Autor Zpráva
Pavel Krátký
Profil *
Zdravím lidi,

prosím Vás o "proprání" mého webu www.transport-in-prague.com
předem 2 malé omluvy:
a) web je v angličtině (česká verze tam je, ale budu jí dělat až ta anglická bude "použitelná"
b) je to komerční projekt, k tomu pouze, že to dělám (zatím) bez nároku na odměnu (už cca měsíc) a pomalu na mě doléhají deprese z toho, že "web zatím nevygeneroval jedinou objednávku" a jestli to takhle půjde dál, umřu hlady dřív než začne ;-() (zoufalý smajlík)

uvítám jakoukoliv kritiku (konstruktivní) ke všemu - barvy, první dojem, (ne)přehlednost, seo, cokoliv

předem velmi děkuji.

stále tady je šance, že "se mi to povede" a pak budu možná potřebovat kolegy...

Pavel
Minnoc
Profil
1) Ten odkaz v hlavičce nepatrně světlejší.
2) Clients: .......... bych posunul více vpravo.
3) Dej hover odkazům v textu, jako např. v News.
4) Odkazy Links, Map of web udělej větší.
5) Myslim, že ty vlaječky atd.. by se dalo vyřešit bez tabulky, ;)
Toť vše co mě napadá na první pohled. :)
Pavel Krátký
Profil *
děkuji za rychou reakci

1 - 5) ano, ano, ano, ano, ano

zajímalo by mě spíše hodnocení "prvního dojmu", já se na to už "nezaujatě" podívat nedokážu, protože na to čumím ve dne v noci, tak už se mi to ani nelíbí

jde mi o to, jak takový web na člověka (ne webaře :-) ) působí - důvěryhodně, co ten objednávkový formulář atd...

ale díky moc
Rian
Profil *
mne osobne se nelibi ta modra barva...
Rian
Profil *
jeste jedna vec... v cestine nejde videt telefoni cislo
Pavel Krátký
Profil *
rian

děkuji - ano, o barvě také přemýšlím, možná je moc "ponurá", odvíjelo se to od loga

českou verzi prosím nehodnoťte, dal jsem si "závazek" udělat ji co nejdříve, až bude ta anglická "skousnutelná"

díky
Pavel
Mr Battle Beetle
Profil
Na první pohled na mě ta modrá působila dost zvláštně. Ty formuláře nebo co to je vlevo mně nepřipaddají úplně přehledně, ale asi je to tím, že jednak neumím anglicky a nejspíš kdybych tam chtěl něco zadávat, tak bych se v tom docela vyznal. Třeba by pomohla změna barvy písma (u těch modrých rámečků). Ten bílý hover v menu mi nepřipadá jako šťastná volba. Klidně by pomohla změna barvvy z té hnědooranžové na tu oranžovou hned za tím. Mr. BB
Pavel Krátký
Profil *
Mr.BB

děkuji rovněž
objednávka - mám v plánu "oříznout" to jen na ten kalkulátor (horní část) a následně kliknout na "book transfer" (objednat převoz)
bílý hover - 100% souhlas
Viky
Profil *
V IE 6 se logo dole opakuje (cca 3 - 5 pixelů).

Pokud kliknu na booking a chci zadat "day" a "month", hodilo by se mi tam zmiznutí toho textu. Např. použitím JS:
onfocus="if(this.value=='day')this.value=''"
Marty
Profil
Koukal jsem se na zpětné odkazy (Yahoo, cca 30) což na podobné služby je velmi málo. Stejně tak počet indexovaných stránek (Google, cca 18). Čili z hlediska SEO bych se pokusil získat alespoň nějaký traffic a potom přikročit k nabízení spolupráce se stránkami, jejichž návštěvníci by mohli mít zájem dopravy využít.

Jak na to?
- Unikátní obsah (články na tematicky příbuzná témata).
- Linkbuilding (katalogy + výměna)
- Dobrý propagační plán (sedněte si nad papír a pár hodinek přemýšlejte, jak stránky dostat tam, kde se pohybují vaši potenciální zákazníci).
Pavel Krátký
Profil *
Viky
díky,
logo dole - myslíš to šedivé? zřejmě se to špatně počítá - je to background, dávám tam no-repeat
tak sorry, je tam, tak to nechápu

bohužel já mám IE 7, tesuju to ještě v Opeře a FF

objednávku (booking) ještě budu řešit (ovedou na ní přechody z homepage a z ceníku...)
Viky
Profil *
Asi jsem to špatně napsal. Posílám obrázek z IE 6.

Pavel Krátký
Profil *
Viky
ano, děkuji, no-repeat tady u toho skutečně chyběl, teď už tam je - měly by tam nyní být "2 modré proužky"
svedlbych to na nedostatek času, ale ne, ne - prasátko jsem :-))
Mistr
Profil
Pavel Krátký
(1) Dávám k úvaze, zda položky v seznamu From - To nepsat ve tvaru třeba Airport Ruzyne -> Prague City. Při stávajícím stavu jsem se rychle podíval na formulář a říkám si: "Jo, tak to bude výpis míst, kam jezdí, tedy Praha - Letiště Ruzyně. Jen to píše naopak." Až pak jsem se musel lépe podívat a zjkistit, že je to vlastně odkud kam.
(2) Před dvojtečku se nedává mezera. Za ni naopak ano.
(3) Vysvětlivku (arrivals only) bych od předcházejícího rámečku oddělil mezerou. Takových míst se ovšem na Tvém webu najde více; viz třeba http://www.transport-in-prague.com/?what=booking
(4) Nebylo by možné odkazy do patičky psát poněkud kultivovaněji?
(5) Tabulka ve stránce http://www.transport-in-prague.com/?what=price_list je velmi nepřehledná. Jak je dlouhá, ztrácí se v ní pojem o řádcích. Co je třeba na střídačku různě podbarvovat? Nebo po najetí ukazovátka myšky podbarvit daný řádek?
(6) V téže stránce, zmíněné v předchozím bodě, je text (v MSIE 6) Special offer - 10€ for airport transfer to destinations close to airport hůře čitelný.
(7) Z vnitřní strany závorek nepíšeme mezeru, z vnější naolpak ano.
(8) V horizontálním menu nevidím, kam patří právě prohlížená položka; do které jeho části.
(9) Slečna si u Tebe nic objednat nemůže?
(10) Text na tlačítcích ve stránce http://www.transport-in-prague.com/?what=booking (v části Preview of your order - je to druhá strana formuláře) je velmi špatně čitelný.
Pavel Krátký
Profil *
Mistr
1) vynikající nápad
2) souhlas
3) ano, některé "blešky" se budou muset pečlivě vychytat
4) chystám ji mnohem hezčí, teď je to vyloženě pro roboty a dotazy na vhledávačích
5) je v plánu - podbarvení - opět skvělý nápad, ještě tam chystám linky na konkrétní destinaci a na objednávku s předvyplněným městem
6) to musím změnit - celkově graficky lépe (zvýraznit)
7) ano
8) moc nerozumím, máš na mysli barevně odlišit, pokud je zvolená (položka menu) ?
9) slečny mohou objednávat jak je libo, ta "velká" objednávka se ještě dotváří
10) dtto....

děkuji za vyčerpávající radu
Pavel
Mistr
Profil
Pavel Krátký
děkuji za vyčerpávající radu
Není zač.

moc nerozumím, máš na mysli barevně odlišit, pokud je zvolená (položka menu) ?
Ano. Mám na mysli skutečnost, že pokud právě prohlížená stránka patří v menu pod záložku například Service, měla by tato položka být nějak graficky odlišena. Nabízí se třeba odlišně zbarvené pozadí položky menu apod.

9) slečny mohou objednávat jak je libo, ta "velká" objednávka se ještě dotváří
Zde jsem upozorňoval na spíše hnidopišský fakt, totiž že v rozbalovací nabídce máš pouze volby Mr. a Mrs. Volba Miss. chybí.
Dranel
Profil
Pavel Krátký
V rychlosti pár postřehů:
1) První dojem nulový.
2) Špatně zvolené barvy: obsah má stejné pozadí jako body - to je nevzhledné. Naví je ta modrá taková... vyblitá. Dej tam tu, co je ve Win XP na začátku na ploše (nebo na liště).
3) Nepodrthané odkazy bez hoveru
4) Nenašel jsem patičku. Nebo je to to dole přes půl stránky? Uhladit, urovnat.
Pavel Krátký
Profil *
Konečně!
Děkuji ti Draneli - z toho jsem přesně svůj web podezříval a potřeboval jsem to od někoho "slyšet". Díky všem za tipy, dnes, dá-li PB, najdu čas a inspiraci ke změnám...
Pavel
Shadowwolf
Profil
Ahoj,

dříve nebo později nějaká objednávka příjde:-). Pokud jde o můj názor na vzhled webu, tak je to jeden z těch lepších v tomhle oboru. Ze zkušennosti vím, že pokud bude mít návštěvnost tak budou i objednávky. Návštěvnost těmhle společnostem obvykle dělá PPC.

1) v objednávce určitě chybí flight no. a fráze "we check your flight on-line"
2) one-way trsf za 24 EUR je drahý a lidi to koupí jinde ... podívej se na konkurenci
3) více než 8 osob Tvůj klient přepravovat jedním vozem nesmí, nemá na to koncesi:-) ... vše bude ok pokud je hodí do 2 vozů, ale pak žádnou special offer při "call us" neudělá.
4) většině klientů je jedno, že společnost je plátcem DPH ... a co si budem povídat, účty na to stejně nikdo nedává. Ono to jinak totiž za ty peníze nejde jezdit. 580 / 1,19 = 487,40, dále odečti 100 za parkovné, nějakou naftu, náklady na provoz stránek a zbyde Ti max. 250 kč ... zkus to nejet vlastním autem a někomu to prodat, protože máš 2 trsf ve stejný čas. Argumentace, že auto vydělává i na cestě "na kopec" je zcestná, protože to většinou nevyjde.
5) určitě by to chtělo ukázat vozový park

6) jen blbý dotaz, p. Novák jezdil u Cedazu nebo Prague Airport Transfers?
Dranel
Profil
Tak jsem se na to znovu podíval, a:
1) První dojem změnou pozadí mnohem lepší
2) URL mě taky nepitahuje, ale SEO má svou daň, že.
3) Stránka je nepřehledná
4) Sign In málo kontrastní
5) Skus zvýraznit důležitý věci.
Pavel Krátký
Profil *
Shadowwolf
Pavel tě taky pozdravuje, ať jsi kdokoliv, jestli prý chceš, ozvi se na telefon, co je na webu.
Jezdil u obou. Jestli myslíš Honzu Nováka, tak ten myslím pořád jezdí u Prague Airport Transfers :-)

Jasný, že jezdíš nebo jsi jezdil mi bylo hned ze 4.bodu a díky za to, co jsi napsal. Některá konkurence jezdí teď za šílené ceny, je jim jedno, jaký je kurs eura a opravdu nevím, jak z toho chtějí (pře)žít. Něco jiného je, když ti v inzerci vyskakuje - "jsme nejlevnější, protože jezdíme za 20,-Euro", ale připadá mi to trochu podobné tomu, jak se rvou o zákazníka letecké společnosti...

Jinak děkuju za cenné rady, včera jsem se opravdu pokoušel o nějakou změnu, ale "inteligence na 0 - prostě den blbec", naštěstí všechny změny byly vratné :-) a dnes budu mít jistě více štěstí možná i díky tvému povzbuzení.
Pavel Krátký
Profil *
Dranel
děkuji ještě jednou, ano je to nepřehledné, působí to "vyblitě", ano rád bych psal "hezká url", ale neumím "mod_rewrite" a rád bych zdůraznil "důležité věci" i přes mou neschopnost být výstižný. V tuhle chvíli mi z toho jde tak trochu hlava kolem, musím někde získat koncentraci... neprodává se někde na kila (potřeboval bych alespoň 5kg) :-)
Shadowwolf
Profil
Pavel Krátký: Sice fajn, že mě všichni pozdravujete, ale nikoho tam více méně neznám a nikdy jsem tam nejezdil:-). Jméno Novák na mě vyběhlo z zivnostenskyrejstrik.cz ... Jinak jeden poznatek k tomuhle byznysu, pokud do toho chcete jít po hlavě tak bych na web napsal, že na rozdíl od mnoha jiných případů Vaši řidiči mají profesní průkaz:-))) u P.A.T. mnozí ani netuší co to je. Tím pádem cenu můžete lehce navýšit.

Jinak Good Luck
Dranel
Profil
Pavel Krátký
1) Myslel jsem to tak, že to působí líp.
2) URL jsem měl na mysli jako adresu webu.
3) Bacha na to, ať nezdůrazníš vše. To by pak nebylo zdůrazněný nic a jako bonus bys měl z webu mixér.
4) Jinak do menu ještě hoď odkaz na úvodku <a href="/">Home</a>
5) A stále jsem nepochopil, proč je web v polovině horizontálně oddělen. Jestli je to patička nebo nějaká speciál část webu.
6) prague, praha, transfer, transfers, shuttle, shuttles, taxi, transport, transports, hotel, hotels, czech republic, airport, ruzyne, arrival, express, cheap, reliable, safe, reservation, book, drivers, comfortable, english, speaking, driver, honest, fix, fixed, good, price, passenger, service, free map of Prague, golf, golf in Prague, golf in Czech Republic - Jen bacha, aby ti za to nedali penalizaci.
7) V EN verzi máš upe dole Toplink - katalog odkazů, vyhledávač. To tam asi nemá bejt :)
Mistr
Profil
Dranel
5) A stále jsem nepochopil, proč je web v polovině horizontálně oddělen. Jestli je to patička nebo nějaká speciál část webu.
Pravděpodobně řešíš to samé co já ve čtvrtém bodě svého příspěvku. Podívej se případně na následnou odpověď Pavla Krátkého.
Mistr
Profil
Pavel Krátký
Ještě několik poznámek k formuláři z titulní stránky:
(1) Proč se najednou u položky volby počtu pasažérů objevuje možnost contact us? Proč Tě mám kontaktovat: Kvůli počtu cestujících?
(2) Ve výpisu destinací, kam jezdíš, píšeš jednou Prague City a jindy zas Prague. Jaký je v tom rozdíl? Cizinci, zvyklí třeba z velkoměst západní Evropy by to mohli vnímat jako cestu někam na okraj města, nikoliv do jeho středu. Možná se ale pletu. Každopádně to dávám k úvaze.
(3) Mezi volby jednotlivých částí data bych dal tečky. Je to tak běžné v České republice. Jako 20. 3. 2008.
(4) Opět jen k úvaze myšlenku, že se datum zadává jinak u nás a jinak v anglicky mluvících zemích. Mám teď na mysli zápis 20. 3. 2008 vůči 2008 3. 20. Co k jednotlivým volbám přidat vysvětlující popisek Day, Month, Year apod.?
(5) Podobně jako ve třetím bodě bych i u času mezi hodiny a minuty umístil například dvojtečku.
(6) Tlačítko Continue bych více "ztlačítkovatěl", tedy více vizuálnš púřiblížil tlačítku. Jeho stávající podoba je dosti podobná položce formuláře Specify destination address, což je chyba. Jedno je políčko pro vpis údaj, druhé tlačítko. Je to myslím spíš otázka použitelnosti. A možná i přístupnosti.
(7) Ostatní nešvary (mám teď na mysli třeba mezeru z vněhší strany závorek) zmíněné již v předchozím hodnocení, zůstávají i nadále v platnosti.
Pavel Krátký
Profil *
Mistr
děkuji, skoro se stydím, protože teď najednou je práce nad hlavu (Velikonoce, takže všichni jezdíme), díky ještě jednou, udělal jsem trochu změny designu (snažil jsem se to "vyčistit"), je toho samozřejmě hodně a ne vše je vyřešeno "koncepčně" (chvátalo se na mě - "hlavně ať už to funguje") a teď sklízím plody své práce
rada pro všechny - než začnete dělat jakýkoliv web, udělejte si týden někde v klidu a PŘEMÝŠLEJTE, NAVRHUJTE, PROMÝŠLEJTE
po Velikonocích, dá-li PB, to prolezu a budu se snažit vychytat všechny "blešky", pak dám vědět.
díky všem
Pavel
PS: (1) ano, je to matoucí - znamená to "při větším počtu osob, než 16, nás zkontaktujte"

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0