Autor Zpráva
Jardaklon
Profil *
Hezký den,
jsem začátečník, proto prosím o schovívavost.

V databázi mám dvě tabulky. V jedné je sloupec název a id_tabulka_prvni, v druhé je mnoho sloupců a taky se sem zapisuje id_tabulka_prvni, které je schodné s první tabulkou. No a já potřebuju, aby se názvy z první tabulky přiřadily na základě shodného id_tabulka_prvni k řádkům v druhé tabulce. Noboli, aby byly id nahrazeny názvy.

Př. použití: mám hodně knih a v první tabulce mám názvy žánrů, které mají přiřazené id v druhé tabulce mám knihy (autora, vydání, nakladatelství atd. + id žánru) a já potřebuji, aby se mi při výpisu z databáze ukázaly u knihy názvy žánrů.

Děkuji
Kajman
Profil
Mrkněte na seriál a jeho následující díly.
Jardaklon
Profil *
Díky, tu stránku znám, ale nějak jsem to nepochopil. Já nechci vybrat jen některá data, ale chci pouze aby se mi místo čísla zobrazilo jméno. Nešlo by to nějak zjednodušit?
Kajman
Profil
Ano, to se právě dělá odkazovaným spojením tabulek. Dokonce je v tomto konkrétním díle téměr totožný příklad s tím Vaším.
Jardaklon
Profil *
Tak jsem to spojil pomocí dotazu na té stránce, ale teď mi není jasné jak vyvolat do echa název žánru :(.

Takže tohle by teoreticky mělo vypsat řádku se spojenýma informacema?
echo $row[soupec_z_prvni_tabulky]; 
echo $row[soupec_z_druhe_tabulky];



Tak už jsem se k tomu dopracoval, paráda.

Ještě mám jednu jednodušíí prosbu. Mám dva dotazy na databázi:

// proměnná $zanr je id, ktere vybere uzivatel v menu select

 $dot = ("SELECT * FROM knihy WHERE id_zanr='$zanr'");        //oblast select pole
 $result = mysql_query($dot) or die(mysql_error());   

  $query = "SELECT * FROM knihy, knihy_kategorie WHERE knihy.id_zanr = knihy_kategorie.zanr_id ORDER BY $tridit";      
  $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());    

Chci aby se zobrazovaly knihy všechny a po výběru z pole selct (proměnná $zanr) aby se zobrazily jen některé. Takhle se mi upřednostňuje dotaz podle pozice v řádku.

Prosím o radu. Děkuji