Autor Zpráva
AureliuS
Profil *
mam verzi fleše 8 a action script 2.0 a neumim v nim nic a proto bych byl rad kdyby mi nekdo dal zakladni a nejpotrepnejsi pokyny a prikazy protoze ten anglicky ebook ktery k tomu mam je na prd



nejvic by me zajimalo jaka barva pisma je spravna cerna modra nebo šedá?
Casero
Profil
www.flash.jakpsatweb.cz zkus
pE eLL
Profil
na zive.cz je taky hezky navod na flash
flz
Profil
AureliuS
nejvic by me zajimalo jaka barva pisma je spravna cerna modra nebo šedá?
co tym myslis?
FlashManiac
Profil
Aurelius takhle...
AS 2.0 je zpetne kompatibilni s AS1.0 az na par malickosti(ta nejvetsi je ze uz rozenava mala a velka pismena) jinak muzes programovat jako za starych casu(moc se to ale nedoporucuje AS1.0 je asi 8-10x pomalejsi nez AS2.0)
AureliuS
Profil *
jinak muzes programovat jako za starych casu

ja zadne stare casy nepamatuju
AureliuS
Profil *
diky...vyskousel jsem navod na zavody auticek z jakpsatweb.cz ale nejede to nehlasi chyby ale taky nic nedela
AureliuS
Profil *
skusil sem tohle:


onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.UP)) {
speed += 1;
} else if(Key.isDown(Key.DOWN)) {
speed -= 1;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
rotation += 1;
} else if(Key.isDown(Key.RIGHT)) {
rotation -= 1;
}
xmove = Math.cos((_rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
ymove = Math.sin((_rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
_x += xmove;
_y += ymove;
}



haze mi to chybu v prvnim radku (onClipEvent (enterFrame) {) neco o clip instances a nedokazu se toho zbavit a jeste nevim jestli to mam napsat na snimek nebo na movie clip
flz
Profil
AureliuS
onClipEvent bude asi na MovieClip

inac tato otazka mi pride dost zbytocna, pretoze si si to mohol vyskusat aj sam
AureliuS
Profil *
dik uz mi to nehlasi chbu,ale jinak je to ok?protoze mi to stejnak nic nedela.
flz
Profil
tak to mozes mat chybu na milion miestach :) skus poslat zdrojak
AureliuS
Profil *
ja by ho rad poslal ale nevim co to je a jak se to dela mam to ulozeny ve formatu swf ale nevim jestli je to zdrojak

proste ti to posilam mejlem at to zdrojak je nebo neni :-)
AureliuS
Profil *
jo pockat neco ma napadlo poslu ti jeste neco
flz
Profil
kod na MC ktorym chces hybat
onClipEvent (load) {

speed = 0;
}
//tato cast kodu ti chybala
onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
this._rotation += 1;
trace("LEFT");
} else if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
this._rotation -= 1;
trace("RIGHT");
}
if (Key.isDown(Key.UP)) {
speed += 1;
trace("UP"+speed);
} else if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
speed -= 1;
trace("DOWN");
}
xmove = Math.cos((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
ymove = Math.sin((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
trace(xmove+" - "+ymove);
this._x += xmove;
this._y += ymove;
}
chyba bola v tom, ze si pripocitaval cisla k neexistujucej premennej (speed)
vsetky trace(); mozes vymazat
Aurelius
Profil *
dik doufam ze uz to pojede.naco je to trace kdys to muzu vymazat?
flz
Profil
Aurelius
trace je taky debugging tool, funguje len v Test Movie. Vypisuje ti to rozne hodnoty do Output panelu. ja to pouzivam na ladenie a hladanie chyb (aj tu tvoju chybu som nasiel pomocou trace)
Aurelius
Profil *
skousel sem dal delat sam ale mam dalsi problem,tyka se to kolizi,delam to prez hitTest a taky mi to nic nedela.posílám zdroják ;-)
flz
Profil
onClipEvent (load) {

speed = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (speed>0) {
speed -= 0.2;
} else if (speed<0) {
speed += 0.2;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) & speed>1) {
this._rotation -= 5;
} else if (Key.isDown(Key.LEFT) & speed<-1) {
this._rotation += 5;
} else if (Key.isDown(Key.RIGHT) & speed>1) {
this._rotation += 5;
} else if (Key.isDown(Key.RIGHT) & speed<-1) {
this._rotation -= 5;
}
if (Key.isDown(Key.UP) & speed<10) {
speed += 0.5;
} else if (Key.isDown(Key.DOWN) & speed>-5) {
speed -= 0.5;
}
xmove = Math.cos((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
ymove = Math.sin((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
if (this._parent.kraj1.hitTest(this._x+xmove, this._y+ymove, true) || this._parent.kraj2.hitTest(this._x+xmove, this._y+ymove, true) || this._parent.kraj3.hitTest(this._x+xmove, this._y+ymove, true) || this._parent.kraj4.hitTest(this._x+xmove, this._y+ymove, true)) {
speed -= 5;
}
this._x = this._x+Math.cos((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
this._y = this._y+Math.sin((this._rotation-90)*(Math.PI/180))*speed;
}

mal si zle pomenovanu instanciu => na scene sa volala kraj a v skripte okraj, dalej... na jednej casovej ose sa ti nazvy instancii nesmu zhodovat (v tomto pripade "kraj") kvoli tomu je ta podmienka taka dlha, pretoze musis kontrolovat vsetky "kraje"

toto je ale dost fuserske riesenie, ako z hladiska optimilizacie ako aj estetiky
skus nacuvat do steny a zistis kde mas dalsiu chybu ;)
Aurelius
Profil *
no a tobe to jede?bo mě ne a to mteda cumim jak si napsal ty 2 čarky! | | :-O a jeste sem neprisel na to jak napsat < a > dycky to delam pres ctrl+c a ctrl+v z jineho dokumentu :-)
flz
Profil
| | je logicke alebo (anglicky or)
pri skriptovani mam prehodenu klavesnicu na anglicku

nefunguje ti to zrejme preto, ze si neprepisal nazvy instancii (tie okraje, prirad im mena kraj1, kraj2, kraj3, kraj4)
Aurelius
Profil *
tak sem se pokusil vyresit to s tim couvanim ale dycky se prez tu barieru jednoduse dostanu--->zdrojak
Aurelius
Profil *
uz je to dobre podarilo se mi to vyresit takhle:

this._x = Math.cos((this._rotation-270)*(Math.PI/0)*this._x;
this._y = Math.sin((this._rotation-270)*(Math.PI/0)*this._y;
flz
Profil
(Math.PI/0) -- ??? to akoze sa snazis delit nulou?
Aurelius
Profil *
no ja nevim.nevim vubec proc to funguje ale funguje to.napis jestli mas lepsi napad :-)
Aurelius
Profil *
1 - co to vlastne dela to Math.sin(cos)((rotation-90)*(Math.PI/180))*speed; ?

2 - jak se dela to aby se auto odrazilo pod stejnym uhlem pod jakym nabouralo?
Steve_RH
Profil
Aurelie ty by sis měl koupit ňákou příručku :-D Tam ti všechno vysvětlí. Doporučuju ti tuhle:
http://knihy.cpress.cz/Pocitac/Book.asp?ID=1592
Ta je dost dobrá a ani moc nestojí. Mám jí taky doma:-)
Hodně štěstí ve flashovym světě.
Aurelius
Profil *
dik,poptam se doma. a bude to fungovat i na flash 8?ona je prece udelana pro MX.
XXX
Profil *
jinak "<" a ">" napises bez prepinani klavestnice takto: ALT + 60 a ALT + 62 ;-) ty cisla natukas behem pridrzeni leveho Altu na numerické klávesnici ;-)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0