21. září bude sraz! Od 18.00 v restauraci Tradice v Praze u Anděla
Autor Zpráva
Katarína B.
Profil
Dobrý deň,
rozmýšľam, čo a ako zmeniť na svojom webe (vytvorený z HTML a CSS bez nejakého CMS): www.admi-sluzby.sk.
V teste na w3.org som sa dozvedela, že obrázok na prvej stránke je príliš veľký. Mohla by som ho zmeniť na JPG: radšej až po tom, ako sa rozhodnem, či ponechám aktuálnu farbu pozadia. (Viem, že ponechať bezfarebné je jednoduchšie, no dala som podklad, ktorý umožňuje pracovať s webom aj svetloplachým ľuďom: možno nie všetkým, ale aspoň u mňa to pomohlo. Ak by ste mali nápad na konkrétnu inú farbu, ktorá bude vyzerať lepšie a zároveň bude ohľaduplná voči užívateľom, budem rada, ak mi dáte vedieť.)
Favikonka nekorešponduje s typom písma na webe, neviem, či zmeniť ikonu alebo formátovanie nadpisu (alebo oboje).
Menu: zrušiť časť O firme? Urobiť aj iné zmeny?
(Dostala som odporúčanie skomprimovať skript na úvodnej stránke, no možno ho aj celkom vymažem, keďže momentálne ho nepotrebujem.)
Máte nejaké ďalšie nápady?
(Časť na webe s tipmi chcem tiež doplniť a upraviť, len ešte nemám dosť dobrú predstavu, ako.)
Za pripomienky vopred ďakujem. K. B.
Gasour
Profil *
Chcete pravdu? Nejlepší by bylo web kompletně předělat, teda spíš nastylovat. Tohle nikoho nenadchne a nebude zajímat.
tiso
Profil
Začať by sa malo obsahom. Za domácu úlohu si 10x prečítaj Psaní skrz obrácenou pyramidu a uprav podľa toho obsah.
Dusann
Profil
Gasour:
Tohle nikoho nenadchne a nebude zajímat.

A v čom by mal web nadchnúť ?
Ak vyhľadávam podobné služby a dostanem sa na tento web, tak tu vidím všetky potrebné informácie v jednoduchej a zrozumiteľnej podobe. Absencia nejakých CSS omaľovánok a JS spomalovačov je v tomto prípade skôr výhodou.

Katarína: neviem ako je vaša stránka na tom so SEO, ale asi najdôležitejšie je aby vás ľudia našli cez vyhľadávanie relevantných pojmov ako napr. "prepis textov do pc kežmarok" a podobne.
Jan Kozák
Profil
Kataríno, nenapsala jste, za jakým cílem jste web vytvořila, což má na posouzení značný vliv.
Pokud má pro vás tato práce sloužit jako výukový materiál, na kterém si zkoušíte novou technologii, a jde o nějaký váš první druhý projekt, jste na dobré cestě. Je vidět, že máte z této oblasti leccos nastudované. Jako další krok bych asi doporučil, abyste si našla nebo nechala vytvořit nějaký grafický návrh a zkusila jej rozřezat a seskládat kódováním. Tím si vyzkoušíte, jak pracovat s volným místem (například že použití nezlomitelných mezer pro zvětšení odstupu není dobrý nápad), jak využívat obalovací prvky, zpřehlednit zdrojový kód, že používání zkratek pro názvy tříd není nejlepší nápad atd.

Má-li web sloužit k vaší propagaci, je to bohužel slabé. Dílo působí hodně amatérsky. Dusann má pravdu, že pro získání uživatelů z vyhledavačů na vzhledu záleží poměrně málo. Ale mezi tím, kdy člověk přijde na váš web, a kdy dorazí k vám na Starý trh, je obrovský kus cesty. Na webu musíte potenciální zájemce jasně informovat o tom, co nabízíte, dát najevo, že návrh myslíte vážně a své práci rozumíte, měla byste také zajistit, aby si vás zapamatoval, až bude vaše služby potřebovat. Nepřijde mi pravděpodobné, že by se vám to bez grafiky mohlo povést. Kdybyste bydlela naproti, touto prezentací byste mě nepřesvědčila, abych k vám poslal nějakého příbuzného ze starší generace na doučování. Text, který máte na stránkách, na první pohled působí spíše jako část nějaké odborné práce. Není to obsah, který by mě rozhoupal k nějakému činu, jenž by směřoval k vašemu výdělku.

Nechci se vás nijak dotknout. Na webu máte uvedené datum poslední aktualizace, což je na drtivé většině stránek zbytečný údaj. Ale na vašich stránkách je to jediný prvek, který se mě snaží přesvědčit, že jste je neaktualizovala naposledy před patnácti lety.

Dusann: „asi najdôležitejšie je aby vás ľudia našli cez vyhľadávanie relevantných pojmov ako napr. "prepis textov do pc kežmarok" a podobne.
Tím si nejsem úplně jistý. Ten výraz nejspíš nikdo nehledá. A i kdyby ano, podle mého pátrání by to s největší pravděpodobností byla maminka, která by hledala přivýdělek na mateřské. Cíle, který uvádíš, zřejmě není až tak těžké dosáhnout, ale moc si nedovedu představit, jaký by mohl mít efekt pro Katarínino podnikání.

Stejně jako Gasour si myslím, že by stránka potřebovala hodně změnit. Nemohu vám však garantovat, že sebelepší prezentace webem zvýší počet vašich zákazníků. U vašeho podnikání bude asi účinnější reklama v lokálním tisku či facebooková stránka. Váš web bych si dokázal přestavit jako jakousi detailnější vizitku. Ovšem u ní kvalita kódování moc nehraje roli, to je projekt zaměřený na prezentaci. Doporučuji, abyste se nejprve obrátila na někoho, kdo se zabývá marketingem. (To já rozhodně nejsem.)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0