Autor Zpráva
Jarek286
Profil *
Ahoj,
snažím se vytvořit jednoduché bludiště (zdi = obdélníky, pohyb kulička), žádné složitosti. Ale nastal problém, když jsem chtěl testovat kolizi kuličky se zdí. Zkoušel jsem hittest, ale vůbec se mi nedaří. Nemáte někdo takovýdle bludiště hotový? Nebo odkaz na nějaký tutoriálek? Rada? Dělám v AS2 (nejsem programátor, jenom nadšenej taťka malýho luštitele). Jarek
Jarek286
Profil *
Prosím, prosím, to tu nikdo není, aby poradil???
Celý ten problém je v tom, že těch zdí je tam moc a není možné ten hitTest dělat na 200 objektů - potřeboval bych poradit, jak udělat kolizi jenom na nakreslený objekt (MC), který bude obsahovat celý bludiště. Nebo by šlo do toho testu nějak vložit cyklus - pokud bych ty zdi všechny pojmenoval (instance) a lišily by se jenom pořadovým číslem. Jarek286
DoubleThink
Profil *
Nemusíš ověřovat 200 objektů - můžeš je vložit do dalšího o ověřovat jen jeho kolizi.

Viz metodu flash.display.DisplayObject.hitTestPoint s parametrem shapeFlag = true, která zjistí, jestli je daný bod nad neprázdným pixelem onoho DisplayObjectu.

Ekvivalentně funguje v AS2 metoda hitTest objektu MovieClip.
Jarek286
Profil *
Díky za snahu. Ta metoda, na kterou ses odkázal je pro AS3 (jestli to dobře chápu). V AS2 je to jinak – ten hitTest(), ale nemůžu najít referenční příručku pro AS2, abych se mrknul jak to napsat. Na adob.com pro AS2 už nejde. Takže podrobněji, prosím.

Mám kuličku MC (charakter) - kterou ovládám stiskem kláves (UP, DOWN, LEFT, RIGHT). Mám MC bludiste (který obsahuje těch 200 zdí - taky MC (zed1-zed200). Když napíšu (do AS instance toho charakteru):

on (keyPress "<left>"){
pozice_x = getProperty(this,_x);
krok = 1;
if (hitTest(_root.bludiste)) {
setProperty(this,_x,pozice_x+2);
}else{
setProperty(this,_x,pozice_x-krok);
}
}

….(ekvivalentně pro další klávesy….)