Autor Zpráva
CarrotBubble
Profil *
Zdravim
S flashom niesom uplny amater, ale iste veci mi stale niesu jasne. Ak mate cas niekto tak ma osviedte :]

1. Niekto mi povedal, ze nemam pouzivat _root, ale vsetko mam adresovat cez _parent.etc... Co je na tom pravdy? Preco je _root zly? Plati to vzdy? A _global je bezpecne pouzivat?

2. Ako je to s kodom? Mam sa snazit ho udrzat co najkratsi, alebo na tom nezalezi? Viem, ze raz som pracoval s inym jazykom ako AS, a ked som chcel, aby sa kazdu sekundu prehodnotilo strasne vela podmienok, tak ma rozbolelo CPU... Mozem v ActionScripte dat do jedneho framiku povedzme milion podmienok/smyciek? Bude to mat nejaky efekt na rychlosti?

3. Je to pravda, ze ked budem posuvat bitmapovym obrazkom, zozerie to menej CPU, ako ked budem posuvat obrazkom vektorovym? Cize, ak si odfotim kazdy vektorovy obrazok co vo flashi urobim, a importujem ho ako bitmapovy .jpg, ziskam rychlost za cenu MB velkosti?

Vopred dakujem za odpovede :D
Timy
Profil
CarrotBubble
1. Niekto mi povedal, ze nemam pouzivat _root, ale vsetko mam adresovat cez _parent.etc... Co je na tom pravdy? Preco je _root zly? Plati to vzdy?
To je více méně nesmysl, protože když používáš _root, tak se odkazuješ absolutně a když _parent, tak relativně. Asi jako kdyby ti někd v HTML zakázal používat lomítko „/“ jakožto odkaz na root webu a měl jsi dělat vše jen pomocí „../“.

A _global je bezpecne pouzivat?
Globální proměnné je obecně lepší nepoužívat, není dobré, když nějakou proměnnou můžeš měnit odkudkoliv. Vznikají pak špatně dohledatelné chyby. Ale když není zbytí, tak to samozřejmě použít můžeš.

Mozem v ActionScripte dat do jedneho framiku povedzme milion podmienok/smyciek? Bude to mat nejaky efekt na rychlosti?
Samozřejmě, že ano. Čím toho bude kód víe dělat, tím více t bude zatěžovat systém. Přičemž roli nehraje délka kódu. Cyklus, který milionkrát ověří nějakou podmínku, můžeš napsat na dva řádky.

3. Je to pravda, ze ked budem posuvat bitmapovym obrazkom, zozerie to menej CPU, ako ked budem posuvat obrazkom vektorovym? Cize, ak si odfotim kazdy vektorovy obrazok co vo flashi urobim, a importujem ho ako bitmapovy .jpg, ziskam rychlost za cenu MB velkosti?
To asi závisí na tom, o jaké obrázky se jedná. Jestli je to fotka přírody, tak bude lepší ji mít v bitmapě, protože vektorová fotka… No to prostě není dobrý nápad. Naopak pokud si ve flashi uděláš něco jednoduchého vektorového, tak bude lepší to ve vektorech nechat. Flash je na vektory stavěný, takže bych se divil, kdyby sis převodem všeho do bitmapy pomohl.
DoubleThink
Profil *
Je to pravda, ze ked budem posuvat bitmapovym obrazkom, zozerie to menej CPU, ako ked budem posuvat obrazkom vektorovym?
To může být pravda. Renderování složitějších vektorových objektů je výpočetně náročné.

Cize, ak si odfotim kazdy vektorovy obrazok co vo flashi urobim, a importujem ho ako bitmapovy .jpg, ziskam rychlost za cenu MB velkosti?“
Získáš nesmysl. Vektorové objekty, které při pohybu nemění svůj tvar, umí player kešovat jako bitmapy. Viz flash.display.DisplayObject.cacheAsBitmap.
CarrotBubble
Profil *
Dakujem dakujem, celkom mi to ujasnilo nieco...

Dalsie otazka co by som mal, aky je rozdiel medzi:

var cislo:Number = 1;

var cislo = 1

cislo =1

?

Kedy je dobre pouzivat ktore? Co sa stane, ak budem napriklad pouzivat iba to posledne? Co som googlil tak som zistil, ze jedna je lokalna a druha globalna, a aj tak mi to nic nehovori :/
DoubleThink
Profil *
První zápis definuje proměnnou typu Number, druhý obecnou proměnnou, třetí definuje vlastnost (property) aktuálního (Display) Objektu.
Nic jako globální proměnná v ActionScriptu vlastně neexistuje.
CarrotBubble
Profil *
Co to znamena?
Kedy mam pouzivat premennu s typom, a kedy len obecnu premennu? A to definovanie vlastnosti si ani netrufam hadat co je :/

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0