alternatívu.
Jedna z možností je ta, že pokud máte neanonymní účet, tak můžete u hry zathrnou zda s vámi mohou hrát anonymní hráči či ne. Předpoklad byl takový, že spousta náhodných internetových kolemjdoucích hru pouze zkusí a po chvíli se odpojí. Pokud budete registrovaný, tak tyto lidi eliminujete a máte jistotu, že budete hrát pouze s lidmi, kteří opravdu chtěji. Tato funkčnost by se ale ukázala až ve chvíly, kdy by hry hrály alespoň stovky lidí. Což se nestane třeba nikdy, ale třeba jo.
Dále získáte možnost statistik, které nemám neimplementované. Takže o tom nikde nepíšu. Jako anonymní hráč přicházíte o přístup k ůčtu s koncem platnosti session. Takže statistiky vašich her jsou celkem k ničemu. Klasickou registraci přidávat zatím nebudu. Ten web je pouze bokovka spíchnutá za pár odpoledne. Klasická registrace představuje spoustu otravování s odesíláním emailů, řešení zapomenutých hesel atd. Do vzálené budoucnosti možná. Ale teď by to bylo pouze dalších 50 vět pro případný překlad.

16. V zozname čakajúcich hier by sa mohli zobrazovať úplne navrchu tie hry, kde je pripojený aspoň jeden užívateľ.
Dobrý nápad.

17. V časti www.scattergoriesonline.net/cs/promote.xhtml je napísané: Tato hra je one man show, každá pomoc je vítána.. Z tohto neviem, či má zmysel ozvať sa s ponukou pomoci pri vývoji hry alebo nie a žiaduca je skôr propagácia projektu.
Text změním. Celkově nedává smysl. Díky.

18. Kontakt v patičke by som neriešil ako text e-mail, ale normálne ho tam vypísal, keď nechcem použiť Outlook, tak aktuálne riešenie nie je práve najpraktickejšie (pravý klik -> kopírovať e-maillovú adresu málokto pozná).
Ten email je strašně nechutně dlohý, takže to asi nechám takto, možná ho do budoucna přidám na samostatnou stránku.

19. Keď dám vytvoriť novú hru, pustí ma to s jediným zaškrtnutým písmenom i kategóriou, to sa mi zdá málo, navyše hra s jedným písmenom je nezmysel, ošetri to tak, aby prešlo iba 5 a viac písmen a 2 alebo viac kategórií.
Prvně jsem si říkal, že je to celkem jedno. Že nebudu omezovat možnosti. Pokud je někdo takovej, že ho uspokojí hra o jedné kategorii a jednom písmenku, ať si to užije. S tím, že kdo bude chtít opravdu hrát, tak si navolí nějaké relevatní údaje. Toto vodění uživatele za ručičku je pěkná věc, ale ve výsledku jsou to další dvě věty pro případný překlad do jiné jazykové mutace.

20. Keď nájdem myšou na odkaz na hru (keď čakám na súpera), zobrazí sa mi kurzor ako tzv. not-allowed, preškrtnuté koliesko. Osobne ma to trochu mätie, veď do políčka kliknúť normálne môžem, dokonca musím, ak chcem pozvať kamaráta. Zvážil by som výmenu za klasiku.
Ano opravím, v mém prohlížeči s tím problém nemám, ale již jsem to někde viděl a také se mi to nelíbilo. Díky.

Děkuji za připomínky.


Díky za připomínky všem a rád si vyslechnu další.

Ahoj Honza.

edit:
některé věci jsem již implementoval. Zbytek po zkouškovém :) Díky všem a pokud se vám ještě něco nezdá, tak sem s tím. :) Díky.
cup
Profil *
Jen jsem si uvědomil, že hra jde testovat tak, že si založíte dvě sessions. Například jednu v normálním okně prohlížeče a druhou v anonymním. Nebo použijete dva různé prohlížeče.
Cup
Profil
Běda mi jesli to bude blábol! Koukám na dotaz co jsem psal před 8 lety a vidím, že jsem zareagoval tak, že jsem velká většina připomínek je implemetovana (už nějakou dobu, od 2020 se tam toho moc nezměnilo)

Rád bych navázal na velice konstruktivní kritiku a zeptal se znovu.
Pokud tomu věnujete pár minut a cokoliv se vám bude zdát špatně, dejte mi prosím vědět. Třeba to půjde jednoduše vyřešit. Jen to prostě nevidím.

Pokud disponujete pouze českým jazykem, tak si moc nezahrajete. (Pokud někoho nepozvete) Českých her tam je méně než procento. Ale zahrát si s někým v angličtině nebo španělštině můžete docela snadno, veřejné hry v seznamu volných her se tam objevují často.

Pokud by si toto přečetl nějaký učitel/družinář, který by věděl, jak to vylepšit, aby to bylo vhodné pro nějakou zábavu ve škole. Tak to stokrát děkuji.

Stejne tak, pokud by si to přečetl někdo, kdo organizuje teambulding akce pro firmy.

Ve všech případech díky za ten feedback 8 let dozadu. Protože nejspíš Vaše připomínky dokázaly to, že to stále funguje.

Díky. Honza.
anonym_
Profil *
Cup:
Ze srandy jsem si zkusil zahrát, a:

- slovo na 8 písmen: ať napíšu cokoliv, projde to. Validace je snadná.
- klikem na STOP můžu hru zastavit, aniž bych měl vše vyplněno, což je nesmysl. Povol stisk STOP až v momentě, kdy mám vyplněno, nebo klidně kdykoliv, ale počkej na prvního hráče, který stiskne a má vyplněno, nebo 50+% hráčů, pokud na nějaké písmeno to vyplnit nejde (u CZ verze třeba "W")
- nevím, odkud bereš podklady pro ty robotické hráče, ale snipboard.io/CHEt2O.jpg (Ovoce: Ukulele, Ucho, Uschlá hruška). Aspoň ten stroj by neměl psát nesmysly.
- nevím, jak ten robot funguje, ale pokud hned po startu hry stisknu STOP, nemůže mít ten robot vyplněné 4-5/6 polí. Měl by hrát v nějakém rozumném čase, nemyslíš?


Ještě doplním, že hra se zdá být nadčasová a aktuální. Jak ten film dopadne, skončí hlavní postava v teplákách? snipboard.io/buLsJg.jpg
Cup
Profil
Díky za feedback, pokusím se povědět bod po bodě proč to nedělám/nejde.

- slovo na 8 písmen: ať napíšu cokoliv, projde to. Validace je snadná
Bylo by super to validovat. Nejspíš bych to pro tento konkrétní případ nějakým regulárním výrazem pro danou kategorii i zvládl. Ale v databázi je více než 2 miliony různých kategorií v 50 jazycích. Koncept hry je založen na tom, že si můžeš po registraci vymyslet absolutně libovolnou kategorii, která má mezi 3 a 32 znaky. Nikdo neřeší zda je název kategorie validni slovo v daném jazyce a jeho význam. Přidávat nějakou logiku co bude řešit regulérní výrazy jen kvůli 10 kategoriím z každého jazyka (slovo na 3-12 písmen) mi přijde zbytečné. Ale nechám si to ještě projít hlavou. Díky.

klikem na STOP můžu hru zastavit, aniž bych měl vše vyplněno, což je nesmysl. Povol stisk STOP až v momentě, kdy mám vyplněno, nebo klidně kdykoliv, ale počkej na prvního hráče, který stiskne a má vyplněno, nebo 50+% hráčů, pokud na nějaké písmeno to vyplnit nejde (u CZ verze třeba "W")
Chápu problém. Ale nevím jak určit procenta. Co když bude hra plná kategorií které na písmeno W neexistují. W je přiklad z cz. Ale když se podíváš tak jsou tam abecedy co vůbec nemají latinku ani azbuku. Netuším jak určit to procento co říkáš, proto to tam není. Pokud budeš hrát s kamarády kterým pošleš odkaz, tak ti samí řeknou že si trouba, že si to ukončil moc brzo. A pokud to budeš dělat opakovaně tak s tebou přestanou hrát.
Nebo si při začátku hry výběr v nastavení ukončení hry s časovým limitem. A každé kolo bude trvat třeba 60 sekund. Tento typ hry hrají v USA. Kde to není o nejrychlejším hráči jako ve většině jiných zemí.

nevím, odkud bereš podklady pro ty robotické hráče, ale snipboard.io/CHEt2O.jpg (Ovoce: Ukulele, Ucho, Uschlá hruška). Aspoň ten stroj by neměl psát nesmysly.
Stejný problém jako první bod. Neexistuje nebo nevim o zdroji, který by mi dal slova v libovolném jazyce pro libovolnou kategorii. Některé kategorie ve španělštině byly hrany více než 5 000 000. Nad každou kategorii funguje nějaká logika která z odehraných her bere to, co lidi nejčastěji zadávají. A tyhle slova pak používají roboti jako vlastní. Prostě jej dotaz do databáze. Nic chytrého. Ale opět nevidím způsob jak to vyřešit globálně a dělat logiku pro pár kategorii v jazyce kterému rozumím ale skoro nikdo ho nehraje mi přijde zbytečné. (Čeština) vyřeší se to samo, při velkém množství her v daném jazyce a kategorii.

- nevím, jak ten robot funguje, ale pokud hned po startu hry stisknu STOP, nemůže mít ten robot vyplněné 4-5/6 polí. Měl by hrát v nějakém rozumném čase, nemyslíš?
Ano, toto by se dalo zlepšit. Nevím jak moc to pomůže hře, protože si vlastně jen odklepl hru abys viděl výsledky. Nyní si robot hodí kostkou a v 80% výplní kategorii. Jen aby se nestávalo, že vždy vyhraje. Jednoduše se dá do určení procenta kdy bude odpovídat přidat i proměnná čas. Po minutě to bude 10% po 15 minuta'ch 80 a po 30 klidně 100%. Ci tak nějak.

Díky za feedback. Doufám, že jsem vysvětlil proč se tak děje. Pokud dobře chápu, tak jsi hrál jen s robotem. Což je v pohodě. Cca 50% her je sólo hráč jen s robotem. Takže ten poslední bod je něco, co teoreticky zasáhne 50% hráčů takže má smysl to udělat. Díky!

Pokud by se našel někdo kdo dá feedback z hry s někým, tak jsem jedno velké ucho.

Jen přidám že označování neplatných slov funguje jako většinové hlasování. Takže aby bylo slovo neplatné musí 50% a víc procent hráčů označit slovo za neplatné.

Díky! Honza
anonym_
Profil *
Cup:
Ten druhy bod si přečti ještě jednou. Procenta hráčů, kteří stisknou stop, ty spocitas snadno. Nejde o procentuální zastoupeni slov v daném jazyce.
Cup
Profil
anonym:
Ano! Už to chápu a dalo by se implementovat. Díky!

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0