Autor Zpráva
pdomk
Profil
Dobrý den,
zajímaly by mně názory odborníků na naši stránku www.bonfood.cz , náměty na vylepšení, kritické připomínky. Pokud nějaké Vaše návrhy použijeme, pošleme Vám prima ochutnávku.
Taurus
Profil
Bohužel je to dost nepřehledné a uživatelsky málo přátelské. Spousta menu bez nějakých optických oddělovačů. Vše se slévá s obsahem, který je graficky dost podobný. To je špatně, nutí mě to přemýšlet a zorientovat se. Položky v hlavičce jsou naprosto nevyrovnané. Logo je o dost níž jak menu s registrací, tlačítko Česká koruna to samé. Paradoxně nejvýraznější z hlavičky je odkaz Úvod z drobečkové navigace. To mi hlava nebere. Absence pořádných hoverů a graficky odlišených aktivních položek v menu to jen potvrzuje. Zase to snižuje orientaci. Rozbalovací položky v menu, kde musím dokonce klikat, místo aby to reagovalo na hover, jsem už dlouho neviděl. Rozhodně pryč. Lidé neradi zbytečně klikají, není tady pro to jediný důvod.

Texty nevypadají hezky. Z typografického hlediska je např. strana www.bonfood.cz/slevovy-system vyloženě nehezká, celá poodsazovaná a vyloženě otráveně říká: "nečti mě". Levý sloupec dost často převyšuje hlavní obsah, to taky vypadá blbě.

Máte divně vyřešenou responzivní verzi, téměř neustále tam mám horizontální posuvník. Patička je také vyloženě odfláklá a texty tam někdo rozsypal jak šklebáci karamelky. Poskakující šipka nahoru je otravná, efekt je naprosto zbytečný.

Asi bych mohl pokračovat, ale nebudu psát romány. Uvedené věci jsou základní chyby v návrhu a v použitelnosti.

Grafika vypadá tak na rok 2003, bohužel. Chtělo by to začít znovu a pořádně. Inspirovat se lze např. takovými pracemi:

s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/97/65/1e/97651ebaa6c6251c93b4ed47d429846e.jpg
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e3/49/86/e3498694eb5c9d6d455ae699ea82610f.jpg
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/01/95/04/01950477368f13863deec89204497528.jpg
pdomk
Profil
zatím díky, počkám,až těch připomínek bude víc,a začneme na tom dělat,taky díky za tip,ty stránky jsou fakt trošku jinde


až ty připomínky doběhnou,tak to vyhodnotíme,a těm,co z jejich nápadů něco použijeme,pošleme nějakou zmrzlou mňamku
Ivy
Profil
Šíleně mě rozčiluje modrý skákající čtvereček v dolním rohu, bere mi spoustu pozornosti, kterou bych mohla věnovat výrobkům. Nelíbí se mi taky, že když omylem najedu myší na tu žlutou lištu po straně, něco tam vyskočí a zase mi bere pozornost. Reference jsou důležité, ale nikoliv takto, jako zákazník jsem spíš naštvaná. Vyhovovalo by mi řešení, kdybych si mohla kliknout na reference teprve až sama usoudím, že mě to zajímá. Navíc ta žlutá pitomost zakrývá info o dopravě.
Dlouho jsem hledala, jak vlastně ta zvířata žijí (v důsledku Tima Ferrisse se o tyhle věci poslední dobou hodně zajímám). Očekávala jsem informaci u každého produktu a nakonec jsem to našla velmi nečekaně a zcela náhodou v levém sloupečku (Zpracováváme pouze masná plemena z pastevních chovů.) Jestli se to fakt jenom páslo a nebylo to krmené granulemi, tak tady máte totálně nevyužitý marketingový potenciál - vsadím se, že když ke každému produktu přidáte kouzelné zaklínadlo "hovězí krmené trávou", prodej se nezanedbatelně zvýší (a až se zvýší, pošlete mi toho aspoň kilčo).
Text na stránce Maso potřebuje nutně stylisticky učesat. Taky vymazat přebytečnou mezeru, která je tam jako pěst na oko. Úpravy bych navrhla třeba takto: Prodáváme jehněčí a hovězí vyzrálé maso z vlastní farmy a steakové maso z .... (dovoz mě jako zákazníka neuspokojí, chtěla bych vědět odkud to je, například z Jižní Ameriky). Asi potřebují stylistickou úpravu i jiné texty, mezer uprostřed věty je na stránce povícero. Taky mě docela rozčiluje stále stejný text u každého výrobku. Když čtu popáté "Na steaku není co umět, zkazit můžete omáčku nebo cukroví." tak mi to už docela vadí. Doporučila bych místo toho stránku doplnit sérií článků, třeba Jak správně připravit steak a Co se děje při zrání masa Co je to rib eye steak a taky třeba proč kupovat hovězí co se páslo a další informace pro zákazníky. Certifikát IFS je moc pěkný, ale já houby vím co to znamená, tak třeba napsat i o tom.
Celkový první vizuální a pocitový dojem (čistě subjektivní, ale zkuste se zeptat i svých známých): neláká mě to ke koupi. Není to harmonické a nelíbí se mi to. Stránka na mě nepůsobí jako místo, kde se dá koupit něco zdravého a dobrého. Studená modrá se k masu vůbec nehodí, navíc se graficky hodně tluče s barvou masa a zeleniny na fotkách, opravdu doporučuju zvážit jiné barvy a nebo nejlépe zvážit profi design celé stránky.
pdomk
Profil
díky za další připomínky,
postupně-
čtvereček je jasnej, heuréka asi taky,zpočátku to byl jediný způsob,jak přesvědčit lidi,že posílat mražené kurýrem není úplná blbost,že to fakt dojde.
Maso má svou genezi, co se týká našeho chovu,ten můžeme prezentovat jako grassfed meat,jenže my jsme taky využivali občas jiné farmy a tam to je utopie, všichni krmí jádrem,texty obecně všechny doděláme a předěláme, u všeho, sbíráme teď připomínky ze všech stran .
Barva- modrá se možná nehodí k masu ale k rybám,přece jen jsme specialisti na ryby.
No profi design tohle je,já si to nenavrhuju sám na koleni, ale zase na obranu aj´táků musím říci,že je to s náma dost těžké, protože tohle nikdo nedělá,neumíme odhadnout co je potřeba, a tak se ty požadavky dost mění.
Je taky pravda, že ze zákazníků většinou nevypadly žádné negativní reference na web, ovšem je otázka, kolik lidí se možná zákazníky nestalo, to je jasný.
takže díky.
poprosil bych oba, IVY i Tauruse o adresu, pošleme Vám nějaké vzorky,abyste viděli,že výrobu zvládáme lépe než web.pošlete ji na bonfood@bonfood.cz a musíte, bohužel přiložit i telefonní číslo,abychom Vás mohli dohnat v případě potíží s doručením
Taurus
Profil
pdomk:
Je taky pravda, že ze zákazníků většinou nevypadly žádné negativní reference na web

Zákazníci nejsou zběhlí v návrchu webů. Tady můžete získat detailní, profesionální a konkrétní kritiku. Konstruktivita je dána i tím, že nejsme s webem nijak spojení, zákazníci budou mít tendenci vyjádřit spokojenost spíš. Navíc, lidé často nevědí co chtějí, dokud jim to neukážete. Pokud web dělali ajťáci, ne grafik, kodér, někdo s UX/UI cítěním, pak to dopadne takto.

Věřím, že kritika Vás posílí, je mířena jen dobře. A díky za nabídku, rád ji využiju :-)
pdomk
Profil
Klíčový problém je,že sami víme prdlajs,co chceme,je to dost specifická záležitost,už stavíme třetí web a asi to bude chtít opravdu zase celé překopat,jo,jo.
Proto jsme vděční za jakékoliv náměty,víc hlav víc ví.je fakt,že díky specifičnosti webu nám toho zákazníci dost odpustí,jsou rádi když je kvlaitní zboží.to samozřejmě není důvod dělat to blbě,navíc víme jistě,že nám z utíkají potenciální zákaznci.neděláme si iluze,že kdybychom provozovali web takhle v nějaké exponované oblasti,jako třeba elektronika,jak by to dopadlo.
Snažili jsme se nejdřív naplnit sortiment,teď začneme pořádně s webem.
Takže ještě jednou dík,a pošlete tu adresu


máte nějaký tip na někoho,kdo dělá design?vůbec se v tom neorientuji
Taurus
Profil
Design? Třeba já. :-) Ale nechci si tady dělat reklamu. V mém profilu uvidíte odkaz na web, v něm jsou jak reference, nabídka, tak i kontakt. Pak Vám případně můžu poslat další reference, protože web nemám čas aktualizovat.

Edit: Pardon, ještě je důležité dodat, že nejdřív můžu až v lednu 2016. Mám domluvené zakázky do konce roku.
pdomk
Profil
no,my bychom si asi netroufli před vánocemi na zásadní změny, Vánoce jsou pro nás jako pro zmrzlináře léto a já mám zatím bohužel hrozně špatné zkušenosti se změnami,vždycky se něco podělá. Tuším taky možné diskuse mezi designerem a ajťáky, jak velký problém je udělat design pro nopcommerce?jak to vůbec probíhá,prostě vy uděláte design a taky architekturu a oni to tam napasují?pokud ano, jak hluboko jde ta architektura?protože na to navazuje třeba zobrazení košíku,různé hlášky apod.
Taurus
Profil
Složité diskuze by být nemusely, protože trochu rozumím i tomu, co dělají ostatní. Např. web www.odemne.com jsem nejen kreslil, ale i kódoval (zkrátka kompletně zpracoval). U pokročilejších webů pracuju s kolegy, takže nemusíte spolupracovat s více firmami. Komunikoval byste jen se mnou. Před grafickým návrhem se ale nejdřív analyzuje a debatuje, protože design nemá být jen proto, že "takto by to vypadalo hezky", ale musí mít svůj důvod, proč se použije a co a proč se navrhne. Ještě před webem lze diskutovat o jednotném stylu loga/tiskovin/webu.
pdomk
Profil
tak uvidíme,zatím dík za nabídku,teď uvidím,až se nám sejdou ze všech stran připomínky a proběhnou externí hloubkové analýzy(to zní jako z bruselu,že jo) no a potom se budu muset rozhodnout jak razantně s tím budu hejbat
Ivy
Profil
pdomk:
jak razantně s tím budu hejbat
* Doporučovala bych hodně razantně. Ta modrá se k rybám opravdu hodí, nicméně schopný grafik to musí vymyslet tak, aby to celé ladilo i k zelenině a k masu, jinak není profesionál.
* Když tak bažíte po připomínkách (to se mi líbí), dám vám ještě další. Osobně oceňuji, že píšete k rybám latinské názvy, však víme, že není sardinka jako sardinka. Když je budete psát ještě odborně správně, tedy kurzívou (Salmo salar), posunete stránky směrem k dokonalosti.
* Jako náročného zákazníka by mě zajímaly i další informace u faremně chovaných lososů, zejména obsah omega 3 v číslech a obsah astaxanthinu a kantaxantinu pro každý konkrétní produkt, některé produkty faremních chovů se ani náhodou nemohou rovnat výživové hodnotě ryb z volné přírody.
* Všimla jsem si, že máte u jednoho lososa i něco jako recept - možná byste mohli dát receptů víc a do samostatného oddílu.
* Co mě hodně oslovuje, je povídání O nás. Ale popravdě řečeno, pokud bych se na stránku dostala jako zákazník, nejsem si vůbec jistá, jestli by mě současný vzhled a zejména ten čtvereček na trampolíně neodstřelily dřív, než bych se dostala k jeho přečtení.
* Místo grassfed meat tam vážně vrazte maso krmené trávou, ten Tim Ferriss mu udělal obrovskou reklamu a je to podle mě díra na trhu.
Edit: Ještě upřesnění: myslím to tak, že díky Timově knížce je výraz "hovězí krmené trávou" (a samozřejmě i produkt těchto vlastností) docela populární a tudíž hledaný a zadávaný do vyhledávače. Dejte tedy toto slovní spojení ke všem svým výrobkům, které jsou z pasených zvířat, aby každému hledajícímu vyjely ve výsledcích vyhledávání všechny vaše výrobky, které tomu odpovídají (tomu ajťáci říkají SEO a klíčová slova).
pdomk
Profil
no tak na rozdíl od webu o tomhle zase aspoń něco vím.asi Vás trochu zklamu,ale tomuhle já říkám magická čísla,kdykoliv si přečtu v nějaké tabulce že třeba šunka obsahuje 16,8 g bílkovin, nevím jestli se tomu mám smát nebo se vztekat. tyhle hodnoty jsou tak vysoce individuální,že se to musí brát jako průměr, třeba EPA závisí na teplotě vody a na množství tuku.U ryb se sleduje hlavně methylrtuť a PCB. Doporučuje se prúměrně 2-3 porce ryb denně,pokud Vás to zajímá,asi nejlepší studie je na www.bonfood.cz/ryby-ve-strave-skodlive-primesi-a-lidske-zdravi
Grass fed meat je určitě díra na trhu a bude vždycky,protože hovězí bez jádra přibíra velmi pomalu a je tudíž dražší,takže drtivá většina upřednostňuje grainfed.
co se týká webu,nezapomeňte poslat tu adresu ať můžeme to hovězí poslat


Ivy:
pokud chcete širší debatu ohledně nutričních hodnot apod,asi by bylo dobré se přesunout na náš email bonfood@bonfood.cz ,abychom to tady nezapráskali něčím,co sem asi nepatří
Justýna
Profil
Máme ve firmě adresy ve tvaru mesto@firma.cz a na ně chodí SPAMy z bonfood.info. Kdyby to byly konkrétní emaily, tak to může být náhoda, nebo se někdo do toho mailingu opravdu přihlásil. Když je to ale na 20 adres poboček, tak je to prostě spamerství. Fuj!
lionel messi
Profil
Justýna:
Ako to súvisí s hodnotenímmm autorovho webu?

Máme ve firmě adresy ve tvaru mesto@firma.cz a na ně chodí SPAMy z bonfood.info.

Tak si problém riešte s bonfood.info súkromne…

Keďže autor zareagoval, napokon to zrejme až tak od veci nebude.
pdomk
Profil
už jsem se lekl,že se nikdo neozve.necháváme si posílat direct mailing ze zahraničí, přes doménu bonfood info. necháme vám zablokovat doménu firma.
moc ty maily nekontroluji,ale všechny by měly obsahovat možnost odhlášení a pokud se někdo ozve, necháme to zablokovat. takže se omlouvám,myslel jsem,že ta tu dobu už tu databási nějak vyčistili, ozve se nám tak jeden zákazník za týden nebo dva že dostal nevyžádáný mail.
omlouvám se a nechám to bloknout
Taurus
Profil
Kritika nepřináší ovoce, ale maso. :-) Dnes vážně dorazilo a byl bych rád, aby ostatní věděli, že pan Domkář plní sliby. Fakt mě to potěšilo. Druhá radost bude, až to hodím na sporák...

Justýna
Profil
Mě od pana Domkáře chodí pořád jenom spam. Za listopad už 216 zpráv na 75 různých mailů.
pdomk
Profil
Omlouvám se,
ale mailing jsme zadali v zahraničí a nekontrolujeme a ani nemáme jak, jejich databasi, vyhodnocujeme jen úspěšnost.Na druhou stranu si ale hlídáme, aby maily chodily jen z jedné, té samé a viditelné adresy, takže není problém zablokovat odesílatele a současně každý mail musí mít na začátku, nikoliv na konci, jasně viditelný odkaz pro trvalé a jednoduché odhlášení. Takže si myslím, že příliš neobtěžujeme lidi, kteří o nás nemají zájem.
Pokud by někdo dostával maily i po odhlášení, byl by to pro nás důvod k řešení nebo až ukončení spolupráce s agenturou.
s pozdravem
Pavel Domkář

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: