Autor Zpráva
Kamila
Profil *
Ahoj, pracuji na výukové hře - mám několik snímků na prvním je definována globální promená pokus a pole odpoved:

pokus = 14
var odpoved:Array = new Array();

pak následuje 10 snímků s jednotlivými ukoly (hrami) - ty jsou tvořeny MovieClipem "lista", externě načteným (zamčeným) souborem hra.swf (načítám zase do MovieClipu) a tlačítekm "Další". V MovieClipu "lista jsou tlačítka "a", "b",... Při spuštění hry se načte externí soubor. To je v pořádku. Ale po kliknutí na tlačítko "a" v "liště" by se měla do pole odpoved načíst buď hodnota 0 nebo 1 a to mi nefunguje. Na začátku potřebuji načíst odpověď do pole odpoved [14], pak odpoved[13] atd. Nikdy ale dopředu nevím, který snímek se přiřadí kterému pořadí - ty snímky načítám náhodně, některé se mohou opakovat, jiné se v dané hře nemusí zobrazit vůbec. Ta globální proměná se s každým stiskutím tlačítka další snižuje o jedničku (až na nulu, poté hra končí). Zkoušela jsem to takle:

"pro tlačítko a"
on(press){
_root.odpoved[pokus] =1
}
ale když potom zadám
trace(odpoved[pokus]) tak se mi vypíše undefinid a vůbec netuším jak zajistit aby se ty hodnoty načítaly. Poradíte? Předem Díky Kamila
Kamila
Profil *
Pardon Undefined. Jo a tou hrou (myslím jak se v ní snímky náhodně načítají) - myslím spíš jeden level. Tak snad jsem se vyjádřila jasně. Doufám, že se někdo ozve - fakt bych to docela ocenila. Kamča
Kamila
Profil *
Lidi, fakt mi nikdo nedovede podradit a necháte mne, abych se v tom vymáchala? Jak jinak načítat počty správnejch kliknutí, když fakt musím mít ty tlačítka vnořený v animaci. Poraďte někdo, moooc prosím.K.
embee
Profil
Zjisti si, jestli v okamziku stisknuti tlacitka s funkci

on(press){
_root.odpoved[pokus] =1
}

ma promenna pokus nejakou hodnotu, popr. jestli se na ni spravne odkazujes. Precejen pises, ze promenna pokus a odpoved jsou na stejnem miste, ale z tlacitka se na jednu promennou odkazujes pres _root a na druhou ne. Take je dost mozne, ze proste na tom indexu nemas nic, takze ti to vrati hodnotu undefined (prazdy prvek pole). Par tracu by to melo vyresit celkem elegantne.

Btw: pouzivat skript takto prirazeny k talcitku je opravdu velky oldschool a nepouziva se to uz par (vic) let. Lepsi je definovat funkce tlacitek z hlavni casove osy (tam bys ostatne mela mit uplne veskery skript):

this.kontejner.tlacitko.onRelease = function():Void {
//funkce
}

vyhoda je v tom, ze jednak nemas problem se scopingem (vidis presne, v jakem symbolu je jake tlacitko zanorene a pak se jednoduse odkazes z talcitka zpatky na mainTL) a hlavne mas skript na jednom miste a je pak mnohem jednodussi s nim pracovat.

Dobra rada na zaver - prejdi na AS3 ;)
FlashManiac
Profil
Kamila:
kdyžtak nějak uploadni zdroják.. je to vždy lepší.. člověk se v tom může pohrabat :)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0