Autor Zpráva
moltom
Profil *
Máte niekto skúsenosti s animáciou v Hit Area v buttone..???

Skúsim to vysvetliť nejako polopatisticky:

Dajme tomu že chcem animované tlačidlo - kruh. Spravím si MC, pomocou shape tweenu v ňom animujem zvečšujúci sa kruh. Tento MC skopnem do políčka Over v Buttone. Všetko funguje správne, po nastavení kurzora na kruh sa tento pekne zväčší...

Teraz však chcem aby sa plynule s veľkosťou kruhu menli aj veľkosť Hit area v Buttone. Žiaľ toto mi nejde...teoreticky by to malo fungovať ak do "Down" aj "Hit" v Buttone vložím prázdne snímky a moja animácia kruhu sa pretiahne aj na ne. Flash však z neznámych (mne neznámych) príčin považuje za Hit area len kruh v prvom snímku animácie - teda ten najmenší a ak sa vo zvečšenom kruhu chcem dostať kurzorom na jeho okraj tak sa dostanem mimo Hit area...Skúšal som aj skopírovať ten istý MC so zvečšujúcim sa kruhom na prázdny Keyframe v "Hit" v tom Buttone, ale Hit area sa opäť rovná najmenšiemu kruhu z prvej snímky animácie.

Môžem samozrejme nastaviť pevnú veľkosť Hit area tak, aby sa rovnala najväčšiemu kruhu...v tom prípade sa ale animácia spustí skôr ako sa kurzorom dostanem na malý kruh...

Fu, dúfam že sa dá pochopiť čo som vlastne chcel povedať...

Nejde mi to do hlavy..vôbec som s tým nepočítal že by sa FLASH mohol takto zachovať...
moltom
Profil *
Bud som to opisal nezrozumitelne, alebo riesenie daneho problemu neexistuje...:(..Skor sa priklanam k druhej moznosti, skusal som to aj vo Flash 8 aj v MX 2004 s rovnakym vysledkom.
Steve_RH
Profil
Tak tvůj problém sem vyřešil, je to celkem jednoduchý! Umístil sem to na svůj web- http://www.trojnozka.cz/grafika/flash/button.fla Doufám, že ti to pomůže.
moltom
Profil *
Steve_RH

dik za pomoc....vyriesit sa to sice takto da, ale neprijmne je ze mi na hlavnej casovej osi ostal tween a tomu sa chcem vyhnut.

Da sa to spravit aj inac som zistil.

Ak miesto buttonu pouzijem movie clip. Hit area v buttone sa totiz animovat (zvecsit/zmensit) neda, avsak ak priradim event handler (onRelease, onPress) movie clipu, tento sa bude chovat ako button. Vyhodou je to ze hit area je v tomto pripade samotne "telo" movie clipu a nie osobitne definovane ako pri buttone.

Navyse vo Flash 8 (neviem ako je to v predoslych verziach, ale zrejme to funguje aj tam) sa da spravit nasledovna vec:
- vytvorte movie clip ktory chcete pouzit ako button (ja mam kruh s farebnou vyplnou)
- na casovej osi vytvorte tri rozne varianty tohoto tlacidla (tri klucove snimky, v kazdom sa zmeni napriklad farba vnutri kruhu)...
- nad kazdym klucovym snimkom vytvorte v novej vrstve prazdne klucove snimky (blank keyframes)
- tymto prazdnym klucovym snimkom priradte nasledovne labels (v properties okne): _up, _over, _down
- ak teraz hodite tento movie clip na plochu a priradite mu trebars onPress event handler, tak sa sa bude po exporte spravat ako button, to znamena ze po "najeti" kurzora nad mc sa automaticky prehodi do snimky oznacenej _over a pod.

Takto sa daju obist niektore "neduhy" tradicnych buttonov a navyse velmi jednoducho a rychlo a spravit movie clip - button bez potreby siahodlheho skriptovania...

Dufam ze to pomoze niekomu a ze sa to tu uz nevyskytlo...

PS: zabudol som samozrejme stop(); v prvej snimke mc...inac sa to bude prehravat dookola
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0