Autor Zpráva
Martasino
Profil *
Vytvořil jsem si zvuk sound.swf a dal na stránku, ale chci abych někde měl odkaz (to je jedno kde já už si ho tam pak dám) sound off a když na to kliknu, aby se to změnilo v sound on. Můžete mi někdo poradit jak na to? Díky za odpověď.
XXX
Profil
Tezko poznat, o co presne ti jde ;) Zkus to popsat jeste jednou a lepe. jde ti o to, zvuk zastavovat a znova spoustet, nebo jen zapinat a vypinat hlasitost, ... Nebo jeste k tomu menit obrazek toho tlacitka? Je zbytecne vypisovat vsechno, kdyz ti jde treba jen o neco z toho nebo treba o uplne neco jineho. Kdyz chces s necim poradit, tak aspon poradne popis s cim ;)
Martasino
Profil *
Chci mít odkaz SOUND OFF, na který když kliknu tak se ten zvuk sound.swf vypne (přestane se přehrávat) a zároveň se ten odkaz změní na SOUND ON na který když se klikne, tak se ten zvuk sound.swf zase zapne (začne se přehrávat) a zase se změní na odkaz SOUND OFF a stále dookola už chápeš? =)
XXX
Profil
tak si ten odkaz sound off a sound on udelej jako jeden MC, ktery bude mit 2 snimky - na prvnim bude napis "sound off" na druhem "sound on". na oba snimky dej akci stop(); at se ti to samo neprehrava porad dokola. vytvor si jednu promennou, ve ktere budes mit ulozeny stav, jestli se zvuk zrovna prehrava nebo ne napr typu boolean. ted uz jen do zpracovatele udalosti onRelease toho MC das akce zvuk.start(); nebo zvuk.stop(); podle toho, jestli bude promenna true nebo false. samozrejme vzdy pri kliknuti hodnotu promenne zmenis ;)
Martasino
Profil *
Heh já se o flash nezajímám ani nechci potřebuju vědět jen tohle a příde mi, žes mi to popsal strašně profesionálně nějaký odkaz nebo návod pro lamy nemáte? =)
dredie
Profil
Martasino
- treba www.adobe.com :) nebo flash.jakpsatweb.cz
XXX
Profil
Martasino
No to je potom tezke. Priste zkus napsat hned, ze ve Flashi nic neumis. Takhle jsem zbytecne plytval casem :( Jak to mame poznat, ze nic neumis. Vetsinou tady lide aspon neco umi. Bohuzel zadny tutorial me ted nenapada a cele ti to vysvetlit by bylo na mooc dlouho...
Hugof
Profil
Je skvělé sledovat, jak programátoři řeknou 5% actionscriptu a vše musí bejt jasné! :oD
Ale docela by mě zajímalo, jestli existuje nějaký kulantní způsob, jak si zafixovat právě rutinní
logiku actionscriptu i bez programátorské průpravy. Například z rad XXX jsem si vzal toliko to,
že zhruba vím, vo čom to hovoří, ale řetězec bych z toho nepostavil, protože mi chybí právě
ona logika výrazů...

Existuje nějaký "hierarchický slovníček" actionscriptu, kde bych pochopil významy jednotlivých
výrazů a jejich funkci v řetězcích? Helpy jsou většinou v Angličtině (což je u odborné Angličtiny
- např. programátorské - docela peklo) a v Češtině jsou i manuály pro Actionscript 1.0 příliš
"zasvěcené" a to, co funguje v rámci Flash 5 (novější učebnici najde člověk na Inetu stěží),
to zas nefunguje bez výhrad v Actionscript 2.0 a Flash pak vyhazuje dokola chybu kvůli jednomu
nepochopenému výrazu...
Hugof
Profil
IMHO: Lze předchozí příklad postavit na dvou políčkách s voláním gotoandplay? Bylo by to dost čisté?
dredie
Profil
Hugof

jestli existuje nějaký kulantní způsob, jak si zafixovat právě rutinní logiku actionscriptu i bez programátorské průpravy
knizky, google, help, reference na adobe.com - jak myslis ze jsem se ja naucil zaklady programovani v AS? Opravdu jsem nepsal na forum thready typu "naucte me AS", protoze takove thready nemaji smysl. Tady te lidi muzou nasmerovat, pokud se ptas jak co udelat, nebo ti poradit s konkretnim problemem, ale myslim ze nikdo nema cas delat tady vyuku, ktera se pise do knih o osmi stech strankach.

Existuje nějaký "hierarchický slovníček" actionscriptu, kde bych pochopil významy jednotlivých výrazů a jejich funkci v řetězcích?
tohle nepotrebujes. Jelikoz je AS objektove orientovany jazyk, jenom pripojujes funkce, vytvaris instance objektu atp, tudiz nepises zadne slozite retezce. Jde jenom o to vhodne kombinovat jednotlive objekty a funkce tak, abys obsahnul co nejkomplexneji funkcnost daneho projektu. Pokud se ptas na tohle, tak se jedna o problematiku designu aplikaci, OOP atp., coz se syntaxi AS nema nic spolecneho. Jinak v helpu flashe mas ke kazde zasadni funkci konkretni priklad, ktery muzes akorat copy-pastnout a on funguje ;)

helpy jsou většinou v Angličtině (což je u odborné Angličtiny - např. programátorské - docela peklo)
nesouhlasim, odborna anglictina je naopak mnohem jednodussi nez klasicka, protoze neobsahuje zadne gramaticke prasarny jako napr. kondicionaly 3 radu, predbudouci casy atp. a spousta slov je stejna v cestine, staci se trochu snazit a natukat treba www.seznam.cz a pouzivat slovnik.

co funguje v rámci Flash 5 (novější učebnici najde člověk na Inetu stěží)
jsi si jisty? Ja myslim ze i tady na jakpsatweb.cz najdes veci pro as 2.0 dobre vysvetlene. Nebo se mrkni na www.cpress.cz - tam je knih o flashi pouzivajicim AS 2.0 celkem dost

Flash pak vyhazuje dokola chybu kvůli jednomu nepochopenému výrazu...
spois bych pouzil vetu "kvuli spatne napsanemu vyrazu"

as 2.0 je dost striktni jazyk a tudiz je jednodussi na syntaxi, protoze bud funguje nebo ne. Samotna syntaxe se da vycist z helpu flashe v zakladech pouzivani AS, vygooglit nebo nacist v knihach, ktere se daji poridit za par stovek. Pak uz je to jenom o referencich k prislusne objektove tride. Napr. chci pripojit movieClip z knihovny behem runtime, ale nevim jak. Mrknu se do helpu na tridu MovieClip... podivam se na metody tridy (pridruzene funkce), projdu seznam a najdu attachMovie - podivam se jake ma tato funkce parametry, vidim name a depth (jako zakladni). Pak uz je to jenom o dosazeni konkretnich hodnot za promenne v templatu prikazu. Takhle funguje v AS 2.0 vice mene vsechno.

d.
Hugof
Profil
Skvělá odpověď! Dík!

Ostatně, chybama se člověk učí - na pokus-omyl jsem se učil Windows, MacOS, Photoshop, Illustrator, Corel, Rhino, QuarkXPress, InDesign, HTML, Swift, Sonic Foundry, Mayu...

U Flashe už začínám bejt asi příliš línej - nějak dochází čas. Když jsem ve 30 začínal s "tutorialem, jak zapnout 386", tak jsem byl plnej elánu...

V 45 už je to s elánem horší... :oD

Díky moc! Pravda je, že už i chybové hlášky AS čtu - a přecejen už začínám mít i pocit, že se v nich orientuju.
dredie
Profil
Hugof
no hlavne ty chybove hlasky nejsou moc dulezite, protoze odhali pouze syntakticke, ale ne logicke chyby. Zapeklitost AS nespociva v syntaxi, ale v designu aplikace. Mas-li slozite projekty, spatne zvoleny koncept na zacatku se muze projevit po dvou mesicich intenzivniho vyvoje jako zasadni chyba, ktera zcela znemoznuje dokonceni projektu a cely skript se musi prepracovat. Tudiz je dobre venovat cas premysleni nad tim, co ma aplikace delat, jak se ma chovat a hlavne a predevsim snazit se postihnout vsechny situace, ktere mohou nastat. Plati vseobecne pravidlo, ze psani skriptu zabere cca 30% casu, zbytek je jenom debuggovani.

Jinak bych ti opravdu poradil koupit si jednu ci dve knihy o flashi, zacatky jsou vzdy nejtezsi a v tech knihach byvaji dobre popsane... sam si pamatuju, kdyz jsem zacinal pred rokem a pul s flashem od nuly, ani jsem nechapal pojem instance :DD

d.
Hugof
Profil
Ano - jak vidno, jsem právě v této fázi experta! :oD
dredie
Profil
Hugof
chce to vydrzet, casem to zacne davat smysl
XXX
Profil
Hugof
V posledni dobe nestiham, tak se ani tady na diskusi moc nezdrzuji a az ted jsem si vsiml, zes me zminoval ve svem prispevku:
Například z rad XXX jsem si vzal toliko to, že zhruba vím, vo čom to hovoří, ale řetězec bych z toho nepostavil, protože mi chybí právě ona logika výrazů...

Problem spousty lidi, co tady chodi pro rady je ten, ze se porad snazi hledat jen ruzne tutorialy a rady, jak vyresit konkretni problemy, ale jelikoz neznaji ani zaklady, krome vyreseni daneho problemu jim to vubec nic neda. Bud chci AS umet a budu se ho muset naucit od zakladu napr z nejake knizky, v opacnem pripade je to potom tezke.

Vzij se do role toho, kdo radi na tyto dotazy. Jednou si napise o radu clovek, ktery je v AS docela zbehly a jen mu nejde vyresit urcity problem, ale chape souvislosti. Pak zada o podobnou radu clovek, ktery nekde nasel skript, kteremu vubec nerozumi a chce poradit, co v nem zmenit, aby mu to delalo to, co potrebuje.

Jak mame poznat, ze ani nevi, co je to promenna, co jsou to cykly, jak se davaji dohromady vyrazy, atd. Kdyby clovek hned na zacatku presne specifikoval svuj problem, napsal, ze je uplny zacatecnik atd, bylo by jednodussi mu poradit. V opacnem pripade clovek poradi, ale jemu je ta rada k nicemu a nas uz fakt nebavi odpovidat znova, kdyz byla predchozi odpoved vlastne uplne zbytecna jen proto, ze byl spatne napsan dotaz.

Doufam, ze jsem ti trosku vysvetlil, jak to vsechno funguje a kde je ten skutecny problem. Mozna to pomuze i tobe a zajisti ti to rychlejsi a presnejsi odpovedi na tve dalsi dotazy ;)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.