Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Vilak Profil |
#1 · Zasláno: 7. 6. 2018, 13:06:23
Dobrý den,
Mám web olsen-spa.cz, na který momentálně hodláme nahrát stovky "nových" produktů, ovšem je celkem nesmyslné to dělat za pochodu. Poradil by mi někdo, jak vytvořit Web třeba new.olsen-spa.cz, který by fungoval naprosto stejně, jen bych tam mohl vložit všechny produkty postupně a poté jen přesunout databázi? Mám tedy 2 otázky. 1) Jak vytvořit duplicitní e-shop, na který budu vkládat nové produkty? Ovšem by bylo dobré, aby na druhém webu nešlo nic objednat. 2) Jak přesunout databázi produktů do již stávajícího e-shopu s tím, abych všechny staré produkty smazal? Předem děkuji za návody, web běží na Prestě 1.6. |
||
Keeehi Profil |
#2 · Zasláno: 7. 6. 2018, 13:24:37
Vilak:
S prestou zkušenosti nemám, ale každý normální eshop má v administraci možnost skrýt produkt. Podle screenshotů administrace to vypadá, že to umí i presta. Není tedy třeba vytvářet žádný další web, jen prostě vytvoříš nové produkty, které budou skryté. Ty si upravíš jak potřebuješ a až bude vše hotové, tak se jen označí za viditelné a od té doby se začnou ukazovat zákazníkům. Toto je standardní proces, jak se do eshopů přidávají produkty. Nebo si snad myslíš že všichni majitelé eshopů se ručně hrabou v databázích? Ne, na to co potřebuješ stačí funkcionality administračního rozhraní. |
||
Vilak Profil |
#3 · Zasláno: 7. 6. 2018, 13:39:18
Tak mi k těm produktům chceme vytvořit i nové filtry, chceme vytvořit nové kategorie (rozřazení produktů), nové vlastnosti atd. Bylo by tedy pro mě lepší, abych vše mohl vytvořit znovu a pak jen přepsat databázi. Takto jsme to dělali doposud, ovšem teď chceme všechny produkty "změnit", protože nám hlavně nefungují filtrace a pár dalších věcí.
|
||
Taps Profil |
#4 · Zasláno: 7. 6. 2018, 14:19:35
Vilak:
E-shop Vám klidně můžu naklonovat na jinou webovou adresu |
||
Tomášeek Profil |
#5 · Zasláno: 7. 6. 2018, 14:21:06
Taps:
A jak pak budeš synchronizovat zpět databázi? V jedné nové produkty, ve druhé noví zákazníci a objednávky. A možná nejen to. |
||
Vilak Profil |
#6 · Zasláno: 7. 6. 2018, 14:25:01
Myslím to takto.
1) Vytvoří se nový e-shop, který se naplní produkty, mezitím se budou produkty normálně prodávat na starém e-shopu. 2) Během jedné noci by se e-shop znepřístupnil, produkty, kategorie, filtry atd. by se smazaly a nahradily by se novou databází z nového e-shopu. Lidi by tak neměli poznat nějaký rozdíl, ne? |
||
Taps Profil |
#7 · Zasláno: 7. 6. 2018, 14:55:59
Tomášeek,
podle toho co se píše, tak by mělo stačit jen nahradit jednu databázi za druhou, respk. to na mě tak působí |
||
Tomášeek Profil |
#8 · Zasláno: 7. 6. 2018, 15:06:59
Taps:
To určitě ne. Produkty budeš přidávat vč. kategorií a filtrů třeba týden, na nové databázi. Pokud by to nebylo na týden, ale na hodinu, dá se to dělat v noci během hodinové údržby, pokud se nebavíme o e-shopu s obraty ve stamilionech a více. Během té doby poběží starý web, kde se budou registrovat lidé, budou dělat objednávky. To bys nahrazením kus za kus zahodil. Možností, jak to udělat, je více. Ale určitě ne tak, že se bude něco připravovat separátně a pak se to překopíruje. To jde dělat na úrovni souborů, ne databáze. Druhá věc je, že po dobu tohoto rozštěpení se nesmějí dělat žádné jiné změny - psát blogové příspěvky, je-li na té doméně blog, měnit popisy u produktů (nebo bych je musel měnit dvojmo), atp. |
||
Vilak Profil |
#9 · Zasláno: 7. 6. 2018, 15:19:07
Registrovaní uživatelé, objednávky atd. by zůstali. Změnili bychom jen několik tabulek v databázi, které sice jsou propojené s jinými tabulkami, ale ty bychom změnili taky. Právěže blog, registrovaní uživatelé, objednávky atd. by zůstali nedotčeni. Změnili by se jen ty sekce databáze, které bychom chtěli měnit.
Produkt se nám pojí s popisy, s kategoriemi, s filtry, s vlastnostmi, s obrázky, s odkazy na konkrétní stránky, s cenami a slevami, akcemi apod. Toto všechno by se vytvořilo nově. Ale blog, uživatelé ani již dříve vytvořené objednávky nemají s tímto co do činění, mezi nimi není žádná propojená relace. |
||
Kajman Profil |
#10 · Zasláno: 7. 6. 2018, 15:27:12
Vilak:
„objednávky nemají s tímto co do činění, mezi nimi není žádná propojená relace“ Opravdu v objednávkách není uloženo, které produkty si zákazník objednal? Nevadí Vám, že přijdete o všechna dosavadní url produktů? |
||
Keeehi Profil |
#11 · Zasláno: 7. 6. 2018, 15:37:09
A ty nové kategorie presta nedovolí jen zneviditelnit stejně jako produkty?
Prohodit databáze samozřejmě jde, jen to bývá mnohem náročnější a více náchylné na chyby. |
||
Vilak Profil |
#12 · Zasláno: 7. 6. 2018, 15:40:35
Hm, na tom něco bude. Zkusím se na to podívat a zapřemýšlím nad tím, do zítřka dám vědět, momentálně jste mi tím celkem zavařili hlavu, musím se na to lépe podívat.
Pak tedy asi zkusím napsat, jaký zvolím postup a byl bych rád, kdybyste mi to i nadále okomentovali. |
||
Časová prodleva: 5 let
|
0