Autor Zpráva
fotodoma
Profil
Dobrý den,
hledám vhodný RS pro vytvoření katalogu firem a katalogu webových stránek. Pěkný katalog s hromadou dobrých funkcí je na firmy.cz247.cz, ale jsou tam bohužel také chyby. Krásné funkce má kromě firmy.cz a najisto.centrum.cz také inform.cz.
Zatím jsem vyloučila freeglobes, protože funkcí má málo a dočetla jsem se o spoustě problémů s ním.


Nejvíc se mi zamlouvá eSyndiCat s hromadou vychytávek a pěkných šablon, ale nevím, zda umožňuje použití některých funkcí, které by se mi v mém katalogu líbily:
1) Křížení kategorií, tj. aby podkategorie mohla patřit současně do více nadřazených kategorií, jako třeba na firmy.cz. Vím, že tuto funkci má CNCat, ale nelíbí se mi u něj dost ******* odkaz na detail firmy a mrňavé loga (což jde možná změnit někde v templates nebo jinde?) a docela malý výběr templates.
2) Možnost několikastupňově (minimálně 5) ovlivnit řazení zápisů od úplně nejvíc nejlepších, tj. moje firma, platící za umístění, pak naši zákazníci, pak ti s výměnou odkazů, no a pak ti ostatní...
3) Možnost vložit logo a fotogalerii k detailu firmy a možnost vložit u firmy více webů i kontaktů
4) Umožňuje eSyndiCat nebo jiný systém podobné zrychlené vkládání odkazů jako freeglobes?
5) Existuje nějaká komunita kolem eSyndiCat? Česká stránka esyndicat.cz nějak zanikla nebo dočasně nefunguje.


Přidávám linky na RS, které jsem zatím zvažovala:
Freeglobes.net
eSyndiCat
CNCat
Directory Press
Link Bid Script
PHP Link Directory


Můžete uvést linky na své katalogy s uvedením zdrojového redakčního systému?

Děkuji!
Petr ZZZ
Profil
fotodoma:
2) Možnost několikastupňově (minimálně 5) ovlivnit řazení zápisů od úplně nejvíc nejlepších, tj. moje firma, platící za umístění, pak naši zákazníci, pak ti s výměnou odkazů, no a pak ti ostatní…

Ptáte se sice, jak na to a ne zda to je dobrý nápad, nicméně dovolím si poznamenat, že dobrý nápad to není, resp. v závislosti na tom, jak to přesně bude udělané. Úspěch podniků jako Seznam či Google je založen mimo jiné na transparentním rozlišování placených reklam a přirozených výsledků vyhledávání. A pokud to také plánujete udělat transparentní, není mi jasné, jak si to představujete transparentní v pěti stupních.
fotodoma
Profil
Petr ZZZ:
Transparentnost nechám na vyhledávačích, ale nedělám si o nich v tomto směru žádné iluze. Se stránkou Střílek jsem byla téměř rok někde na desáté straně googlu, za výřadem inzerátů na prodej štěňat apod.
Katalogů je v ČR několik stovek, ne-li tisíc a drtivá většina rozlišuje platící (jsou-li) a ty ostatní, aniž se stará o způsob řazení. Většinou se v katalozích firmy řadí dle data přidání do katalogu s tím, že nejnovější zápisy končí na konci. Zápisy se dělají v 99% pouze kvůli odkazům a rankům. Z katalogů mi chodí na stránky pouze asi 1% návštěvníků.
Další kapitolou jsou důvody vzniku katalogů. Na návštěvníky se zase až tak moc většinou nehledí. Účelem mého plánovaného katalogu je hlavně poskytnout službu systémem něco za něco, proto chci na 1. místo dát ty platící (stejně transparentně jako google nebo seznam... - pokud nějací budou, že?), 2. atd. viz výše. Toto řazení zajistí i určitou další transparentnost, protože na konec se dostanou zápisy, které už nemusí být po roce vůbec aktuální a bude je potřeba občas prověřit, případně promazat. Platící platí, dokud existují a chtějí reklamu, se zákazníky jsem ve styku a zpětné odkazy některé RS kontrolují automaticky.
Katalog má být podporou mé stávající činnosti, ne zdrojem příjmů z reklamy a ani nechci, aby mi zabíral příliš času, pročež uvítám hodně automatických funkcí.

Nejkrásnější by bylo, kdyby si způsob řazení mohl vybrat návštěvník sám. Umožňuje to některý katalogový RS?
Jak byste firmy řadil Vy? Podle data přidání, aktualizace zápisu, stáří firmy, obratu, ranků (firma nemusí mít žádný web), abecedně (AAA vždy první) nebo jak?
Petr ZZZ
Profil
fotodoma:
Jak byste firmy řadil Vy?

Transparentně. :)

Nejlépe samozřejmě podle nějakých kritérií kvality - např. podle testů nějakého sdružení na ochranu spotřebitelů, nebo podle mého vlastního úsudku o kvalitě (pokud tedy jsem schopen to posoudit: porovnat pět řetězců s potravinami bych si možná troufl, porovnat pět obchodů s elektronikou už asi ne). Nejsou-li na kvalifikované porovnávání prostředky, je nutno řadit podle jiných kritérií. Transparentní může být i řazení chronologické, abecední atd…, nebo i řazení podle kritéria reklamu platící / neplatící, ale princip řazení by zkrátka musel být někde nápadně zmíněn. Řazení ve výsledcích vyhledávačů taky v mnoha případech neodpovídá kvalitě, ale kritéria jsou jasná v tom smyslu, že je známo, že se vyhledávače

1. snaží dávat kvalitní stránky dopředu a
2. že hrají velkou roli zpětné odkazy.

Že se autoři stránek snaží s Googlem i Seznamem "vydrbat", to už je něco jiného, a že se vyhledávače snaží proti tomu bojovat a proto mnoho kritérií svých algoritmů tají, to je zase něco jiného. Ale tyto souvislosti jsou všeobecně známé a proto je celá věc alespoň v základech transparentní.Díky tomu je uživatel schopen se v nabídce orientovat. Kdyby byla kritéria řazení tajná, byl by uživatel zmaten, z nabídky by utekl a nebylo by platících klientů, protože službu, kterou nikdo nepoužívá, nelze prodávat.

Ale možná si jen nerozumíme a Vy ani nemáte v plánu kritéria řazení tajit?
fotodoma
Profil
Petr ZZZ:
Samozřejmě nemám v plánu kritéria tajit, protože mi jde především o to, aby mojim 80% kritérií, vyhovovalo aspoň 101% firem. Takže chci být transparentní až běda! U většiny výše uvedených systémů jsem se dočetla, že lze weby či firmy dělit aspoň do tří kategorií, plus ještě čtvrtá - blacklist.
Máte zkušenost s některým z uvedených RS? Hodně mě zajímá to křížení kategorií. Nechci, aby to bylo téměř k ničemu, jako bohužel většina katalogů. I to se ale může stát :-(
A jak tak studuju, tak bude asi všude problém čeština. Jsem z generace, která se léta učila pouze ruštinu a za další léta nepoužívání ji úplně zapomněla...
Petr ZZZ
Profil
fotodoma:
Já tomu moc nerozumím a s redakčními systémy jsem nikdy nic nedělal, ale pokud by to běželo přes nějakou databázi, tak by jedna firma asi mohla snadno být vedená současně ve více kategoriích. Ale to Vám líp vysvětlí někdo, kdo se v databázích vyzná (což já nejsem). (Snad chápu správně, co myslíte tím křížením kategorií.)
fotodoma
Profil
Vedení jedné firmy ve více kategoriích umožňuje většina RS. V tom není problém.
Křížením kategorií mám na mysli to, že subkategorie, např. třetího řádu, může být součástí dvou nebo více nadřazených kategorií nebo subkategorií.
honza080
Profil
Na ty katalogy se systemem eSyndiCat sem se snažil dávat odkazy na náš web tisk letáků a zjistil sem, že většinou my z toho někdo anebo nejspíš systém mazal poslední písmenko.... Další věc je, že jako firma jsme ochotní platit za entry no mnoho majitelů katalogů nemá ani platný mail na kterém jim chci říct jak potřebuji udělat fakturu a také, že kdy to projde k nim a tak dále.... a dále no prosto někdy je to hrozný...
fotodoma
Profil
honza080:
Děkuji za Vaše sdělené zkušenosti.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: