Autor Zpráva
quinux
Profil
Zdravím,

jde nějak udělat, aby když kliknu na položku menu animace ještě chvíli pokračovala a až potom (na konci) automaticky přeskočila na příslušnou sekci?

Díky
Hanz
Profil
quinux
No jde, ale nesmíš používat jako tlačítko tlačítko, ale MovieClip (zní to blbě že :o))
quinux
Profil
Hanz

No zní no, ale teď jde o to jestli třeba už nemám to menu jako movieclip - jak to poznám? ;o)
resp. jaký script se použije pro tohle?
Teď tam mám

on (release) {
gotoSceneAndPlay("Podia",1);
}

jenže ještě před tím bych potřeboval, aby odjel aktuální text v předchozí scéně :o)
Hanz
Profil
quinux
Aha. Já myslel že potřebuješ nechat přehrát animaci na tlačítku :o) No takže to jako MC mít nemusíš. Nech to tak jak to je. Napadá mně jedno řešení, ale nevím jak ti to vysvětlit, když neuvidím jak to máš. Takže potřebuju vědět:
1) Ten text odjíždí jen když klikneš na to tlačítko?
2) Je ten text v MovieClipu?
quinux
Profil
Hanz

no měl bych poznamenat, že se jedná o můj první výtvor ve flashi, takže po mě moc nechtěj :o)

Opravdu nevím jestli je v MovieClipu, ale asi ano protože při odjezdu udělá nějaký efekt.

Ten text je nadpis sekce, když kliknu na tlačítko chci, aby odjel - tohel mi právě nefunguje - zkoušel jsem

on (press) {
play();
}

jenže nic se nestane..no a když odjede měla by se animace zastavit

onFrame (234) {
stop();
}


a přeskočit na zvolenou scénu

on (release) {
gotoSceneAndPlay("Podia",1);
}

snad to popisuju pochopitelně :o)
Hanz
Profil
quinux
No on odjet nemůže, protože se na něj nijak neodkazuješ. Nejlepší by bylo kdybys mi to poslal a nebo to dal někam na stáhnutí. Já bych ti potom napsal jak to zmněnit, nebo ti to poslal zmněněné.
quinux
Profil
Hanz

Nějak přece musí jít nastavit, aby při kliknutí pokračoval v přehrávání ne?

Nedělám to v Macromedia Flash, ale v SwishMax (*.swi)
Hanz
Profil
quinux
Jo tak to je úplně o něčem jiném. Já SwishMax vůbec nerozumím :o) a nevím jak je to tam s ActionScriptem :o(
quinux
Profil
Hanz

myslím, že rozdíly nebudou, v hotových ukázkách jim

on (release) {
play();
}

funguje, ale mi už ne..na to jak přeskočit automaticky na další scénu jsem přišel

onFrame (234) {
gotoAndPlay("Diskoteky",1);
}


jenže teď potřebuju vyřešit to, aby se to rozjelo při kliknutí
Hanz
Profil
quinux
V obyčejném Flashi by to jelo jen pokuď by ten script byl na tom textu a ty klikl na něj Pokud není ovšem celá ta nimace i s tlačítky na jedné časové ose.

Pokud není tak by tam muselo být:
on (release) {

_root.nazev_instance.play();
}


Nevím jestli v SwishMax existuje něco jako instance.
quinux
Profil
Hanz

něco jako toto

onSelfEvent (press) {
_parent.pressFollower._x = this._x + .25;
// the .25 is an adjustment for the boundary of the sprite
// this makes the follower line up more perfectly;

}

??

je to všechno na jedné časové ose
quinux
Profil
ERROR: Cannot find target '/scene' in statement:
Scene.menu_sample2.button1::onSelfEvent (press)::_root.scene.play()
Referenced from: "_root.menu_sample2.button1"

tohle mi hází debug
Hanz
Profil
quinux
Zkus dát na to tlačítko tohle:
on (release) {

_root.play();
}
quinux
Profil
Hanz

jo tohle pomohlo, ale teď zas nepřeskočí na tu zvolenou scénu :-D

Nejde do toho


on (release) {

_root.play();

}


ještě přidat něco jako


onFrame (234) {
gotoAndPlay("Diskoteky",1);
}


abych to mohl definovat jako pro každou položku zvlášť
Hanz
Profil
quinux
Tím myslíš že je problém v tom že to nepozná na které tlačítko jsi klikl a vždy to jde na stejnou scénu. Myslíš to?
quinux
Profil
Hanz

V podstatě jo, ale spíš, že on na žádnou scénu vůbec nepřejde, protože vlastně to menu mám sice ve stejné scéně jako všechno ostatní, ale v jedné skupině oddělené od toho ostatního a když jsem měl před tím definováno jen to play() tak jsem se divil proč se nic nedělo, ale ve skutečnosti se nedělo nic na hlavní ose (tudíž neodjížděl text) ale po chvilce to přeskočilo na další scénu. Teď ale, se vrátí na hlavní osu takže odjede text, jenže pak už neví co má dělat protože ten přeskok je definován v tom tlačítku
Hanz
Profil
quinux
No tak dej na poslední snímek té hlavní časové osy
gotoAndPlay("Diskoteky",1);


Mnělo by se to spustit až se to dostane nakonec == text bude pryč
quinux
Profil
Hanz

To právě nemůžu, protože by se pak vždycky spustila scéna "diskoteky" ať kliknu na cokoliv.

Spíš jsem myslel jestli v actionscriptu nejde něco jako proměnné:
V tlačítku by bylo:


on (release) {
_root.play();
$promenna=Diskoteky
}



a na hlavní ose


onFrame (234) {
gotoAndPlay("$promenna",1);
}


je něco takového možné?
Hanz
Profil
quinux
on (release) {
_root.play();
_root.promenna="Diskoteky";
}


onFrame (234) {
gotoAndPlay(_root.promenna,1);
}
quinux
Profil
Hanz

jo uz jsem něco takovýho našel na netu, ale hází mi to chybu

Expecting quoted string in statement:
Scene::onFrame (234)
gotoAndPlay(_root.promenna,1);
Hanz
Profil
quinux
Tak to vážně nevím, ale mnělo by stačit dát na ten poslední snímek jen
gotoAndPlay(_root.promenna,1);

A mnělo by to jet
quinux
Profil
Hanz

Zapsal jsem to takhle:
onSelfEvent (press) {

_parent.pressFollower._x = this._x + .25;
_root.promenna="název_proměnné";
_root.play();
}

problém je teď v tom, že při volání

onFrame (234) {
gotoAndPlay("_root.promenna");
}

se vždy volá první položka menu tzn. dikotéky i když klikám na něco jiného
Hanz
Profil
quinux
No a nezapomněl jsi dát na každé tlačítko jinou hodnotu? Ono by to mnělo fungovat.
quinux
Profil
Hanz

nezapoměl.. umíš otevřít *.swf? mužu ti to klidně poslat ;o)
Hanz
Profil
quinux
A k čemu mi to bude? Já potřebuju *.fla
quinux
Profil
Hanz

aha..no já slyšel, že prý to nějak jde otevřít (předělat) do *.fla .. jsem myslel jestli to třeba neumíš ;o)
Hanz
Profil
quinux
No ono to jde, ale:
1) Nikdy to neudělá z toho *.swf ten samý soubor *.fla, z kterého to bylo vytvořeno.

2) Pokud jsi to dělal v tom SwishMax tak není původní soubor *.fla, takže odhaduju že z toho ani vytvořit nepůjde.

3) Program, který to umí je většinou dost drahý.
quinux
Profil
Hanz

aha..no tak nic no..pokud budu mít náladu zkusím to vymyslet jinak, ale spíš toho nechám a řeknu, že to nejde (ušetřím si nervy)

Díky moc
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.