Autor Zpráva
rednek
Profil
Ahoj, neprešiel ani tíždeň čo som sa začal učit vo flash, nie zo srandy ale pretože to potrebujem preto ^^

Prešli uz tri dni nerváka z jedným problémom, ktorý som vždy vyriešil tak že z toho vznikol ďalší problém, a teraz som sa pri jednom zasekol...

soo

bolo by otravne odpovedať na celí problém, tha sa spýtam len na pár rýchlich vecí a riešenie si nájdem sám aby som neotravoval dlho :P

1. ráta sa Instance Name ako premenná?
2. predtým než začnem v skriptoch písať nejakú premennú, musím si ju aj niekde vytvoriť alebo s ňou stačí rátať? (napr. napíšem príklad = true a ten príklad nikde inde nevytvorím len ho hneď napíšem)
3. ako má znieť presne skript na setnutie premmennej na true/false? skúšal som hádam všetko
priklad = true;
"priklad" = true;
priklad == true;
"priklad" == true;
var priklad = true;
var priklad == true;
var "priklad" = true;
var "priklad" == true;

ani jedna neni správna tuším, ako to mám teda napísať v skutočnosti?


plz poradte mi dám pokoj ale naozaj už som zufalí uaaa :(
pol kráľovstva za odpoveď :)
a nohu princeznej...
XXX
Profil
ad 1.)Instance name a promenna je neco jineho. Instance name je pojmenovani nejakeho tvojeho MovieClipu, tlacitka nebo textoveho pole, ktere umistis na pracovni plochu. tak jak si jej pojmenujes v Instance name, tak tak se pak na nej odkazujes pomoci skriptu. Napr kdyz si vytvoris nejakou animaci - MovieClilp, umistis ho na plochu a pojmenujes v InstanceName napr: animace_mc. pak s touto animaci muzes pracovat pomoci skriptu napr, takhle:

_root.animace_mc.stop(); //tento skript das primo na prvni snimek hlavni casove osy a on tuto animaci zastavi na jejim prvnim snimku

ad 2.) Spravne bys mel promenou, jeste pred tim, nez ji zacnes pouzivat deklarovat. Pouziva se k tomu klicove slovo var, pak napises nazev promene a jeji datovy typ (napr. Number, String, atd). Muzes primo v deklaraci nastavit i jeji pocatecni hodnotu, ale to neni nutne. Vypada to pak treba takhle:

var priklad:Bolean = true;
nebo:
var priklad:Bolean;

Hodnoty promene pak nastavujes jen zadanim jmena promene, znaku "=" a dale zadas uz jen hodnotu, napr:

priklad = true;

V tomto pripade je promena typu Bolean, coz znamena, ze muze nabyvat jen hodnot true a false, pokud by byla typu String, musela by byt jeji hodnota uzavrena uvozovkami, pokud by byla typu Number, zase bez uvozovek, napr:

var cislo:Number = 1;
var text:String = "Ahoj";

promenou deklarujes slovem var jen jednou na zacatku, pak uz jen pracujes s promenou prímo pomoci jejího nazvu a hodnoty

ad 3.) nevim co presne myslis, mozna uz jsem ti odpovedel v bode 2. Pokud bys ale pouzival podminku, ktera zjistuje, jestli ma promena hodnotu true nebo false, vypadalo by to takhle:

if(priklad == true){
//tady bys dal prikazy, ktere se maji vykonat, kdyz ma promena priklad hodnotu true
}else{
//tady bys dal prikazy, ktere se maji provest, kdyz promena priklad ma jinou hodnotu nez true
}


doufam,ze jsem te dobre pochopil a pomohl ti ;)
rednek
Profil
bless you
pomohol si mi viac ako som čakal že mi niekto pomôže ^^
thx ešte raz *wink*
XXX
Profil
Jestli se zacinas ucit Flash, tak doporucuju koupit knizku, je to nejlepsi a nejrychlejsi cesta, jak se Flash dobre naucit ;)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.