Autor Zpráva
JohnBruk
Profil *
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, mám hotovou prezentaci (moje 2., s flashem dělám asi půl roku). No a po dokončení jsem zjistil, že na pomalejších počítačích se už animace nepřehrává plynule. Na Vašem serveru jsem se dočetl, a zjistil, že je to způsobeno nejspíš a hlavně průhledností objektů....(mám tam průhledná tlačítka a průhledné obsahové okno, pod kterými se přehrává animace ve smyčce... Zajímalo by mě (musím to nějak optimalizovat), jestli je náročnější na vykreslování průhlednost bitmap(s alfa mapou) a nebo vektorů...přemejšlím o předělání tlačítek na vektory... a další postřehy co změnit a jak vyřešit menu (tj. problémy s tell target). A i jiné postřehy na
vylepšení - do pondělí to chci naostro umístit na internet..
provizorní umístění mé prezentace je na : http://www.2d-graphics-3d.com/test/index.htm
diky..
Michalek
Profil
1) Pod tím Flashem mi při načítání mizí kurzor myší. To mě vyděsilo.
2) Skoro nepřečtu ty odkazy dole v tom panelu (nízká kvalita atd.) Taky paradoxně na svém vysokém rozlišení (skoro) nepřečtu, že stránka je pro 1024*768
3) Celé se to cuká (400 MHz + 64 MB RAM) ale asi to není určeno pro lidi s tak slabým PC.
4) Při "loading interface" se mi to vždy zasekne na 99% ale to bude chyba u mě.
6) Bohužel ti neporadím, jak to optimalizovat, s Flashem neumím.
7) Ale vypadá to profesionálně, mě se to líbí.

Tak to je názor amatéra.

Dodatek
Už se to načetlo, co se z toho vylíhlo je velice hezké, ale na mém počítači nepouźitelné.
SuE
Profil
tak další názor amatéra :-)
html verze:
vypadá to hezky ale ty vyskakovací okna mě šíleně iritujou. Navíc každé má resize a navíc blbě - a když mám boční lištu s oblíbenýma, tak je tam taky, a tudíž se musí pokaždé shodit a vůbec .. nešlo by to bez toho? Trošku věřit, že uživatel si umí otevřít okno, jak chce, když chce :-)
flash: se zaťatýma zubama jsem přežila to první načítání, dlouhou (imho zbytečně moc) uvodní animaci, a pak jsem nepřečetla ty blechy dole a tudíž jsem skončila :-(
JohnBruk
Profil *
no díky za názory....o tom vyskakujícím okně popřemýšlím...jinak mně mrzí, že je to tak náročné, ale flash nemá zatím žádnou antialiasingovou podporu od hardwaru a ani od directX nemá v sobě zabudovanou....snad v budoucnu.., takě právě nevím, jak donutit TO co to zajišťuje, aby to běhalo....
JohnBruk
Profil *
PORADÍTE MNĚ NĚKDO...???
DoubleThink
Profil *
Obecně celé rozhraní Windows nevyužívá žádných vyších funkcí grafické karty. Nevětší bolestí Flashe je průhlednost - jde udělat animace, která dá pokouřit i 1.5GHz procesoru.
Doporučuje se průhlednosti používat s mírou a v žádném případě na velké plochy (na zesvětlení grafiky je třeba lepší použít Brightness)


podporu od hardwaru a ani od directX nemá v sobě zabudovanou....snad v budoucnu

Windows Longhorn bude spojovat DirectX a DirectDRAW - rozhraní tedy bude využívat funkcí grafické karty
JohnBruk
Profil *
to DoubleThink :

-moc díky za odpověď a radu...škoda, že jsem to s tou průhledností nevěděl dřív :-((..nikdy mně nenapadlo při tvorbě html stránek myslet i na výkon počítače...tak jsem u flashe narazil :-/ btw : s tou světlostí jsem to pak při snaze o optimalizaci také začal...ale nejde to praktikovat u všeho :-(...narušilo by to design...

??
-ještě bych se chtěl zeptat (viz výše) - co myslíte? je více náročná na výpočet, průhlednost aplikovaná na bitmapy nebo na vektory ? ..přemejšlel jsem o předělání tlačítek z bitmap(s maskou pro získání tvaru) na vektory, které jsou už sami osobě definované....myslíte, že by to mělo nějaký vliv na zrychlení??
JohnBruk
Profil *
to SuE : aha už jsem si všiml, co jsi myslela tim textem - blechama - no koukám, že budu muset asi víc upozornit na to tlačítko- KLIK, které se ukáže uprostřed obrazovky spolu s šipkami... těch "blech. textu" jsis nemusela prakticky ani všímat...viz Michalek...to rozlišení je omezeno od 1024x768..tzn., že já při 1600x1200 tyhle stránky také prohlížím... a světe div se...i z tohohle high rozlišení to přečtu?..myslim, že z nižších rozlišení to nemůže být problém???
flz
Profil
hmmm ja som vsetky blchy precital :) pri znizeni kvality je to ale necitatelne. k tomu vykonu, pozrite si konferencne vidoe k flash playeru 8, mozno svita na lepsie casi pre priehladnost :)
DoubleThink
Profil *
je více náročná na výpočet, průhlednost aplikovaná na bitmapy nebo na vektory ?

Jednoznačně na vektory. Rastry se kromě dekódování kompresního algoritmu prakticky nepočítají - prostě se vyskládají jednotlivé pixely a veškerá otázka průhlednosti se řeší v rámci každého pixelu.

U vektorů se musí pořád přepočítávat Bézierovy křivky, musí se počítat antialiasing, průhlednost a viditelnost. Počítají se barvy přechodových výplní... prostě záhul.
JohnBruk
Profil *
to DoubleThink : Zjistil jsem, že v mém případě bude opravdu jednodušší na výpočet přejít na ty vektory...ono totiž ty původní tlačítka měly ještě vektorovou masku (tj. bitmapa a k tomu ještě vektor), tak že teď jsem to předělal na vektory a už to běží o trochu plynuleji i na high q..... děkuji moc za radu a s tou průhledností při tvorbě designu webu se budu dobudoucna určitě řídit....tj. alpha s mírou :-)...díky

to flz :-) to jsem rád, že jsi to přečetl, abych pravdu řekl, tak ty blechy tam jsou spíš z grafického hlediska...aby to vypadalo "dobře"
Už jsem na to video z Tokya díval a jsem z toho rád...doufám, doufám, že to nejsou jen plané sliby a ve Flashi akorát nepřibyde jen poddpora pár pěkných efektů... a le spíš změna bude globální a začne ždímat prozatím ne moc u webdesignu využitý hardware...třeba se dočkáme (hodně v budoucnu) rendrované 3D grafiky v reálném čase....to budou pak noční horečky při tvorbě webů :-D:-D:-D:-D
díky za reakci...
JohnBruk
Profil *
jinak na výše zmíněném linku stránky už nehledejte (nejsou tam) nyní jsou už na samostatné doméně : www.johnbruk.com
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.