Autor Zpráva
mattisse
Profil *
Moderátor DoubleThink: Přesunuto ze zaniklé kategorie Flash všeobecně.

Existuje nějakej coder pro převod actionscriptu 1.0 do actionscriptu 2.0??? Nebo někde kompletně popsané změny? Díky
quinux
Profil
mattisse
Změny by měly být popsané na webu výrobce www.adobe.com a jestli existuje i nějaký convertor to nevím, ale zkus strejdu www.google.cz :)
XXX
Profil
Neni tam moc zmen. Hlavni zmenou je striktni typovani promennych - pri vytvoreni kazde nove promene bys mel urcit i jeji typ. Dalsi zasadni veci je, ze AS je "Case Sensitive", tzn. ze rozlisuje velke a male pismena, takze promena "Cislo" a "cislo" jsou dve ruzne promenne. Ted me z hlavy toho vic nenapada, ale tohle jsou kazdopadne ty nejzasadnejsi zmeny, takze predelej tohle a mozna bude vsechno OK ;)
DoubleThink
Profil *
striktni typovani promennych
Typování v AS2 bych rozhodně nenazýval striktním.

V každém případě je ActionScript (až na tu case sensitivitu) zpětně kompatibilní - jakýkoliv převod je bezpředmětný. Velkým rozdílem AS2 je zavržení starých funkcí a převedení většiny rutin do objektů. Pochybuji, že by nějaký "převodník" toto dokázal obstarat.
XXX
Profil
DoubleThink
Typování v AS2 bych rozhodně nenazýval striktním.

To bys mel, protoze to tak je ;) Uvadi to primo Macromedia. v AS 1 staci promenne definovat pouze slovem var a nazvem, v AS 2 bys mel urcit i datovy typ. Predevsim proto je AS 2 nekolikanasobne rychlejsi, protoze je predem dan typ a nemusi se dodatecne zjistovat ;)
XXX
Profil
Jo dalsim velkym rozdilem je prace s tridami. V AS 2 se k definici tridy pouziva jako v Jave klicove slovo "class", zatimco v AS 1 se trida definuje jako funkce s parametry a tem se pak pridavaji vlastnosti...
DoubleThink
Profil *
To bys mel, protoze to tak je ;) Uvadi to primo Macromedia.

Co uvádí Macromedia potažmo Adobe, je mi úplně šumák. To, že můžeš definovat typ elementu je sice o 20% víc cool, ale přesto se Flash vůbec nerozpakuje datový typ "za jízdy" měnit, takže je v tom akorát maglajs.
Nicméně tohle je věc, která mí nevadí - rozhodně bych se ale obešel bez toho, aby si Flash pletl vlastnosti s proměnnými v dot syntaxi - což se teď děje. Takže když slyším o strikním typování, reaguju poněkud podrážděně ;)

Taky bych uvítal větší konzistenci ohledně metod. To, že rozbíjení řetězce do pole je řešeno ne funkcí, ale metodou, je sice hrozně fajn, ale mohlo by to třeba fungovat u všech objektů - a ne jenom u některých.

Ohledně "class" zápisu objektů - tato syntaxe se týká jenom externího ActionScriptu. Uvnitř musíš používat pořád konstrukční funkce.
XXX
Profil
DoubleThink
JJ, porad to hosi s Macromedie nemaji vychytane, ale pokroky jsou videt ;) A AS3 je totalni mazec, to uz nebude pro kazdeho, tam si programatori prijdou na sve ;) A k tem tridam... ja nikde nepsal, ze se to tyka internich skriptu, jen jsem uvadel zakladni rozdily ;)
DoubleThink
Profil *
tam si programatori prijdou na sve

Uvidíme - každopádně ryze programátorská větev už se teď oddělila od Flashe a pokračuje ve Flexu.
XXX
Profil
DoubleThink
jj, jen tak dal...
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.