Autor Zpráva
Petr Benes
Profil
Zdravim, potřeboval bych poradit. Dělám svoje první stránky zákazníkovi. Stránky jsou už téměř hotové jen chybí jedna důležitá věc... a tou je sekce novinky, kterou si chce zákazník spravovat a aktualizovat sám samozřejmě co nejsnadněji. A já sem díky tomu uplně v koncích protože netušim jak na to. Web už mam napsaný v html. Byl bych opravdu hodně vděčný za nějakou konstruktivní pomoc :)
spliR
Profil *
Co takhle ty novinky vypisovat do souboru zvlášť a na požadované místo je includovat pomocí php include ?

V includovanem souboru novinky.php pak jen zákazníovi vytvoříš konstrukci, kam vkládat požadovaný text, on si to jen přepíše a nahraje na server. Zřejmě mu to budeš muset ukázat osobně.

Možná bych tohle řešil bez RS, není to takový věda, ale hodně záleží na zákazníkovi...
Petr Benes
Profil
Jako bylo by to ideální :) ALe je tu několik ale. První Ale je to že nevim jak to v PHP udělat - jsem amatér :) ale tusim že to nebude nic složitého (proste obyc echo). 2, ale je práve zákazník... ale tohle by mělo bejt děsně easy teda pokud tam nebude chtít házet obrázky :D Prostě mu ukážu hele semhle jak je "echo" to nakopíruj z Wordu a pak si to tam přes fillezillu vlož... No asi to tak dopadne, snad to pochopí dělam to za půl darma tak by měl.
spliR
Profil *
Petr Benes:

Není to úplně jen o echu.

tam, kde chceš mít zobrazen obsah souboru novinky.php dáš tenhle kód:

<?php

include ('novinky.php');  

?>

a v souboru novinky.php budeš mít třeba toto:

<?php 

/* MEZI <b> a </b> NAPIŠ KLIENTE NÁZEV NOVINKY */
/* ZA <br> NAPIŠ KLIENTE OBSAH NOVINKY */

echo "<b>Toto je první novinka.</b><br>
              pomocí HTML a CSS můžu dát obsahu této novinky konkrétní vzhled a uspořádání";
       ?>

jasnější? kdyžtak pohledej tady v diskusi "php inculde" a přijdeš na to velmi snadno.


ještě dodám - tam, kde budeš mít byť jen řádek kódu php musíš soubor mít uložení v php (.php) formátu, ne v .html
Petr Benes
Profil
Díky moc hodně si mi pomohl.