Autor Zpráva
Haras
Profil *
Zdravím, tenhle web má vysoký bounce rate (cca 80%), tak hledám příčinu toho. Když se na ten web podíváte, je tam něco , co Vás vyloženě odpuzuje či naopak něco co se Vám líbí? Poprosím o odpovědi. Děkuji předem


Zapomněl jsem adresu :) zde

Moderátor Davex: V titulku „Vysoký bounce rate“ chyběl název či adresa webu.
quatzael
Profil
Příčina je hlavně to, že Ti tam přijdou lidi, kteří vidí, že se dostali někam kam nechtěli nebo, že tam nenašli co potřebovali..

1. Kde ten web propaguješ? Někde na vyskakujících banerech nebo poctivě na PPC (Sklik, Google Adwords) na správný klíčový slova?
2. Graficky je to zpracované hodně podprůměrně.
3. Co je přínosem Tvého webu? Jaká je tam přidaná hodnota? Čím je to lepší než u konkurenčních webů? Co najdu na Tvém webu a na jiných webech s podobnou tématikou ne?
4. Jak má podle Tebe vypadat úspěšná návštěvnost? Vyplnit formulář a čekat na zavolání? Proč by to uživatel dělal? Ty bys například takhle někde vyplňoval formulář, dával tam svoje jméno, telefon a email a potom čekal kdovíjak dlouho na zavolání, když si ty informace, který potřebuješ, můžeš zjistit mnohem snadněji, rychleji a přehledněji někde jinde??
5. Jak dlouho to máš spuštěné a propagované? Jaká je průměrná denní návštěvnost?
6. Jak se chová těch zbylých 20%. Proklikají tam více věcí a potom jdou taky pryč nebo si opravdu něco objednají? Kolik procent návštěvníků vyplní formulář?
Haras
Profil *
Ahoj,
1, jede to PPC (adwords)
3, přínosem je levnější pojištění
4, zadáváš telefonní číslo u všech internetových porovnávačů (epojištění, klik...) - doplnění několika údajů - možnost získání slev....

Spíš by mne zajímalo co se ti na webu líbí, nebo naopak nelíbí, aby se na tom dalo zapracovat, Děkuji
quatzael
Profil
1. Na kterých pozicích se Ti reklama zobrazovala? A kolik Tě vůbec stál jeden proklik? Většina lidí (já taky), se chová tak, že si do záložek rozkliká několik prvních odkazů, rychle se podívá co tam je a stránky, které je nezaujmou rychle zavřou a nechají si jen jednu nebo dvě, které použijí. A tady podle mě je Tvůj kámen úrazu, to že nezaujmeš: blíže bod 2.

2. U pojištění a hlavně u povinného ručení je obrovská konkurence, takže takových webů jako máš Ty jsou mraky. Všechny uvádějí, že nabízí nejlevnější povinné ručení, speciální nabídky, porovnání zdarma, slevy apod.
Ty to tam máš tyhle slogany taky uvedený, mimo jiné i malým šedým písmem někde dole na stránce.
Ten web prostě ničím neupoutává. Graficky je to zpracované tak, že z toho návštěvník získává dojem, že web vznikl někdy před více něž 10 lety a podobně i vypadá i BackOffice, kde někdo zpracovává nabídky na koleně a potom po několika volání a emailech, dorazí klientovi do schránky smlouva, kterou podepíše a potom poběží na poštu jí poslat zpátky. Čili peripetie tak na týden.

V současnosti je prostě trend, že vyplníš stručný formuláře, uděláš pár kliků, přesměruješ se na platební bránu a máš všechno vyřízeno. A tohle Tvůj web vůbec nenabízí. Když si najedeš na stránky pojišťoven, tak tam jednoduše sjednáš on-line a zaplatíš on-line. To vůbec nemluvím o cestovním pojištění, tam nikdo před odjezdem nebude čekat až mu někdo odněkud zavolá, ale prostě si to sjedná on-line hned.

3. Levnější než kde, než když si sjednám pojištění přímo u pojišťovny nebo u epojisteni.cz? Opravdu? Jestli to tak opravdu je, tak bych to dal jako nosný motto stránek a jako základní motiv celého portálu. Protože to by byla asi jediná výhoda proč to sjednávat u vás. Já o tom ale dost pochybuju. A myslím, že i většina běžných lidí, kteří nejsou do problematiky pojištění zasvěceni, neberou moc vážně tyhle kecy o "nejlevnějším pojištění" a "ušetřete X tisíc na povinném ručení", protože tohle hlásají unizono úplně všechny srovnávače a realita je potom většinou jiná.

4. epojisteni a klik si to můžou dovolit, protože cpou mimo PPC i miliony do reklamy v TV apod., takže jsou aspoň trochu v podvědomí, že ten portál opravdu funguje a že v call centru jsou kompetentní operátoři.

Konkrétně Ti toho moc neřeknu co mi na tom webu líbí/nelíbí. Celý je to prostě špatně. Vem si jako příklad web letenky.cz. Když si otevřeš hned získáš dojem, že si na něm budeš moct vybrat let a koupit letenku, že to bude fungovat a že na druhý straně je tým zaměstnanců, který se stará, aby všechno fungovalo.
U Tvýho webu člověk získá dojem, že když vyplní formulář, tak mu kdesi ve sklepní kanceláři plné šanonů alá 90. léta nějaký pojišťovací makléř, který toto dělá jako vedlejší činnost, začne na koleně počítat pojistné a za půl dne mu pošle nabídky.

Tohle může trochu fungovat v odvětvích kde je nízká konkurence, ale naprosto ne u povinného ručení! Asi máš trochu představu kolik je konkurenčních webů jako máš Ty, u kterých jen vyplníš formulář a čekáš na nabídky. Další desítky webů jsou potom affiliate, který se taky občas cpou do PPC, jenže si na tom prodělají tak toho nechají, ale mezitím se objeví zase noví, co to takhle zkouší. Takže konkurence je tady 100% zajištěná.

Proto by mě taky zajímala ta cena za proklik, kolik jsi musel dát, aby jsi se dostal někam na vyšší pozice. Předpokládám, že tady se ptáš na to co zlepšit, proto že jsi na tom ztrátovej a nejde jen o optimalizaci PPC, aby jsi vydělával víc.

Takže moje rada zní:
1. Úplně to celý zbourat
2. Vytvořit moderní web s konceptem sjednávání on-line, placení on-line za použití všech moderních technologií
3. Graficky to zpracovat excelentně výborně a funkčně intuitivně (jako ty letenky.cz)
4. Sofistikovaně pojmout propagaci webu
5. Modlit se, aby to vyšlo:o)

Prostě konkurence je tomto odvětví naprosto nekompromisní a když nemáš nadprůměrnej web tak prakticky nemáš šanci.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0