Autor Zpráva
Celebi
Profil
Zdravím,
vytvářím webovou hru, ale nevím si úplně rady s designem. Nejde mi o to, jak něco technicky udělat, ale o to, jak nejlépe udělat design (ve smyslu ne jak napsat HTML tagy, ale jak poskládat jednotlivé kousky tak, aby to vypadalo hezky). Jsem člověk, který absolutně nemá grafické cítění, takže se mi moc nedaří dělat hezké designy.
V současnosti plocha webové hry vypadá takto (rozehraná hra, 5 hráčů):
http://empirewars.ic.cz/emp.JPG
Jde o tahovou hru zaměřenou na budování civilizace, kde hráči mohou stavět budovy, těžit suroviny, dobývat nová políčka a válčit proti sobě. Jde o to, že na každém políčku musí být nějakým způsobem zobrazen počet jednotek (v současnosti řešeno jako číslo pod vojákem), surovina, která se na něm těží a její množství a dále tam musí být možné zobrazit jednu budovu. K tomu je ještě potřeba nějakým způsobem indikovat, že pole nebo budova jsou buď obsazené nebo neobsazené (v současnosti řešeno tak, že se vedle budovy a pole zobrazuje nebo nezobrazuje člověk).
Plně obsazené políčko je vidět třeba na druhém řádku, osmé políčko z leva.
Každý hráč musí být barevně odlišen a neobjevená políčka jsou v současnosti značena otazníkem. Zatím se mi ale nepodařilo najít způsob, jak všechny tyhle informace umístit na jedno políčko, tak aby to vypadalo hezky a zároveň tam byly všechny. Taky celková velikost plochy (může být podle typu hry i větší než 10*10) je hrozně veliká a nevejde se pořádně na obrazovku, ale když to změnším, tak to zas bude hůř vidět.
Takže bych se chtěl zeptat, jestli tu není někdo s estetickým cítěním, kdo by mi poradil, jak to řešit elegantněji.
Radek9
Profil
Celebi:
Jsem člověk, který absolutně nemá grafické cítění
Tak to potom prostě hezký design neuděláš. Na tyto věci existují takoví lidé, říká se jim grafici. Oni ti udělají design, ty jim za něj zaplatíš (popřípadě uděláš protislužbu) a hotovo. ;-)
Celebi
Profil
Radek9:
Tak to potom prostě hezký design neuděláš. Na tyto věci existují takoví lidé, říká se jim grafici. Oni ti udělají design, ty jim za něj zaplatíš (popřípadě uděláš protislužbu) a hotovo. ;-)
Jenže já bych se to chtěl naučit. Nemusí to být žádný zázrak, ale jde o to, aby to vypadalo alespoň jakž takž přijatelně.
Radek9
Profil
Celebi:
Jenže já bych se to chtěl naučit.
Pokud na to ten cit nemáš, tak se to prostě pořádně nenaučíš. Asi se zvládneš naučit kombinaci barev, rozmísťování prvků atp., ale nikdy to nebude mít tu „šťávu“. ;-) Navíc tohle učení není na chvíli, chce to zkoušet, zkoušet a zkoušet.
Ivy
Profil
Máš to hodně malé, takže to musí být schematické a přehledné. Otoč to celé doprava, takže ten proužek s vojákem co je teď vpravo bude dole. Dej tomu pruhu barvu hráče a vykopni obrázek, nech tam jen číslo a dej ho doprostřed. Zbývající část rozděl na dvě půlky. Suroviny zobrazuj barvama (železo černě, zlato žlutě, pokud jich máš hodně tak šrafovaně, tečkovaně atd.), budovy nakresli co nejvíc schematicky a obsazení znázorni takovým tím panáčkem z kroužku a čárek co kreslí děti.
janbarasek
Profil
Celebi:
Začni tím, že se naučíš naprosto zjevné věci, jako třeba:

- rozumná velikost písma v poměru ke stránce
- dostatečně velké marginy a paddingy objektů
- kontrasty barev mezi sebou
- výběr barev (pokud tomu nerozumíš ani trochu, tak klidně používej nějakou hotovou paletu, na webu jich je hromada).
- pod textem by neměly být obrázky nebo textury, protože to někdy nemusí být úplně ideálně čitelné
- vyber si nějaké hezčí ikonky, na to existují také specializované služby, kde se dají sehnat úplně zdarma.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

  • Pokud přikládáte obrázkové ukázky, dbejte prosím na jejich přijatelnou (datovou) velikost.
  • Uvádějte v titulku grafický program, na který se ptáte.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0