Autor Zpráva
stepan
Profil *
Programuju hru ve Flashi (verze CS3, ActionScript 3,Flex nemam). Hra je (mravoucny;) mix strategie s adventurou. Graficka mi na to dela ve Flashi grafiku a animace, ja pisu logiku hry. Zatim jsem programoval vetsinou v C++, s Flashem zacinam. Plan je napsat nejdriv zakladni verzi, notne osekanou a ciste textovou. Ve druhe fazi se do textove verze bude doplnovat obsah a bude se testovat a zaroven zacne vznikat plna verze hry kde se textovy vystup nahradi grafickym.

Resim jak navrhnout projekt aby se jsme mohli s grafickou efektivne spolupracovat. Zatim se mi nejlepsi cesta jevi abych ja vytvarel projekt ktery vytvori hlavni *.SWF. To bude obsahovat vicemene pouze logiku hry, tj. skoro) zadnou grafiku. Graficka by vytvarela projekt ktery vytvori .SWF knihovnu, ktera bude obsahoval symboly (animace, grafiku). Muj hlavni projekt by mel dve verze -jedna by pracovala pouze textove, druha by za runtime natahovala z druheho .SWF graficky obsah a pouzivala ho. Textovou a grafickou verzi zaroven planuju udrzovat tak ze v objektovev navrhu oddelim zobrazovaci cast a pri prekladu jen nahradim jeji implementaci (tj. v praxi prohodim externi .as s implementaci, zatim jsem nenasel podporu pro podmineny preklad na zpusob #ifdef z C/C++)

Muj dotaz: Vazeni ve Flashi zbehli, kdyz si tohle prectete, nenapada vas neco k tomu? Neni tam nejaka evidentni bota? Neni nejaky elegantnejsi reseni jak praci rozdelit mezi me a graficku? Napriklad bych radsi aby vysledek bylo pouze jedno .SWF, ale nevim jak to udelat a zaroven efektivne pracovat ve dvou.
XXX
Profil
Predpokladam, ze kdyz delas hru ve flashi, bude umistena na webu. Proto by bylo fajn uvest, o jak rozsahlou hru se bude jednat. Pokud bude totiz hra dost obsahla, bylo by dobre ji rozdelit do vice SWF a ty nacitat postupne externe - napr. jednotlive levely, atd. Pokud vsak bude zabirat treba jen 1MB, tak je to zbytecne ;)
stepan
Profil *
Pokud bude totiz hra dost obsahla, bylo by dobre ji rozdelit do vice SWF a ty nacitat postupne externe -to asi taky budeme delat. Napriklad nektere casti hry budou namluvene, dialogy budou mimo hlavni SWF a pokud se hra prepne do modu kde misto dialogu pujdou titulky tak se nebudou zbytecne nacitat.

Nicmene: ted mi jde hlavne o deleni z hlediska dobre spoluprace mezi mnou a grafickou. Bojim se abych si na zacatku spatnym navrhem prijektu nezkomplikoval zivot.
XXX
Profil
No pripada mi, ze to resis zbytecne slozite nebo to minimalne slozite popisujes. Je uplne jedno, jestli bude graficka delat celou grafiku do jednoho FLA souboru nebo kazdy level, kazdou animaci nebo uplne kazdy symbol do noveho FLA. Tak i tak se budou veskere symboly ukladat do knihovny a ty si pokazde jen prekopisujes ty nove symboly do knihovny ve svem FLA, ve kterem to budes davat dokupy. Takze jakmile graficka dodela neco noveho, jenom si to z jejiho FLA prekopirujes do sveho a muzes s tim pracovat. Takhle budete oba postupovat postupne...
stepan
Profil *
ty si pokazde jen prekopisujes ty nove symboly do knihovny ve svem FLA
- tomuhle jsem se prave chtel vyhnout. Runtime vazba me prisla vhodnejsi. Duvody ktere vidim pro runtime vazbu:
1) Ja i graficka by spravovali svuj projekt (jedno nebo vic .fla), pokud by jeden z nas udelal zmenu nemuselo by menit se kvuli tomu znova generovat i druhe .SWF
2) S grafickou by jsme mohli nejdriv vygenerovat "stub" jejiho .SWF, tj. projekt kde by uz byli vsechny objekty v knihovne, ale misto skutecnych jen nacrtnute nahrazky. Ja uz bych mohl vesele nezavisle ladit, graficka by mohla nezafisla nahrazovat stuby vyslednou grafikou.
Jestli je to spatnej/zbytecne komplikovanej napad, budu rad kdyz mi to nekdo rozmluvi, proto se ptam;)
XXX
Profil
Jo tak pokud to bude vzikat takhle, ze se nedrive vytvori jen provizorni grafika a pozdeji se dotvori, tak to je neco jineho. Ja zatim vzdy pracoval tak, ze mi grafik postupne daval hotovou grafiku ;) Na druhou stranu si ted nejsem jisty, jestli ti to propojeni dvou SWF nebude delat problem, kdyz bude to druhe slouzit jen jako knihovna - jestli jsem to teda pochopil spravne ;)
stepan
Profil *
Na druhou stranu si ted nejsem jisty, jestli ti to propojeni dvou SWF nebude delat problem
- ja si taky nejsem jisty, proto se ptam;)
stepan
Profil *
Na druhou stranu si ted nejsem jisty, jestli ti to propojeni dvou SWF nebude delat problem
- ja si taky nejsem jistej, proto se ptam.
XXX
Profil
No kdybys to delal v AS2, tak bych ti rekl, ze ti to problemy delat bude, ale k AS3 jsem se jeste bohuzel nedostal a jelikoz tam ja pak ta struktura jina, tak si nejsem vubec jisty
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0