Autor Zpráva
FlashManiac
Profil
Zdravím,
měl bych takový pikantní dotaz.. jsem zvědavý zda existuje řešení..

mám na stage umístěných xy MovieClipů(když jsem je konvertoval na MC, tak jsem požil pojmenovávání Symbol 1, Symbol 2,...)
no a kdybych chtěl ručně ty MC pojmenovávat asi bych z toho zešedivěl...
Neexistuje nějaká metoda, jak bych ty MC mohl pojmenovat(samozřejmě sekvenčně pomocí cyklu) např na clip1_mc,clip2_mc,...
aniž bych musel ručně v knihovně u každého vyplňovat export for ActionScript??, protože to už to můžu pojmenovávat ručně..

snad jsem to osvětlil spravně..kdyby byl nějaký doplňující dotaz potřeba tak pište..

díky za případné reakce
XXX
Profil
Doplnujici dotaz bude potrebny ;) Takze:

Vubec nechapu, co je tvuj problem - nejdriv pises, ze mas ty MC primo na pracovni plose, pak to vypada, ze jen v knihovne. Ty MC jsou kazdy jiny nebo jen kopie nejakeho jednoho? Abys mohl s MC pracovat pomoci AS, musis mit bud na pracovni plose vytvorenou a pojmenovanou jeho instanci nebo jej mit jen v knihovne, ale potom musis mit vyplnen Linkage. Pokud se ptas, jestli to jde nejak jinak nez temito dvemi zpusoby, tak nejde. V opacnem pripade popis lepe, o co presne jde ;)
FlashManiac
Profil
Ok tak jako ja to vysvetlím na principu dvou MC(i kdyz v realu jich tam mam hafo)
1) jsem na plose
2)udělám si nějaký Shape(jakýkoliv to je jen pro ilustraci)
3)tento Shape prekonvetuju na MC(jenom stisku F8 a Enter.. nic neměním)
4)udělám si další Shape a opět ho překonvertuju na MC
5) nepřiřazuju tomu žádné jména instance ani linkage

no a teďka bych potřeboval vědět,esli neexistuje způsob(i když já znám Flash velice dobře,takže osobně si myslím, že ne, jde mi jen o to esli přecejen někde něco není, co bych přehlídl) jak pomocí AS(např cyklu) přiřadit jména těmto PRÁZDNÝM instancím,aniž bych musel povolovat linkage..

důvod..proč se na to ptám...
jde mi o zachování pozice těch MC, pokud bych to načítal z knihovny tak to musím attachovat a vlastne umistovat pomocí AS(a to právě nemůžu udělat)..
a ruční zadávání jména instance každému MC je samozřejmě velmi zdlouhavé..
takže pokud by tam byla nějaká skulina.. sem s ní..

napadlo mě třeba, esli někde někdo neví zda by šel Linkage přiřazovat dynamicky pomocí AS, aniž bych do knihovny musel vrtat ručně.. prolezl jsem celý help,ale nic kloudného jsem nevyčetl(i když něco naznačeno bylo)..tak se chci zeptat zda nemá někdo z vás s tímhle zkušenosti..
dik
XXX
Profil
Nic takoveho bohuzel neexistuje. Kdyz se nad tim trosku zamyslis, tak to ani neni mozne. Jak bys chtel pojmenovavat neco, co vlastne neni pojmenovane? Nemas se jak na ten dany MC odkazat...
FlashManiac
Profil
no prave ze ono to pojmenovane je.. prece kdyz vytvoris MC.. tak tento se ulozi do knihovny.. ale zaroven si zachova i svou pozici na stage.. jediny problem je ze ho pomoci AS nemuzu nijak ovladat.. ale on jmeno ma..
a jak rikam v tom helpu bylo cosi o tom ze jako neco by se to melo dat udelat ze nalinkaguju objekt pomoci As..ale nikdy se mi to nepodarilo rozchodit...
tak jen esli s tim nema nekdo zkusenost nebo tak neco..
ale jinak dik za odpovedi *THUMBS UP*
rednek
Profil
Trpezlivost ruze prinasa, imho pomenuj to po jednom :D
Alebo ma napadlo este, tie MC mas na scene poukladane tak ze je medzi nimi aj miesto alebo sa pretinaju?
embee
Profil
FlashManiac
jde o to, ze to co mas na scene neni symbol ale jeho instance - proste kopie. I kdyz bude jedina na scene, porad to bude jen kopie, ktera musi mit sve pojmenovani. Bez jmena je to 'neexistujici' objekt.
FlashManiac
Profil
rednek
jako ja vim ze trpelivost je doba ale je to takove dost ubijejici a je tam velika moznost chyby ze strany lidskeho faktoru... :-) ale jako jinak vim ze to asi nepude..

embee
jasne.. ja ti rozumim.. i kdyz tedka me napadlo.. nemohlo by to byt tak ze flash ty objekty co jsou fyzicky pritomne na scene uklada do nejakeho dynamickeho pole, takze kdyby teoreticky stacilo najit ten pravny index toho pole dala by se i tak "nepojmenovana" instance pojmenovat.. myslim tim napr. tohle(jako ted si budu vymyslet.. jde mi jen o ilustracni pochopeni me myslenky)
_root[0]._name="clip0_mc";
_root[1]._name="clip1_mc";
...

jako vim ze takhle to nejde..ale jde mi o to esli tam njekata takova moznost neni.. protože jak rikam pokud je to fyzicky pritomne na Stage tak si to musi flash nekam zapisovat, ze to tam ma..i kdyz to oficialne nema jmeno.. protoze jmenote instance ma podle me jen ten vyznam ze ulehci pristup k tomu objektu aniz by programator musel vypisovat slozite pristupy(viz ten muj provizorni prototyp)
takze teoreticky by to tam mohlo byt..zalezi na tom jen esli k tomu je mozny pristup :-)

ja vim komplikuju to,ze joXD ale ak zajima me to protoze pokud by to fachalo ulehcilo by mi to praci minimalne o 50% a myslim ze i pro ostatní by to bylo hodne poucne a vyuzitelne..
rednek
Profil
si mi neodpovedal na otazku :D

BTW

nerad ti napadam diskusiu, ale aby som nezakladal moc tem
co je to ten linkage? skusil som to do helpu dat ale tolko itemov vyhodilo ze az moc. Vysomaril som tolko ze mozem dat hodnotu nejakemu objektu v kniznici
Znamena to potom ze mozem dat na scenu napriklad 10 movie clipov s vyplnenou linkage a v kode na nich pouzit jednu premennu == tu linkageovsku?
FlashManiac
Profil
rednek
OK odpoved:
na kazdom frame je jeden MC(cize mozem mat treba 100frame)

linkage je to, ze ak to pri vytvarani lebo v kniznici zaskrtnes.. tak nemosis mat ten MC na Stage ale mozes ho tahat pomocou AS z kniznice..alebo ho mozes exportovat a nacitat ho v priamo v SWF...a dalsi veci..ale najviac je to kvoli nacitani objektu z kniznice pomocou AS
rednek
Profil
Ah :3
Neslo by to urobit, ako mi to XXX tu popisoval, ze by na zaciatku tie framyky obehlo este v preloaderi, alebo by si tam dal nejake intro do toho ako movie klip co by bolo na vrchnej vrstve a tak by nebolo vidiet ze to leti cez tie framiky?
No mozno nie, len ma to napadlo, zalezi od toho ako sa ti to hodi do vytvoru ^^
FlashManiac
Profil
no ne tak me to vubec nevadi,ze by to letelo.ja ten flash pouzivam jen jako nastroj z ziskani ciselnych hodnst ktere nasledne pouzivam jinde..a prave mi slo o to aby se ta prace co nejvic zautomatizovala a abych tam rucnenemusel zasahovat a kdyztak tak jen minimalne.ale pokud musim pojmenovavat kazdy MC rucne tak ej to strasne narocne na cas:) a to to mi jde o usporu casu..esli by to PC nemohl udelat za me(a tim podstatne rychleji) :)
rednek
Profil
tak to by snad aj slo :D
proste nastav frame rate na nejake mrte velke cislo a hod tam loading tabulku, par sekund sa oplati pockat ^^
XXX
Profil
FlashManiac
Tak ty MC vytvarej cele primo ActionScriptem a cele to zautomatizujes, jestli potrebujes, at ti to jen generuje cisla ;)
FlashManiac
Profil
XXX
to prave nejde:)
ja nacitam ty obrazky z externiho zdroje a pak je musim premenit na MC a pak z nich teprve vysat ty cisla
jako proto je tam te rucni prace celkem dost..ale tahle mi nevadi protoze to je jenom mackani klaves a to muzu delat v rychlem sledu ale kdyz uz pak musim pojemnovavat ty MC to uz zabira 3/4 celkoveho casu.. tak proto jsem se ptal zda to nejde udelat tak aby se to pojmenovavalo nejak pomoci AS..ja s tim MC co mam na stage pak u nemuzu hybat.. jinak bych nedostal spravne cisla
XXX
Profil
Tak proc to nedelas cele pomoci AS - treba v cyklu muzes vytvaret dynamicky nove MC a do nich nacitat ty externi obrazky. Pri vytvareni si je pojmenujes, taky v cyklu a pak s nimi normalne pracujes ;) Kdyz si dobre pojmenujes ty obrazky, tak by to nemel byt problem,ne?
FlashManiac
Profil
no samzorejme.. kdyby to bylo jen tohle.. tak by to nebyl problem..ale jde o to ze to umisteni tech MC musim delat rucne protoze kdyz bych ho vytvoril dynamicky tak bude mit porad souradnice 0,0 a prave ty souradnice ja z toho cucam..a ty prave musim umistit ruzne po stage.. navic tam delam este jine ukony ktere muzu udelat jenom rucne..
proto jsem celou tuhle debatu zacinal:)
XXX
Profil
No pokud delas neco takhle totalne neautomatizovane a vsechno resis rucne, to uz opravdu muzes pokazde zadat jmeno instance taky rucne, to uz te zase tak nezpomali ;)
rednek
Profil
Rucna praca nadovsetko :D


(toto bol takmer spam)
FlashManiac
Profil
XXX
tak ze by se mi to chtelo delat ruce to se rict neda..ale jinak to nejde.. tak skoda ze tam neni nejaka vychytavka ktera by MC co jsou na stage ale nepojmenovane, pojmenovavala:)

rednek
tak jak se to vezmeXD jako v jjiste oblasti urcite XP

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0