Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
nemesix Profil * |
#1 · Zasláno: 7. 8. 2005, 19:53:31
- pri tvorbe hier nedokazem vyriesit jeden problem,trapim sa nad tym uz skoro rok ale je to nad moje sily-pisal som do roznych forumov a dufam ze mi pomozete tu kedze iny mi neodpisovali,.. /asi ani oni nevedeli<
takze: pri vztvarani hier/strielaciek v 2D je viac veci ktore sa tykaju duplikovania napr. po stlaceni klavesy by sa mal zduplikovat movie clip-az 10 krat /za sebou -to by nebol az taky problem aspon myslim ze takto:/-takto som urobil skript ja ///-ked sa dotkne nieco panacka tak.../// duplicateMovieClip(_root.krv, "\"krv\"&krvpoc", krvpoc); krvpoc+=1; takto sa zduplikuje objekt niekolko krat ale neviem ako ho zamerat!!! teda napr sa zduplikuje 5 movieclipov a ja by som chcel ze ked sa ktorykolvek z nich dotkne movieclipu nepriatel tak sa nieco stane -v mojom pripade sa uberie pocet zivota-nepriatela ako zamerat zduplikovany movieclip??? a pripadne -pri starte hry by sa mali zduplikovat nepriatelia-/povedzme taky 10 -ako to urobit-aby kazdy mal skript toho z koho sa zduplikovali?--//na hlavnom nepriatelovi by bol script na jeho umelu inteligenciu...-a zduplikovanim by ho mali vsetci zduplikovani nepriatelia a aby ked sa vystreli tak to vystreli ako samopal tj. vystreli to povedzme 5 ran. ale hlavne ako to urobit ABY HOCIAKA ZDUPLIKOVANA STRELA //KTORA SA VYTVORILA-ZDUPLIKOVALA// KEBY SA PRETNE S HOCIAKYM ZDUPLIKOVANYM NEPRIATELOM ABY SA PRAVE TOMU Z KYM SA PRETNE UBRALA NA ZIVOTE!"" velmi by som prosil poradit -velmi by ste mi pomohli--ps: dufam ze sa nenahnevate kedze som tu moju otazku trochu rozviedol..:) moj e-mail je : Nemesix@post.sk |
||
flz Profil |
#2 · Zasláno: 8. 8. 2005, 11:06:21
neviem co myslis pod slovom zamerat MC, ale ked ho duplikujes, tak ako druhy parameter je meno toho noveho MC (tvojmu zapisu "\"krv\"&krvpoc" nerozumiem
kolizia MC sa robi cez hitTest(); a asi aj getBounds(); budes potrebovat, potom uz len dakou podmienkou budes kontrolovat, ci sa tie MC stretly a co treba vykonat (ubrat zivot napr.) nepriatelov naduplikujes aj s kodom tak, ze ten kod vlozis dovnutra toho MC (neviem ako to mas urobene, ale ja to robim tak, ze ten povodny MC vlozim do jedneho prazdneho a az potom dam na to AS). potom ale bacha na adresovanie, nech ti tie naduplikovane MC neovladaju len ten povodny :) a s tym samopalom to rob tak, ze zaroven s duplikovanim strely ti bude rast aj daka premenna ktoru budes kontrolovat podmienkov (ked dosiahne hodnotu 5, tak tam das stop() alebo nieco) |
||
nemesix Profil * |
#3 · Zasláno: 8. 8. 2005, 12:19:31
ano to so strelou viem
napr. takto: onClipEvent (load) { i = 0; } onClipEvent (enterFrame) { if (Key.isDown("nejake cislo")) { if (i<5) { duplicateMovieClip(_root.strela, "strela"+i, i); i += 30; } } } ale ako to zameriam??? teda ako urobin to ze ked sa ma hociaka zduplikovana strela dotknut napr. steny? onClipEvent (enterFrame) { if (this.hitTest(????????)) { } } tento skript by bol na tej stene do tych otaznikov mam dat co? aby mi to kontrolovalo ze sa ak sa pretne napr. s prvym duplikovanym MC tak sa daco stane alebo ako to urobit ze ked sa ktorikolvek MC co sa so stenou pretne tak sa prave ten co sa so stenou pretol prepne na 2 snimok//alebo ze zmizne alebo nieco sa s nim skratka stane... -teda ked sa akykolvek duplikovany MC dotkne movieclipu steny tak sa nieco stane , napr. pojde na 2 frame... nechcem otravovat ak by si ste vedeli poradit tak napiste. dik |
||
flz Profil |
#4 · Zasláno: 8. 8. 2005, 16:23:04
do tych otaznikov daj nazov toho duplikovaneho MC "strela"+i, sice ako tam zadefinovat aby to brlo vsetky tie nazvy ma nenapada
|
||
nemesix Profil * |
#5 · Zasláno: 8. 8. 2005, 17:33:12
hmm lenze ked to tam dosadim tak to nefunguje...
|
||
flz Profil |
#6 · Zasláno: 8. 8. 2005, 18:12:16
ja viem, sak to je ten problem, ako definovat ten rozsah tych nazvov
mozno by sa to dalo dako tak, ze vlozis ten AS dovnutra tej "strely" aby kazdy jej duplikat ten kod obsahoval, ale nepremyslal som nad tym, tak je to mozno volovina |
||
nemesix Profil * |
#7 · Zasláno: 8. 8. 2005, 19:02:38
ani tak to nejde
--aj aj keby to islo tak by som to nemohol pouzit-- ja to chcem urobit tak ze sa na zac. hry zduplikuje nepriateal ale 20x... a ako to urobit aby sa hociaka zduplkovana strela ktora sa pretne s hociakym nepriatelom ??? -PRAVE TO NEVIEM! -nevyrobil si ty dake hry/stranky,...alebo nieco?-? :l |
||
flz Profil |
#8 · Zasláno: 8. 8. 2005, 23:07:30
ja sa len ucim a skusam, nic kompletne nemam hotove :)
|
||
nemesix Profil * |
#9 · Zasláno: 9. 8. 2005, 09:24:30
ja uz som asi trosku pokrocilejsi
-beho tyzdna dorobim svoju www stranku a dam tam jednu online hru co som robil-po case ich tam bude viac.. ;) |
||
nemesix Profil * |
#10 · Zasláno: 9. 8. 2005, 09:55:26
a chcem sa niekoho spytat ci vie ako by som otestovat napr. 50 movieclipov rychlo a usporne ci sa s niecim pretnu naraz?
/bez obrovskeho namahania pc//teda myslim jednoduchy script co otestuje vsetky if (this.hitTest(_root.objekt1)) { } teda ci neexistuje prikaz --ked sa pretne s objektom1 ALEBO s objektom 3 ALEBO s obj........ ci by sa to vsetko nedalo napisat za sebou iba daky script -myslel som ze to je "or" ale nic take neexistuje "!!!!!nemyslim teraz!!!!! else if () !!!!!!" neviete poradit? |
||
flz Profil |
#11 · Zasláno: 9. 8. 2005, 12:54:30
or sa uz myslimze nepouziva, v AS2 sa pise || (to nieje male L :))
|
||
nemesix Profil * |
#12 · Zasláno: 9. 8. 2005, 14:27:28
|| tymto sa to dava?
ta funkcia teda v nasej reci prelozene do scriptu? || = ALEBO |
||
flz Profil |
#13 · Zasláno: 9. 8. 2005, 18:01:01
jj || je logicke or (alebo) - disjunkcia
|
||
nemesix Profil * |
#14 · Zasláno: 9. 8. 2005, 18:33:15
dik- to s tym || funguje :-)
len keby viem ako sa duplikuje... :-| |
||
Časová prodleva: 19 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0