Autor Zpráva
monarcha
Profil
ahoj. Potřeboval bych z AS nastavit bod, okolo kterého se otáčí MC při změně parametru _rotation. Víte, jak na to?
Hanz
Profil
monarcha
Změnit bod nejde. Ale pokuď obsah toho MC vložíš do dalšího MC, tak může pomocí AS posouvat ten MC a tím mněnit ten bod (jde jen o iluzi).
monarcha
Profil
to by mohlo fungovat. Dík
Zihlak
Profil
ahoj!

zkoušel jsem to, mám ten jednoduchý AC na to, ale nějak mi to prostě nejde - mám obdélník, který chci nechat rotovat o libovolný úhel dle zadání - např. 90 st. - kolem jeho osy - on se ale točí kolem bodu v jeho rohu - takže jsem přešel na vaši radu - takže nově mám 2 obdélníky, přičemž jsem ten kterým chci otáčet nasadil středem na roh toho, na který aplikuji AC a který pak zneviditelním - a iluze by měla makat - jenomže mě to neběhá - a tady je otázka: mám je oba nakreslit do jedné vrstvy? nebo do dvou vrstev? když je totiž spojím do jednoho MC - tak se točí oba, to je jasné, když je nespojím, točí se jen ten jeden, na který jsem AC aplikoval - poraďte prosím, lidé dobří... :-(
Hanz
Profil
Zihlak
AC - to nic není. Správně je AS

Máš použít 2 MC a né dva obdelníky.
Zihlak
Profil
jasně, to s tím AS to vím, nějak jsem se splet a nazýval to AC - to byl omyl - ale vůbec mi není jasné, jak to udělám - mám samozřejmě 2 MC, jenomže ať je mám v jedné nebo ve dvou vrstvách a aplikuju AS otáčení na oba nebo na jeden, nikdy se nestane, aby se ten druhý MC (ve tvaru čtverce, kterým chci pohybovat) přichytil k tomu prvnímu a byla vytvořena iluze otáčení kolem jeho osy... :-(

díky za pomoc
izak
Profil *
Budeš mít jeden MC, třeba: _root.bod
v tom bude druhý MC: _root.bod.obrazec

V tom obrazci bude cokoliv co chceš zobrazit a otáčet, když budeš chtít hýbat s bodem rotace, budeš hýbat s tím: _root.bod.obrazec
Když to budeš chtít otáčet, budeš otáčet s: _root.bod

Jo, pokud budeš chtít hýbat s bodem rotace tak aby se ten obrazec jakoby nehnul z místa, budeš muset hýbat s obojím zároveň:
_root.bod._x=_root.bod._x+zmena;
_root.bod.obrazec._x=_root.bod.obrazec._x-zmena;

Snad je to pochopitelne. Izak
Zihlak
Profil
díky za radu, vyzkouším to dneska večer...
Zihlak
Profil
ještě pro izaka - [b][/b] -

už jsem ten princip myslím pochopil, jak jsi to napsal, ale pořád nevím, jak se v praxi zařídí to, abych jeden MC vložil do druhého ... to se provádí asi v jedné vrstvě , že? můžeš mi poradit jak to kokrétně udělám ??? jak vložím do MC: _root.bod druhé MC: _root.bod.obrazec - aby se to "spojilo" ? (ale zároveň, když dám AS příkaz k otáčení bodu, aby se točil i MC obrazec) ???


díky za help
Steve
Profil
este ke zmene registracniho bodu: staci si prepnout do transform modu (Q), vzti registracni bod movielipu, a pretahnou ho tam kam budes chtit, nebo si uvnitr movielipu zarovnas ten objekt na stred, ne do rohu...
Zihlak
Profil
Stevovi - co myslíš tím registračním bodem? mysliš ten bod, kolem kterého se objekt (MC) otáčí, když mu dám pomocí AS příkaz k rotaci? (např. u čtverce nebo obdélníka je v levém horním rohu) - ten se ale posouvat přece nedá - viz odpověď moderátora Hanze - a když MC, který chci aby se zdánlivě otáčel kolem své osy, umístím tedy jeho středem na roh tohohle otáčejícího se MC, tak nastává to, co jsem již popsal v úvodu - buď se točí ten MC, který nechci a nebo oba, každý provádí svou rotaci kolem svého levého horního bodu a to mi nepomůže...
Steve
Profil
tak presne ten bod se posouvat da... a to tim zpusobem, jakej sem popsal :)
Zihlak
Profil
jo, už jsem na to přišel, co ten registrační bod je a jak ho umístit jinam :-)

funguje to!
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0