Autor Zpráva
AureliuS
Profil *
jak udelat,aby se v textovém poli zobrazila hodnota proměnné? a jak jí skombinovat s textem? piše mi to něco o level0. nevim co s tim.
mam to tam nějak tak :

onClipEvent (load) {
sekunda = 0;
cas = 3; //cas mam napsane i v okenku var v properties policka
}
onClipEvent (enterFrame) {
_root.sekunda += 1;
if (sekunda = 12) { //fps mam nastavene 12 to je 1 vteřina
_root.cas -= 1;
sekunda = 0;
}
if (cas = 0) {
nextFrame ();
}
}
XXX
Profil
musis mit to textove pole nastavene jako dynamic text v panelu properties, jinak jeho obsah nemuzes menit. pak uz jeho obsah menis pomoci vlastnosti .text

napr. budes mit na plose vytvorene dynamicke textove pole pojmenovane mujText_txt , a promennou cas = 5. obsah promenne cas vlozis do textoveho pole takhle:

mujText_txt.text = cas;
AureliuS
Profil *
dik du to skusit
AureliuS
Profil *
funguje to ale ted mam jiny problem,
nejak mi nechce fungovat nextFrame () v podmince :

if (cas = 0) {
nextFrame ();
}

skoušel jsem i (cas == 0) nevim,která varianta je správná.dycky skouším obě.
XXX
Profil
v podmince vzdycky ==. tak to zkus pres gotoAndStop(cisloSnimku);
napis to takhle:

if(cas == 0){
this.gotoAndStop(2); //misto te 2 dej cislo snimku, na ktery se potrebujes dostat ;-)
}
AureliuS
Profil *
dik, a ještě se zeptam co to děla když použímám 1 proměnnou a vice MC a kde se ma onClipEvent (load)ovat a co tam mam před ní psát tím myslím this. , _root , a _parent

tohle je MC checkpoint1 :

onClipEvent (load) {
checkpoint = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (this._parent.autko.hitTest(this._x, this._y, true) & (checkpoint == 0)) {
checkpoint = 1;
}
}

tohle je MC checkpoint2 :

onClipEvent (load) {
checkpoint = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (this._parent.autko.hitTest(this._x, this._y, true) & (checkpoint == 1)) {
checkpoint = 2;
}
}

tohle je MC startline :

onClipEvent (load) {
checkpoint = 0;
kolo = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
if (this._parent.autko.hitTest(this._x, this._y, true) & (checkpoint == 2)) {
kolo += 1;
checkpoint = 0;
}
}

mělo by to fungovat jako počitadlo kol a taky aby se nedalo švindlovat.
XXX
Profil
Jestli to chapu spravne,tak pises ty skripty vzdycky do kazdeho movieClipu zvlast a to neni moc dobre. Nauc se psat skripty primo do snimku na hlavni casove ose. vytvor si na ni samostatnou vrstvu Actions a do ni pis vsechny skripty. na prvnim snimku si vytvor ve vrstve Actions promenou checkpoint jenom jednou a nemusis ji vytvaret porad dokola:

var: checkpoint:Number = 0;
AureliuS
Profil *
ale jak mam psát do snímku když tam nejde dat onClipEvent (enterFrame) ?
a jak se tam potom dělá kolize dvou MC ?
XXX
Profil
jakto, ze nejde? rekneme, ze mas veskerou grafiku a tvoje MovieClipy na plose v prvnim snimku hlavni casove osy. Kliknes ti v te ose do prvniho snimku,at ho mas oznaceny a stisknes F9 - objevi se ti panel actions a do toho pises vsechny skripty. kdyz chces pozit funkci onEnterFrame cele casove osy, napises:
this.onEnterFrame = function(){

//tady pises, co ma funkce delat
}

kdyz chces funkci onEnterFrame jenom konkretniho snimku, tak akorat misto this das nazev movieClipu:

nazevMovieClipu_mc.onEnterFrame = function(){
//prikazy
}


kolize se dela upne stejne, jak si si ji delal pres hitTest... ;-)
AureliuS
Profil *
no dokud mam takto udělanou proměnnou jenom jednu tak to de ale když udělám druhou tak ta prvni hlásí error
AureliuS
Profil *
hele na co jsem přišel :-)

this.onEnterFrame = function (load) {
bla_bla = 0; //to ma byt ňaka proměnna
}

a tak si jich tam mužu dat kolik chci ALE pak mi je nejde měnit ,jak se tam pak děla takove to:

blabla.onEnterFrame = function () {
bla_bla += 1;
}

nevite co se s tym ma udělat?
XXX
Profil
muzes tam mit promenych hodne, ale kazda se musi jmenovat jinak, jinak se ti budou prepisovat. Jestli konecne pises ty skripty primo do samostatne vrstvy primo na hlavni casove ose, tak si vsechny promene definuj na zacatku toho skriptu na prvnim snimku:

var promena1:Number = 0;
var promena2:Number = 0;
var promena3:String ="";

//atd

//zmenis je pak kdykoliv tak, ze je jenom prepises


ten tvuj posledni skript je nelogicky. nevim, proc pouzivas funkci onEnterFrame, kdyz chces jenom zavest promenou-tohle ti v kazdem snimku nastavuje bla_bla na nulu, to ti staci jednou. A pokud chces nastavit funkci onEnterFrame pro urcity MovieClip, tak to udelas tak, jak pises, ale takhle funkce se pouziva jenom tehdy, kdyz ma neco menit v kazdem snimku:


tvujMovieClip.onEnterFrame = function(){
promena1++;
trace(promena1);
}


hodnotu promene muzes zmenit napriklad kliknutim na nejake tlacitko, nebo muzes uplne vypnout funkci onEnterFrame toho MovieClipu:

tvojeTlacitko.onRelease = function(){
promena1 = 0;
}

//takhle bys vypl funkci onEnterFrame toho MovieClipu a zrusil tak pricitani jednicky do promene1: delete tvujMovieClip.onEnterFrame();
AureliuS
Profil *
no jooo aha už to mám!!! dik,tam za var nemělo byt tohle: : tak ted už vám asi dám pokoj

tys to tam předtím taky napsal takhle:
var: proměnná :Number = 0; ;-)

jo a ještě posledni věc jak se tam píše Number nebo String tak to jsem pochopil co to je,ale jsou ještě nějaké další?
XXX
Profil
ve flashi muzes pouzit jeste tyhle datove typy: Boolean, MovieClip, null, Object, undefined a Void
XXX
Profil
jo a za tu chybicku v tom var se omlouvam - preklep :(
Anonymní
Profil *
možna se někdy zeptam na to co ty další datove typy dělají ale ted´ řeším návrat k druhému snímku

on (release) {
gotoAndStop (2);
}

je to na buttonu a fakt netušim proč mě to posílá na 1. snímek a zase spátky na 5. snímek
skošel jsem to i s nextFrame (2); dělá to to same.
AureliuS
Profil *
to Anonymní to jsem ja zapomněl jsem vyplnit to okno se jménem
XXX
Profil
popis to trosku lepe... nejde z toho vubec poznat, co vlastne potrebujes ;-)
mozna by ti stacilo tam dat:

on (release) {
_root.gotoAndStop (2);
}

ale jak rikam, tezko rict z takoveho popisu...
AureliuS
Profil *
no nevim co tam dal popsat. no všechno jelo dobře dokud jsem tam nedal textove pole imput s číslem proměnné.no ale před tím jsem se taky vracel na 1. snímek a ta proměnná tam byla vždycky 0 i přesto že na 5. snímku byla jiná.No to bude asi tím že se v prmvím símku vytvoři s čislem 0,no jo to bude možna tím,ale když se vracím na 2. snímek tam se znova netvoří.A když tam na to tlačítko dám _root. tak to nedělá vůbec nic ani jiné tlačítka. nechceš zdroják?poslal bychti kdysbys chtěl a kdybych věděl jak.
XXX
Profil
klidne mi zdojak posli. kdyz mi tady napises mail tak se ti ozvu ;)
AureliuS
Profil *
lenad.keram@centrum.cz
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.