« 1 2 »
Autor Zpráva
siens
Profil *
Ahojte lidi, chtěl jsem se zeptat - jelikož jsem ještě nedosáhl 18let, nemůžu mít živnosťák. Dělám webové stránky a zaměstnavatel na mě tlačí abych měl žl.

Moje matka podniká (maloobchod, obchod se smíšeným zbožím), tudíž bych to chtěl nějak zařídit přes ní, jenže ona se v tomhle moc nevyzná.

Potřeboval bych vědět, jestli když bude mít další živnostenský list, potřebuje mít i další účetní nebo jak? Udělám tak 2 weby/měsíc a +- 5.000/web. Matka není plátce dph. Popř. jestli byste mi mohli něco poradit ... předem děkuji
quinux
Profil
siens
Řekni matce ať si vyřídí žl na grafické a kresličské práce a ať to píše na sebe. Nic víc nepotřebuješ a účetní už vůbec ne.
Mistr
Profil
quinux
Nepotřebuješ na to vlastní účet? Asi ne, co? Musí být jeden na podnikání a to teď máti má ten stávající na maloobchod, viď? Leda kdyby sám Siens chtěl podnikat, pak by asi potřeboval účet.

Ovšem zcela objektivně musím přiznat, že se možná pletu; nejsem ekonom ani právník.
Mistr
Profil
siens
Mrkni na www.jakpodnikat.cz
quinux
Profil
Mistr
POkud si chceš poplatky za účet odečítat z daní tak ano, ale jinak ne.
siens
Profil *
No to může klidně chodit na její podnikatelskej účet, to mi vůbec nevadí :-)
siens
Profil *
siens: a jak to tedy bude s účetnictvím? Fakt tomu nerozomím ...
quinux
Profil
siens
No tak to už je jasný, že by to chodilo na její účet, když by fakturu vystvaila ona na sebe a ona to taky bude každý rok danit. ;o)
siens
Profil *
quinux: sorry překlep: a jak to tedy bude s účetnictvím? Fakt tomu nerozomím ...
siens
Profil *
quinux: a co se tím pro ní změní?
quinux
Profil
siens
V podstatě nic. Bude mít jeden žl navíc a vyšší příjmy. Účetnictví bude dělat tak jako doposud jen bude mít více faktur.
siens
Profil *
quinux: takže to tý její účetní nijak nepřitíží ty max 2 faktury měsíčně? No ale zas asi musí nakoupit víc vybavení na firmu aby zůstala neplátce dph :-) chápu to dobře?
quinux
Profil
siens