Autor Zpráva
Maras
Profil
Zdravim,

Chtěl bych časem vytvářet hry ve flashi. Jsem začátečník - ve flashi zvládnu tak akorát bannery a tlačítka.
Můžete mi prosím doporučit nějaké knihy, nebo způsob, jakým se vzdělávat? Mám nějaké zkušenosti s MySQL a PHP


Začal jsem s Adobe Flash CS4 Professional - Oficiální výukový kurz.
Co budu k tvorbě flashových her dále potřebovat? (Časem bych chtěl dělat i multiplayer hry)



MySQL a XML?


Jakoukoliv radu uvítám.


Díky!
flz
Profil
Ahoj,

v prvom rade sa budeš musieť naučiť programovať, zo začiatku stačia elemetárne veci. Potom pochopiť základy game designu.

Zo začiatku sa veľmi nezaoberaj grafikou, to ťa bude zbytočne zdržovať. Najprv sa nauč ovládať Flash, pochopiť ako funguje, aké ma limity. Keď nadobudneš základné vedomosti, začni hrať flashové hry (Newgrounds), pokús sa na ne pozerať zo strany programátora, aké herné mechanizmy autor použil, ako ich skombinoval a ako fungujú.
Potom začni tie hry napodobňovať, odporúčam staré slávne hry, ktoré sú technicky jednoduché a majú vysokú hratelnosť a fun-factor.

Začal by som malými hrami. Takéto sú moje typy:
plošinovkami typu Lode Runner. Pri tomto mechanizme hier sa naučíš kolíziu objektov, trocha matematiky pri vytváraní gravitácie, základy ovládania klávesnicou a primitívnu AI.

jednoduchými point-to-click hrami na štýl Moorhuhn.
tu sa naučís pracovať s dynamickými objektami a ich generovaním, vytvárať on-line scoreboardové systémy (čo je vlastne základ k multyplayeru), ovládanie myšou.

ďalej si vyber hry podľa chuti, uprednostňuj jednoduchosť. Najlepšie je si vyskúšať rôzne herné štýly (skákačky, plošinové strielačky, puzzle, rôzne arkádovky...)