Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
souki Profil |
#1 · Zasláno: 24. 7. 2007, 13:10:52
Protože se mi ve vedlejším topicu objevilo zbytečné OT, prosil bych o jeho nasměrování sem.
Předmět hodnocení zde |
||
armin Profil |
#2 · Zasláno: 24. 7. 2007, 13:18:55
Vypada to moc hezky, akorat mi nejde do hlavy, proc 90% vyvojaru se spoleha pouze na vlastni styl linkovani... Narazim na neosetreni URL. A operovat s tim, ze na takovou URL nic neodkazuje, tak to jen poukazuje na uroven toho ktereho programatora.
Zkus si treba: http://www.malvik.cz/Katalog/Vanicky-a-kybliky/ http://www.malvik.cz/Katalog/Vanicky-a-kybliky A url u vsech projektu s oblibou zkousim. Buhvi co je jeste dale neosetrene. Fixni si alespon tady to... // edit Jeste kosik vypada dost divoce... P.S.: Vim ze zde toto neni kategorie nazor na stranku, ale me rady jsou myslim docela opodstatnene, proto bych prosil moderatory, zejmena Dera, at hnedka nepise veci ktere tak s oblibou zvykne psat ;) |
||
Tomáš Hanus Profil |
#3 · Zasláno: 24. 7. 2007, 13:23:21
souki
ta růžová mě až moc bije do očí, já bych ji trochu zjemnil, ubral bych kontrast |
||
souki Profil |
#4 · Zasláno: 24. 7. 2007, 13:27:25
Ad odkazy)
Do URL ručně nikdo zasahovat nebude, takže envidím důvod to ošetřovat. Je ale pravda, že při vývoji se tohle poměrně řešilo. Nakonec jsme došli k závěru, že struktura webu musí být především logická. Adresáře končí lomítkem, zboží nikoliv. Navíc si nejsem jistý, jestli bych nezpůsobil lehčí zmatek vyhledávačům. Navíc poměrně pečlivě z tohoto důvodu sleduji log 404ek a dneska se objevili první s verzí bez lomítka. Takže podle mě funguje vše správně. Přirovnal bych to ke snaze zpřístupnit URL i pro případ, že je někdo napíše s diakritikou. Ad košík) Můžeš prosím popsat, jak se ti to povedlo? Obchod už je pár týdnů v prvozu a odezvy jsou spíše kladné. Košík jsem zkoušel všemožně a stejného efektu jsem nedosáhnul. |
||
souki Profil |
#5 · Zasláno: 24. 7. 2007, 13:31:36
Tomáš Hanus
Grafika není moje práce. Byla převedena z původní verze obchodu. V úvodu jsem to zapomněl uvést, ale prosil bych spíše o zhodnocení struktury a podobně. S levým menu bych chtěl něco provést. nicméně barvy jsou jasně dané, jelikož je v nich vyvedená celá prodejna, firemní auta a je součástí image firmy. |
||
Ludivitto Profil |
#6 · Zasláno: 24. 7. 2007, 16:34:31
Graficky to není až tak hrozné, ale je to příšerně nakódované.
eShopy nerad hodnotím, ale zde udělám výjimku. Bohužel jsem něco tak nepřehledného už dlouho neviděl. Vše je na sobě strašně nalepené, všechny odkazy, jak už v menu tak v katalogu. V hlavičce mi v Opeře přetíká text do obrázků (Postýlky, pokoje atd.). Co dělají tak příšerně "lážoplážo" rozhozené Prodejny kdesi s hnusně ohraničeném bloku s Obsahem košíku? Kliknu-li si na jakoukoliv stránku tak vidím, že kóder měl nejspíše šibeniční termín a nespal nebo to odfláknul nebo své "řemeslo" neovládá. Skoro žádný text není pořádně zarovnán, v patičce jsou jen tak naházeny nějaký odkazy atd. atd. atd. Sorry, ale je to hrůza.. |
||
souki Profil |
#7 · Zasláno: 24. 7. 2007, 17:15:04
Ludivitto
ale je to příšerně nakódované. Můžeš to upřesnit? Co dělají tak příšerně "lážoplážo" rozhozené Prodejny kdesi s hnusně ohraničeném bloku s Obsahem košíku? Prodejny jsem zrovna teď upravoval, tak je možné, že jsme se sešli. Teď už jsou zarovnané. Umístěny v ráměčku jsou na přání majitelky. Skoro žádný text není pořádně zarovnán, v patičce jsou jen tak naházeny nějaký odkazy atd. atd. atd. Můžeš být prosím konkrétnější o jakém textu je řeč? |
||
Petr Tichý Profil |
#8 · Zasláno: 24. 7. 2007, 17:28:00
Chaos. Mrňavé písmo, moc/málo kontrastní barvy, bez vizuální struktury. Vůbec se mi to nezdá.
Nejsem typograf, ale toto je fakt hrůza. Promiň. |
||
souki Profil |
#9 · Zasláno: 24. 7. 2007, 19:42:42
Děkuji pánové. Realita je taková, že mojí prací bylo pouze vzít původní šablonu a přemístit jí do našeho systému (přitom jsem odstranil tabulky a podobná zvěrstva). Vaše komentáře mě utvrdili v tom, že po změně enginu je čas na přestavbu viditelné části. Takže tahle šablona půjde do koše a snad brzo se tu objeví nová.
Můžete prosím ještě nějak zhodnotit tu "vnitřní" část, která moc není vidět? Váš názor na zvětšování obrázků, strukturu odkazů, řešení košíku a podobně? |
||
armin Profil |
#10 · Zasláno: 24. 7. 2007, 19:48:09
souki: u jakehokoliv produktu si dam cislo 0 (nula) a kliknu pridat do kosiku...
|
||
armin Profil |
#11 · Zasláno: 24. 7. 2007, 19:51:28 · Upravil/a: armin
souki: tak Dero, tvuj zachrance pred skutecnym image te zachranil :D Hazu ti to ale tady (KDE TO ZADNY TVUJ POTENCIONALNI KLIENT NENAJDE A NEBUDE VEDET CO SI KUPUJE):
souki: ja te nechci nijak drazdit, ale osobne si myslim, ze pridavani lomitka na konec adresy, v pripade ze tam neni, je otazka cca. 30ti vterin. A misto napravy tady chces po moderatorech umazani mych myslim docela vecnych pripominek. Bude v takoveto forme i podpora na ten produkt? Ze chci neco a mozna za mesic mi to opravis? Bavme se ted o tom, ze jsem tvuj potencionalni zakaznik... |
||
souki Profil |
#12 · Zasláno: 24. 7. 2007, 20:25:21
armin
pridavani lomitka na konec adresy, v pripade ze tam neni, je otazka cca. 30ti vterin. Ale zatím jsi mi neřekl, proč by to mělo být přístupné pro obě verze. Podle mě se tím vytvoří v podstatě jiná a duplicitní stránka. V různých SEO radách se uvádí, že struktura URL musí být především jednotná - což tady je. Proč by tedy měly být přístupné obě verze? Za košík děkuji. Byla tam nastavena defaultní hodnota 1. Při zadání 0 to bralo PHP jako false a použilo defaultní. Hned to opravím. Naštěstí zákazníci běžně 0 do košíku nezadávají. |
||
armin Profil |
#13 · Zasláno: 24. 7. 2007, 20:41:18
souki: ja celou dobu nerikam o dvou moznych adresach!!! Ale o tom, ze kdyz ti to funguje pouze kdyz je na konci lomitko, tak osetrit url tak, ze pokud je na konci url cokoliv jineho nez /, tak ho tam doplnit. Chapes?
Zadam: blabla.cz/kocarky => hodi me to do blabla.cz/kocarky.cz/ Zadam: blabla.cz/kocarky/ => nebude me to nikam hazet, nacte se obsah |
||
souki Profil |
#14 · Zasláno: 24. 7. 2007, 20:46:17
armin
Pardon. Špatně jsme se pochopili. Přes 301 už to má svojí logiku. Díky, opravím |
||
armin Profil |
#15 · Zasláno: 24. 7. 2007, 20:55:02
souki: ;) Bo radeji forward na jednolitou adresu, nez forbidden ci co to tam haze bez lomitka ;)
|
||
souki Profil |
#16 · Zasláno: 24. 7. 2007, 21:41:50
armin
Bez lomítka 404. Dám tam 301 na lomítko. Našel jsi ještě nějakou podobnou chybu? |
||
armin Profil |
#17 · Zasláno: 24. 7. 2007, 21:58:12
souki: tady ty url + kosik, vic jsem na to nekoukal... no je to vse o zkouseni :)
|
||
Kangoo Profil * |
#18 · Zasláno: 25. 7. 2007, 00:19:43
Ono to bude asi tím, že souki to zkrátka neumí naprogramovat a proto zde raději bude uvádět proč to neudělat, místo aby to udělal. Prohlásit, že uživatel nebude zapisovat do adresního řádku a nic zde nebude měnit, tak to sem se už hodně dlouho takto nepobavil.
K žádné duplicitě by nedocházelo. Pokud zadám adresu bez lomítka na konci tak ji přes 301 hodim na adresu s lomítkem a zpracuji, jenže to by si nusel vědět jak to udělat, že. Nechtěl bych být tvým zákazníkem, protože než bych se naučil ovládat tu administraci obchodu, tak bych zešedivěl. Není nad to se držet starých zaběhnutých zkušeností uživatelů a ne jim vnucovat nějaké zcela inovativní rozhraní, které si troufám říct nikde na světě neuvidí, v tom tedy máš jedinečný obchod. Nakódování stránky by také mohlo být lepší, konkrétně CSS poladit aby se to zobrazovalo trochu lépe, ale šílené to není jak je zmíněno výše, ale třeba to zápatí s odkazy, to by jako stálo za poladění a pár dalších míst také. To, že si vzal jen jejich pvůdní šablonu a hodil ji do Vašeho sytému, tak tomu nevěřím, že by měli původní obchod takto nakódován čistě beztabulově přesně takto, to je dost nepravděpodobné, takže podle mně je to tvá práce a myslím, že by mně to i google jistě potvrdil pokud bych vyjel historii stránek. Natahovat pomalu 200kB velký JavaScript jen proto abych zobrazil hlášení, že zboží bylo přidáno do košíku, je také zvrhlost. U nákupního košíku se mnepochopil k čemu je tlačítko Uložit a docela je špatné, že není možné měnit počet kusů v košíku a našel bych hromadu dalších nedomyšlených dedailů jako našel Armin s tím 0ks do košíku, ale jinak funkčně se to zdá být narozdíl od jiných docela použitelný obchod, i když pokud by obchod navštívila Česká obchodní inspekce, tak díky tobě provozovatel nafasuje pokutu, protože obchdod porušuje zákony. |
||
habendorf Profil |
#19 · Zasláno: 25. 7. 2007, 00:28:05
Zajímavé - za 100000000000 kočárků zaplatím 2Kč. Budu je muset objednat, stačí je pak prodávat po koruně ... :o)
|
||
Kangoo Profil * |
#20 · Zasláno: 25. 7. 2007, 00:55:58
Možná bych měl poslat odkaz provozovateli obchodu aby se trochu pokochal tím co to má chudák vlastně za obchod :-)
|
||
souki Profil |
#21 · Zasláno: 25. 7. 2007, 00:59:01
Kangoo
Díky za vyčerpávající odpověď, nicméně s ní jdeš trochu pozdě. Jak již jsem psal výše - grafika a texty jsou původní, při převodu jsem ale odstranil tabulky protože bych se pod ně nemohl podepsat. Jak už jsem ale napsal, tak Vaše komentáře mě jenom utvrdili ve výměně a už se tvoří kompletně nová verze. V diskusi o lomítkách šlo jen o nedoruzumění. Armin měl pravdu, že je potřeba to dát přes 301 a už to tak pár hodin funguje. Košík už je taky opraven. Chybka se snad stane každému. Nicméně běžný zákazník by na to nikdy nepřišel. Ten JavaScript nemá 200kB, ale 47kB (aspoň tedy doufám, že je tam správná verze), což má průměrný obrázek, takže bych to až tak tragicky neviděl. Navíc lidem se to líbí a toje tady hlavní. V souvislosti s tím jsem si ale všimnul, že zlobí objednání při vypnutém JS, takže to opravím. Není nad to se držet starých zaběhnutých zkušeností uživatelů a ne jim vnucovat nějaké zcela inovativní rozhraní Troufám si tvrdit, že nemáš pravdu. Na administraci jsme strávili skutečně nejvíc času. (Pro nezasvěcené pár screenů zde Po spuštění do ostrého provozu se ale ukázalo, že tato cesta byla zcela správná. Zatím k adminu není sepsán žádný návod ani popisky navádějící ke správnému použití. Přesto se klientka okamžitě zorientovala a pohopila postup. Původně bylo v plánu školení, ale nakonec z něj sešlo, protože zkrátka enbylo potřeba. Podle jejích slov se s adminem pracuje dobře a velmi rychle. Dobrým důkazem pro to je, že během pár dní narostl obchod o 5 kategorií (proto jsou tak namačkané) a cca 250 položek. Jejich přidání bylo zkrátka snadné. Proto Ti vrátim Tvou kritiku - myslím si, že tento způsob zavrhuješ jen proto, že ho sám neumíš provést. Jak jsi uvedl, tak tento způsob administrace asi nikdo jiný nepoužívá a ještě chvilku nebude. Ale ukázalo se, že je to správná cesta a proto nás brzo bude někdo následovat. Možná je na čase se zbavit těch začitých postupů "kliknout, vyplnit, odeslat, počkat, kliknout vyplnit, odeslat obrázek...čekat....čekat.... načíst znovu stránku... nahrát další... čekat....čekat". Rychlejší internet, silnější počítače a lepší technologie nám přece dávají možnost dělat věci jinak. A ne držet se způsobu administrace, který se používá od prvních eshopů. tak díky tobě provozovatel nafasuje pokutu, protože obchdod porušuje zákony Můžeš to upřesnit? Nejsem si žádného porušení vědom. habendorf Díky. Přiznávám, že možnost objednání miliard kočárků jsem si neuvědomil :o) Opravím |
||
armin Profil |
#22 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:00:28
Kangoo + habendorf: tak to se muzu jit klouzat s myma pripominkama :D
|
||
souki Profil |
#23 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:01:34
Kangoo
Provozovatelka o tom ví. Nechci se o tom moc rozepisovat, ale přechod na nový systém byl zcela nutný. Proto je teď trochu provizorní, ale grafika a kód bude mít zcela novou verzi. |
||
Kangoo Profil * |
#24 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:17:36
Nevím jak můžeš usuzovat na zkušenosti jednoho zákazníka, že je to správná cesta, když není s čím porovnávat. Mam v provozu momentálně 53 obchodů a tak myslim, že můžu říct, že mam docela dost zkušeností a podmnětů k ergonomii ovládání ať už frontendu , tak i backendu a neustále i přesto tyto ovládací prvky zdokonalujeme na základě podmětů jak uživatelů, tak provozovatelů obchodů. Náš obchod už prodělal za tu dobu opravdu hodně zásadních změn v uživatelském rozhraní a naopak se ukazuje, že uživatelé se neradi něco učí a chtějí používat to na co jsou zvyklí na jiných stránkách.
|
||
Chamurappi Profil |
#25 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:22:49
Reaguji na armina a Kangoo:
Nechápu, co s těmi lomítky v adrese řešíte. Sám souki si stanovil strukturu adres a dokud ji dodržuje, je úplně jedno, jak vypadají. Jsou to jeho adresy a jeho systém. Návštěvník může zkusit URL naslepo uhodnout, ale když se netrefí, tak dostane (zcela oprávněně) chybu 404, která doslova říká „můj milý návštěvníku, zadáváš blbou adresu, oprav si to“. Lomítko na konci je znak jako každý jiný — měl by tedy autor ošetřovat i jiné přidané znaky? Reaguji na Kangoo: „Ono to bude asi tím, že souki to zkrátka neumí naprogramovat a proto zde raději bude uvádět proč to neudělat“ Mně to připadá jako totální kravina. Proto bych raději obětoval pár desítek minut zdejší diskusi než pár desítek sekund programování. „Prohlásit, že uživatel nebude zapisovat do adresního řádku a nic zde nebude měnit, tak to sem se už hodně dlouho takto nepobavil“ Jako návštěvník neočekávám, že si můžu do adresy přidávat nesmysly. „konkrétně CSS poladit aby se to zobrazovalo trochu lépe“ Konkrétně jak lépe? Jestli ono to nebude tím, že ty vůbec neumíš konstruktivně kritizovat, a proto raději jen pliveš. „To, že si vzal jen jejich pvůdní šablonu a hodil ji do Vašeho sytému, tak tomu nevěřím“ Nevěřím, že tomu nevěříš. Kecáš. Ty tomu věříš. Vidím ti do hlavy stejně, jako ty vidíš soukimu, takže přede mnou nic neutajíš. „takže podle mně je to tvá práce a myslím, že by mně to i google jistě potvrdil pokud bych vyjel historii stránek“ Tak si ji vyjeď. Jenže to bys musel vědět, jak to udělat, že? „Natahovat pomalu 200kB velký JavaScript“ Myslíš těch 47 kB? „U nákupního košíku sem nepochopil k čemu je tlačítko Uložit“ Že by k uložení vyplněných údajů? „pokud by obchod navštívila Česká obchodní inspekce, tak díky tobě provozovatel nafasuje pokutu, protože obchod porušuje zákony“ A jaké zákony porušuje, to se dozvíme v příští epizodě seriálu „Kritik Kangoo“ nazvané „Velké odhalení maličkosti“. Reaguji na soukiho: Ta administrace vypadá hezky. |
||
armin Profil |
#26 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:33:38
Chamurappi: Precti si co jsem psal zde:
http://diskuse.jakpsatweb.cz/index.php?action=vthread&forum=26&topic=5 3836 Tvuj dotaz jen plne potvrzuje tvou ryze uzivatelskou znalost internetu. To je jako bys tvrdil ze pokud banka stanovi, ze kdyz jdes do bankomatu, vlozis kartu, natukas pin a reknes si o pozadovanou castku, pote se ti vysune kufrik plny penez, MUSIS si vzit jen tolik, kolik sis natukal. To proste nedava smysl co pises. Ano, format url je plne na programatorovi, ale ma byt vse osetreno. A myslim ze zde padlo docela hodne opodstatnenych nedostatku ve zminene web aplikaci ktere je potreba promptne vyresit/opravit. |
||
Chamurappi Profil |
#27 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:42:37
Reaguji na armina:
„Ano, format url je plne na programatorovi, ale ma byt vse osetreno.“ Ale vždyť ono to je ošetřeno, hlásí to (hlásilo) chybu 404. „Tvuj dotaz jen plne potvrzuje tvou ryze uzivatelskou znalost internetu.“ Tvá interpretace významu chyby 404 jako něčeho nežádoucího potvrzuje tvou neznalost HTTP protokolu. |
||
Kangoo Profil * |
#28 · Zasláno: 25. 7. 2007, 01:56:25
Když jsme stále u toho adresního řádku, tak osobně bych dal přednost aby všechna písmena v adrese byla malá a ne jako nyní kdy je tam třeba Katalog s velkým K, to by uživatel skutečně do řádku napsat nedokázal protože by netušil, že je potřeba dodržet i to velké K, jinak stránka nenalezena. Navíc tam tedy při chybě žádnou definovanou 404 nevidím, což vyhledávač jistě rád ocení mínusovými body, stejně tak vyhledávač bude mít raději stránku, která má v URL buď jen cestu (tedy s lomítkem na konci), než stránku s pro něj neidentifikovatelnou koncovkou stránky. Ale toto bych přeci čekal, že Souki vše ví, když se tam na stránkách tak ohání kvalitou svého SEO :-)
Chamurappi: Neprozradím úmyslně které části občanského zákoníku obchod porušuje a i ostatní připomínky nechám jen v obecné rovině, než je rozvádět, protože přeci nebudu vyzrazovat konkurenční kladné vlastnosti našeho nebo i jiných obchodů. |
||
armin Profil |
#29 · Zasláno: 25. 7. 2007, 02:23:36
Chamurappi: proboha co jsi ty za cloveka... nic ja vse potrebne co jsem chtel, jsem napsal, nebudu se tady s nekym nezainteresovanym dohadovat o necem co zde jiz bylo rozebrano a je evidentni ze souki me doporuceni hned zakomponoval...
|
||
Chamurappi Profil |
#30 · Zasláno: 25. 7. 2007, 02:52:40
Reaguji na Kangoo:
„Navíc tam tedy při chybě žádnou definovanou 404 nevidím“ Abre los ojos. HTTP/1.1 404 Not Found Nemá tu chybovku nijak zvlášť vyšperkovanou, ale po technické stránce tam problém není. „což vyhledávač jistě rád ocení mínusovými body“ Znáš nějaký vyhledávač nenalezených stránek? „stejně tak vyhledávač bude mít raději stránku, která má v URL buď jen cestu (tedy s lomítkem na konci)“ Nesmysl. Návštěvníkovi na adrese nezáleží a pro vyhledávač je rozhodující návštěvník. Stránka není relevantnějším výsledkem kvůli tomu, že končí lomítkem. „než stránku s pro něj neidentifikovatelnou koncovkou stránky“ Koncovka nevypovídá na webu o ničem, typ souboru neurčuje. „Ale toto bych přeci čekal, že Souki vše ví, když se tam na stránkách tak ohání kvalitou svého SEO :-)“ Oni i lidé ohánějící se 53 obchody mohou mít znalosti značně zkreslené. „přeci nebudu vyzrazovat konkurenční kladné vlastnosti našeho nebo i jiných obchodů“ Což je taková pěkná tečka za tvojí kritikou. Nic z toho, co říkáš, by neměl souki brát vážně, protože pomáhat mu není v tvém zájmu. Reaguji na armina: „proboha co jsi ty za cloveka“ Člověk informovaný. Oprav si tohle: http://www.armin.sk/webhosting. — přidal jsem do adresy tečku, s tou jsi asi nepočítal. V čem se z pohledu URI liší tečka od lomítka? |
||
Téma pokračuje na další straně.
|
0