Autor Zpráva
xvier32
Profil *
zdravim

prosim vas ako spravim prechod na druhy snimok ak mam nieco taketo:


onClipEvent (enterFrame) {

alfa=2;
_root.stvorec._alpha+=alfa;
if (alfa==100) {
gotoAndPlay (2);
}
}


vlastne prvy snimok mi zanimuje dobre ale ten dalsi mi nechce nacitat pritom je tam podminka if ktora hovori ak bude mat premenna alfa hodnotu 100 tak chod na druhy snimok animacie ale neakoto nejde

dik
Hanz
Profil
xvier32
Jde vidět, že nerozumíš tomu co píšeš. Ten script ani nemá šanci fungovat. Proměnná alfa totiž nikdy nenabude hodnoty 100 a to kvůli dvoum hrubým chybám. To by nastalo jedině, kdyby to bylo takhle:
onClipEvent(load){
alfa=2;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_root.stvorec._alpha+=alfa;
if (alfa==100) {
gotoAndPlay (2);
}
alfa+=2;
}
xavier32
Profil *
Hanz

preco musim prvu premennu alfa=2 dat do load ked to mozem dat aj do enterFrame ved hodnota buse stale ta ista

a nakonci to alfa+=2 je predsa to iste ako keby som napisal alfa++
xavier32
Profil *
Hanz

a este jedna vec preco by som mal zvysovat hodnotu premennej alfa+=2; ak sa jej hodnota zvysuje v prikaze _root.stvorec._alpha+=alfa;
Timy
Profil
onClipEvent(load){
_root.stvorec._alpha=0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_root.stvorec._alpha+=2;
if (_root.stvorec._alfa==100) {
gotoAndPlay (2);
}
}
xavier32
Profil *
sorry ze sa este opakujem ale rozmyslam nad tym a ece je tu jedna vec a to co si pisal ze: Proměnná alfa totiž nikdy nenabude hodnoty 100 ale preco nie? ved co potom sposobuje ze ten stvorec postupne vybledne az na hodnotu 100. preto som dal testovat ifom ci sa rovna 100.

Ked tak nadtym rozmyslam tak prikaz

_root.stvorec._alpha+=alfa;

sa predsa zvysuje o 2 tak preco nikdy nedosiahne hodnotu 100
Hanz
Profil
xavier32
alfa+=2
To byl jen příklad, ale tys jí nezvětšoval nijak

_root.stvorec._alpha+=alfa;
Tak tímhle hodnotu alfa rozhodně nezvětšuješ.

preco musim prvu premennu alfa=2 dat do load ked to mozem dat aj do enterFrame ved hodnota buse stale ta ista
Pokuď to bude v EnterFrame tak bude hodnota alfa vždy stejná bez ohledu na to jestli ji budeš přičítat nebo ne a tím pádem nikdy nedosáhne té podmínky, kterou tam máš.
xavier32
Profil *
Hanz

teraz uz tomu rozumiem ale ale stale mi neako nejde do hlavy ten load :-) prepac ale fakt neviem preco tam ten load musi byt. ( je to tam preto lebo musi alebo to ma aj neaku logicku podstatu lebo ja som nanu neprisiel).

Neviem ako mam rozmyslat nad tymy scryptami aby som dosiahol neakeho vysledku. Ako napisanymi scryptami rozumiem ale fakt neviem ako mam rozmyslat.

Je to trochu sproste ja viem ale neni neaky clanok otom ako rozmyslat pri scryptovani ?


moc dik
Hanz
Profil
xavier32
To onClipEvent(load){} tam být v tomto případě musí (jde o logiku, ale v jiných případach tam třeba být nemusí). Když tomu scriptu nerozumíš tak takhle si to můžeš asi představit:
Při prvním vstupu na snímek si nastavím _alfa klipu stvorec na 0 a poté při každém dalším vstupu na snímek:
1) Zvětším _alpha klipu stvorec o dva.
2) Zkontroluju jestli již hodnota _alfa klipu stvorec dosáhla hodnoty 100
3) Pokuď je bod 2) pravdivý tak přejdu na snímek dva a budu dále přehrávat.

Tohle byl ten Timyho script.

V mém script ujsem měl chybičku. Zprávně je:
onClipEvent(load){

alfa=2;
}
onClipEvent (enterFrame) {
_root.stvorec._alpha=alfa; // Zde nemá být plus co jsem tam měl
if (alfa==100) {
gotoAndPlay (2);
}
alfa+=2;
}


Pokuď bys dal to alfa do enterFrame tak by se při každém průchodu scriptem nastavila hodnota alfa zpátky na 2 a nic by se neměnilo.
xavier32
Profil *
Hanz

prave skusam ten tvoj script ale ak to spustim tak to nacitava obydva snimky naraz ???
xavier32
Profil *
aaa sorry som tam zabudol dat stop ale aj tak to nejde
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0