Autor Zpráva
nemesix
Profil
http://www.guzer.com/games/stick_man_sam2.php
vie niekto ,ako sa v tejto hre robilo vypocitanie vzdialenosti ,tam ,kde vystreli ,po stlaceni strelby vystreli ranu ,ktora sa ihned ukonci na stene ,ako to urobili? ,moc by som take daco potreboval
Hanz
Profil
nemesix
Nevím jak v té hře, ale já bych to dělál pomocí lineární funkce. (viz. Matematika odhaduju 9 třídy :o) )
Fenrir
Profil
No myslím že lienární funkce jsou na todle asi dost velkej kalibr, něco jako jít na mouchu kanoném (nic proti).

Řešení je víc než snadní střela je movie klip, a ten má v sobě as kterej jednoduše kontroluje kde je aktuálně umístěn v zhledem k pozici, pak stačí prováďet hitTest to znamená testuji prolnutí z jiným movie klipem a jakmile dojde k prolnutí dojde k BUMMMMM :)

to sčeho stříli je taky jednoduche jde o mivi klip kterej má podobu obdelníku kde testujeme pozici levé strany vuči pravé straně x,y levé x,y pravé

|-------------------------------------|
|levá strana prava strana| -----------------------------> směr střely
|-------------------------------------|

tím určíme směr výstřelu z pušky, defakto kod na pár řádků.
nemesix
Profil
RE: Hanz
-> mas pravdu ,v tomto pripade je to zrejme robene cez linearnu funkciju ,teda urci sa prienik ,a bod prieniku sa spoji ciarou s bodom zbrane (odkial vychadza strela) //,a este taky maly efekt narazu strely do bodu prieniku ,to je cele,
po dekompilovani som zistil ze je hra tvorena z mnohych ciar ,a testuje sa...

RE: Fenrir
->ked si mozes vsimut ,tak ked stlacis tlacidlo ,tak HNED! ,opakujem HNED ,NA DALSOM SNIMKU UZ JE ZISTENY BOD PRETNUTIA! ,ziadne testovanie v kazdom frame.

>>povodne som myslel ,ze je to robene takto:
po stlaceni klavesy sa prevedu testy vsetkych bodov v uhli ,na ktory sa prave mieri (vsetky body smerom k mieritku zbrane)
a urcuje sa bod prieniku ,pri 10 pixeloch sa to bude testovat maximalne 100 krat ,(max mozne ulozenie bodu je na desatiny)(teda pri testovani netreba viac!),pri 200 pixeloch by sa to sice otestovalo 200 krat ,ale ten test by isiel postupne ,teda ak pri 50 px sa zisti prienik ,tak sa ostatne body nekontroluju ,a ked je vzdialenost vecsia ,ako uhlopriecka mapy ,tak sa uz netestuje
,tento sposob ,ktory som sa tu snazil opisat by fungoval pre mapu ,ktora nieje vytvorena s ciar ,ale normalne "nakreslena" ,a stacilo by vytvorit dany algorytmus ,"na najdenie prieniku" ,a mapu by som mohol menit akokolvek bez zmeny testovania zbrane.
Hanz
Profil
Fenrir
Nevím jestli je hitTest zrovna úsporný oproti lineární funkci a jak již napsal nemesix, tak nezjistíš ihned, kde střela dopadne.
nemesix
Profil
jj

,Este sa mimo ineho spytam Hanza (ak mozem) jednu vec -,netreba kvoli tomu vytvarat novy prispevok ,tak to napisem sem : //pardon ,ze je to mimo tejto temy ,ale tvoja odpoved bude iste kratka .

frames per second = 120
//GLOBALNE/celkovo vo vsetkych mc je priblizne 300 podmienkovych prikazov (if,switch)

1.->
mam 30 MC ,a na kazdom je isty pocet scriptov ,(napriklad 30 riadkov scriptov (v priemere))

2.->
mam 30 MC ,ale pred kazdym enterframom(celkovo ich moze byt tak 100 ) je podmienka ,ci je enterframe delitelny 12 ,ak ano ,tak sa prikazy (cca 30 riadkov prikazov) prevedie ,alebo nie
,ako by tento test spomaloval vykon pc?

//takze celkovo by sa prevadzalo o 200 ifov viac ,kazdym snimkom ,ale tych dalsich 30 riadkov na 30 MC by sa vykonavali len na kazdom 12 snimku ,takze imho by to nezralo vela

//ak by ta to zaujimalo ,tak ide o "matrixovsky efekt spomalenia"

dakujem za radu
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0