Autor Zpráva
nemesix
Profil
Dobry den
mam MC napriklad "obj1" , a v nom na hlavnej casovej ose sa nachadza premenna "num" ,s istou hodnotou.
ako zameriam tuto premennu? //napr. cez _root.num. ??? ,alebo ako?
..dakujem za radu
XXX
Profil
jestli jsem te dobre pochopil, tak mas promenou "num" v tom MC "obj1". Pokud se na ni chces odkazovat skriptem, tak musis mit predevsim ten tvuj MC pojmenovany v panelu Propertis, v kolonce InstanceName, jinak se na nej skriptem nemuzes odkazovat. Rekneme, ze si jej pojmenujes v InstanceName jako obj1_mc. Pak zalezi, odkud tu promenou volas. Pokud bys ji volal primo z hlavni casove osy, pak bys ji volal takto:

_root.obj1_mc.num;
_root.obj1_mc.num = 10; //a takto menil jeji hodnotu

pokud bys ji volal napr z uplne jineho MC, ktery bys mel primo na hlavni casove ose a pojmenovany v InstanceName napr: obj2_mc, pak bys ji odsud musel volat takto:

this._parent.obj1_mc.num;
nemesix
Profil
ano , viem co myslis , ale ja som myslel nieco ine, udam rovno priamo priklad ,tak ako to mam:
na hlavnej ploche je movieclip nazvany : "equipment"
a v nom , nie na nom , VNUTRI TOHOTO MC ,NA HLAVNEJ CASOVEJ OSE SA NACHADZA PREMENNA "item_1_armor"
...a ta sa pomocou _root.equipment.item_1_armor zamerat neda! (ono sa zameria premenna NA!! movieclipe "equipment" , ale ja potrebujem zistit premennu vnutri movieclipu "equipment" ,ktora sa nachadza v prvom snimku tohoto mc na casovej ose.
...snad som to napisal pochopitelne.
XXX
Profil
No abych rekl pravdu, tak vubec nechapu, jak to myslis :( Jak si vytvoril tu promenou "item_1_amor"? primo na hlavni casove ose toho MC prikazem var item_1_amor = neco nebo dynamicky primo skriptem z hlavni casove osy _root?

Podle me ti to musi fungovat tak, jak uz jsem ti psal, v tvojem pripade prikazem _root.equipment.item_1_armor; V tomto pripade, aby ti to fungovalo, musis mit tvuj movieClip pojmenovany v panelu Properties v kolonce InstanceName jako equipment. Mas to tam? Jinak ti to fungovat nebude
nemesix
Profil
..ano ," samozrejme" , ze je pomenovany , a ako si prvy krat napisal , je to: primo na hlavni casove ose toho MC prikazem var item_1_amor = neco ..presne tak som to myslel , len nedari sa mi tu premennu zamerat ,pretoze ani v helpke som radu nenasiel ,staci mi akekolvek zameranie , ci uz absolutne , alebo relativne ,ja na to neviem prist :( , snad mi poradis ,diky.
XXX
Profil
koukam jako blazen a ono to fakt takhle nefunguje, to me teda zase neco prekvapilo. V tom pripade je resenim vytvoreni te promene primo na pvnim snimku hlavni casove osy do toto MC equipment a pak v nem s ni muzes pracovat, jako kdybys ji vytvoril vyse popsanym zpusobem.

na prvni snimek hlavni casove dej skript, ktery ti vytvori promenou v MC equipment:

this.equipment_mc.item_1_armor = 10;

a v MC equipment s ni pak muzes standardne pracovat, napr:

var x:Number = item_1_armor +1;
trace(x); // vypise cislo 11


akorat teda nechapu, proc ji chces mit primo v tom MC, proc si ji nevytvoris primo na hlavni casove ose ;)
nemesix
Profil
to je to , bolo by nanajvys dobre mat to na casovej ose equipment-u , ...hmm , ako to len napisat ,...tvorim nieco ovela ovela zlozitejsie , ziadnu jednoduchu vec ...nebudem rozpisovat detaily , ale skratka ta premenna nebude jedna , ale bude ich fakt vela , kazda ina , a dynamicky pouzivana , inak povedane , tym ze by som ich dal vsetky na casovu osu , kde uz je vela funkciji ,by zhorsilo prehladnost , tj. tych premennych moze kludne byt az niekolko tisic (a musim ich tam dat "napriamo"), ...inak povedane , na hlavnej cas. ose by som mal stovky riadkov kodu funkciji + stovky , ba az tisice premennych ,co som si myslel , ze by mohlo zhorsit prehlad , ale uvazoval som o tom , ze ked na to neprideme , tak to cele dam do tiez do hlavnej casovej osy (ako si aj ty napisal) , diky za rozpisanie o zameraniach (aj kedze uz robim 3 roky vo flashi ,takze samozrejme to vsetko dokonale poznam , ale to si vediet nemohol)... ,pekne si to napisal , vies zrozumitelne vysvetlovat ,takze este raz diky :)
Prajem pekny den.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0