Autor Zpráva
Petr Molnár
Profil
Rád bych Vás požádal o Váš názor na web. stránky naší Advokátní kanceláře Hradec Králové, které jsem připravoval a snažím se je, co nejvíce zdokonalit - viz: www.akhk.cz

Každá rada je cenná a dopředu za ní děkuji!

Ing. Mgr. Petr Molnár
Advokátní kancelář Hradec Králové
www.akhk.cz
TomášK
Profil
Odkazy nefungují, protože stránky běží jen na http, ne na https. Tip #1: zprovoznit https nebo odkazovat na http.
Taurus
Profil
Web bohužel působí neprofesionálně, odflákle, neosobně. Ještě horší je, že pocit z práce na webu se může přenést i na kvalitu nabízených služeb. Doporučuju najmutí profesionála, který zapracuje na vaši identitě.

Už když začnu u loga, tak to je zvláštní – Advokátní kancelář v Hradci Králové. Co kdyby se hospoda jmenovala „Hospoda v Brně“? Proč je to tak obecné?

K webu se asi nedá moc říci. Chce to začít odznovu. Doplnit to o fotky lidí, aby to vypadalo, že klienti/návštěvníci jednají s lidmi a ne jen nějakou věcí na monitoru, oživit to nějakými firemními barvami, které korespondují s (redesignovým) logem, brandem. A nakonec to dopracovat webdesignerem, který doladí celkový výraz a zpracuje detaily. Ty texty v části „O nás“ jsou takové, že to nikdo moc nebude chtít číst. Takto se dělaly weby před 14 lety.

Když vstoupím, chci vidět vaše hlavní zaměření, namísto ježka a mapy, která patří do kontaktu. Neroztahujte cizí loga na výšku, určitě ani vám by se to nelíbilo, vždyť je to neestetický a proti manuálu.
Petr Molnár
Profil
Děkuji Vám oběma za Vaše rady ! Chtěl jsem se jen zeptat Tauruse, kolik je přibližné cenové rozpětí, pokud bych shaněl takového profesionala a podle čeho zvolit toho správného. Jelikož muže se lehce stat, že ten koncept stránek od profesionala dopadne podobně jak ten můj, jen využije nějaký líbivý template a jsem skeptický k tomu, že by někdo byl schopen nabídnout použitelný nápad identity společnosti, většinou zajistí jen technické provedení stránek.
Tomášeek
Profil *
Petr Molnár:
Ceny v tomto oboru jsou velmi různorodé, mj. proto, že jsou velmi nízké bariéry pro vstup do oboru (v podstatě jen PC, který mají dnes všichni). Setkáš se tak s prací o řádu stokorun do vysokých desetitisíců. Kvalita ceně odpovídat může a nemusí (i student budující portfolio a nabídnuvší ti cenu 3.000 Kč může odvést kvalitní práci, stejně jako firma s cenou 80.000 Kč může odvést fušeřinu - to ostatně platí i u právníků, ne vždy ti levnější jsou horší a naopak).

Pokud nechceš studenta a chceeš realizaci od firmy, která by mj. měla nabízet i nějakou záruku ohledně supportu atp. (studenta to může zítra přestat bavit a přestane s tebou komunikovat, spolupracovat a jiná firma do jeho díla nebude vrtat, nabídne ti novou realizaci na míru) počítej řádově s desetitisíci korunami, v nichž je započítána grafika, responsivní kódování i pro mobilní zařízení, v případě administračního rozhraní i programátor, tam by cena šla pravděpodobně i o něco výše.
Taurus
Profil
Petr Molnár:
Chápu. To co jsem popsal těžko zvládne jeden člověk. Minimálně je potřeba webař a grafik specializující se na vizuální identitu. Webař pak je zase několik činností – grafik, kodér, programátor, …

Ideální je studio, které pokryje celou zakázku a disponuje lidmi s různými zaměřeními. Když je poprosíte o identitu, nezačnou vám kreslit logo, ale sejdou se s Vámi a hodně se vyptávají na Vás, směr, cíle, klienty, konkurenci. Nedomýšlí si, ptají se, diskutují. Hodně se ptají. :-) Kroky a návrhy jsou společné a dávají smysl. Grafika není, proto, že se líbí, ale proto, že opět dává smysl a zapadá. Profesionál dokáže jednoduše odůvodnit své tahy, takže kdykoli se klient zeptá, dostane odůvodnění. Pokud tohle skřípe a nefunguje automaticky, zhotovitel navrhuje buď nahodile a podle citu (jo, je důležitý, ale to nestačí) nebo tomu prostě nerozumí. Profesionál chápe hranici, kde funguje „náš zákazník, náš pán“, ale zároveň nepapouškuje každý návrh zadavatele, který může být špatný – přichází sám s návrhy. Identita je unikátní, jednoduchá, jednoznačná, odpovídající firmě, oboru, cílům. V referencích to musí být vidět.

Na druhou stranu je pravda, že lze spoustu kroků okecat a laik nemusí vždy poznat, kdy „profík“vaří z vody.

Když pominu otázky okolo očekávání od webu a identity a měl bych říci svou cenu za identitu (logo, firemní tiskoviny) + nízkonákladový čtyřstranný statický web bez administrace, dojdu k částce 30 000 Kč. Když ty otázky nepominu, můžete ale dojít k tomu, že nepotřebujete individuální řešení, ale stačí šablonovité a o dost levnější, protože (třeba) web není tak důležitý/stěžejní (jako třeba u e-shopu, pro wellness studio apod.).
Petr Molnár
Profil
Petr Molnár, Taurus:Děkuji Vám oběma za Vaše rady a vystižné zhodnocení, jsem moc rád, že jsem mohl slyšet názor třetí nezaujaté strany!

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: