Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Jardaklon Profil * |
#1 · Zasláno: 20. 2. 2012, 13:26:44
Hezký den,
jsem začátečník, proto prosím o schovívavost. V databázi mám dvě tabulky. V jedné je sloupec název a id_tabulka_prvni, v druhé je mnoho sloupců a taky se sem zapisuje id_tabulka_prvni, které je schodné s první tabulkou. No a já potřebuju, aby se názvy z první tabulky přiřadily na základě shodného id_tabulka_prvni k řádkům v druhé tabulce. Noboli, aby byly id nahrazeny názvy. Př. použití: mám hodně knih a v první tabulce mám názvy žánrů, které mají přiřazené id v druhé tabulce mám knihy (autora, vydání, nakladatelství atd. + id žánru) a já potřebuji, aby se mi při výpisu z databáze ukázaly u knihy názvy žánrů. Děkuji |
||
Kajman Profil |
#2 · Zasláno: 20. 2. 2012, 13:40:00
Mrkněte na seriál a jeho následující díly.
|
||
Jardaklon Profil * |
#3 · Zasláno: 20. 2. 2012, 13:58:49
Díky, tu stránku znám, ale nějak jsem to nepochopil. Já nechci vybrat jen některá data, ale chci pouze aby se mi místo čísla zobrazilo jméno. Nešlo by to nějak zjednodušit?
|
||
Kajman Profil |
#4 · Zasláno: 20. 2. 2012, 14:12:32
Ano, to se právě dělá odkazovaným spojením tabulek. Dokonce je v tomto konkrétním díle téměr totožný příklad s tím Vaším.
|
||
Jardaklon Profil * |
Tak jsem to spojil pomocí dotazu na té stránce, ale teď mi není jasné jak vyvolat do echa název žánru :(.