Autor Zpráva
rednek
Profil
Zdravim znova... Nedavno som sa dival na jednu flashku, autor v nej napisal ze je jeho prva a nevedel nic ohladom optimalizacii flashovych animacii. Netusim co tym myslel, chvilku som hladal na googli ale uspech bol nieco ako: "tu animaciu potrebujes zoptimalizovat" etc...

Mozno bude vediet niekto z vas? Existuje nejaky sposob ako sa da urobit frame-by-frame viac smooth alebo nejaky sposob ako donutit jednotlive framiky aby sa na seba viac podobali ci frame-by-framing zjednoduchsit rovno pri vytvarani? Mal by som pouzivat nejaky specialny tool a ci jak?
Nevim ja moc, myslel som si ze realisticnost animacii treba ziskat len praktikou, ale ak je tu nieco co mi pomoze tak sa mi to hodi :3
embee
Profil
rednek
nevim presne, co myslis kamo... rekl bych ze v tom kontextu, jak to popisujes, je optimalizace spis co se narocnosti na CPU tyce (tzn malo bodu, nizka framerate etc.) - to je asi potreba delat hned pri vytvareni.

Pokud se ptas na realisticnost, tak podle me jsou dve zakladni veci, ktere hodne pomahaji realisticnosti animaci. Jednak easing, jednak motion blur. To prvni ve flashi funguje (pravda, ten graf-editor je na dost nizke urovni), ale je ptoreba nad tim premyslet - animace ma svoje zaklady uz od dob disneyho prvnich kousku, tudiz existuji ruzne principy kdy jak a proc pohyb zrychlovat, zpomalovat ci uplne zastavit. Co se motion bluru tyce, to je neco, co ve flashi asi nikdy nijak vyrazne nebude - myslim ve flashi jako takovem. Vypocet motion bluru je totiz jeden z nejnarocnejsich, co se efektu tyce - zadny, ani nabuseny komp, kterym uzivatel bezne disponuje, neni schopen vypocty pri jenom trosku slozitejsi scene dodavat real-time.

Pokud se ptas na tooly - flash neni nejidealnejsi program na tvorbu animaci, nicmene jeho sila je ve skriptovani - animace vytvorene jinde jsou staticke, ve flashi se s nimi da dale operovat. Ale i tak se daji zakombinovat jine programky (ale o tom jsem se tusim uz bavili). Ja ve flashi animuju strasne nerad, ale nekdy to jinak nejde :D
rednek
Profil
No, po pravde ani ja sam neviem co myslim :D Ale tak, chlapik tam medzi to ze nevedel nic o optimizacie kresieb spomenul, ze nevedel ani o Onion Skine ci Smooth Toole (inak o Smooth Toole som tam ocul prvy krat, kde ho vlastne najdem a ako to funguje? ale Onion Skin viem co je a tak ma napadlo ci by tie zvysne dve veci nejak nesuviseli :D)

Nuz a inak, nenapada ma kde inde by som mal vlastne animovat, kde to robis ty? Ja na flashi po pravde nic zleho nevidim :D preco je vlastne tak zly? a moje srdce si ziskal Adam Phillips ked som videl co v tom ten chlapik zrobil tak som nedychal ^^

A sry ak sa vela pytam xD
embee
Profil
rednek
nene f pohode. No on zly jako takovy zase tak moc neni, jde jenom o styl prace, ktery mi v nem nevyhovuje. Na animace typu key-by-key je to celkem jedno (stejne proste kreslis, i kdyz uprimne receno radsi kreslim v illustratoru nez ve flashi :), ale delat tam neco na tom zverstvu, kteremu se rika motion guide, je na me prilis :D A kdyz se podivas pozorne na ty animace delane ve flashi, tak si vsimmnes neplynuleho pohybu - kvuli vektroum, jednotlive pixely pri pomalem pohybu preskakuji (jde to dobre videt na okrajich) - tohle je dalsi vec, kterou na flashi nenavidim. Pohybujes MC, ktery ma v sboe dva objekty a ty dva objekty se proste nikdy nehybou uplne stejne - co to ma byt?

Pro me je alternativa adobe after effects - mnohem komplexenejsi, aby taky ne, kdyz se zabyva ciste animovanim ;) Da se tam udelat to same a jeste mnohem vic... akorat se to blbe dostava do flashe :)
rednek
Profil
nuz to mi odlahlo, ja ze som zaostal v niecom :D thx thx thx...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: