Autor Zpráva
xubularis
Profil
Dobrý den.
Mám již mírné zkušenosti s bitmapovou grafikou, nicméně jsem nedávno narazil na problém.
Měl jsem vizi menu ke hře, nicméně jen na papíře a v hlavě, zkráceně, potřeboval jsem na monitor narýsovat pravidelný šestiuhelník, který by měl každý roh spojený se středem, a do něhož by byl vepsán druhý pravidelný šestiuhelník, jehož hrany by byly rovnoběžné s hranami prvního šestiuhelníku. Problém jsem nakonec vyřešil tak, že jsem v gimpu obkreslil cestami 2 růzdně velké pravidelné 6hrany a pak je přibližně pospojoval http://kuka.zby.cz/ludum/ .
A moje otázka zní: Jak by šel nakreslit daný obrazec dokonale přesně?

Díky.
Giga
Profil *
To chceš na monitor vykreslovať programovo?
Alebo len potrebuješ skonštruovať ten obraz?

Toto nakresliť v Corel Draw je otázka 40 sec.
mimochodec
Profil
xubularis:
souřadnice obvodu kruhu jsou:
x = sin(n), y = cos(n), přičemž n = 0 až 2*pí. Konkrétní body pro první vrchol n-úhelníka spočítáš z hodnoty 2/pí/n, každý další z násobků.
xubularis
Profil
Spíše obecněji, jak se kreslí obrazce tohoto typu, nemylsím konkrétně jen tenhle obraz.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

  • Pokud přikládáte obrázkové ukázky, dbejte prosím na jejich přijatelnou (datovou) velikost.
  • Uvádějte v titulku grafický program, na který se ptáte.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0